Page 26 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 26

KAPAK





             MEHMET BÜYÜKEKfi‹ T‹M Baflkan›
                         KOB‹’lerimizin yol haritas› inovasyondur
               KOB‹’lerimizin d›fl pazarlarda rekabetçi olabil-  lemleri yapma imkan› sa¤l›yor.
             meleri için KOB‹’lerin Ar-Ge kapasitesinin art›r›l-  ‹hracatç›lar›m›z böylece döviz
             mas›n›, KOB‹’lerin inovatif faaliyetlerinin destek-  riskine karfl› birebir korunma, kurdaki aleyhte de-
             lenmesini oldukça önemli görüyoruz. Bu ba¤lam-  ¤iflikliklerden etkilenmeme, spotta lehte geliflen
             da ihracat destekleri özellikle ihracat› yeni ö¤re-  hareketlerden faydalanma imkân›na sahip oluyor.
             nen veya düzenli bir ihracat› olmayan KOB‹’ler için  KOB‹’lerimizin yol haritas›n› inovasyon olarak
             adeta can suyu niteli¤inde. ‹hracata haz›rl›k afla-  görüyoruz. Biz T‹M olarak bu konuda yo¤un olarak
             mas›nda firmalar, altyap›lar›n› güçlendirmek için  çal›fl›yoruz. Her y›l Türkiye ‹novasyon Haftas› et-
             özellikle Ür-Ge deste¤i ilk aflamadan bafllayarak  kinlikleri düzenliyoruz. Ayr›ca ülkemizin gelece¤i
             destekleniyor. Halihaz›rda düzenli ihracat yapma-  aç›s›ndan çok kritik oldu¤una inand›¤›m›z, Türki-
             ya bafllayan firmalar için Fuar Deste¤i ve Yurtd›fl›  ye’nin ilk ‹novasyon Gelifltirme Program› “Inova-
             Birim Deste¤i ise bu firmalar›n d›fl pazarda da¤›-  lig” projemizin start›n› verdik. ‹novalig projemiz ile
             t›m kanallar› kurmalar› ve pazar paylar›n› art›rma-  inovasyona de¤er veren flirketlerimizi yar›flt›raca-
             lar› için önem arz ediyor. Yurtd›fl› pazarlarda da¤›-  ¤›z. Bu proje ile Türkiye’nin yüksek yarat›c›l›k po-
             t›m kanallar›n› oluflturan, özgün tasar›mlar› ile bu-  tansiyelini, do¤ru inovasyon yönetimi yetkinlikleri
             lunduklar› pazar›n dinamiklerine uyum sa¤layan  ile katmade¤ere dönüfltürmek istiyoruz. Bu giri-
             firmalar›m›z için TURQUALITY deste¤inin önemini  flim, flirketlerimizin organizasyonlar›na inovasyon
             her f›rsatta vurguluyoruz.                     kültürünü afl›lamalar› için çok çok önemli bir f›rsat.
               Türk Eximbank ticari bankalar arac›l›¤›yla opsi-  31 May›s’a kadar tüm KOB‹’lerimizi www.inova-
             yon hizmetlerine ulaflmayan ve bu konuda yeterli  lig.com adresinden ‹novalig’e ücretsiz olarak ön
             bilgisi olmayan ihracatç› KOB‹’lerimize opsiyon ifl-  kay›t yapt›rmaya davet ediyoruz.


              l Hizmet vb. sektörler............................yüzde 11.1  g›n kullan›lan internet ba¤lant› türü yüzde 86.4 ile
              e-ticaret-KOB‹’ler:  Günümüzde KOB‹’lerin küre-  DSL ba¤lant›d›r.
           selleflmesinde baflta gelen teknolojik araçlardan bi-  l Ancak mevcut giriflimlerin sadece yüzde 10.1’i
           ri olan “Biliflim”i kullanmada Türk KOB‹’leri henüz  2012 y›l›nda web sayfas› veya Elektronik Veri Al›flve-
           yeterli düzeye eriflememifltir. Veriler flöyledir:  rifli (EDI) yoluyla mal veya hizmet siparifli alm›flt›r.
              l ‹nternet eriflimine sahip KOB‹’lerin oran› 2013  KOB‹’lerde bu oran yüzde 9.7 ile ortalaman›n alt›n-
           y›l›nda yüzde 90.5’tir.                          dad›r.
              l KOB‹’lerde bilgisayar kullan›m oran› yüzde 91.8,
           web sayfas› sahiplik oran› yüzde 52.9, internete ge-  Türkiye’de KOB‹’lerin engelleri
           nifl bant ba¤lant› ile eriflim oran› yüzde 90.4, en yay-  Avrupa ve biz: Önce flu tespiti yapmam›z gereki-


                                  devlet yard›m› mekaniz-   uluslararas› pazarlarda karfl›laflt›klar› sorunlar›n gi-
                                  malar›n› kullanmaktad›r.  derilmesine yard›mc› olmak ve rekabet gücü kazan-
                                    Bakanl›¤›m›z da ülke-   malar›na imkan sa¤lamakt›r.
                                  mizdeki tüm sektörlerin     Bakanl›k olarak yapt›¤›m›z düzenlemeleri özetle-
                                  geliflmesi, istihdam ola-  yecek olursak:
                                  naklar›n›n artmas› ve KO-   Devlet desteklerine yönelik, yat›r›m-üretim-istih-
                                  B‹’lerimizin ihracata yö-  dam-ihracat de¤er zincirini destekleyen, Ar-Ge, ino-
                                  nelmesi ile mevcut pazar  vasyon, tasar›m ve markalaflmaya de¤er veren bir
                                  paylar›n› art›rmalar› ve ye-  yaklafl›m ile nihai hedefi katmade¤erli ürün ihraç
                                  ni pazarlar bulmalar› hu-  etmek olan bir sistem oluflturduk, bu çerçevede ka-
            suslar›nda yo¤un bir flekilde çal›flmaktad›r. Bu nok-  mu-özel sektör iflbirli¤i anlay›fl› ile çal›flmalar›m›z›
            tada 2023 hedeflerimize ulaflmak için ihracata yö-  aral›ks›z sürdürmekteyiz.
            nelik devlet yard›mlar›n› geniflleterek etkin bir fle-
            kilde uygulamaya devam edilmektedir.              ‹hracat› bilmeyen ancak ihracatç› olmak isteyen
              ‹hracata yönelik devlet yard›mlar›n› yönetirken  KOB‹’yi nas›l ihracatç› yapars›n›z?
            temel amac›m›z; baflta KOB‹’ler olmak üzere tüm    Nihat Zeybekci: Bilindi¤i gibi h›zl› bir küresellefl-
            firmalar›m›z›n ihracata yönelik faaliyetlerini üretim  me ile birlikte etraf›m›zda bafl döndürücü geliflme-
            ve pazarlama aflamalar›ndan bafllayarak destekle-  ler yaflan›yor. Bir yandan ticaret engellerinin azal-
            mek, uluslararas› pazarlar› tan›malar›n› sa¤lamak,  mas›; h›zl› geliflen teknoloji, uluslararas› göçler ve


            26 KobiEfor May›s 2014
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31