Page 40 - KobiEfor_Mart_2014
P. 40

KOB‹ Z‹RVES‹



          sahip oldu¤unu, GSY‹H içerisinde, toplam ihracatta ve  “Bulut Santral” hizmetle-
          kamu harcamalar›nda B‹TS oran›nda Güney Kore ve  riyle KOB‹’lere, herhangi
          Polonya’n›n gerisinde oldu¤unu anlatt›. “Teknolojiyi  bir santral ekipman›na ya
          yeterince kullanm›yoruz diye bir ç›kar›m yapabiliriz”  da personele ihtiyaç duy-
          diyen Y›ld›r›m, Türkiye’nin bilgi iletiflim teknolojileri it-  maks›z›n IP Bulut tekno-
          halat›n›n artt›¤›n› kaydetti. Intel’in bütün teknoloji  lojisi üzerinden kullana-
          oyuncular›na eflit mesafede bir kurum oldu¤unu vur-  bilecekleri ekonomik san-
          gulayan Y›ld›r›m, teknoloji alan›nda mobilite ve bulut  tral hizmeti verdiklerini,
          biliflimi iki önemli f›rsat diye niteledi. Y›ld›r›m, tablet  KOB‹’lerin ihtiyac›n›n bu-
          ve ak›ll› telefonlarla KOB‹’lerin teknolojiye erifliminin  lut teknolojisi ve Milleni-
          çok kolaylaflt›¤›n› ve bunu rahatl›kla ifl hayat›na uyar-  com Bulut Santral’in de
          layabileceklerini, bulut biliflimle çok büyük yat›r›mlar  KOB‹’lerin bu ihtiyac›n›
          yapmadan KOB‹’lerin teknolojiye ulaflmas›n›n art›k çok  karfl›lad›¤›n› dile getirdi.
          daha kolay olaca¤›n› kaydetti.                     ORACLE Stratejik Müfl-
            Millenicom Kurumsal Sat›fl ve Pazarlama Ürün   teriler Sat›fl Dan›flmanl›-
          Yöneticisi Yeflim Ergeç, Millenicom’un BTK 2013 bi-  ¤› Yöneticisi Oya Eren,
          rinci çeyrek raporuna göre 340 bin hatla hizmet ve-  bulut biliflim, sosyal  Zirve’nin Medya Sponsoru
          rilen hat say›s› baz›nda alternatif operatörler aras›n-  medya ve mobilitenin ge-  KobiEfor ad›na plaketi
                                                                                      KobiEfor sahibi ve
          da lider, 30 binden fazla kurumsal müflterinin terci-  lece¤i  oluflturdu¤unu  TOSYÖV eski Baflkan›
          hi ve 2012 y›l› cirolar›n›n 120 milyon TL oldu¤unu  söyledi. Eren, kendi viz-  Yalç›n Sönmez ald›.
          anlatt›: “120 binden fazla Doping ADSL müflterisi ile  yonlar›na hizmet edecek
          Türkiye’nin ilk arama baz›nda operatör seçimli (call  flekilde 56 milyar dolar›n üzerinde sat›n almalar yap-
          by call) hizmetini veren alternatif operatörü ve 2 mil-  t›klar›n› ve bulut için do¤ru haz›rl›klar›n› tamamla-
          yondan faz kullan›c›n›n tercihi, Türkiye’nin ilk arama  d›klar›n›, Sun sat›nalmas›yla beraber çok ciddi bir
          kart› operatörü, Türkiye’nin ilk arama ofisi (Call  inovasyon yat›r›m›na girdiklerini anlatt›. Eren, KO-
          Shop) hizmeti veren alternatif operatörüyüz.” Ergeç,  B‹’lerin çok ucuz maliyetlerle kendileri sahip olma-
          Millenicom Bulut Santral Servisi hizmetlerinin lans-  dan ORACLE bulutu üzerinden platformlar›n› geliflti-
          man›n› yapt›klar›n› belirtti: “KOB‹’ler en son tekno-  rebileceklerini, bulutun KOB‹’leri h›zland›rd›¤›n› ifa-
          lojiden yararlanmak, ilk yat›r›m ve bak›m maliyetle-  de etti. Bulut hizmetlerinde KOB‹’leri destekleyebil-
          rinden kaç›nmak, karmafl›k sistemlerle u¤raflmamak,  diklerini anlatan Eren, ORACLE sosyal medya yakla-
          telekomünikasyon maliyetlerini azaltmak, tek elden  fl›m›ndan da sözetti.  Eren, büyük firmalar›n uygula-
          h›zl› kesintisiz hizmet almak, anlafl›l›r, net ve basit  d›¤› bulut çözümlerini KOB‹’lere de uygun maliyetler-
          tan›ml› hizmet teklifleri almak, yüksek güvenlik ve  le sunduklar›n› ve ORACLE ifl uygulamalar›yla plat-
          maliyet kontrolü, büyük firmalar›n teknolojik yete-  formlar› birlefltirme imkan› sa¤lad›klar›n› aktard›.
          neklerine sahip olmak, rekabetçiliklerini art›rmak ve  Turkcell Kurumsal KOB‹ Segment Müdürü Onur
          sadece kendi ifllerine odaklanmak istiyor.” Ergeç,  fiimflekçi, teknolojiyi KOB‹’lerle ve tüm ekonomik
                                                          ifltirakleriyle buluflturmak istediklerini söyledi.
                                                          Turkcell olarak de¤iflime olan ihtiyac›n fark›ndal›¤›-
                                                          n› sa¤lamak amac›yla bir KOB‹ segmenti olufltur-
                                                          duklar›n› aktaran fiimflekçi, gelifltirdikleri ‘‹fl’te Tek-
                                                          noloji Hamlesi’nden sözetti: “Sektörel k›r›l›mda ih-
                                                          tiyaçlar› adresleyen çözümler gelifltirdik, ‘‹flimi Ku-
                                                          ruyorum’, ‘Yeni Müflteri Bulmak ‹stiyorum’ gibi ba-
                                                          z› durumlar› adresleyen çözümleri biraraya getire-
                                                          rek setler halinde sunuyoruz. Bu setler flöyle: Pa-
                                                          zarlama, ‹flbirli¤i, Network, Yönetim, Bulut&BT Se-
                                                          ti.” Bulutun önümüzdeki dönemde de Turkcell için
                                                          çok önemli bir ürün olaca¤›n› vurgulayan fiimflekçi,
















          40 KobiEfor Mart 2014
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45