Page 37 - KobiEfor_Mart_2014
P. 37

insan kayna¤›m›z› da iyi yönlendiremedik. Bu karlar-
          la dünyayla yar›fl içinde olmam›z zorlaflt›. ‹malat sa-
          nayicisinin 1 y›ll›k ortalama kar› 152 bin lirad›r. fiir-
          ketler do¤al olarak sermaye biriktiremiyor ve ölçek
          ekonomisine ulaflam›yor. KOB‹’lere verilen krediler-
          de bir art›fl var ama yeterli de¤il. Teminat s›k›nt›s›
          yaflan›yor. Kredi Garanti Fonu kuruldu ama yeterli
          de¤il. Ülkemizde bankalar›n serbest kullanacaklar›
          garanti fonlar› olmal›.”
                                                           TOSYÖV eski Baflkan›,
                                                            KobiEfor Sahibi ve
            Sorunlara radikal çözüm laz›m                  Kocaeli Alikahya OSB
                              Adana Sanayi Odas› Baflka-      Yönetim Kurulu
                            n› Zeki K›vanç, üretim olmadan      Baflkan›
                            büyümenin gerçekleflemeyece-      Yalç›n Sönmez,
                                                            Adana Sanayi Odas›
                            ¤ini, üreten ülkenin kalk›naca-  Baflkan› Zeki K›vanç’a
                            ¤›n› savundu. K›vanç, Türki-       ve Hürriyet
                            ye’de flu anda kapasite kulla-     Temsilcisi’ne
                            n›m oran›n›n yüzde 70 oldu¤u-   plaketlerini verdi.
                            nu ve yüzde 100 kullan›ld›¤›n-
        Zeki                da Türkiye’nin ihracat›n›n 200  Sorular› korkmadan sormal›y›z. Dünya ekonomisinde
        K›vanç              milyar dolara ç›kaca¤›n› belirt-  büyümeyen ülke var m›? Önemli olan ülke olarak bir
                            ti: “Birçok de¤iflik teflvik ve  önceki ülke ile aradaki mesafeyi kapat›yor muyuz?”
                            desteklerle üretimi ve yat›r›m-  Türkiye’nin 15 y›l önce kifli bafl› milli geliriyle 62.,
          lar› teflvik etmek gerekir. Bugünkü teflvik sistemi ile  flimdiyse 60. s›rada oldu¤una dikkat çeken Dalgak›-
          birfleyler yürümüyor. KOB‹ tan›m› üretimle s›n›rl›yken  ran, “Dünya çap›nda 2 marka yaratamam›fl›z. Ama Al-
          ciddi sorunlar vard›. Bir de tan›ma hizmetler sektö-  manya kadar dolar milyarderimiz var. Sermaye de¤il
          rü de dahil edildi. Sorunlar daha artt›.” KOB‹ sorun-  servet birikimi yapm›fl›z. Türkiye’nin bugünkü soru-
          lar›n›n çok s›k dile getirilmesine ra¤men çözülmemifl  nun bafl›nda e¤itim geliyor” dedi. Dalgak›ran, Türk
          olmas›n›n da ilginç oldu¤unu, flirket kurulufllar›n›n  giriflimcisinin kalitesi ve dünyal›l›¤›n› konuflmak ge-
          K›ta Avrupa’s›nda oldu¤u gibi ciddi süzgeçten geçi-  rekti¤ini ifade etti: “Devlet mekanizmas› bütünlüklü
          rilerek kurulmas› gerekti¤ini söyleyen K›vanç, ku-  olmal› bürokrat› liyakatli olmal›. Daha nitelikli giri-
          rumsallaflmayan KOB‹’lerin sürdürülebilir olamayaca-  flimci olmal›. Daha fazla
          ¤›n›, biliflim ve istatistiki araçlar›n bu anlamda  giriflimci diyoruz oysa öl-
          önemli oldu¤unu anlatt›.                        çek ekonomisine bakma-
                                                          l›y›z. Almanya’da 6 bin
                 2. GÜN / 1. OTURUM                       makine üreticisi 300 mil-
                                                          yar dolar ihracat yap›yor.
                                                          Türkiye’de 20 bin makine
                                                          imalatç›s› 6 milyar dolar
                                                          ihracat yap›yor. Oyun bit-
                                                          ti denilmeli ve yeni mo-
                                                          dele geçilmeli.”
                                                             Anadolu Üniversitesi ‹flletme Fakültesi Ö¤retim
                                                          Üyesi Prof.Dr.Yavuz Odabafl›,  dünyan›n orta s›n›f
                                                          a¤›rl›kl› bir yap›ya geçti¤ini belirterek, “Burada iki
                                                          tane önemli olgu var. Dünya zenginlefliyor. Ülkeler
            Yeni Pazarlar, Yeni Pazarlama Stratejileri    ve kültürler aras›nda yak›nsamalar bafll›yor. Ayr›ca
            ‘Yeni Pazarlar, Yeni Pazarlama Stratejileri Oturu-  flu da var ürünlerde de demokratikleflme oluyor” de-
          mu’nun moderatörlü¤ünü yürüten Para Dergisi Ya-  di. Odabafl›, pazarlamada yeni trendler oldu¤unu
          zar› Nur Demirok, pazarlaman›n tarihi hakk›nda bil-  kaydetti: “Dijital devrim yaflan›yor. Ticari ve sosyal
          gi verdikten sonra Türkiye imaj›n› oluflturmada mar-  pazarlama yak›nsamas› yaflan›yor. Sürdürülebilir tü-
          kalar›n önderli¤ine ihtiyaç duyuldu¤unu aç›klad›.   ketim ve sürdürülebilir yaflam biçimi birlikteli¤i söz-
            ‹stanbul Sanayi Odas› Yönetim Kurulu Baflkan   konusu. Tüketicinin davran›fllar›nda ak›l ve duygu
          Yard›mc›s› Adnan Dalgak›ran, Türkiye’nin 150 milyar  birlikteli¤i görülüyor. Her alanda do¤all›k ve hakiki-
          dolarl›k ihracat›n› irdeledi: “fiu soru önemli? 200 ül-  lik filizleniyor. Yarat›c›l›k ve inovasyon vazgeçilmez
          keye bu ürünleri nas›l sat›yoruz, neden bu ülkeler bu  hale geliyor. Karfl›l›kl› ö¤renme ve iflbirli¤i vazgeçil-
          ürünleri tercih ediyor? Daha katmade¤erli ürün mü  mez oluyor. Tüketici odakl›l›k önlenemez olarak bü-
          sunuyoruz? Çok verimli çal›flman›n yollar›n› m› biliyo-  yüyor. Mutluluk ve hazc› tatmin sözkonusu ve tüke-
          ruz? Hay›r. Tek avantaj›m›z daha ucuza yap›yoruz.  tim her alana, co¤rafyaya ve s›n›fa yay›l›yor.”
                                                                                      Mart 2014 KobiEfor 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42