Page 34 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 34
KAPAK
AKKAN SUVER Marmara Grubu Baflkan›
Avrasya’da Türk giriflimci engelsizdir
D›fla aç›lma vizyonu olan Türk KOB‹’leri için Av- Bu yeni lojistik yap›lan-
rasya ülke pazarlar›n›n emsalsiz f›rsatlar sundu¤u ma eski ‹pek Yolu ekono-
görüflündeyim. Bu yönde yeni paradigmalar olufl- mik ve bar›fl hatt›n›n uzun vadeli iyi komfluluklar-
makta, yeni bir tarihsel kap› aç›lmaktad›r. la, dostluklarla ve yeni ekonomik iflbirlikleriyle ye-
Birincisi, Avrasya ülkelerinin büyük bir gayret niden inflas› görevini önümüze koymaktad›r. Üze-
göstererek ve içtenlikle serbest pazar ekonomisi- rinde yaklafl›k 3 milyar nüfusu bar›nd›ran yeni ‹pek
nin kurallar›na riayet ederek geliflimlerini sürdür- Yolu hatt›n›n sahip oldu¤u çap ve potansiyel efl-
dükleri kaydedilmelidir. Avrasya co¤rafyas› yeni- sizdir ve Türk KOB‹’lerine özel bir kap› açacakt›r.
lenmektedir. Kafkas ülkeleri yak›n bir gelecekte Ortak kazanç temelinde karfl›l›kl› yarar ve gü-
Avrupa Birli¤i’nin kap›s›nda, AB kriterleri ile yeral- ven, eflitlik ve hoflgörü, tecrübe paylafl›m› da ‹pek
maya haz›rlanmaktad›rlar. Yolu’nun karakteristi¤i olacakt›r.
‹kinci husus, Avrupa ile Asya ülkeleri aras›ndaki Türk KOB‹’lerinin o bölgelerde, sözgelimi gere-
ekonomik iliflkinin ve ticaretin, yüzy›ll›k aradan kirse bayrak sallamas› gerekmektedir. Yani oralara
sonra yeniden ve yüksek düzeyli yo¤unlaflmakta gidip, oralar› tetkik edip sonra yat›r›m›n› yapmas›-
olufludur. Bu yo¤unlaflma ayr›ca, Türkiye’yi merke- d›r. Avrasya’n›n Türk orta boy giriflimcisine büyük
ze koyan yeni bir lojistik yap›lanmaya da yolaç- ihtiyac› vard›r. Türk giriflimcilerin orada baflar›l› ol-
maktad›r. mas›n›n hiçbir engeli yoktur.
vadede elde edilecek kazançtan çok daha çabuk ka- sinde, b›kt›r›c› bürokratik ifllemler.
zanç vadeden ekonomik alanlar›n say›s› da çok fazla. l Kalk›nma ajanslar›n›n hala kapatamad›klar› çe-
Bu nedenle yat›r›mc› teknolojik olarak yüksek risk ta- flitli cayd›r›c› zaaflar›.
fl›yan projeler yerine kesin geri dönüfllere yöneliyor. l ‹novasyon için kaynaklar›n› seferber eden KO-
KOB‹’lerde Ar-Ge ve inovasyon için
reform alanlar›
l KOB‹’lerin Ar-Ge bölümü kurmas›ndaki mevzuat
güçlükleri. Teknoparklar›n avantajlar sa¤lamas› fakat
“inovasyon ortam›” yaratmaktan uzak olmalar›.
l ‘Bürokrasi’nin inovasyon faaliyetine bak›fl› ile
KOB‹'nin bak›fl› aras›nda uçurum denecek farkl›l›klar,
hatta z›tl›klar bulunmas›.
l Proje de¤erlendirmesinde, desteklerin ödenme-
KOB‹’lerin küreselleflmenin getirdi¤i f›rsatlardan Bakanl›k olarak firmalar›m›za ‹hracata Yönelik Dev-
faydalanmak ve yo¤un bir rekabetin getirdi¤i en- let Destekleri sa¤l›yoruz. Bu destekler ile KOB‹’leri-
gelleri aflma noktas›nda, yeni kaynak ve pazarlar›n mizin yurt d›fl› piyasalara daha fazla ve etkin biçim-
avantajlar›ndan nas›l yararlanacaklar›n› bilmeleri de aç›lma, daha kaliteli ve daha nitelikli ürünlerle
önem teflkil etmektedir. Küresel pazarlara zaman›n- bu piyasalarda rekabet edebilme ve ihracatlar›n›
da cevap verebilmek için KOB‹’ler, teknoloji, pazar- daha yüksek düzeylere ç›karma yolunda önemli ba-
lama, iflletme, insan kaynaklar› ve finans alanlar›n› flar›lar elde ettik.
da kapsayacak bir ihracat Bu süreçte ihracatç›lar›m›z›n karfl›laflt›klar› engel-
kabiliyetini gelifltirmelidir. leri daha kolay aflabilmeleri için Bakanl›¤›m›z›n yü-
Ülkemizin dünya tica- rüttü¤ü destek programlar›n› yo¤un bir flekilde kul-
retinden ald›¤› pay›n art- lanmalar›n›, ülkelerin ithalatlar›, firmalar› ve birçok
t›r›lmas› ve daha ileri ba- detayl› bilgiyi içeren ve say›s› 196’ya ulaflan ülke
samaklarda yer almas› raporlar›n›n bulundu¤u ‹hracat Bilgi Platformu web
için firmalar›m›z›n ihraca- sitemiz (www.ibp.gov.tr) baflta olmak üzere Bakan-
t›n›n artt›r›lmas› yönünde l›¤›m›z web sayfalar›n› (www.ekonomi.gov.tr) ya-
destekler sa¤lanmas› ve k›ndan takip etmelerini ve etkili bir flekilde kullan-
d›fl pazarlara aç›lma süre- malar› yerinde olacakt›r.
cinde karfl›laflt›klar› en- Ayr›ca baflta hedef ve öncelikli ülkeler olmak
gellerin azalt›lmas› için üzere di¤er ülkelere yönelik genel ve sektörel tica-
34 KobiEfor May›s 2014