Page 22 - KobiEfor_Mart_2014
P. 22
KAPAK
yönetimindeki tüm arkadafllar›m›zla ortak bir duyar-
l›l›k içinde çal›fl›yoruz. EKK bünyesinde neler yapma-
m›z gerekti¤ini sürekli tart›fl›yoruz. Burada flunu
özellikle ifade etmek istiyorum: K›sa vadeli geliflme-
lere çok fazla saplan›p kalmak do¤ru de¤ildir. Mü-
him olan orta ve uzun vadeli hedefleri muhafaza et-
mektir. Mühim olan güveni ve istikrar› korumakt›r.
Biz de bunu yapmaya devam edece¤iz.
KAYNAK SORUNU Z‹HN‹YET SORUNU
KOB‹’lerin, içinden bir türlü ç›kamad›klar› iki
sorunlar› var: Bilgi teknolojilerine geçifl ve
inovatif üretim. Burada görünür bir kaynak
yetersizli¤i içindeler, insan dahil.
Bu sorunun üzerine nas›l bir program ile
gitmeyi düflünüyorsunuz?
Fikri Ifl›k: Bu konuda flunu net bir flekilde ifade
etmek istiyorum. Ar-Ge ve inovasyon konusunda
kaynak elbette önemli ancak tek bafl›na bir kriter
de¤il. Türkiye’de aç›kças› kaynaktan ziyade zihniyet-
le, projeyle, yetiflmifl elemanla ilgili bir s›k›nt› oldu-
¤unu düflünüyorum. Sadece bizim Bakanl›¤›m›z›n,
TÜB‹TAK ve KOSGEB ile birlikte, Ar-Ge destekleri için
ay›rd›¤› kaynak 1.5 milyar TL’nin üzerinde. Bunun
büyük bir k›sm› da hibe fleklinde kulland›rd›¤›m›z
destekler. Devlet art›k eski devlet de¤il. Devletin her
türlü projeyi destekleyecek kayna¤› var. Ancak bura-
da fluna dikkat etmek gerekiyor. Biz kayna¤›m›z›
do¤ru ve nitelikli projelere aktarmak zorunday›z. Ye-
ter ki iyi projeler gelsin, biz kaynak buluruz. Bu ne-
denle, KOB‹’lerimizin proje üretme becerilerini mu-
hakkak bir surette art›rmam›z gerekiyor. Bu-
nu sa¤lamak için de üniversitelerimiz-
Biz
le sanayi aras›nda etkin bir iflbirli-
11 y›ld›r her ¤i kültürü oluflturmal›y›z. Biz bu
‘kredilere fren’ gibi. aç›dan kendini konuda da çok önemli ad›mlar
KOB‹’ler aç›s›ndan iki ucu keskin kan›tlam›fl bir ekonomi at›yoruz. Geçti¤imiz günlerde,
bu politikalara karfl› Kamu – Üniversite – Sanayi
Bakanl›¤›n›z ne gibi yönetimiyiz. Bunu da ‹flbirli¤i Final Çal›fltay›’n› ger-
önlemler almaktad›r ve alacakt›r? özellikle küresel kriz çeklefltirdik. Bu çal›fltaydan
Fikri Ifl›k: Biz, 2002’de göreve geldi- ortam›nda net bir flekilde ald›¤›m›z verilere göre ko-
¤imiz günden bugüne kadar, güven ve gösterdik. 2014 y›l›nda da nuyla ilgili haz›rlad›¤›m›z stra-
istikrar kavramlar›n› özellikle vurgula- ekonomide en do¤ru teji belgesine de son halini
d›k. Bu aç›dan mali disipline büyük ad›mlar› ataca¤›m›zdan vermifl olaca¤›z.
önem verdik. Ekonomideki riskleri en az
indirecek ad›mlar att›k. Seçim dönemlerinde kimsenin flüphesi MARKA BAfiVURUSUNDA
dahi popülist politikalara asla tevessül etme- olmas›n. ÖNDEY‹Z
dik. K›sa vadede belli kesimlere hofl görünelim diye,
Türkiye’nin orta ve uzun vadeli programlar›ndan Yüksek katmade¤erli üretim ve markalaflma
sapmas›na izin vermedik. Biz 11 y›ld›r her aç›dan aç›s›ndan KOB‹’lerin kayna¤a ve yönlendirmeye
kendini kan›tlam›fl bir ekonomi yönetimiyiz. Bunu gereksinimi bulunmaktad›r. KOB‹’lerin özellikle
da özellikle küresel kriz ortam›nda net bir flekilde cesaret, risk alma ve kaynak yaratmada
gösterdik. 2014 y›l›nda da ekonomide en do¤ru s›k›nt›lar› malumunuz. KOB‹’lerde
ad›mlar› ataca¤›m›zdan kimsenin flüphesi olmas›n. markalaflma kapasitesini art›rmak için ne gibi
Biz gerekli flartlar olufltu¤unda pro-aktif davran›r ge- çözümler düflünülebilir?
rekli hamleleri atar›z. Özellikle reel sektörü, KOB‹’le- Fikri Ifl›k: Bu soru, asl›nda bir önceki soruyla pa-
ri, esnaf› zor durumda b›rakacak geliflmeler olursa, ralel bir soru. Türkiye’de son y›llarda marka baflvu-
gerekli enstrümanlar› kullan›r›z. Bu konuda ekonomi
rular›nda muazzam bir art›fl var. Hatta son birkaç y›l-
22 KobiEfor Mart 2014