Page 11 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 11
Yarına hazır işletmeler anlatıyor
Vodafone
“Ev kadınlarına teknolojiyi sevdirdik,
9 kat büyüdük!”
174 ev kadınından oluşan satış ekibini teknoloji ile donatan Farmasi,
4 yılda 9 kat büyüdü, sektöründeki yüzlerce firmayı geride bıraktı.
ürkiye’nin ilk 5 ilaç işletmesinden biri olan Far-
masi, 1950 yılından bu yana hizmet veriyor. Rakamlarla
T1998’den bu yana kozmetik sektöründe faali- Farmasi Kozmetik
yet gösteren Farmasi, 2010 yılında doğrudan satış
ile Türkiye pazarına girmeye karar veriyor. Başarısı
2.000.000:
“Doğrudan satışa sonuncu olarak girdik”
Türkiye’de doğrudan satış
Farmasi Genel Müdür Yardımcısı Devrim Hamarat- sektöründe çalışan kadınların
lar şöyle diyor: “Ürünlerimizi Türkiye’de tüketiciler sayısı 2 milyon civarında.
ile buluşturmak istiyorduk. Dağıtım kanalı ve satış
noktaları ile uğraşmak çok zaman kaybettiriyor. 9 Kat Büyüdü:
Dünya markaları satış stratejilerini doğrudan satış Teknolojik dönüşümle Farmasi
üzerine kurmuş durumdalar. Türkiye’de 25 yıldır 4 yıl içinde 9 kat büyüdü.
yapılan doğrudan satış işine biz de girmeliydik. An-
cak bu alanda rekabet zor ve oyuncu sayısı fazlaydı. %100 sadakat:
Sonuncu olarak gireceğimiz bu kanalda farklı birşey Doğrudan satış sektöründe Devrim Hamaratlar Farmasi
yapmadan başarılı olmak mümkün görünmüyordu.” çalışan kadınların %70’i bir yıl Dijitalleşme Endeksi
sonra işi bırakıyor. Farmasi’de Farmasi
Teknoloji ile başarı geldi çalışan sadakati %100’e ulaştı. Genel Müdür Yardımcısı
Farmasi, hemen şirketin Dijitalleşme Endeksini öl- Farmasi
Vodafone Yarına Hazırım Ekibi ile bir araya gelen
*
çerek kurumun yeni girişimindeki ihtiyaçlar belirledi. dijital dönüşüm hikayesi
Böylece doğrudan satış alanına teknolojinin gücünü
kullanarak girme kararı aldı. Sahada çalışan 174 ka- Office 365’le çalı- Ekip sadakati İş kadınları ile
**
dına, Vodafone Süpernetli tabetler ve Microsoft Of- şan iş kadınları %100’e çıktı 9 kat büyüdü
***
fice 365 uygulaması verildi. Böylece doğrudan sa- Farmasi, 174 kişiden oluşan ekibine Vodafone Süpernetli mobil cihazlar Dijitalleşen ve teknolojiyi iyi kullanan
tış ekibi hem merkez ile hızlı iletişime geçti hem de Microsoft Office 365 dağıttı. Satış sayesinde satış ekibi merkez ile sü- kadınlar, Farmasi’nin satışlarını
satış operasyonunu tamamen dijital olarak yönetti. ekibi Excel üzerinden satışlarını rekli iletişim halinde. Tüm satış ekibi artırarak 4 yılda 9 kat büyümesini
takip edebilir, Word üzerinden teklif daha dinamik ve sadık hale geldi. sağladı. Farmasi, sektöründeki
hazırlayabilir hale geldi. Çalışan sadakati %100’e ulaştı. yüzlerce firmayı geride bıraktı.
Süpernetli İş Kadınları
Süpernetli tabetler aynı zamanda ev kadınlarının çok Teknoloji ile sadakat arttı
daha hızlı satış yapmasını da sağladı. Ürünlere ve
oğrudan satış sektörüne giriş yaparken
özelliklerine tabletler üzerinden tanıtan kadınlar, hem Dkalıpları yıkmak ve farklı birşeyler yap-
siparişleri daha hızlı aldı hem de ekiplerini daha başa- mak zorunda olduklarını belirten Devrim
rılı bir şekilde yönetmeye başladı. İş kadınları, tabletler Hamaratlar, şöyle diyor: “Biz sonuncu
sayesinde katalog bile taşımadan ürün tanıtımlarını olarak gireceğimiz bu sektörde başarılı
yapabilir, ekipleri ile her türlü bilgi ve belge alışverişini olabilmek için muhakkak farklı olmalıydık.
yapabilir hale geldi. Farmasi, teknolojiyi kullanan, her Hem çalışanlarımıza çok kazandırmak, hem
noktada hızlıca satış yapabilen kadınlar sayesinde 4 de daha sadık ve verimli bir satış ekibi oluş-
yıl içerisinde 9 kat büyüyerek sonuncu girdiği sektör- turmalıydık. Teknoloji sayesinde ekibimiz
de yedinci sıraya yükseldi. Dijitalleşme endeksini ise ile iletişimimiz arttı, onlara daha iyi fırsatlar
%40’dan %68’e çıkarmayı başardı. sunduk.”
Siz de yarinahazirim.com’a gelin,
Dijitalleşme Endeksinizi hesaplayın.
* <DULQDKD]LULP FRP¶GD \HU DODQ 9RGDIRQH 'LMLWDOOHúPH (QGHNVL X\JXODPDVÕ LúOHWPHQL]LQ HQ YHULPOL úHNLOGH oDOÕúPDVÕ LoLQ JHUHNOL RODQ WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUH RODQ LKWL\DFÕQÕ]D J|UH
SXDQODPD \DSDQ ZHE YH PRELO WDEDQOÕ ELU X\JXODPDGÕU 8\JXODPD\OD DPDoODQDQ LúOHWPHFLOHULQ GLMLWDOOHúPH VUHoOHULQH WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUOH NDWNÕ VD÷ODPDNWÕU
** 9RGDIRQH * NDSVDPDVÕ YH VXQXODQ GDWD KÕ]Õ ELUOLNWH NXOODQÕODQ FLKD]D YH FR÷UD¿ NRúXOODUD ED÷OÕ RODUDN GH÷LúLNOLN J|VWHUHELOLU
*** 9RGDIRQH 0LFURVRIW LúELUOL÷L LOH NXUXPVDO IDWXUDOÕ PúWHULOHULQH 2ႈFH KL]PHWLQL VXQPDNWDGÕU 2ႈFH 9RGDIRQH¶XQ EXOXW WDEDQOÕ UHWNHQOLN X\JXODPDVÕGÕU .XUXPVDO H SRVWD DQOÕN
PHVDMODúPD YLGHR NRQIHUDQV YH EXOXW GHSRODPD JLEL KL]PHWOHULQL LoHULU 2ႈFH KL]PHWOHULQH HULúLP LoLQ øQWHUQHW ED÷ODQWÕVÕ JHUHNOLGLU 0RELO D\JÕWODUGDQ HULúLP :L )L |]HOOL÷L JHUHNWLULU YH\D
WDúÕ\ÕFÕ úHEHNHVLQLQ NXOODQÕODELOLUOL÷LQH ED÷OÕGÕU
'HWD\OÕ ELOJL LoLQ 9RGDIRQH &HS 0HUNH]OHUL YH YRGDIRQH FRP WU