Page 26 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 26
KAPAK
MEHMET BÜYÜKEKfi‹ T‹M Baflkan›
KOB‹’lerimizin yol haritas› inovasyondur
KOB‹’lerimizin d›fl pazarlarda rekabetçi olabil- lemleri yapma imkan› sa¤l›yor.
meleri için KOB‹’lerin Ar-Ge kapasitesinin art›r›l- ‹hracatç›lar›m›z böylece döviz
mas›n›, KOB‹’lerin inovatif faaliyetlerinin destek- riskine karfl› birebir korunma, kurdaki aleyhte de-
lenmesini oldukça önemli görüyoruz. Bu ba¤lam- ¤iflikliklerden etkilenmeme, spotta lehte geliflen
da ihracat destekleri özellikle ihracat› yeni ö¤re- hareketlerden faydalanma imkân›na sahip oluyor.
nen veya düzenli bir ihracat› olmayan KOB‹’ler için KOB‹’lerimizin yol haritas›n› inovasyon olarak
adeta can suyu niteli¤inde. ‹hracata haz›rl›k afla- görüyoruz. Biz T‹M olarak bu konuda yo¤un olarak
mas›nda firmalar, altyap›lar›n› güçlendirmek için çal›fl›yoruz. Her y›l Türkiye ‹novasyon Haftas› et-
özellikle Ür-Ge deste¤i ilk aflamadan bafllayarak kinlikleri düzenliyoruz. Ayr›ca ülkemizin gelece¤i
destekleniyor. Halihaz›rda düzenli ihracat yapma- aç›s›ndan çok kritik oldu¤una inand›¤›m›z, Türki-
ya bafllayan firmalar için Fuar Deste¤i ve Yurtd›fl› ye’nin ilk ‹novasyon Gelifltirme Program› “Inova-
Birim Deste¤i ise bu firmalar›n d›fl pazarda da¤›- lig” projemizin start›n› verdik. ‹novalig projemiz ile
t›m kanallar› kurmalar› ve pazar paylar›n› art›rma- inovasyona de¤er veren flirketlerimizi yar›flt›raca-
lar› için önem arz ediyor. Yurtd›fl› pazarlarda da¤›- ¤›z. Bu proje ile Türkiye’nin yüksek yarat›c›l›k po-
t›m kanallar›n› oluflturan, özgün tasar›mlar› ile bu- tansiyelini, do¤ru inovasyon yönetimi yetkinlikleri
lunduklar› pazar›n dinamiklerine uyum sa¤layan ile katmade¤ere dönüfltürmek istiyoruz. Bu giri-
firmalar›m›z için TURQUALITY deste¤inin önemini flim, flirketlerimizin organizasyonlar›na inovasyon
her f›rsatta vurguluyoruz. kültürünü afl›lamalar› için çok çok önemli bir f›rsat.
Türk Eximbank ticari bankalar arac›l›¤›yla opsi- 31 May›s’a kadar tüm KOB‹’lerimizi www.inova-
yon hizmetlerine ulaflmayan ve bu konuda yeterli lig.com adresinden ‹novalig’e ücretsiz olarak ön
bilgisi olmayan ihracatç› KOB‹’lerimize opsiyon ifl- kay›t yapt›rmaya davet ediyoruz.
l Hizmet vb. sektörler............................yüzde 11.1 g›n kullan›lan internet ba¤lant› türü yüzde 86.4 ile
e-ticaret-KOB‹’ler: Günümüzde KOB‹’lerin küre- DSL ba¤lant›d›r.
selleflmesinde baflta gelen teknolojik araçlardan bi- l Ancak mevcut giriflimlerin sadece yüzde 10.1’i
ri olan “Biliflim”i kullanmada Türk KOB‹’leri henüz 2012 y›l›nda web sayfas› veya Elektronik Veri Al›flve-
yeterli düzeye eriflememifltir. Veriler flöyledir: rifli (EDI) yoluyla mal veya hizmet siparifli alm›flt›r.
l ‹nternet eriflimine sahip KOB‹’lerin oran› 2013 KOB‹’lerde bu oran yüzde 9.7 ile ortalaman›n alt›n-
y›l›nda yüzde 90.5’tir. dad›r.
l KOB‹’lerde bilgisayar kullan›m oran› yüzde 91.8,
web sayfas› sahiplik oran› yüzde 52.9, internete ge- Türkiye’de KOB‹’lerin engelleri
nifl bant ba¤lant› ile eriflim oran› yüzde 90.4, en yay- Avrupa ve biz: Önce flu tespiti yapmam›z gereki-
devlet yard›m› mekaniz- uluslararas› pazarlarda karfl›laflt›klar› sorunlar›n gi-
malar›n› kullanmaktad›r. derilmesine yard›mc› olmak ve rekabet gücü kazan-
Bakanl›¤›m›z da ülke- malar›na imkan sa¤lamakt›r.
mizdeki tüm sektörlerin Bakanl›k olarak yapt›¤›m›z düzenlemeleri özetle-
geliflmesi, istihdam ola- yecek olursak:
naklar›n›n artmas› ve KO- Devlet desteklerine yönelik, yat›r›m-üretim-istih-
B‹’lerimizin ihracata yö- dam-ihracat de¤er zincirini destekleyen, Ar-Ge, ino-
nelmesi ile mevcut pazar vasyon, tasar›m ve markalaflmaya de¤er veren bir
paylar›n› art›rmalar› ve ye- yaklafl›m ile nihai hedefi katmade¤erli ürün ihraç
ni pazarlar bulmalar› hu- etmek olan bir sistem oluflturduk, bu çerçevede ka-
suslar›nda yo¤un bir flekilde çal›flmaktad›r. Bu nok- mu-özel sektör iflbirli¤i anlay›fl› ile çal›flmalar›m›z›
tada 2023 hedeflerimize ulaflmak için ihracata yö- aral›ks›z sürdürmekteyiz.
nelik devlet yard›mlar›n› geniflleterek etkin bir fle-
kilde uygulamaya devam edilmektedir. ‹hracat› bilmeyen ancak ihracatç› olmak isteyen
‹hracata yönelik devlet yard›mlar›n› yönetirken KOB‹’yi nas›l ihracatç› yapars›n›z?
temel amac›m›z; baflta KOB‹’ler olmak üzere tüm Nihat Zeybekci: Bilindi¤i gibi h›zl› bir küresellefl-
firmalar›m›z›n ihracata yönelik faaliyetlerini üretim me ile birlikte etraf›m›zda bafl döndürücü geliflme-
ve pazarlama aflamalar›ndan bafllayarak destekle- ler yaflan›yor. Bir yandan ticaret engellerinin azal-
mek, uluslararas› pazarlar› tan›malar›n› sa¤lamak, mas›; h›zl› geliflen teknoloji, uluslararas› göçler ve
26 KobiEfor May›s 2014