Page 37 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 37
5- Showroomlar›n desteklenmesi: Türkiye’nin yeni dinami¤i
Markal› ürünlerinin sat›fl› amac›yla açt›klar› KENT MARKASI
ve/veya açacaklar› showroomlar harcamalar›, yüz- Türkiye’de son y›llarda ilginç bir geliflme yafla-
de 50 oran›nda ve y›ll›k en fazla 200.000 ABD dola- n›yor. Tüm illerimiz “Kent Markas›” oluflturma
r› desteklenir. amac›na yöneldi ve ciddi sonuçlar al›nmaya bafl-
land›.Kentin markalaflma sürecine girmesi en
6- Kalite belgeleri harcamalar›n›n desteklenmesi: baflta, kamu ve özel sektör faaliyetlerini il çap›nda
fiirketlerin teknik mevzuata uyum sa¤lanabil- bütünlefltiriyor. Bu da verimlili¤i art›r›yor. Kalk›n-
mesi ve ma¤aza/lokanta/kafe aç›l›fl› ve iflletilmesi- ma ajanslar› yapt›klar› çal›flmalarla kent marka-
ni teminen gerçeklefltirilen belge al›mlar› yüzde 50 laflmas›na konsept kazand›r›yor. Kent de mal ve
oran›nda ve y›ll›k en fazla 50.000 ABD Dolar› des- hizmet üretimi kalite ve verimlilik kazan›yor.
teklenir. Kent markalaflmas› flu unsurlar üzerin-
de yükseliyor:
®
7- Franchising deste¤i: TURQUALITY Altyap› Faaliyetleri: fiehrin var›fl
fiirketlerin franchise vermeleri ve Marka noktas› (destinasyon) oluflturabile-
halinde, franchising sistemi ile Destek programlar› cek alanlar›n›n tespiti, haritaland›-
yurtd›fl›nda aç›lacak ve faaliyete markalaflma r›lmas› ve buralar›n altyap› ve res-
geçirilecek ma¤azaya iliflkin deko- potansiyeli bulunan torasyon ihtiyaçlar›n›n tespiti. Des-
rasyon harcamalar›, yüzde 50 ora- tinasyonlar› oluflturan tarihi de¤er-
n›nda ve ma¤aza bafl›na en fazla Türk firmalar› için lerin ve kültür varl›klar›n›n envan-
50.000 ABD dolar›, kira giderleri yaflamsal önemde ter ve belgelendirme çal›flmalar›n›n
ma¤aza bafl›na yüzde 50 oran›nda, avantajlar tamamlanmas›. Destinasyon alanla-
en fazla iki y›l süresince ve en fazla sa¤lamaktad›r. r›nda gelifltirilmesi düflünülen fonksi-
100.000 ABD dolar› desteklenir. yonlar›n ve kullan›mlar›n tespiti. Desti-
nasyonlar›n d›fl›nda belirlenen fonksiyonlar›n
Marka Destek Program› tamamlay›c›s› niteli¤inde bulunan tarihi ve kültü-
Marka Destek Program› kapsam›na al›nan flir- rel de¤erlerin tespiti. Ulafl›m, güvenlik ve iflletme-
ketlere giderlerinin yüzde 50’si, afla¤›da belirtilen lerin düzenlenmesi ve bu yönde yap›lacak ifllemle-
azami miktarlara kadar destek sa¤lan›r rin projelendirilmesi.
l Showroom giderleri y›ll›k 200.000 $ E¤itim Faaliyetleri: Destinasyonlarda tespit edi-
l Kalite-Güvenlik belgeleri y›ll›k 50.000 $ len fonksiyonlara ba¤l› olarak personelin e¤itimi.
l Marka tescil y›ll›k 50.000 $ ‹le Özgü Hediyelik Eflyalar: Sanat köyleri ve
l Tan›t›m, reklam, pazarlama y›ll›k 300.000 $ otantik hediyelik eflya sat›fl yerleri.
l Yurtd›fl› birim giderleri y›ll›k 300.000 $ Tan›t›m Faaliyetleri: Yönlendirme ve bilgilen-
l Reyon kiralama giderleri y›ll›k 200.000 $ dirme amaçl› il tan›t›m kitab›, broflürleri, kartlar›,
l Sat›nal›nan dan›flmanl›klar y›ll›k 500.000 $ haritalar›, afiflleri ve ç›kartmalar› haz›rlanmas›.
l Franchising harcamalar› y›ll›k 50.000 $ Di¤er: ‹lin web sitesi: D›fl pazarlarda do¤rudan
l Ma¤aza dekorasyon harcamalar› 50.000 $ tan›t›m faaliyetleri. Uluslararas› turizm potansi-
l Kira giderleri (iki y›l) 50.000 $ yelleri için özel a¤›rlama programlar›. Kongre ve
l ‹stihdam edilen tasar›mc›-aflç› için 200.000 $ sa¤l›k turizminin gelifltirilece¤i altyap› ve hizmet-
[Destek süresi 4 y›lla s›n›rl›d›r.] ler. Sa¤l›k için gelen turiste konaklama, gezi, e¤-
lence gibi imkanlar. Ulusla-
raras› etkinlikler flehre
çekmek. Beden Terbiyesi
Genel Müdürlü¤ü ve Bele-
diye ile iflbirli¤i. Gelenek-
sel yemeklerin sunuldu¤u
önemli yiyecek – içecek
merkezleri ve e¤lence
yerleri. Tarih ve kültür tu-
rizmi hakk›nda harita ve
broflür. Turizm Dan›flma
Ofisleri, turistik ürünle-
rin sergilenip sat›ld›¤›
al›flverifl mekanlar›, kül-
türel ve tarihi yerler için
pas kart›, flehir müzele-
ri, flehir turu yapan oto-
büsler, flehir haritalar›.
Aral›k 2014 KobiEfor 37