Page 22 - KobiEfor_Subat_2015
P. 22
KAPAK
l Sosyal yard›m ve istihdam
aras›nda irtibat kurulup, sosyal
yard›mlar istihdam› teflvik edici
flekilde kullan›lacak.
l ‹flkur'a kaydedilen sosyal
yard›m yararlan›c›lar›na bilgilen-
dirme ve dan›flmanl›k hizmeti
sunulacak.
l Çal›flabilir durumdaki sosyal
yard›m alanlar için istihdama ka-
zand›r›c› faaliyetlere kat›lmalar›
flart›yla, iflsizlik yard›m› ve ben- ÜN‹VERS‹TELERDE, B‹R DÖNEM UYGULAMALI ‹K‹
zeri özendirici yard›m program-
lar› gelifltirilecek. DÖNEM AKADEM‹K E⁄‹T‹M ‹ÇEREN ‘THREE MASTER’,
l Sosyal yard›m alanlar›n özel YAN‹ ‹K‹ SÖMESTR YER‹NE ÜÇ SÖMESTR
sektörde istihdam› halinde, sos- UYGULAMALARI YAYGINLAfiTIRILACAK. TAT‹L ‹Ç‹NDE
yal güvenlik primi iflveren pay›na
teflvik getirilecek. DE SOSYAL UYUM OLARAK DE⁄ERLEND‹R‹LEB‹LECEK
l Mevcut istihdam teflvikleri- B‹R DÜZENLEME PLANLANACAK.
nin yetki analizi çal›flmalar› yap›-
lacak. l Özellikle mesleki e¤itimde programlar yayg›nlaflt›r›lacak,
l ‹stihdamla ilgili bu dönüflüm özel sektörün rolü güçlendirile- halk e¤itim merkezleri, hayat bo-
programlar›ndan ba¤›ms›z ola- cek, odalar ve borsalara çok da- yu ö¤renme merkezlerine dö-
rak istihdam ve iflsizlikle müca- ha fazla sorumluluk verilecek. nüfltürülecek.
deleyle ilgili ayr› bir çal›flma eki- l ‹flgücü piyasas› ihtiyaç ana- l Genç iflgücünün ‹flkur faali-
bi kurulacak. lizleri etkinlefltirilerek, mesleki yetlerine eriflimi artt›r›lacak,
e¤itimler iflgücü piyasas›n›n ta- üniversitelerde ‹flkur noktalar›
2 TEMEL VE MESLEK‹ leplerine göre planlanacak. yayg›nlaflt›r›lacak.
l Mesleki e¤itim alan›nda AB
l Üniversitelerde, bir dönem
BECER‹LER‹ uygulamal› iki dönem akademik ile tam uyumu öngören yeterli-
GEL‹fiT‹RME e¤itim içeren 'three master', ya- likler çerçevesini oluflturacak ve
ni iki sömestr yerine üç sömestr uygulanmas› noktas›nda gerekli
Hedef: Çal›flma hayat›, yaban- uygulamalar› yayg›nlaflt›r›lacak. mevzuat de¤ifliklikleri yap›lacak.
c› dil, finansal okuryazarl›k, Tatil içinde de sosyal uyum ola-
problem çözme, iletiflim, liderlik, rak de¤erlendirilebilecek bir dü-
kariyer planlama gibi temel be- zenleme planlanacak.
cerileri gelifltirmek. l Fabrikalar›n sektörlerine
Amaç: Belli bir ihtisas alan›n- göre özel mesleki veya teknik
da al›nan diplomay› çal›flma ha- e¤itim okullar› açabilmeleri için
yat›nda pratik uygulamada, daha de düzenleme yap›lacak.
etkin ve daha anlaml› bir yere l Mesleki okullar›n atölye or-
oturtmak. tamlar› sektörel bazl› iyilefltiri-
Eylemler: lecek.
l Programla e¤itimin tüm ka- l Mesleki ve teknik e¤itim
demelerinde temel becerilerin okul yönetim modeli gelifltirile-
a¤›rl›¤› art›r›lacak. cek, yerel yönetim ve sektör
l ‹flgücü piyasas› ile e¤itim temsilcilerinin kat›l›mlar› da
sistemi aras›ndaki iliflki yeniden sa¤lanacak.
tan›mlanacak. Meslek liseleri, ifl l E¤itimin tüm kademelerinde
dünyas›yla buluflturulacak. müfredat, temel becerileri içere-
l Uygulamal› e¤itim yayg›n- cek flekilde güncellenecek.
laflt›r›larak, okul ve ifl dünyas› l Ortaokul ve liselerde birey-
aras›ndaki iflbirli¤i güçlendiri- sel yeteneklere göre ö¤rencileri
lecek. yönlendirebilecek bir rehberlik
l Meslek liseleri ifl dünyas› ile sistemi oluflturulacak. Varolan
yeni bir reformla uygulamal› ve sistem bireysel yeteneklere göre Yetiflkin nüfusun temel beceriler
ifl dünyas›n›n da fiilen ve maddi ayarlanacak. kazanmas›na yönelik programlar
yayg›nlaflt›r›lacak, halk e¤itim
olarak katk›da bulundu¤u bir l Yetiflkin nüfusun temel be- merkezleri, hayat boyu ö¤renme
alan haline dönüfltürülecek. ceriler kazanmas›na yönelik merkezlerine dönüfltürülecek.
22 KobiEfor fiubat 2015