Page 22 - KobiEfor_Subat_2015
P. 22

KAPAK


              l Sosyal yard›m ve istihdam
           aras›nda irtibat kurulup, sosyal
           yard›mlar istihdam› teflvik edici
           flekilde kullan›lacak.
              l ‹flkur'a kaydedilen sosyal
           yard›m yararlan›c›lar›na bilgilen-
           dirme ve dan›flmanl›k hizmeti
           sunulacak.
              l Çal›flabilir durumdaki sosyal
           yard›m alanlar için istihdama ka-
           zand›r›c› faaliyetlere kat›lmalar›
           flart›yla, iflsizlik yard›m› ve ben-  ÜN‹VERS‹TELERDE, B‹R DÖNEM UYGULAMALI ‹K‹
           zeri özendirici yard›m program-
           lar› gelifltirilecek.            DÖNEM AKADEM‹K E⁄‹T‹M ‹ÇEREN ‘THREE MASTER’,
              l Sosyal yard›m alanlar›n özel  YAN‹ ‹K‹ SÖMESTR YER‹NE ÜÇ SÖMESTR
           sektörde istihdam› halinde, sos-  UYGULAMALARI YAYGINLAfiTIRILACAK. TAT‹L ‹Ç‹NDE
           yal güvenlik primi iflveren pay›na
           teflvik getirilecek.             DE SOSYAL UYUM OLARAK DE⁄ERLEND‹R‹LEB‹LECEK
              l Mevcut istihdam teflvikleri-  B‹R DÜZENLEME PLANLANACAK.
           nin yetki analizi çal›flmalar› yap›-
           lacak.                             l Özellikle mesleki e¤itimde  programlar yayg›nlaflt›r›lacak,
              l ‹stihdamla ilgili bu dönüflüm  özel sektörün rolü güçlendirile-  halk e¤itim merkezleri, hayat bo-
           programlar›ndan ba¤›ms›z ola-   cek, odalar ve borsalara çok da-  yu ö¤renme merkezlerine dö-
           rak istihdam ve  iflsizlikle müca-  ha fazla sorumluluk verilecek.   nüfltürülecek.
           deleyle ilgili ayr› bir çal›flma eki-  l ‹flgücü piyasas› ihtiyaç ana-  l Genç iflgücünün ‹flkur faali-
           bi kurulacak.                   lizleri etkinlefltirilerek, mesleki  yetlerine eriflimi artt›r›lacak,
                                           e¤itimler iflgücü piyasas›n›n ta-  üniversitelerde ‹flkur noktalar›
            2    TEMEL VE MESLEK‹          leplerine göre planlanacak.     yayg›nlaflt›r›lacak.
                                                                              l Mesleki e¤itim alan›nda AB
                                              l Üniversitelerde, bir dönem
                 BECER‹LER‹                uygulamal› iki dönem akademik   ile tam uyumu öngören yeterli-
                 GEL‹fiT‹RME                e¤itim içeren  'three master', ya-  likler çerçevesini oluflturacak ve
                                           ni iki sömestr yerine üç sömestr  uygulanmas› noktas›nda gerekli
              Hedef: Çal›flma hayat›, yaban-  uygulamalar› yayg›nlaflt›r›lacak.  mevzuat de¤ifliklikleri yap›lacak.
           c› dil, finansal okuryazarl›k,  Tatil  içinde de sosyal uyum ola-
           problem çözme, iletiflim, liderlik,  rak de¤erlendirilebilecek bir dü-
           kariyer planlama gibi temel be-  zenleme planlanacak.
           cerileri gelifltirmek.              l Fabrikalar›n sektörlerine
              Amaç: Belli bir ihtisas alan›n-  göre özel mesleki veya teknik
           da al›nan diplomay› çal›flma ha-  e¤itim okullar› açabilmeleri için
           yat›nda pratik uygulamada, daha  de düzenleme yap›lacak.
           etkin ve daha anlaml› bir yere     l Mesleki okullar›n atölye or-
           oturtmak.                       tamlar› sektörel bazl› iyilefltiri-
              Eylemler:                    lecek.
              l Programla e¤itimin tüm ka-    l Mesleki ve teknik e¤itim
           demelerinde temel becerilerin   okul yönetim modeli gelifltirile-
           a¤›rl›¤› art›r›lacak.           cek, yerel yönetim ve sektör
              l ‹flgücü piyasas› ile e¤itim  temsilcilerinin kat›l›mlar› da
           sistemi aras›ndaki iliflki yeniden  sa¤lanacak.
           tan›mlanacak. Meslek liseleri, ifl  l E¤itimin tüm kademelerinde
           dünyas›yla buluflturulacak.      müfredat, temel becerileri içere-
              l Uygulamal› e¤itim yayg›n-  cek flekilde güncellenecek.
           laflt›r›larak, okul ve ifl dünyas›   l Ortaokul ve liselerde birey-
           aras›ndaki iflbirli¤i güçlendiri-  sel yeteneklere göre ö¤rencileri
           lecek.                          yönlendirebilecek bir rehberlik
              l Meslek liseleri ifl dünyas› ile  sistemi oluflturulacak. Varolan
           yeni bir reformla uygulamal› ve  sistem bireysel yeteneklere göre  Yetiflkin nüfusun temel beceriler
           ifl dünyas›n›n da fiilen ve maddi  ayarlanacak.                     kazanmas›na yönelik programlar
                                                                               yayg›nlaflt›r›lacak, halk e¤itim
           olarak katk›da bulundu¤u bir       l Yetiflkin nüfusun temel be-    merkezleri, hayat boyu ö¤renme
           alan haline dönüfltürülecek.     ceriler kazanmas›na yönelik         merkezlerine dönüfltürülecek.

           22 KobiEfor fiubat 2015
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27