Page 33 - KobiEfor_Mart_2014
P. 33
lerde S›nai Mülkiyet Bil- Türk Hava Kurumu Üniversitesi ‹flletme Fakültesi
gisinin Yayg›nlaflt›r›lmas› Dekan› Doç.Dr. Emin Akçao¤lu, Afrika’da çok ciddi
Projesi ve 6 fiubat Türk yat›r›mlar› bulundu¤unu, Çin Devleti’nin tüm
2014’te TBMM taraf›n- ayg›tlar›yla Afrika’ya hücüm etti¤ini söyledi. Türk
dan kabul edilen Patent sermayesinin ülke d›fl›na aç›lmas›n›n önemini vurgu-
Vergi Teflvi¤i’nden sö- layan Akçao¤lu, ola¤anüstü bir çal›flma sistemi olan
zetti: “Düzenleme temel dünya ekonomi sistemine, a¤›na entegre olmak için
olarak Türkiye’de ger- iflletmelerin uluslararas›laflma anlam›nda yurtd›fl›nda
çeklefltirilen Ar-Ge ve ye- do¤rudan yat›r›m yapmak zorunda oldu¤unu kaydet-
nilik faaliyetleri netice- ti: “Küresel ölçekte bir de¤er zincirine eklemlenme-
sinde ortaya ç›kan bu- niz gerekir.”
lufllar›n; lisanlanmas› (kiralanmas›), devri veya sat›- Finansal Kiralama Faktoring ve Finansman fiirket-
fl›, üretime tabi tutularak pazarlanmas› sonucunda leri Birli¤i Genel Sekreter Yard›mc›s› Filiz Ünal, fak-
gerçekleflen gelirler üzerinden al›nan kurumlar vergi- toringin dünyada yüzde 12, Türkiye’de yüzde 39 bü-
si veya gelir vergisinde yüzde 50 indirim uygulanma- yüdü¤ünü, 2012 verilerine göre Türkiye’nin 73 ülke
s›.” Asan, son olarak 3 boyutlu yaz›c›lar›n üretim içinde faktoring hacminde 15. s›rada oldu¤unu kay-
yönteminde paradigma de¤iflikli¤ine yol açaca¤› ko- detti. Türkiye’de 76 faktoring flirketinin 374 noktada
nusunda uyard›. 70 bin müflteriye ulaflt›¤›, a¤›rl›kl› yurtiçine hizmet
veren sektör cirosunun 77 milyar TL oldu¤u, 73 ül-
1. GÜN / 1. OTURUM kede ihracat faktoringi yap›ld›¤› bilgisini verdi. “Tür-
kiye faktoring bölge üssü olacak” diyen Ünal, fakto-
ring hizmetiyle güvenli ihracat›n kap›lar›n›n aç›ld›¤›-
n› söyledi. Ünal, iflletmelerin al›c›yla iyi bir sözleflme
yapmas›n›n önemini vurgulayarak, faktoringin garan-
ti, finansman ve tahsilat avantajlar›ndan sözetti:
“Faktoring; ihracatç› firmalar›m›z›n ‘finansal çözüm
merkezi’dir. ‹hracatç› firmalar›n mevcut ve potansi-
yel müflterileri için uluslararas› ifl ortaklar› üzerinden
istihbarat ve kredi de¤erlendirme çal›flmalar› yapar.
Böylece ihracatç›lar minimum riskle yeni müflterilere
ulafl›r, yeni ülkelere aç›l›r ve pazar paylar›n› artt›r›r.
Faktoring müflterilerine sat›fllar›nda vade imkan›
sa¤lad›¤› için faktoring kullanan flirketlerin rekabet
gücü artar.”
UNCTAD DITE’den Dr.Kalman Kalotay, Türki-
‹hracatç› KOB‹’lerin dünyada rekabeti ye’nin yüzde 6’l›k düflük d›fl yat›r›m oran›yla Tay-
‘KOB‹’lerin Uluslararas›laflmas›: ‹hracatç› KO- land, Kolombiya, Kazakistan, Polonya, Azerbaycan
B‹’ler ve Uluslararas› Rekabet Gücü Oturumu’nun gibi ülkelerden sonra geldi¤ini söyledi ve do¤ru
moderatörlü¤ünü ‹stanbul Ticaret Üniversitesi Ticari ulusal giriflimcilik politikas› stratejisini flöyle formü-
Bilimler Ö¤retim Üyesi Prof.Dr. Kerem Alkin yürüttü. le etti: “‹yi çevre, iyi ve uygulanabilir hukuk, giri-
TUSKON Yönetim Kurulu Baflkan Vekili Ahmet Ci- flimcilik e¤itimleri ve becerilerinin art›r›lmas›, tek-
¤er, Türk KOB‹’lerinin dünya ölçe¤inde oldu¤unu, nolojinin de¤iflimi ve inovasyon, finansmana erifli-
farkl› pazarlara aç›lman›n onlar› sürekli avantajl› ko- min iyilefltirilmesi, fark›ndal›k ve networkün art›r›l-
numa getirdi¤ini söyledi. KOB‹’lerin sürdürülebilir ol- mas›n› teflvik.”
malar› için yurtd›fl›nda mutlaka yat›r›m yapmalar› ge- ASKON Genel Baflkan Yard›mc›s› S›tk› Abdulla-
rekti¤ini düflündüklerini aktaran Ci¤er, özellikle Afri- ho¤lu, 6.5 y›ll›k e¤itim süresi ortalamas›yla KOB‹’le-
ka’da yat›r›m yapan KOB‹’lerin ciddi biçimde büyü-
dü¤ünü kaydetti. Afrika’da baz› ülkelerin yüzde 20
büyüdü¤ünü dolay›s›yla orada yat›r›m yapanlar›n da
ayn› oranda büyüme flans›na sahip oldu¤unu vurgu-
layan Ci¤er, yurtd›fl›nda KOB‹’lerin faal olmas› için
kriz tecrübelerini kullanarak ciddi fayda sa¤layabile-
ceklerini ifade etti. Ci¤er, yaln›zca Türkiye’den ürün
ihracat›n› de¤il, o ülkelerde üretimi de tavsiye etti:
“O ülkelerde ifl yapan KOB‹’lerimiz oraya gitti¤i za-
man üretim kültürünü de oturtmufl oluyorlar. Daha
katmade¤erli üretim yapmak zorunday›z. Katmade-
¤eri artt›racak inovasyonlar yapmam›z ve özellikle
makine sektörünü çok gelifltirmemiz laz›m.”
Mart 2014 KobiEfor 33