Page 36 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 36
KAPAK
H‹KMET TANRIVERD‹
‹stanbul Haz›rgiyim ve Konfeksiyon ‹hracatç›lar› Birli¤i (‹HK‹B) Baflkan›
‹hracat›n kilosunu 35 dolara ç›kar›r›z
Haz›r giyim sektörünün 4 y›ll›k yeni rotas›n› be- rinden haz›rgiyim ihra-
lirlerken, hakim pazarlarda daha da güçlenip, bafl- cat›n› gerçeklefltiriyor.
ta ABD ve Japonya olmak üzere uzak ülkelerde ta- Bu rakamlar dünya mo-
sar›m ve yüksek katmade¤ere sahip ürünler ile var da endüstrisinde elde etti¤imiz baflar›n›n kan›t›d›r.
olma yoluna gidece¤iz. Baflar›m›z›n sürmesi için önerilerimiz flunlard›r:
2013’te yüzde 8.3 art›fl elde edip, 2023 ihracat • Hammaddeye eriflimde engellerin kald›r›lmas›
stratejisinde belirlenen 17.4 milyar dolarl›k ihracat • Dahilde iflleme rejimindeki sorunlar›n gideril-
hedefini tam 12’den vurduk. 2014 y›l›n›n Ocak mesi
ay›nda ise yüzde 14.2 oran›nda art›fl yakalad›k. • Devlet yard›mlar› uygulamalar›n›n basitlefltiril-
En fazla katmade¤erli ürün ihraç eden ilk üç mesi ve süreçlerin h›zland›r›lmas›
sektör aras›nday›z. 24 dolar olan kilogram birim fi- • Koleksiyon haz›rlayan firmalar›m›z›n tasar›m
yat›m›z› halihaz›rda yat›r›m yapt›¤›m›z tasar›m, mo- süreçlerinin desteklenmesi ve Ür-Ge'nin de Ar-Ge
da ve markalaflma süreçlerinin deste¤iyle 4 y›l›n teflvik düzenlemelerinden yararland›r›lmas›
sonunda 30-35 dolar aral›¤›na ç›kartmay› hedefli- • Yurtiçinde her sektörün 1 prestij fuar›n›n he-
yoruz. AB ülkelerine Çin 12 Euro/kg, Bangladefl 11 def ülke destek oran›nda desteklenmesi
Euro/kg ihracat yaparken Türkiye 17 Euro/kg üze- Bu çözümler sürdürülebilir büyümeye kap› açacak.
B‹’lerin, “merdivenalt›” rakiplerce kopya edilmeleri.
l Büyük firmalar›n, –yeni bir rakip ç›kard›¤› ve
maliyet avantaj› sa¤lad›¤› için– inovasyon yapan yan
sanayisi KOB‹’nin kopya edilmesine göz yummas›.
l Kopyalama, fikir ve ürün çalmay› ola¤an hale
getiren hatal› kanunlar.
l KOB‹’de yetiflen eleman›n rakip firmaya transfe-
rinin müeyyidesiz olmas›.
l TTK’daki “Büyük firmalar›n KOB‹’lere geç öde-
meyi engelleyici” maddesinin uygulanabilirli¤inin ol-
mamas›; bu nedenle KOB‹’nin satt›¤› mal›n finans-
man›na devam etmek zorunda kalmas›.
Sonuç:
‹novasyon riskini göze alan KOB‹’lerin özel koru-
ma alt›na al›nmas›, özel mevzuatla desteklenmesi
olmazsa olmaz gözükmektedir.
ret heyetlerine ve al›m heyetlerine yaya açacak ve ürünlerini elektronik ortamda tan›t-
kat›lmalar›n›, sektörleri ile ilgili malar›n› sa¤layacak, müflterileri üzerinde olumlu
önemli fuarlara ifltirak etmelerini, bir etki yaratacak bir web sayfas› oluflturmalar›n›
yönelmek istedikleri pazarlara biz- tavsiye ediyoruz.
zat giderek yerinde pazar Buna ilaveten, ihracatlar›nda markal› ve kaliteli
araflt›rmas› yapmalar›n› ve ürün ihrac›na önem vermeleri, kendi markalar›n›
bu ülkelerdeki Ticaret Mü- yaratmalar›, ihraç ülkelerinin kültürleri ile müflteri
flaviri/Ataflelerimizi ziya- zevk ve tercihlerini tan›malar› ve ürünlerinde bu
ret ederek onlar›n bilgi, yönde gerekli de¤ifliklikleri yapmalar›, sat›fl sonra-
tecrübe ve ba¤lant›lar›n- s› hizmet kalitesini yükseltmeleri, yo¤un olarak ih-
dan istifade etmelerini, racat gerçeklefltirdikleri pazarlarda depo, ofis ve
dünyadaki geliflmeleri ma¤aza açmalar› böylece ürün tedarikinde sürekli-
yak›ndan takip etmele- li¤i sa¤lamalar› yönünde ad›mlar at›lmas› da bir di-
rini, bilgili, yabanc› dil ¤er önemli unsur.
bilen ve deneyimli kifli- KOB‹’lerimizin küreselleflen dünya içerisinde yer
lerden oluflan bir ihra- almas›, d›fl pazarlarla bütünleflmesi ve rekabetçili-
cat bölümü oluflturma- ¤ini artt›rmas› için Bakanl›k olarak biz de her za-
lar›n› ve flirketlerini dün- man gerekli deste¤i sa¤lamaya haz›r›z.
36 KobiEfor May›s 2014