Page 30 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 30

KAPAK



              l KOB‹'lerimizin ihracat›n›n yüzde 92.9’unu imalat
           sanayi ürünleri oluflturdu.
              l KOB‹’lerimizin ihracat›n›n ürün baz›nda sektörel
           da¤›l›m› ise flöyle gerçekleflti:
              - Ana metallerin pay›............................yüzde 22.4
              - Giyim eflyas›n›n pay›..........................yüzde 12.9
              - Tekstil ürünlerinin pay›......................yüzde 8.7
              KOB‹ ithalat›n›n yap›s›: Türk KOB‹’lerinin ithalat-
           ç› olarak görünümü flöyledir:
              l KOB‹’lerimizin ithalattaki pay›nda Avrupa ülke-
           leri mallar› yüzde 51.2, Asya ülkeleri mallar› ise yüz-
           de 37.9 ile yer al›yor.
              l KOB‹’lerin yapm›fl oldu¤u ithalatta öne ç›kan
           sektörler flöyledir:
              l Kimyasallar ve kimyasal ürünler.........yüzde 16.2
              l Ana metaller.......................................yüzde 13.8
              l Makine ve ekipmanlar.......................yüzde 12.4

                                      KOB‹’lerin Ar-Ge
                                         performans›
                                            KOB‹’leri re-
                                          kabette güçlü
                                          k›lacak ana fa-
                                       aliyet kollar›n›n ba-
                                    fl›nda Ar-Ge çal›flmalar›
                                 gelir. Bu alanda KOB‹’leri-
                          mizin durumu flöyledir:            denizde  damla kadard›r. ‹hracata dönük üretim sis-
              l TÜ‹K verileriyle Türkiye’de 2012 y›l›nda toplam  temine geçebilmeleri için Ar-Ge ve inovasyona yö-
           13 milyar 62 milyon dolar Ar-Ge harcamas› gerçek-  nelmek zorunda olan KOB‹’lerimize yönelik yeni po-
           lefltirildi. Bu Ar-Ge harcamalar›n›n yüzde 16.6’s› olan  litikalar üretilmesi flart› kap›ya dayanm›flt›r. Yeni po-
           2 milyar 166 milyon TL’sini KOB‹’ler yapt›.      litikalara ve yeni yaklafl›mlara, bunun olabilmesi için
              l Tam Zaman Eflde¤eri (TZE) cinsinden 2012’de  de yeni bir yaklafl›ma ihtiyaç vard›r:
           toplam 105 bin 122 Ar-Ge personeli çal›flt›. TZE cin-
           sinden toplam Ar-Ge personelinin yüzde 25.3’ü olan  ‹novativ ortam ve KOB‹’ler
           26.595 kiflisi KOB‹’lerde istihdam edildi.          TÜ‹K verilerine göre, son 10 y›l içinde Türkiye’de
              KOB‹’lerin Ar-Ge ve inovasyondaki yeri, ekonomi-  Ar-Ge’ye ayr›lan bütçe 3.5 kat, toplam Tam Zaman
           nin geneli ve gereksinmemiz yönünden bak›ld›¤›nda  Eflde¤eri çal›flan say›s› ise 3 kat artm›fl olmas›na


                            eksikliklerini tespit edip, küme  r› için vazgeçilmez destekler.
                            mant›¤› çerçevesinde e¤itimlerini  3-Markalaflma Aflamas›: Yurtd›fl› pazarlarda da-
                            gideriyor, bir küme yöneticisi eflli-  ¤›t›m kanallar›n› oluflturan, özgün tasar›mlar› ile
                            ¤inde pazara ilk ad›mlar›n› atar-  bulunduklar› pazar›n dinamiklerine uygun markal›
                            ken yanlar›nda oluyoruz.         ürün sunma yetkinli¤ine ulaflan firmalar›m›z için ise
                              ‹hracat yapmay› ö¤renen ve     Tasar›m ve Turquality desteklerini sunuyoruz.
                            yurtd›fl› pazarlara ilk ad›mlar›n›  Yat›r›m teflvikleri ve yurtd›fl›ndan ucuz tedarik
                            atan ihracatç›lar›m›za, Çevre Des-  sa¤lamay› amaçlayan ve finansman maliyetlerini k›-
                            te¤i ile karfl›laflt›klar› teknik en-  san Dahilde ‹flleme Rejimi ise oluflturdu¤umuz sis-
                            gelleri giderecek belgeleri almala-  temin önemli parçalar›.
                            r› için destek veriyoruz.          Di¤er yandan 2012 y›l› Haziran ay›nda yürürlü¤e
               2-Pazarlama Aflamas›: ‹hracat yapmay› ö¤renen  koydu¤umuz yeni yat›r›m teflvik sistemimizin en te-
             ve yurtd›fl› pazarlara ilk ad›mlar›n› atan KOB‹’leri-  mel amaçlar›ndan biri de gerek KOB‹’lerimizin ge-
             miz, art›k kendi imkanlar›yla pazar araflt›rmas› yap-  rek büyük ölçekli flirketlerimizin uluslararas› reka-
             t›klar›nda devreye Pazar Araflt›rmas› deste¤imiz gi-  bet gücümüzü art›racak araflt›rma-gelifltirme içeri¤i
             riyor. Fuar Deste¤i ve Yurt D›fl› Birim deste¤i ise ar-  yüksek yat›r›mlar ile araflt›rma ve gelifltirme faali-
             t›k düzenli ihracat yapmaya bafllayan KOB‹’lerimi-  yetlerini desteklemektir.
             zin, yurtd›fl› pazarlarda daha çok tutunmalar›, da¤›-  Her fleyden önce flunu söylememiz gerekiyor:
             t›m kanallar› kurmalar› ve pazar paylar›n› art›rmala-  Devlet ne yaparsa yaps›n as›l görev ifladamlar›na


            30 KobiEfor May›s 2014
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35