Page 24 - KobiEfor_Mart_2014
P. 24

KAPAK




             “KOB‹’lerimiz özellikle flunu fark etmeli: Art›k küresel boyutta bir rekabet
               yaflan›yor. Bu küresel rekabete ayak uydurman›n flartlar› belli: Ar-Ge,
                 markalaflma ve tasar›m gibi alanlarda baflar›l› olaca¤›z. Biz destek
          modellerimizde, KOB‹’lerimizi bu alanlara yönlendirecek bir kurgu oluflturduk.
             Nitelikli KOB‹’nin daha nitelikli flartlarda desteklenmesinin önünü açt›k.”


          d›r, sürekli olarak Avrupa’da en çok marka baflvu-  r›m›z›n yapt›¤› ihracat ise 1.5 milyar dolar› geçti.
          rusu yap›lan ülke oluyoruz. Ancak bu markalar raf-  2.500 firman›n yüzde 60’›na yak›n› bilgi teknolojile-
          ta kal›yor, ticarileflmiyor, pazara inmiyor. Bizim bu  ri, elektronik ve yaz›l›m sektörlerinde faaliyet göste-
          sorunu çözmemiz laz›m. KOB‹’lerimiz özellikle flunu  riyor. San›r›m bu durum, teknoloji gelifltirme bölge-
          fark etmeli: Art›k küresel boyutta bir rekabet yafla-  lerinin ne kadar önemli oldu¤unu izah etmek için
          n›yor. Bu küresel rekabete ayak uydurman›n flartla-  yeterlidir.
          r› belli: Ar-Ge, markalaflma ve tasar›m gibi alanlar-  Ancak biz bundan sonraki süreçte, art›k say› an-
          da baflar›l› olaca¤›z. Biz destek modellerimizde,  lam›nda belli bir doygunlu¤a ulaflm›fl olan teknoloji
          KOB‹’lerimizi bu alanlara yönlendirecek bir kurgu  gelifltirme bölgelerini, nitelik olarak gelifltirmeye da-
          oluflturduk. Nitelikli KOB‹’nin daha nitelikli flartlar-  ha fazla odaklanaca¤›z. Bölgelerimizin altyap› ve ya-
          da desteklenmesinin önünü açt›k. KOB‹’lerimizin  p›laflma ihtiyaçlar›n›n yan›nda, teknoloji transferini
          de iyi projelerle bu desteklerden yararlanmalar›n›,  sa¤lamak, kuluçka merkezlerini gelifltirmek, yurt
          kurumsal kapasitelerini ve yenilikçi kültürlerini ge-  içinde ve yurt d›fl›nda teknoloji iflbirli¤i programlar›-
          lifltirmelerini bekliyoruz. Bunu yaparlarsa zaman  n› güçlendirmek için de ad›mlar ataca¤›z. Baflka bir
          içinde çok iyi markalar oluflturabilece¤imize inan›-  ifadeyle Teknoloji Gelifltirme Bölgelerimizi, inovas-
          yorum. Zaten bizim 2023 hedeflerimizden birisi de  yon ekosistemimizin tam merkezine yerlefltirece¤iz.
          küresel çapta tan›nan en az 10 marka oluflturmak.
          Bu 10 markan›n baz›lar›n›n mevcut KOB‹’ler içinden  YAZILIM HER YEN‹ TEKNOLOJ‹N‹N
          ç›kaca¤›na inan›yorum.                             ANAHTARIDIR
            TEKNOPARKLARIMIZ                                 Biliflim Vadisi projesinde gelinen son durum
            11 B‹N PROJE ÜRETT‹                              nedir ve bu projenin teknolojinin transferi
                                                             aç›s›ndan da yeri ne olacakt›r?
            Yüksek teknoloji gelifltirilmesi aç›s›ndan        Fikri Ifl›k: Yaz›l›m konusu, bugün dünyada geliflen
            teknoparklar›m›z›n ulaflt›¤› bugünkü düzeyi ve   hemen hemen her yeni teknolojinin anahtar› duru-
            bu konuda ki yak›n ve orta vadeli                   mundad›r. Bugün mobilyadan makineye, oto-
            beklentilerinizi özetler misiniz?                      motivden tekstile, turizmden finans sek-
            Fikri Ifl›k: Tüm dünyada, üniversite-sanayi ifl-          törüne, kamu hizmetinden tüketim faali-
          birli¤inin en önemli platformlar›n›n bafl›nda              yetlerine kadar her aktivitenin içinde ya-
          teknoloji gelifltirme bölgeleri geliyor. Ancak             z›l›m var. Bakanl›¤›m›z da baflta yaz›l›m
          2002 y›l›nda ülkemizde sadece 2 tane tekno-               olmak üzere her türlü teknolojiyi gelifltir-
          park vard›. Biz bu tabloyu de¤ifltirmek, tekno-            mek için teknopark çal›flmalar›na büyük
          parklar› art›rmak ve yayg›nlafl-                                   önem veriyor. Biliflim Vadisi de
          t›rmak için yo¤un bir flekilde                                       bir ihtisas teknopark› olarak
          çal›flt›k. Bugün kurulu tekno-                                       kurguland›. Seçilen mekan
          park say›m›z 52’ye ulaflt›.                                          hem üniversitelerle hem reel
          Bunlar›n 39 tanesi de faaliye-                                       sektörle hem de kamuyla
          te geçti. Bugüne kadar, tek-                                          yak›n bir iliflki kurmaya el-
          noloji gelifltirme bölgeleri-                                           veriflli stratejik bir nokta-
          mizde kurulan 2.500’den                                                 dad›r. Burada bilgi, tek-
          fazla firmam›zda 22 bi-                                                  noloji ve yaz›l›m üreti-
          nin üzerinde Ar-Ge                                                         mine uygun bir ik-
          personeli istihdam                                                           lim, atmosfer veya
          ediliyor. 11 bine ya-                                                         ekosistem olufl-
          k›n proje tamamla-                                                            turmak istiyoruz.
          n›rken, 7 bine                                                                Önce her yönüy-
          yak›n proje                                                                    le mekân› haz›r-
          ise devam                                                                        layaca¤›z,
          ediyor.                                                                            uygun des-
          Bu fir-                                                                              tek   ve
          mala-                                                                                  teflvik-
          24 KobiEfor Mart 2014
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29