Page 34 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 34
KAPAK
ELECTROLUX DES‹NG LAB 2014
Tasar›mc›lar›n; gelece¤in
evlerini flekillendiren tasa-
r›mlarla yar›flt›¤› Electrolux
Design Lab 2014’te final so-
nuçlar› aç›kland›. Electric
Venue Paris’te gerçeklefltiri-
len ödül töreninde, Türki-
ye’den yar›flmaya kat›lan tasar›mc› Fulden Deh-
neli ikincilik ödülünü kazand›. de¤erlendirme setidir. Bu de¤erlendirme setinin
Electrolux taraf›ndan düzenlenen 11. Design neticesinde 100 puan üzerinden geçerli not sonu-
Lab yar›flmas›nda bu y›l 43 ülkeden 1.700 baflvu- cuna ulaflan iflletmeler, ‘Firma Ön De¤erlendirme
ru yar›flt›. Sa¤l›kl› Evler temas› oda¤›nda yarat›- Setine’ iliflkin cevaplar› ve gerekli di¤er belgeleriy-
lan tasar›mlar halk oylamas› ve jüri de¤erlendir- le TURQUALITY Sekretaryas›’na baflvurur.
mesi ile yap›lan eleme turlar› ile de¤erlendirildi. Firma flu bafll›klar alt›nda de¤erlendirilir:
ODTÜ Endüstriyel Tasar›m Bölümü’nden ya- l Marka Yönetimi, kadrolar›, vizyon, plan...
r›flmaya kat›lan Fulden Dehneli tasarlad›¤› mo- l Marka Performans, pazarlar›, yayg›nl›¤›
düler ve flarj edilebilir 3 hava topunu bar›nd›ran l Tedarik Zinciri Yönetimi
Lotus ile finalde yar›flt›. Gözle görünmeyen bak- l Pazarlama, Müflteri ve Ticaret Yönetimi
terileri ve tozlar› temizleyebilme gücüne sahip l Finansal Performans
olan Lotus’un modüler yap›s› sayesinde temiz l ‹nsan Kaynaklar› Yönetimi
havay› istenilen yere tafl›mak mümkün oluyor. l Kurumsal Yönetim
l Bilgi Sistemleri Yönetimi.
®
TURQUALITY ® TURQUALITY gayri maddi
destekleri
l E¤itim deste¤i
Buraya kadar alt›n› çiz- l ‹letiflim ve tan›t›m faaliyetleri deste¤i
di¤imiz hususlar, marka- l ‹stihbarat deste¤i
laflma yoluna girebilmek l ‹nkübatör ve katalizör olma deste¤i
için gerekli olan maddi ve l Finansal kaynak deste¤i
subjektif haz›rl›k ve dona- l Strateji, operasyon, organizasyon DESTE⁄‹
n›mla ilgiliydi. “Ben yapar›m” diyebilen markalafl- l Teknoloji dan›flmanl›¤› destekleri
ma yoluna ç›kabilir. l Bilinç edinme deste¤i
Ancak Türkiye, markalaflma yoluna giren firma-
lara, kurdu¤u marka hayaline ulafl›ncaya kadar
önemli kamu deste¤i sa¤layan ender ülkelerden YILDIZ HOLD‹NG- UN‹TED B‹SCU‹TS
biridir. S›ra geldi bu destekleri tan›maya ve alma-
ya Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›’n›n global Y›ld›z Holding, dünyan›n
marka olmak amac›n› güden yerleflik Türk firma- alt›nc› büyük bisküvi üreticisi
lar›na destek sa¤lad›¤› flu iki programn› var: United Biscuits’i sat›n ald›.
1- Turquality Program› Y›ld›z Holding bu ifllemle,
2- Marka Destek Program› dünyan›n üç numaral› biskü-
®
TURQUALITY program›na girifl vi flirketi konumuna yüksel-
Turquality program›na kat›lmak isteyen ve glo- di. United Biscuits’in kökleri 184 y›l öncesine
bal marka yaratabilece¤ini düflünen iflletmeler ön- dayan›yor.
celikle, program›n resmi web sitesi www.turqua- United Biscuits’in Avrupa’da 11, Nijerya, Suu-
lity.com’a girerek, programa dahil olma konusun- di Arabistan ve Hindistan’da da birer olmak
da yetkinlik seviyesini ö¤renmek ad›na sitede yer- üzere toplam 14 fabrikas› bulunuyor. fiirketin
alan ‘Turquality Projesi Firma Ön De¤erlendirme 7.171 çal›flan› var.
Seti’ni (anketini) kendi iflletmelerinin verilerini Y›ld›z Holding ayr›ca
kullanarak doldurmal›d›r. son alt› y›lda dünyan›n
Anket çal›flmas›, Turquality kapsam›na dahil ol- premium çikolata mar-
mak ad›na baflvuruda bulunmak isteyen iflletmele- kalar›ndan Godiva’y› ve
re, dan›flman firma taraf›ndan uygulanan “Firma ABD’nin köklü flekerle-
‹nceleme Çal›flmas›” öncesinde bir ön fikir verme- me flirketi DeMet’s’i bün-
si ve iflletmenin kendi yetkinliklerini belli kriterle- yesine katm›flt›.
re göre alaca¤› puanla s›namas›n› sa¤layan bir ön
34 KobiEfor Aral›k 2014