Page 28 - KobiEfor_Mart_2014
P. 28

KOB‹ Z‹RVES‹






















                                            X. KOB‹ Zirvesi


                              Rekabet için




                   uluslararas›laflma






             Son 10 y›ldan bu yana giriflimcilere ve KOB‹’lere yönelik Türkiye’nin en etkin
                  ve en genifl kat›l›ml› sivil toplum platformlar›ndan olan KOB‹ Zirvesi,
                   13-14 fiubat tarihlerinde genifl kat›l›mla ‹stanbul’da gerçeklefltirildi.

         T       ürkiye Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeler, Ser-  Fikri Ifl›k
                 best Meslek Mensuplar› ve Yöneticiler Vakf›
                 (TOSYÖV), Türkiye Odalar ve Borsalar Birli¤i
                 (TOBB) ile Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeleri
                 Gelifltirme ve Destekleme ‹daresi Baflkanl›¤›
          (KOSGEB) iflbirli¤inde ve ‹fl Bankas› Ana Sponsorlu-
          ¤u’nda gerçeklefltirilen X. KOB‹ Zirvesi, “Rekabet Gü-
          cü ‹çin Uluslararas›laflma ve Bilgi Deneyimi” konusu-
          nu eksen ald›. Dergimiz KobiEfor, Zirve’nin Medya
          Sponsoru oldu.


                   1. GÜN-13 fiUBAT
                                                          ülke yok. Bunun mimar› da KOB‹’lerimizdir, çanta-
            KOB‹’ler giriflimci yap›lard›r                 s›n› al›p ismini bilmedi¤imiz ülkelerde ticaret yapa-
            KOB‹ Zirvesi’nin aç›l›fl konuflmas›n› yapan Bilim,  rak ülkemize döviz kazand›ran kahramanlar›m›z
          Sanayi ve Teknoloji Bakan› Fikri Ifl›k, Türkiye’nin  var. Bu kahramanlar›m›z KOB‹’lerimizin çal›flanlar›
          ekonomik ve sosyal dinamosu olduklar›na iflaretle,  ve yöneticileridir.”
          KOB‹’lerin ekonomiye büyük katk› sa¤lad›¤›n› kay-  Demokrasi: Türkiye’nin gelece¤ini KOB‹’lerin ge-
          detti. Tüm politikalar›n› KOB‹’lerin yap›s›n›n güç-  lece¤inde gördüklerini aktaran Ifl›k, KOB‹’lerin daha
          lenmesi, kurumsallaflmas› ve sürdürülebilir büyü-  fazla güçlenmesi, yap›lar›n›n kurumsallaflmas›, aile
          melerinin sa¤lanmas› üzerine kurduklar›n› belirten  flirketlerinden kurumsallaflma sürecine do¤ru geçifl
          Ifl›k, tüm dünyada KOB‹’lerin ekonomide lokomotif  yapabilmeleri ve geliflen dünyada rekabet flartlar›na
          rol üstlendi¤ini söyledi: “Belirli bir ölçekten sonra  uyum sa¤lamalar›n›n önemine iflaret etti. Ifl›k, de-
          flirketlerin büyümesi insanlar›n kilo almas›na benzi-  mokratik, ekonomik ve siyasi istikrar›n KOB‹'ler için
          yor. Hareket kabiliyeti her kiloda biraz daha azal›-  oksijen oldu¤unun alt›n› çizdi: “11 y›l öncesine göre
          yor. KOB‹’lerin en önemli özelliklerinden biri de gi-  Türk insan› kolay flekilde yurtd›fl›na ç›k›yor, pazar
          riflimci yap›lar›d›r. Dünyada ihracat yapmad›¤›m›z  buluyor ve mal sat›yor.”

          28 KobiEfor Mart 2014
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33