Page 33 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 33
ve en çok s›k›nt›s›n› çekti¤imiz mesele kalitesizlik- l Ortaö¤retim, mesleki e¤itim kurumlar› ve
tir. 4 y›ll›k kurumlar›n birço¤una 180’in üzerindeki meslek yüksek okullar›ndaki mesleki ve kariyer
puanlarla yerleflilebiliyor. 2 y›ll›klar yani meslek dan›flmanl›¤› hizmetlerinin art›r›lmas›.
yüksekokullar› daha çok ö¤renci al›yor. Ama yükse-
kö¤retime giren ö¤rencilerin ne denli yetifltirildi¤i
ve yüksekö¤retimin kalitesi meselesi devasa bir Yüksek ‹nsan› Geliflmifllikte En Yüksekte Olmak
problem olarak önümüzde durmaktad›r.”
YÖK’ün bu konuda benimsedi¤i amaçlar ve yü- ‹NSAN‹ GEL‹fiME DEVR‹M‹
rüttü¤ü çal›flmalar flöyle özetleniyor:
l Mesleki e¤itim ve ö¤retim kurumlar›nda mo-
düler müfredat programlar›n›n gelifltirilmesi. Mo- Otuz-k›rk y›ll›k zaman dilimle-
düler müfredat iflletmelerin, özel sektörün bek- rinden bak›ld›¤›nda Türkiye’nin el
lentilerini esas alan bir ölçme-de¤erlendirme sis- att›¤› hemen her konuda amac›na
temidir. ulaflt›¤›n› görürüz. Tablo 7’de
l Avrupa Kalite Güvence sistemiyle uyumlu; Türkiye’nin ‹nsani Geliflme unsur-
sosyal ortaklar›n iflbirli¤iyle gelifltirilen ve uygula- lar›n› birarada görüyoruz. Bunlar
nan; nitelik ve yeterliliklerin tamamen aktar›lma- Türkiye’nin toplumsal kapasitesi-
s›n› sa¤layan bir kalite sistemini oturtmak. ne uygun düflmeyen sonuçlard›r.
l ‹fl Piyasas› ile Mesleki E¤itim ve Ö¤retim Ku- ‹nsani Geliflmifllik Endeksi’nde,
rumlar› aras›nda aktif iflbirli¤i sa¤layacak mevzuat Yüksek Geliflme kategorisinde ol-
altyap›s›n›n haz›rlanmas›. du¤umuz halde bu kategorinin en
l Mesleki E¤itim Kalite Gelifltirme Merkezi’nin geri s›ralar›nda oyalan›p durmak-
kurulmas›. tay›z?
l E¤itimler yoluyla mesleki ve teknik e¤itim ve Bunun nedeni; el att›¤›m›z ko-
ö¤retimin kalitesini ve içeri¤ini gelifltirecek ö¤ret- nulara“tek bafl›na” konularm›fl
menlerin pedagojik ve profesyonel yeterliliklerinin gibi bakmam›zd›r. Oysa art›k he-
gelifltirilmesi. pimiz biliyoruz ki; e¤itim sorunu