Page 36 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 36
HABER
R›dvan
Mertöz
Orhan Gülnaz
Ayd›n Karaosmano¤lu
iflgücüne dahil edilmesi önemli. hepsi befl y›ll›k akademik e¤itime t›rd›¤›n›, bu nedenle kooperatif
Dünyan›n en fazla kad›n yöneticisi sahip. Hem içerik, hem de peda- sisteminin tekrar gündeme geti-
olan ülke biziz. ‹kinci unsur olan gojik e¤itim al›yorlar. Hepsinin rilmesi gerekti¤ini vurgulad›.
sanayinin baflar›da yüzde 20’lik ba¤l› oldu¤u bir ö¤retmen sendi-
bir rolü var. Mühendis ülkesiyiz. kas› var, çok yüksek maafllar› yok, Nesnelerin interneti
Baflbakan›m›z da bir mühendis. genelde ortalama seviyede fakat dönemi bafllad›
Ülkeyi, flirketini yönetir gibi yöne- onlar› mesleklerine çok adanm›fl “Nas›l Üretim?” çal›fltay›nda
tiyor. Üçüncü unsur; herkes için kiflilerden seçiyoruz.” milyarlarca dolarl›k cirolara ula-
e¤itim. Ö¤retmenlerimiz ö¤renci- flan markalar›n Ar-Ge ve tasar›-
lerden daha ak›ll›d›r. Dördüncüsü Serbest Kürsü ma verdi¤i önemin alt› çizilirken,
hiyerarfli çok düflüktür. Herkese Çal›fltaylar›: Türkiye’de tasar›m›n ikinci plan-
bir-iki telefon görüflmesi ile ula- “fiimdi S›ra Sende” da kald›¤›, tasar›ma önem verilse
flabiliyorsunuz. Ve son olarak gü- ‹SO 13. Sanayi Kongresi’nde bile bu tasar›mlar› üretebilecek
ven kültürü çok önemlidir. Ülke- efl zamanl› olarak yap›lan dört teknolojinin eksikli¤inin geliflim-
mizde yolsuzluk çok fazla yoktur, serbest kürsü çal›fltay›nda, “Na- de engel teflkil etti¤i vurguland›.
oldukça fleffaf›z. Ülke olarak Tür- s›l Üretim?”, “Nas›l ‹nsan”, “Na- Çal›fltayda ayr›ca gelece¤in ana
kiye ile benzer krizler yaflad›k. s›l ‹flbirli¤i” ve “Nas›l Sürdürüle- ak›m›n›n kifliye özel benzersiz ta-
Ancak birbirimize güvenmemiz bilirlik?”sorular›na yan›t arand›. sar›mlar ve üretimde oldu¤u, ar-
çok önemli.” Ayd›n, Gaziantep, Kocaeli, Adana, t›k “nesnelerin interneti” döne-
Finlandiya’n›n s›rr› okulda ka- Denizli, Ege Bölgesi, Konya, An- minin bafllad›¤›, içinden elektrik
liteli e¤itim: Helskinki Üniversi- kara, Eskiflehir Sanayi Odalar› ile geçen her ürünün internete ve
tesi Ö¤retim Üyesi Prof. Hannele Sakarya, Mersin, Sivas ve Kasta- birbirlerine ba¤l› olaca¤› dile ge-
Niemi ise Finlandiya’n›n 2000 y›l› monu Sanayi ve Ticaret Odala- tirildi. Türkiye’nin ise bu süreci
sonras›nda matematik, bilim r›’n›n iflbirli¤iyle düzenlenen ça- iyi de¤erlendirmemesi halinde
okur-yazarl›¤› s›nav sonuçlar›nda l›fltaylara, ö¤rencilerden sanayi- treni kaç›raca¤›na dikkat çekildi.
lider oldu¤unun görüldü¤ünü cilere, akademisyenlerden giri-
söyledi:“Hem Avrupa lideri hem flimcilere genifl yelpazede kat›- Tek bir kal›ba
de dünyan›n en iyilerinden birisi- l›mc›lar büyük ilgi gösterdi. konulmayan
yiz. E¤itimde dünyan›n en baflar›l› özgürlefltirilmifl insan
ülkelerinden biri Singapur. Ancak ‹flbirli¤i gönüllü olmal› “Nas›l ‹nsan?” çal›fltay›nda in-
Uzak Do¤u’da ö¤renciler çok yo- “Nas›l ‹flbirli¤i?” çal›fltay›nda sanlar›n tek bir kal›ba konulma-
ruluyor. Okul sonras›nda özel da iflbirli¤ine gönüllü olarak gidil-
derslerle ve ev ödevleri ile e¤itim mesi gerekti¤ine dikkat çeken ka-
süreleri çok uzuyor. Onlar da bize t›l›mc›lar, sözleflme ile yap›lan ifl-
nas›l bu kadar iyi sonuçlar elde birliklerinin güven kayb›na sebep
etti¤imizi soruyorlar. Yan›t flu; oldu¤unu söyledi. Kat›l›mc›lar, ifl-
okul zaman›m›z› çok iyi kullan›yo- birli¤inin etik de¤erler içinde ele
ruz. Okuldaki kalite, e¤itimin en al›nmas› gerekti¤ini ve toplumun
önemli k›sm›n› teflkil ediyor. Ev de¤er yarg›lar›n›n yeniden gözden fierafettin
Aflut
ödevleri de çok azal›yor. Bizden geçirilmesini istedi. Çal›fltayda ifl-
ald›¤› örnekle Singapur da art›k birlikleri için yap›lan sözleflmele-
geceleri de süren bir e¤itimden rin kiflileri samimiyetten uzaklafl-
daha verimli bir e¤itime dönmeye
bafllad›.” Niemi, e¤itim sisteminin
baflar›s›nda ö¤retmenlerin öne-
mine de de¤indi: “Çok kalifiye ve
üst düzey hizmet veren ö¤ret-
menlerle çal›fl›yoruz. Ö¤retmen-
lerimizi farkl› k›lan nedenler;
36 KobiEfor Kas›m 2015