Page 34 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 34

KAPAK




             AKKAN SUVER Marmara Grubu Baflkan›

                         Avrasya’da Türk giriflimci engelsizdir
               D›fla aç›lma vizyonu olan Türk KOB‹’leri için Av-  Bu yeni lojistik yap›lan-
             rasya ülke pazarlar›n›n emsalsiz f›rsatlar sundu¤u  ma eski ‹pek Yolu ekono-
             görüflündeyim. Bu yönde yeni paradigmalar olufl-  mik ve bar›fl hatt›n›n uzun vadeli iyi komfluluklar-
             makta, yeni bir tarihsel kap› aç›lmaktad›r.    la, dostluklarla ve yeni ekonomik iflbirlikleriyle ye-
               Birincisi, Avrasya ülkelerinin büyük bir gayret  niden inflas› görevini önümüze koymaktad›r. Üze-
             göstererek ve içtenlikle serbest pazar ekonomisi-  rinde yaklafl›k 3 milyar nüfusu bar›nd›ran yeni ‹pek
             nin kurallar›na riayet ederek geliflimlerini sürdür-  Yolu hatt›n›n sahip oldu¤u çap ve potansiyel efl-
             dükleri kaydedilmelidir. Avrasya co¤rafyas› yeni-  sizdir ve Türk KOB‹’lerine özel bir kap› açacakt›r.
             lenmektedir. Kafkas ülkeleri yak›n bir gelecekte  Ortak kazanç temelinde karfl›l›kl› yarar ve gü-
             Avrupa Birli¤i’nin kap›s›nda, AB kriterleri ile yeral-  ven, eflitlik ve hoflgörü, tecrübe paylafl›m› da ‹pek
             maya haz›rlanmaktad›rlar.                      Yolu’nun karakteristi¤i olacakt›r.
               ‹kinci husus, Avrupa ile Asya ülkeleri aras›ndaki  Türk KOB‹’lerinin o bölgelerde, sözgelimi gere-
             ekonomik iliflkinin ve ticaretin, yüzy›ll›k aradan  kirse bayrak sallamas› gerekmektedir. Yani oralara
             sonra yeniden ve yüksek düzeyli yo¤unlaflmakta  gidip, oralar› tetkik edip sonra yat›r›m›n› yapmas›-
             olufludur. Bu yo¤unlaflma ayr›ca, Türkiye’yi merke-  d›r. Avrasya’n›n Türk orta boy giriflimcisine büyük
             ze koyan yeni bir lojistik yap›lanmaya da yolaç-  ihtiyac› vard›r. Türk giriflimcilerin orada baflar›l› ol-
             maktad›r.                                      mas›n›n hiçbir engeli yoktur.


           vadede elde edilecek kazançtan çok daha çabuk ka-  sinde, b›kt›r›c› bürokratik ifllemler.
           zanç vadeden ekonomik alanlar›n say›s› da çok fazla.  l Kalk›nma ajanslar›n›n hala kapatamad›klar› çe-
           Bu nedenle yat›r›mc› teknolojik olarak yüksek risk ta-  flitli cayd›r›c› zaaflar›.
           fl›yan projeler yerine kesin geri dönüfllere yöneliyor.  l  ‹novasyon için kaynaklar›n› seferber eden KO-

             KOB‹’lerde Ar-Ge ve inovasyon için
             reform alanlar›
             l KOB‹’lerin Ar-Ge bölümü kurmas›ndaki mevzuat
           güçlükleri. Teknoparklar›n avantajlar sa¤lamas› fakat
           “inovasyon ortam›” yaratmaktan uzak olmalar›.
             l ‘Bürokrasi’nin inovasyon faaliyetine bak›fl› ile
           KOB‹'nin bak›fl› aras›nda uçurum denecek farkl›l›klar,
           hatta z›tl›klar bulunmas›.
             l Proje de¤erlendirmesinde, desteklerin ödenme-


               KOB‹’lerin küreselleflmenin getirdi¤i f›rsatlardan  Bakanl›k olarak firmalar›m›za ‹hracata Yönelik Dev-
            faydalanmak ve yo¤un bir rekabetin getirdi¤i en-  let Destekleri sa¤l›yoruz. Bu destekler ile KOB‹’leri-
            gelleri aflma noktas›nda, yeni kaynak ve pazarlar›n  mizin yurt d›fl› piyasalara daha fazla ve etkin biçim-
            avantajlar›ndan nas›l yararlanacaklar›n› bilmeleri  de aç›lma, daha kaliteli ve daha nitelikli ürünlerle
            önem teflkil etmektedir. Küresel pazarlara zaman›n-  bu piyasalarda rekabet edebilme ve ihracatlar›n›
            da cevap verebilmek için KOB‹’ler, teknoloji, pazar-  daha yüksek düzeylere ç›karma yolunda önemli ba-
            lama, iflletme, insan kaynaklar› ve finans alanlar›n›  flar›lar elde ettik.
                                  da kapsayacak bir ihracat   Bu süreçte ihracatç›lar›m›z›n karfl›laflt›klar› engel-
                                  kabiliyetini gelifltirmelidir.  leri daha kolay aflabilmeleri için Bakanl›¤›m›z›n yü-
                                    Ülkemizin dünya tica-   rüttü¤ü destek programlar›n› yo¤un bir flekilde kul-
                                  retinden ald›¤› pay›n art-  lanmalar›n›, ülkelerin ithalatlar›, firmalar› ve birçok
                                  t›r›lmas› ve daha ileri ba-  detayl› bilgiyi içeren ve say›s› 196’ya ulaflan ülke
                                  samaklarda yer almas›     raporlar›n›n bulundu¤u ‹hracat Bilgi Platformu web
                                  için firmalar›m›z›n ihraca-  sitemiz (www.ibp.gov.tr) baflta olmak üzere Bakan-
                                  t›n›n artt›r›lmas› yönünde  l›¤›m›z web sayfalar›n› (www.ekonomi.gov.tr)  ya-
                                  destekler sa¤lanmas› ve   k›ndan takip etmelerini ve etkili bir flekilde kullan-
                                  d›fl pazarlara aç›lma süre-  malar› yerinde olacakt›r.
                                  cinde karfl›laflt›klar› en-   Ayr›ca baflta hedef ve öncelikli ülkeler olmak
                                  gellerin azalt›lmas› için  üzere di¤er ülkelere yönelik genel ve sektörel tica-


             34 KobiEfor May›s 2014
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39