Page 30 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 30
KAPAK
l KOB‹'lerimizin ihracat›n›n yüzde 92.9’unu imalat
sanayi ürünleri oluflturdu.
l KOB‹’lerimizin ihracat›n›n ürün baz›nda sektörel
da¤›l›m› ise flöyle gerçekleflti:
- Ana metallerin pay›............................yüzde 22.4
- Giyim eflyas›n›n pay›..........................yüzde 12.9
- Tekstil ürünlerinin pay›......................yüzde 8.7
KOB‹ ithalat›n›n yap›s›: Türk KOB‹’lerinin ithalat-
ç› olarak görünümü flöyledir:
l KOB‹’lerimizin ithalattaki pay›nda Avrupa ülke-
leri mallar› yüzde 51.2, Asya ülkeleri mallar› ise yüz-
de 37.9 ile yer al›yor.
l KOB‹’lerin yapm›fl oldu¤u ithalatta öne ç›kan
sektörler flöyledir:
l Kimyasallar ve kimyasal ürünler.........yüzde 16.2
l Ana metaller.......................................yüzde 13.8
l Makine ve ekipmanlar.......................yüzde 12.4
KOB‹’lerin Ar-Ge
performans›
KOB‹’leri re-
kabette güçlü
k›lacak ana fa-
aliyet kollar›n›n ba-
fl›nda Ar-Ge çal›flmalar›
gelir. Bu alanda KOB‹’leri-
mizin durumu flöyledir: denizde damla kadard›r. ‹hracata dönük üretim sis-
l TÜ‹K verileriyle Türkiye’de 2012 y›l›nda toplam temine geçebilmeleri için Ar-Ge ve inovasyona yö-
13 milyar 62 milyon dolar Ar-Ge harcamas› gerçek- nelmek zorunda olan KOB‹’lerimize yönelik yeni po-
lefltirildi. Bu Ar-Ge harcamalar›n›n yüzde 16.6’s› olan litikalar üretilmesi flart› kap›ya dayanm›flt›r. Yeni po-
2 milyar 166 milyon TL’sini KOB‹’ler yapt›. litikalara ve yeni yaklafl›mlara, bunun olabilmesi için
l Tam Zaman Eflde¤eri (TZE) cinsinden 2012’de de yeni bir yaklafl›ma ihtiyaç vard›r:
toplam 105 bin 122 Ar-Ge personeli çal›flt›. TZE cin-
sinden toplam Ar-Ge personelinin yüzde 25.3’ü olan ‹novativ ortam ve KOB‹’ler
26.595 kiflisi KOB‹’lerde istihdam edildi. TÜ‹K verilerine göre, son 10 y›l içinde Türkiye’de
KOB‹’lerin Ar-Ge ve inovasyondaki yeri, ekonomi- Ar-Ge’ye ayr›lan bütçe 3.5 kat, toplam Tam Zaman
nin geneli ve gereksinmemiz yönünden bak›ld›¤›nda Eflde¤eri çal›flan say›s› ise 3 kat artm›fl olmas›na
eksikliklerini tespit edip, küme r› için vazgeçilmez destekler.
mant›¤› çerçevesinde e¤itimlerini 3-Markalaflma Aflamas›: Yurtd›fl› pazarlarda da-
gideriyor, bir küme yöneticisi eflli- ¤›t›m kanallar›n› oluflturan, özgün tasar›mlar› ile
¤inde pazara ilk ad›mlar›n› atar- bulunduklar› pazar›n dinamiklerine uygun markal›
ken yanlar›nda oluyoruz. ürün sunma yetkinli¤ine ulaflan firmalar›m›z için ise
‹hracat yapmay› ö¤renen ve Tasar›m ve Turquality desteklerini sunuyoruz.
yurtd›fl› pazarlara ilk ad›mlar›n› Yat›r›m teflvikleri ve yurtd›fl›ndan ucuz tedarik
atan ihracatç›lar›m›za, Çevre Des- sa¤lamay› amaçlayan ve finansman maliyetlerini k›-
te¤i ile karfl›laflt›klar› teknik en- san Dahilde ‹flleme Rejimi ise oluflturdu¤umuz sis-
gelleri giderecek belgeleri almala- temin önemli parçalar›.
r› için destek veriyoruz. Di¤er yandan 2012 y›l› Haziran ay›nda yürürlü¤e
2-Pazarlama Aflamas›: ‹hracat yapmay› ö¤renen koydu¤umuz yeni yat›r›m teflvik sistemimizin en te-
ve yurtd›fl› pazarlara ilk ad›mlar›n› atan KOB‹’leri- mel amaçlar›ndan biri de gerek KOB‹’lerimizin ge-
miz, art›k kendi imkanlar›yla pazar araflt›rmas› yap- rek büyük ölçekli flirketlerimizin uluslararas› reka-
t›klar›nda devreye Pazar Araflt›rmas› deste¤imiz gi- bet gücümüzü art›racak araflt›rma-gelifltirme içeri¤i
riyor. Fuar Deste¤i ve Yurt D›fl› Birim deste¤i ise ar- yüksek yat›r›mlar ile araflt›rma ve gelifltirme faali-
t›k düzenli ihracat yapmaya bafllayan KOB‹’lerimi- yetlerini desteklemektir.
zin, yurtd›fl› pazarlarda daha çok tutunmalar›, da¤›- Her fleyden önce flunu söylememiz gerekiyor:
t›m kanallar› kurmalar› ve pazar paylar›n› art›rmala- Devlet ne yaparsa yaps›n as›l görev ifladamlar›na
30 KobiEfor May›s 2014