Page 33 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 33

ve en çok s›k›nt›s›n› çekti¤imiz mesele kalitesizlik-  l Ortaö¤retim, mesleki e¤itim kurumlar› ve
          tir. 4 y›ll›k kurumlar›n birço¤una 180’in üzerindeki  meslek yüksek okullar›ndaki mesleki ve kariyer
          puanlarla yerleflilebiliyor. 2 y›ll›klar yani meslek  dan›flmanl›¤› hizmetlerinin art›r›lmas›.
          yüksekokullar› daha çok ö¤renci al›yor. Ama yükse-
          kö¤retime giren ö¤rencilerin ne denli yetifltirildi¤i
          ve yüksekö¤retimin kalitesi meselesi devasa bir  Yüksek ‹nsan› Geliflmifllikte En Yüksekte Olmak
          problem olarak önümüzde durmaktad›r.”
            YÖK’ün bu konuda benimsedi¤i amaçlar ve yü-        ‹NSAN‹ GEL‹fiME DEVR‹M‹
          rüttü¤ü çal›flmalar flöyle özetleniyor:
            l Mesleki e¤itim ve ö¤retim kurumlar›nda mo-
          düler müfredat programlar›n›n gelifltirilmesi. Mo-  Otuz-k›rk y›ll›k zaman dilimle-
          düler müfredat iflletmelerin, özel sektörün bek-  rinden bak›ld›¤›nda Türkiye’nin el
          lentilerini esas alan bir ölçme-de¤erlendirme sis-  att›¤› hemen her konuda amac›na
          temidir.                                        ulaflt›¤›n› görürüz. Tablo 7’de
            l Avrupa Kalite Güvence sistemiyle uyumlu;    Türkiye’nin ‹nsani Geliflme unsur-
          sosyal ortaklar›n iflbirli¤iyle gelifltirilen ve uygula-  lar›n› birarada görüyoruz. Bunlar
          nan; nitelik ve yeterliliklerin tamamen aktar›lma-  Türkiye’nin toplumsal kapasitesi-
          s›n› sa¤layan bir kalite sistemini oturtmak.    ne uygun düflmeyen sonuçlard›r.
            l ‹fl Piyasas› ile Mesleki E¤itim ve Ö¤retim Ku-  ‹nsani Geliflmifllik Endeksi’nde,
          rumlar› aras›nda aktif iflbirli¤i sa¤layacak mevzuat  Yüksek Geliflme kategorisinde ol-
          altyap›s›n›n haz›rlanmas›.                      du¤umuz halde bu kategorinin en
            l Mesleki E¤itim Kalite Gelifltirme Merkezi’nin  geri s›ralar›nda oyalan›p durmak-
          kurulmas›.                                      tay›z?
            l E¤itimler yoluyla mesleki ve teknik e¤itim ve  Bunun nedeni; el att›¤›m›z ko-
          ö¤retimin kalitesini ve içeri¤ini gelifltirecek ö¤ret-  nulara“tek bafl›na” konularm›fl
          menlerin pedagojik ve profesyonel yeterliliklerinin  gibi bakmam›zd›r. Oysa art›k he-
          gelifltirilmesi.                                 pimiz biliyoruz ki; e¤itim sorunu
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38