Page 11 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 11

Yarına hazır işletmeler anlatıyor

           Vodafone

        “Ev kadınlarına teknolojiyi sevdirdik,

        9 kat büyüdük!”






        174 ev kadınından oluşan satış ekibini teknoloji ile donatan Farmasi,
        4 yılda 9 kat büyüdü, sektöründeki yüzlerce firmayı geride bıraktı.

            ürkiye’nin ilk 5 ilaç işletmesinden biri olan Far-
            masi, 1950 yılından bu yana hizmet veriyor.   Rakamlarla
        T1998’den bu yana kozmetik sektöründe faali-  Farmasi Kozmetik
        yet gösteren Farmasi, 2010 yılında doğrudan satış
        ile Türkiye pazarına girmeye karar veriyor.   Başarısı
                                              2.000.000:
        “Doğrudan satışa sonuncu olarak girdik”
                                              Türkiye’de doğrudan satış
        Farmasi Genel Müdür Yardımcısı Devrim Hamarat-  sektöründe çalışan kadınların
        lar şöyle diyor: “Ürünlerimizi Türkiye’de tüketiciler   sayısı 2 milyon civarında.
        ile buluşturmak istiyorduk. Dağıtım kanalı ve satış
        noktaları ile uğraşmak çok zaman kaybettiriyor.  9 Kat Büyüdü:
        Dünya markaları satış stratejilerini doğrudan satış   Teknolojik dönüşümle Farmasi
        üzerine kurmuş durumdalar. Türkiye’de 25 yıldır   4 yıl içinde 9 kat büyüdü.
        yapılan doğrudan satış işine biz de girmeliydik. An-
        cak bu alanda rekabet zor ve oyuncu sayısı fazlaydı.   %100 sadakat:
        Sonuncu olarak gireceğimiz bu kanalda farklı birşey   Doğrudan satış sektöründe   Devrim Hamaratlar  Farmasi
        yapmadan başarılı olmak mümkün görünmüyordu.”   çalışan kadınların %70’i bir yıl   Dijitalleşme Endeksi
                                              sonra işi bırakıyor. Farmasi’de   Farmasi
        Teknoloji ile başarı geldi            çalışan sadakati %100’e ulaştı.  Genel Müdür Yardımcısı
        Farmasi, hemen şirketin Dijitalleşme Endeksini  öl- Farmasi
        Vodafone Yarına Hazırım Ekibi ile bir araya gelen
                                        *
        çerek kurumun yeni girişimindeki ihtiyaçlar belirledi.   dijital dönüşüm hikayesi
        Böylece doğrudan satış alanına teknolojinin gücünü
        kullanarak girme kararı aldı. Sahada çalışan 174 ka-  Office 365’le çalı-  Ekip sadakati    İş kadınları ile
                          **
        dına, Vodafone Süpernetli  tabetler ve Microsoft Of-  şan iş kadınları    %100’e çıktı   9 kat büyüdü
              ***
        fice 365  uygulaması verildi. Böylece doğrudan sa-  Farmasi, 174 kişiden oluşan ekibine   Vodafone Süpernetli mobil cihazlar   Dijitalleşen ve teknolojiyi iyi kullanan
        tış ekibi hem merkez ile hızlı iletişime geçti hem de   Microsoft Office 365 dağıttı. Satış   sayesinde satış ekibi merkez ile sü-  kadınlar, Farmasi’nin satışlarını
        satış operasyonunu tamamen dijital olarak yönetti.   ekibi Excel üzerinden satışlarını   rekli iletişim halinde. Tüm satış ekibi   artırarak 4 yılda 9 kat büyümesini
