Page 37 - KobiEfor_Mart_2014
P. 37
insan kayna¤›m›z› da iyi yönlendiremedik. Bu karlar-
la dünyayla yar›fl içinde olmam›z zorlaflt›. ‹malat sa-
nayicisinin 1 y›ll›k ortalama kar› 152 bin lirad›r. fiir-
ketler do¤al olarak sermaye biriktiremiyor ve ölçek
ekonomisine ulaflam›yor. KOB‹’lere verilen krediler-
de bir art›fl var ama yeterli de¤il. Teminat s›k›nt›s›
yaflan›yor. Kredi Garanti Fonu kuruldu ama yeterli
de¤il. Ülkemizde bankalar›n serbest kullanacaklar›
garanti fonlar› olmal›.”
TOSYÖV eski Baflkan›,
KobiEfor Sahibi ve
Sorunlara radikal çözüm laz›m Kocaeli Alikahya OSB
Adana Sanayi Odas› Baflka- Yönetim Kurulu
n› Zeki K›vanç, üretim olmadan Baflkan›
büyümenin gerçekleflemeyece- Yalç›n Sönmez,
Adana Sanayi Odas›
¤ini, üreten ülkenin kalk›naca- Baflkan› Zeki K›vanç’a
¤›n› savundu. K›vanç, Türki- ve Hürriyet
ye’de flu anda kapasite kulla- Temsilcisi’ne
n›m oran›n›n yüzde 70 oldu¤u- plaketlerini verdi.
nu ve yüzde 100 kullan›ld›¤›n-
Zeki da Türkiye’nin ihracat›n›n 200 Sorular› korkmadan sormal›y›z. Dünya ekonomisinde
K›vanç milyar dolara ç›kaca¤›n› belirt- büyümeyen ülke var m›? Önemli olan ülke olarak bir
ti: “Birçok de¤iflik teflvik ve önceki ülke ile aradaki mesafeyi kapat›yor muyuz?”
desteklerle üretimi ve yat›r›m- Türkiye’nin 15 y›l önce kifli bafl› milli geliriyle 62.,
lar› teflvik etmek gerekir. Bugünkü teflvik sistemi ile flimdiyse 60. s›rada oldu¤una dikkat çeken Dalgak›-
birfleyler yürümüyor. KOB‹ tan›m› üretimle s›n›rl›yken ran, “Dünya çap›nda 2 marka yaratamam›fl›z. Ama Al-
ciddi sorunlar vard›. Bir de tan›ma hizmetler sektö- manya kadar dolar milyarderimiz var. Sermaye de¤il
rü de dahil edildi. Sorunlar daha artt›.” KOB‹ sorun- servet birikimi yapm›fl›z. Türkiye’nin bugünkü soru-
lar›n›n çok s›k dile getirilmesine ra¤men çözülmemifl nun bafl›nda e¤itim geliyor” dedi. Dalgak›ran, Türk
olmas›n›n da ilginç oldu¤unu, flirket kurulufllar›n›n giriflimcisinin kalitesi ve dünyal›l›¤›n› konuflmak ge-
K›ta Avrupa’s›nda oldu¤u gibi ciddi süzgeçten geçi- rekti¤ini ifade etti: “Devlet mekanizmas› bütünlüklü
rilerek kurulmas› gerekti¤ini söyleyen K›vanç, ku- olmal› bürokrat› liyakatli olmal›. Daha nitelikli giri-
rumsallaflmayan KOB‹’lerin sürdürülebilir olamayaca- flimci olmal›. Daha fazla
¤›n›, biliflim ve istatistiki araçlar›n bu anlamda giriflimci diyoruz oysa öl-
önemli oldu¤unu anlatt›. çek ekonomisine bakma-
l›y›z. Almanya’da 6 bin
2. GÜN / 1. OTURUM makine üreticisi 300 mil-
yar dolar ihracat yap›yor.
Türkiye’de 20 bin makine
imalatç›s› 6 milyar dolar
ihracat yap›yor. Oyun bit-
ti denilmeli ve yeni mo-
dele geçilmeli.”
Anadolu Üniversitesi ‹flletme Fakültesi Ö¤retim
Üyesi Prof.Dr.Yavuz Odabafl›, dünyan›n orta s›n›f
a¤›rl›kl› bir yap›ya geçti¤ini belirterek, “Burada iki
tane önemli olgu var. Dünya zenginlefliyor. Ülkeler
Yeni Pazarlar, Yeni Pazarlama Stratejileri ve kültürler aras›nda yak›nsamalar bafll›yor. Ayr›ca
‘Yeni Pazarlar, Yeni Pazarlama Stratejileri Oturu- flu da var ürünlerde de demokratikleflme oluyor” de-
mu’nun moderatörlü¤ünü yürüten Para Dergisi Ya- di. Odabafl›, pazarlamada yeni trendler oldu¤unu
zar› Nur Demirok, pazarlaman›n tarihi hakk›nda bil- kaydetti: “Dijital devrim yaflan›yor. Ticari ve sosyal
gi verdikten sonra Türkiye imaj›n› oluflturmada mar- pazarlama yak›nsamas› yaflan›yor. Sürdürülebilir tü-
kalar›n önderli¤ine ihtiyaç duyuldu¤unu aç›klad›. ketim ve sürdürülebilir yaflam biçimi birlikteli¤i söz-
‹stanbul Sanayi Odas› Yönetim Kurulu Baflkan konusu. Tüketicinin davran›fllar›nda ak›l ve duygu
Yard›mc›s› Adnan Dalgak›ran, Türkiye’nin 150 milyar birlikteli¤i görülüyor. Her alanda do¤all›k ve hakiki-
dolarl›k ihracat›n› irdeledi: “fiu soru önemli? 200 ül- lik filizleniyor. Yarat›c›l›k ve inovasyon vazgeçilmez
keye bu ürünleri nas›l sat›yoruz, neden bu ülkeler bu hale geliyor. Karfl›l›kl› ö¤renme ve iflbirli¤i vazgeçil-
ürünleri tercih ediyor? Daha katmade¤erli ürün mü mez oluyor. Tüketici odakl›l›k önlenemez olarak bü-
sunuyoruz? Çok verimli çal›flman›n yollar›n› m› biliyo- yüyor. Mutluluk ve hazc› tatmin sözkonusu ve tüke-
ruz? Hay›r. Tek avantaj›m›z daha ucuza yap›yoruz. tim her alana, co¤rafyaya ve s›n›fa yay›l›yor.”
Mart 2014 KobiEfor 37