Page 24 - KobiEfor_Mart_2014
P. 24
KAPAK
“KOB‹’lerimiz özellikle flunu fark etmeli: Art›k küresel boyutta bir rekabet
yaflan›yor. Bu küresel rekabete ayak uydurman›n flartlar› belli: Ar-Ge,
markalaflma ve tasar›m gibi alanlarda baflar›l› olaca¤›z. Biz destek
modellerimizde, KOB‹’lerimizi bu alanlara yönlendirecek bir kurgu oluflturduk.
Nitelikli KOB‹’nin daha nitelikli flartlarda desteklenmesinin önünü açt›k.”
d›r, sürekli olarak Avrupa’da en çok marka baflvu- r›m›z›n yapt›¤› ihracat ise 1.5 milyar dolar› geçti.
rusu yap›lan ülke oluyoruz. Ancak bu markalar raf- 2.500 firman›n yüzde 60’›na yak›n› bilgi teknolojile-
ta kal›yor, ticarileflmiyor, pazara inmiyor. Bizim bu ri, elektronik ve yaz›l›m sektörlerinde faaliyet göste-
sorunu çözmemiz laz›m. KOB‹’lerimiz özellikle flunu riyor. San›r›m bu durum, teknoloji gelifltirme bölge-
fark etmeli: Art›k küresel boyutta bir rekabet yafla- lerinin ne kadar önemli oldu¤unu izah etmek için
n›yor. Bu küresel rekabete ayak uydurman›n flartla- yeterlidir.
r› belli: Ar-Ge, markalaflma ve tasar›m gibi alanlar- Ancak biz bundan sonraki süreçte, art›k say› an-
da baflar›l› olaca¤›z. Biz destek modellerimizde, lam›nda belli bir doygunlu¤a ulaflm›fl olan teknoloji
KOB‹’lerimizi bu alanlara yönlendirecek bir kurgu gelifltirme bölgelerini, nitelik olarak gelifltirmeye da-
oluflturduk. Nitelikli KOB‹’nin daha nitelikli flartlar- ha fazla odaklanaca¤›z. Bölgelerimizin altyap› ve ya-
da desteklenmesinin önünü açt›k. KOB‹’lerimizin p›laflma ihtiyaçlar›n›n yan›nda, teknoloji transferini
de iyi projelerle bu desteklerden yararlanmalar›n›, sa¤lamak, kuluçka merkezlerini gelifltirmek, yurt
kurumsal kapasitelerini ve yenilikçi kültürlerini ge- içinde ve yurt d›fl›nda teknoloji iflbirli¤i programlar›-
lifltirmelerini bekliyoruz. Bunu yaparlarsa zaman n› güçlendirmek için de ad›mlar ataca¤›z. Baflka bir
içinde çok iyi markalar oluflturabilece¤imize inan›- ifadeyle Teknoloji Gelifltirme Bölgelerimizi, inovas-
yorum. Zaten bizim 2023 hedeflerimizden birisi de yon ekosistemimizin tam merkezine yerlefltirece¤iz.
küresel çapta tan›nan en az 10 marka oluflturmak.
Bu 10 markan›n baz›lar›n›n mevcut KOB‹’ler içinden YAZILIM HER YEN‹ TEKNOLOJ‹N‹N
ç›kaca¤›na inan›yorum. ANAHTARIDIR
TEKNOPARKLARIMIZ Biliflim Vadisi projesinde gelinen son durum
11 B‹N PROJE ÜRETT‹ nedir ve bu projenin teknolojinin transferi
aç›s›ndan da yeri ne olacakt›r?
Yüksek teknoloji gelifltirilmesi aç›s›ndan Fikri Ifl›k: Yaz›l›m konusu, bugün dünyada geliflen
teknoparklar›m›z›n ulaflt›¤› bugünkü düzeyi ve hemen hemen her yeni teknolojinin anahtar› duru-
bu konuda ki yak›n ve orta vadeli mundad›r. Bugün mobilyadan makineye, oto-
beklentilerinizi özetler misiniz? motivden tekstile, turizmden finans sek-
Fikri Ifl›k: Tüm dünyada, üniversite-sanayi ifl- törüne, kamu hizmetinden tüketim faali-
birli¤inin en önemli platformlar›n›n bafl›nda yetlerine kadar her aktivitenin içinde ya-
teknoloji gelifltirme bölgeleri geliyor. Ancak z›l›m var. Bakanl›¤›m›z da baflta yaz›l›m
2002 y›l›nda ülkemizde sadece 2 tane tekno- olmak üzere her türlü teknolojiyi gelifltir-
park vard›. Biz bu tabloyu de¤ifltirmek, tekno- mek için teknopark çal›flmalar›na büyük
parklar› art›rmak ve yayg›nlafl- önem veriyor. Biliflim Vadisi de
t›rmak için yo¤un bir flekilde bir ihtisas teknopark› olarak
çal›flt›k. Bugün kurulu tekno- kurguland›. Seçilen mekan
park say›m›z 52’ye ulaflt›. hem üniversitelerle hem reel
Bunlar›n 39 tanesi de faaliye- sektörle hem de kamuyla
te geçti. Bugüne kadar, tek- yak›n bir iliflki kurmaya el-
noloji gelifltirme bölgeleri- veriflli stratejik bir nokta-
mizde kurulan 2.500’den dad›r. Burada bilgi, tek-
fazla firmam›zda 22 bi- noloji ve yaz›l›m üreti-
nin üzerinde Ar-Ge mine uygun bir ik-
personeli istihdam lim, atmosfer veya
ediliyor. 11 bine ya- ekosistem olufl-
k›n proje tamamla- turmak istiyoruz.
n›rken, 7 bine Önce her yönüy-
yak›n proje le mekân› haz›r-
ise devam layaca¤›z,
ediyor. uygun des-
Bu fir- tek ve
mala- teflvik-
24 KobiEfor Mart 2014