                                             takip edebilir, Word üzerinden teklif   daha dinamik ve sadık hale geldi.   sağladı. Farmasi, sektöründeki
                                             hazırlayabilir hale geldi.   Çalışan sadakati %100’e ulaştı.      yüzlerce firmayı geride bıraktı.
        Süpernetli İş Kadınları
        Süpernetli tabetler aynı zamanda ev kadınlarının çok                Teknoloji ile sadakat arttı
        daha hızlı satış yapmasını da sağladı. Ürünlere ve
                                                                              oğrudan satış sektörüne giriş yaparken
        özelliklerine tabletler üzerinden tanıtan kadınlar, hem             Dkalıpları yıkmak ve farklı birşeyler yap-
        siparişleri daha hızlı aldı hem de ekiplerini daha başa-            mak zorunda olduklarını belirten Devrim
        rılı bir şekilde yönetmeye başladı. İş kadınları, tabletler         Hamaratlar, şöyle diyor: “Biz sonuncu
        sayesinde katalog bile taşımadan ürün tanıtımlarını                 olarak gireceğimiz bu sektörde başarılı
        yapabilir, ekipleri ile her türlü bilgi ve belge alışverişini       olabilmek için muhakkak farklı olmalıydık.
        yapabilir hale geldi. Farmasi, teknolojiyi kullanan, her            Hem çalışanlarımıza çok kazandırmak, hem
        noktada hızlıca satış yapabilen kadınlar sayesinde 4                de daha sadık ve verimli bir satış ekibi oluş-
        yıl içerisinde 9 kat büyüyerek sonuncu girdiği sektör-              turmalıydık. Teknoloji sayesinde ekibimiz
        de yedinci sıraya yükseldi. Dijitalleşme endeksini ise              ile iletişimimiz arttı, onlara daha iyi fırsatlar
        %40’dan %68’e çıkarmayı başardı.                                    sunduk.”
                                                                   Siz de yarinahazirim.com’a gelin,
                                                                   Dijitalleşme Endeksinizi hesaplayın.
        *   <DULQDKD]LULP FRP¶GD \HU DODQ 9RGDIRQH 'LMLWDOOHúPH (QGHNVL X\JXODPDVÕ  LúOHWPHQL]LQ HQ YHULPOL úHNLOGH oDOÕúPDVÕ LoLQ JHUHNOL RODQ WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUH RODQ LKWL\DFÕQÕ]D J|UH
           SXDQODPD \DSDQ ZHE YH PRELO WDEDQOÕ ELU X\JXODPDGÕU 8\JXODPD\OD DPDoODQDQ  LúOHWPHFLOHULQ GLMLWDOOHúPH VUHoOHULQH WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUOH NDWNÕ VD÷ODPDNWÕU
        **   9RGDIRQH  * NDSVDPDVÕ YH VXQXODQ GDWD KÕ]Õ  ELUOLNWH NXOODQÕODQ FLKD]D YH FR÷UD¿ NRúXOODUD ED÷OÕ RODUDN GH÷LúLNOLN J|VWHUHELOLU
        ***   9RGDIRQH  0LFURVRIW LúELUOL÷L LOH NXUXPVDO IDWXUDOÕ PúWHULOHULQH 2ႈFH     KL]PHWLQL VXQPDNWDGÕU  2ႈFH     9RGDIRQH¶XQ EXOXW WDEDQOÕ UHWNHQOLN X\JXODPDVÕGÕU  .XUXPVDO H SRVWD  DQOÕN
           PHVDMODúPD  YLGHR NRQIHUDQV YH EXOXW GHSRODPD JLEL KL]PHWOHULQL LoHULU  2ႈFH     KL]PHWOHULQH HULúLP LoLQ øQWHUQHW ED÷ODQWÕVÕ JHUHNOLGLU  0RELO D\JÕWODUGDQ HULúLP :L )L |]HOOL÷L JHUHNWLULU YH\D
           WDúÕ\ÕFÕ úHEHNHVLQLQ NXOODQÕODELOLUOL÷LQH ED÷OÕGÕU
           'HWD\OÕ ELOJL LoLQ  9RGDIRQH &HS 0HUNH]OHUL YH YRGDIRQH FRP WU
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16