Page 36 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 36
KAPAK
Patent, faydal› model ve ARÇEL‹K’E LOVEMARK ÖDÜLÜ
endüstriyel tasar›m tesciline iliflkin
olarak yurtiçi ve yurtd›fl›nda
gerçeklefltirilen tüm harcamalar›
(telefon, faks, avukatl›k ücretleri, vb)
yüzde 50 oran›nda ve y›ll›k
en fazla 50.000 ABD dolar›na
kadar desteklenir.
®
TURQUALITY maddi destekleri
1- Patent, faydal› model ve en-
düstriyel tasar›m tesciline ilifl-
kin olarak yurtiçi ve yurtd›-
fl›nda gerçeklefltirilen tüm Y›llard›r Türkiye’de üst üste en sevilen mar-
harcamalar› (telefon, faks, ka seçilen Arçelik, bu sene de Türkiye’nin en
avukatl›k ücretleri, vb) yüz- sevilen markas› seçildi. MediaCat ve Ipsos ifl-
de 50 oran›nda ve y›ll›k en faz- birli¤iyle yürütülen ve bu sene 7.’si düzenlenen
la 50.000 ABD dolar›na kadar ‘Türkiye’nin Lovemarklar›’ araflt›rmas›n›n ödül
desteklenir.
töreni Brand Week ‹stanbul kapsam›nda ‹stan-
bul Kongre Merkezi’nde gerçeklefltirildi. Arçe-
2- fiirketlerin, hedef pazarlar olarak belirttikle- lik, ‘Türkiye’nin Lovemarklar›’ araflt›rmas›n›n
ri ülkelerde yapt›klar› görsel ve yaz›l› tan›t›m gi- 2014 sonuçlar›na göre beyaz eflya ve ev elektro-
derleri kapsam›nda; ni¤i kategorilerinde Türkiye’nin en çok sevilen
l Tan›t›m ve pazarlama organizasyonlar› markas› seçildi.
l Ülke imaj kampanyas› Ayr›ca bu y›l ilk kez gerçeklefltirilen kate-
l Pazar araflt›rmas› gori ba¤›ms›z sorgulamada da Türkiye’nin en
l Sponsorluk sevilen markas› unvan›na lay›k görüldü. Ödü-
l Kokteyl lü Koç Holding Dayan›kl› Tüketim Grubu Bafl-
l Seminer, konferans, vb. kan› ve Arçelik A.fi. Genel Müdürü Levent Ça-
l Web sitesi tasar›mlar› ve uygulamalar› k›ro¤lu, ünlü TV Programc›s› Martha Ste-
l Her türlü reklam panolar› ve duvar reklamlar› wart’tan ald›.
l Yabanc› dilde haz›rlanm›fl firma kataloglar›
l Marka-promosyon iletiflim harcamalar›
l Halkla ‹liflkiler-Bas›nla ‹liflkiler harcamalar› 3- Yurtd›fl› birimlere iliflkin giderler:
l Medya sat›n al›m harcamalar› l Brüt kira ile buna iliflkin kesinleflmifl
l Direct mailing ile ilgili harcamalar vergi/resim/harç
l Zincir marketlerin raflar›na girebilmek için bir l Komisyon
defaya mahsus ödenen listeleme bedeli l Birimlerin kurulum giderleri
l Periyodik ma¤aza dergilerinde yeralma l Genel ortak yerleflke giderleri
l Eflantiyon ve promosyon malzemeleri l Hukuki dan›flmanl›k
l Elektronik ortamda tan›t›m sitelerine giderleri yüzde 50 oran›nda ve y›ll›k en
verilen reklam fazla 500.000 ABD dolar›na kadar
l Radyo reklamlar›, tan›t›mlar›, promosyonlar› karfl›lan›r.
l Stand, so¤utucu, vb malzeme l Mimari çal›flmalar› ve de-
l e-ticaret sitelerine üyelik giderleri vb. harca- korasyon giderleri, yüzde 50
malar› yüzde 50 oran›nda ve y›ll›k en fazla 300.000 oran›nda ve y›ll›k en fazla
ABD dolar›na kadar desteklenir. 400.000 ABD dolar›na kadar,
desteklenir.
4- Reyonlar›n desteklenmesi:
Firmalar›n kiralad›klar› ve/veya
kiralayacaklar› reyon/gondol/ köfle, dekorasyonlu
köfle, kiosk, stand vb. tahsis edilmifl sat›fl alanlar›-
na iliflkin brüt kira ile buna iliflkin kesinleflmifl ver-
gi/resim/harç, komisyon, hizmet ve ortak yerleflke
giderleri pay› yüzde 50 oran›nda ve y›ll›k en fazla
200.000 ABD dolar› desteklenir.
36 KobiEfor Aral›k 2014