Page 36 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 36

HABER




                                   R›dvan
                                   Mertöz




                                                                   Orhan    Gülnaz
                                                                   Ayd›n    Karaosmano¤lu


           iflgücüne dahil edilmesi önemli.  hepsi befl y›ll›k akademik e¤itime  t›rd›¤›n›, bu nedenle kooperatif
           Dünyan›n en fazla kad›n yöneticisi  sahip. Hem içerik, hem de peda-  sisteminin tekrar gündeme geti-
           olan ülke biziz. ‹kinci unsur olan  gojik e¤itim al›yorlar. Hepsinin  rilmesi gerekti¤ini vurgulad›.
           sanayinin baflar›da yüzde 20’lik  ba¤l› oldu¤u bir ö¤retmen sendi-
           bir rolü var. Mühendis ülkesiyiz.  kas› var, çok yüksek maafllar› yok,  Nesnelerin interneti
           Baflbakan›m›z da bir mühendis.   genelde ortalama seviyede fakat    dönemi bafllad›
           Ülkeyi, flirketini yönetir gibi yöne-  onlar› mesleklerine çok adanm›fl  “Nas›l Üretim?” çal›fltay›nda
           tiyor. Üçüncü unsur; herkes için  kiflilerden seçiyoruz.”        milyarlarca dolarl›k cirolara ula-
           e¤itim. Ö¤retmenlerimiz ö¤renci-                                flan markalar›n Ar-Ge ve tasar›-
           lerden daha ak›ll›d›r. Dördüncüsü  Serbest Kürsü                ma verdi¤i önemin alt› çizilirken,
           hiyerarfli çok düflüktür. Herkese    Çal›fltaylar›:                Türkiye’de tasar›m›n ikinci plan-
           bir-iki telefon görüflmesi ile ula-  “fiimdi S›ra Sende”          da kald›¤›, tasar›ma önem verilse
           flabiliyorsunuz. Ve son olarak gü-  ‹SO 13. Sanayi Kongresi’nde  bile bu tasar›mlar› üretebilecek
           ven kültürü çok önemlidir. Ülke-  efl zamanl› olarak yap›lan dört  teknolojinin eksikli¤inin geliflim-
           mizde yolsuzluk çok fazla yoktur,  serbest kürsü çal›fltay›nda, “Na-  de engel teflkil etti¤i vurguland›.
           oldukça fleffaf›z. Ülke olarak Tür-  s›l Üretim?”, “Nas›l ‹nsan”, “Na-  Çal›fltayda ayr›ca gelece¤in ana
           kiye ile benzer krizler yaflad›k.  s›l ‹flbirli¤i” ve “Nas›l Sürdürüle-  ak›m›n›n kifliye özel benzersiz ta-
           Ancak birbirimize güvenmemiz    bilirlik?”sorular›na yan›t arand›.  sar›mlar ve üretimde oldu¤u, ar-
           çok önemli.”                    Ayd›n, Gaziantep, Kocaeli, Adana,  t›k “nesnelerin interneti” döne-
              Finlandiya’n›n s›rr› okulda ka-  Denizli, Ege Bölgesi, Konya, An-  minin bafllad›¤›, içinden elektrik
           liteli e¤itim: Helskinki Üniversi-  kara, Eskiflehir Sanayi Odalar› ile  geçen her ürünün internete ve
           tesi Ö¤retim Üyesi Prof. Hannele  Sakarya, Mersin, Sivas ve Kasta-  birbirlerine ba¤l› olaca¤› dile ge-
           Niemi ise Finlandiya’n›n 2000 y›l›  monu Sanayi ve Ticaret Odala-  tirildi. Türkiye’nin ise bu süreci
           sonras›nda   matematik,  bilim  r›’n›n iflbirli¤iyle düzenlenen ça-  iyi de¤erlendirmemesi halinde
           okur-yazarl›¤› s›nav sonuçlar›nda  l›fltaylara, ö¤rencilerden sanayi-  treni kaç›raca¤›na dikkat çekildi.
           lider oldu¤unun görüldü¤ünü     cilere, akademisyenlerden giri-
           söyledi:“Hem Avrupa lideri hem  flimcilere genifl yelpazede kat›-    Tek bir kal›ba
           de dünyan›n en iyilerinden birisi-  l›mc›lar büyük ilgi gösterdi.  konulmayan
           yiz. E¤itimde dünyan›n en baflar›l›                                 özgürlefltirilmifl insan
           ülkelerinden biri Singapur. Ancak  ‹flbirli¤i gönüllü olmal›        “Nas›l ‹nsan?” çal›fltay›nda in-
           Uzak Do¤u’da ö¤renciler çok yo-    “Nas›l ‹flbirli¤i?” çal›fltay›nda  sanlar›n tek bir kal›ba konulma-
           ruluyor. Okul sonras›nda özel   da iflbirli¤ine gönüllü olarak gidil-
           derslerle ve ev ödevleri ile e¤itim  mesi gerekti¤ine dikkat çeken ka-
           süreleri çok uzuyor. Onlar da bize  t›l›mc›lar, sözleflme ile yap›lan ifl-
           nas›l bu kadar iyi sonuçlar elde  birliklerinin güven kayb›na sebep
           etti¤imizi soruyorlar. Yan›t flu;  oldu¤unu söyledi. Kat›l›mc›lar, ifl-
           okul zaman›m›z› çok iyi kullan›yo-  birli¤inin etik de¤erler içinde ele
           ruz. Okuldaki kalite, e¤itimin en  al›nmas› gerekti¤ini ve toplumun
           önemli k›sm›n› teflkil ediyor. Ev  de¤er yarg›lar›n›n yeniden gözden  fierafettin
                                                                             Aflut
           ödevleri de çok azal›yor. Bizden  geçirilmesini istedi. Çal›fltayda ifl-
           ald›¤› örnekle Singapur da art›k  birlikleri için yap›lan sözleflmele-
           geceleri de süren bir e¤itimden  rin kiflileri samimiyetten uzaklafl-
           daha verimli bir e¤itime dönmeye
           bafllad›.” Niemi, e¤itim sisteminin
           baflar›s›nda ö¤retmenlerin öne-
           mine de de¤indi: “Çok kalifiye ve
           üst düzey hizmet veren ö¤ret-
           menlerle çal›fl›yoruz. Ö¤retmen-
           lerimizi farkl› k›lan nedenler;

           36 KobiEfor Kas›m 2015
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41