Page 36 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 36

KAPAK




             H‹KMET TANRIVERD‹
             ‹stanbul Haz›rgiyim ve Konfeksiyon ‹hracatç›lar› Birli¤i (‹HK‹B) Baflkan›
                         ‹hracat›n kilosunu 35 dolara ç›kar›r›z

                Haz›r giyim sektörünün 4 y›ll›k yeni rotas›n› be-  rinden haz›rgiyim ihra-
             lirlerken, hakim pazarlarda daha da güçlenip, bafl-  cat›n› gerçeklefltiriyor.
             ta ABD ve Japonya olmak üzere uzak ülkelerde ta-  Bu rakamlar dünya mo-
             sar›m ve yüksek katmade¤ere sahip ürünler ile var  da endüstrisinde elde  etti¤imiz baflar›n›n kan›t›d›r.
             olma yoluna gidece¤iz.                            Baflar›m›z›n sürmesi için önerilerimiz flunlard›r:
                2013’te yüzde 8.3 art›fl elde edip, 2023 ihracat  • Hammaddeye eriflimde engellerin kald›r›lmas›
             stratejisinde belirlenen 17.4 milyar dolarl›k ihracat  • Dahilde iflleme rejimindeki sorunlar›n gideril-
             hedefini tam 12’den vurduk. 2014 y›l›n›n Ocak  mesi
             ay›nda ise yüzde 14.2 oran›nda art›fl yakalad›k.   • Devlet yard›mlar› uygulamalar›n›n basitlefltiril-
                En fazla katmade¤erli ürün ihraç eden ilk üç  mesi ve süreçlerin h›zland›r›lmas›
             sektör aras›nday›z. 24 dolar olan kilogram birim fi-  • Koleksiyon haz›rlayan firmalar›m›z›n tasar›m
             yat›m›z› halihaz›rda yat›r›m yapt›¤›m›z tasar›m, mo-  süreçlerinin desteklenmesi  ve  Ür-Ge'nin de Ar-Ge
             da ve markalaflma süreçlerinin deste¤iyle 4 y›l›n  teflvik düzenlemelerinden yararland›r›lmas›
             sonunda 30-35 dolar aral›¤›na ç›kartmay› hedefli-  • Yurtiçinde her sektörün 1 prestij fuar›n›n he-
             yoruz. AB ülkelerine Çin 12 Euro/kg, Bangladefl 11  def ülke destek oran›nda desteklenmesi
             Euro/kg ihracat yaparken Türkiye 17 Euro/kg üze-  Bu çözümler sürdürülebilir büyümeye kap› açacak.



                                                            B‹’lerin, “merdivenalt›” rakiplerce kopya edilmeleri.
                                                              l Büyük firmalar›n, –yeni bir rakip ç›kard›¤› ve
                                                            maliyet avantaj› sa¤lad›¤› için– inovasyon yapan yan
                                                            sanayisi KOB‹’nin kopya edilmesine göz yummas›.
                                                              l Kopyalama, fikir ve ürün çalmay› ola¤an hale
                                                            getiren hatal› kanunlar.
                                                              l KOB‹’de yetiflen eleman›n rakip firmaya transfe-
                                                            rinin müeyyidesiz olmas›.
                                                              l TTK’daki “Büyük firmalar›n KOB‹’lere geç öde-
                                                            meyi engelleyici” maddesinin uygulanabilirli¤inin ol-
                                                            mamas›; bu nedenle KOB‹’nin satt›¤› mal›n finans-
                                                            man›na devam etmek zorunda kalmas›.
                                                              Sonuç:
                                                              ‹novasyon riskini göze alan KOB‹’lerin özel koru-
                                                            ma alt›na al›nmas›, özel mevzuatla desteklenmesi
                                                            olmazsa olmaz gözükmektedir.


                          ret heyetlerine ve al›m heyetlerine  yaya açacak ve ürünlerini elektronik ortamda tan›t-
                          kat›lmalar›n›, sektörleri ile ilgili  malar›n› sa¤layacak, müflterileri üzerinde olumlu
                          önemli fuarlara ifltirak etmelerini,  bir etki yaratacak bir web sayfas› oluflturmalar›n›
                          yönelmek istedikleri pazarlara biz-  tavsiye ediyoruz.
                                zat giderek yerinde pazar     Buna ilaveten, ihracatlar›nda markal› ve kaliteli
                                 araflt›rmas› yapmalar›n› ve  ürün ihrac›na önem vermeleri, kendi markalar›n›
                                  bu ülkelerdeki Ticaret Mü-  yaratmalar›, ihraç ülkelerinin kültürleri ile müflteri
                                  flaviri/Ataflelerimizi ziya-  zevk ve tercihlerini tan›malar› ve ürünlerinde bu
                                   ret ederek onlar›n bilgi,  yönde gerekli de¤ifliklikleri yapmalar›, sat›fl sonra-
                                   tecrübe ve ba¤lant›lar›n-  s› hizmet kalitesini yükseltmeleri, yo¤un olarak ih-
                                   dan istifade etmelerini,  racat gerçeklefltirdikleri pazarlarda depo, ofis ve
                                    dünyadaki geliflmeleri   ma¤aza açmalar› böylece ürün tedarikinde sürekli-
                                    yak›ndan takip etmele-  li¤i sa¤lamalar› yönünde ad›mlar at›lmas› da bir di-
                                    rini, bilgili, yabanc› dil  ¤er önemli unsur.
                                    bilen ve deneyimli kifli-  KOB‹’lerimizin küreselleflen dünya içerisinde yer
                                    lerden oluflan bir ihra-  almas›, d›fl pazarlarla bütünleflmesi ve rekabetçili-
                                    cat bölümü oluflturma-   ¤ini artt›rmas› için Bakanl›k olarak biz de her za-
                                   lar›n› ve flirketlerini dün-  man gerekli deste¤i sa¤lamaya haz›r›z.


            36 KobiEfor May›s 2014
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41