Page 34 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 34

KAPAK




               ELECTROLUX DES‹NG LAB 2014

                                Tasar›mc›lar›n; gelece¤in
                             evlerini flekillendiren tasa-
                             r›mlarla yar›flt›¤› Electrolux
                             Design Lab 2014’te final so-
                             nuçlar› aç›kland›. Electric
                             Venue Paris’te gerçeklefltiri-
                             len ödül töreninde, Türki-
            ye’den yar›flmaya kat›lan tasar›mc› Fulden Deh-
            neli ikincilik ödülünü kazand›.                 de¤erlendirme setidir. Bu de¤erlendirme setinin
               Electrolux taraf›ndan düzenlenen 11. Design  neticesinde 100 puan üzerinden geçerli not sonu-
            Lab yar›flmas›nda bu y›l 43 ülkeden 1.700 baflvu-  cuna ulaflan iflletmeler, ‘Firma Ön De¤erlendirme
            ru yar›flt›. Sa¤l›kl› Evler temas› oda¤›nda yarat›-  Setine’ iliflkin cevaplar› ve gerekli di¤er belgeleriy-
            lan tasar›mlar halk oylamas› ve jüri de¤erlendir-  le TURQUALITY Sekretaryas›’na baflvurur.
            mesi ile yap›lan eleme turlar› ile de¤erlendirildi.   Firma flu bafll›klar alt›nda de¤erlendirilir:
               ODTÜ Endüstriyel Tasar›m Bölümü’nden ya-       l Marka Yönetimi, kadrolar›, vizyon, plan...
            r›flmaya kat›lan Fulden Dehneli tasarlad›¤› mo-    l Marka Performans, pazarlar›, yayg›nl›¤›
            düler ve flarj edilebilir 3 hava topunu bar›nd›ran  l Tedarik Zinciri Yönetimi
            Lotus ile finalde yar›flt›. Gözle görünmeyen bak-  l Pazarlama, Müflteri ve Ticaret Yönetimi
            terileri ve tozlar› temizleyebilme gücüne sahip   l Finansal Performans
            olan Lotus’un modüler yap›s› sayesinde temiz      l ‹nsan Kaynaklar› Yönetimi
            havay› istenilen yere tafl›mak mümkün oluyor.      l Kurumsal Yönetim
                                                              l Bilgi Sistemleri Yönetimi.

                                                                          ®
              TURQUALITY         ®                            TURQUALITY gayri maddi
                                                              destekleri
                                                              l E¤itim deste¤i
                                   Buraya kadar alt›n› çiz-   l ‹letiflim ve tan›t›m faaliyetleri deste¤i
                                 di¤imiz hususlar, marka-     l ‹stihbarat deste¤i
                                 laflma yoluna girebilmek      l ‹nkübatör ve katalizör olma deste¤i
                                 için gerekli olan maddi ve   l Finansal kaynak deste¤i
                                 subjektif haz›rl›k ve dona-  l Strateji, operasyon, organizasyon DESTE⁄‹
            n›mla ilgiliydi. “Ben yapar›m” diyebilen markalafl-  l Teknoloji dan›flmanl›¤› destekleri
            ma yoluna ç›kabilir.                              l Bilinç edinme deste¤i
              Ancak Türkiye, markalaflma yoluna giren firma-
            lara, kurdu¤u marka hayaline ulafl›ncaya kadar
            önemli kamu deste¤i sa¤layan ender ülkelerden    YILDIZ HOLD‹NG- UN‹TED B‹SCU‹TS
            biridir. S›ra geldi bu destekleri tan›maya ve alma-
            ya Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›’n›n global                  Y›ld›z Holding, dünyan›n
            marka olmak amac›n› güden yerleflik Türk firma-                    alt›nc› büyük bisküvi üreticisi
            lar›na destek sa¤lad›¤› flu iki programn› var:                     United Biscuits’i sat›n ald›.
              1- Turquality Program›                                          Y›ld›z Holding bu ifllemle,
              2- Marka Destek Program›                                        dünyan›n üç numaral› biskü-
                          ®
              TURQUALITY program›na girifl                                     vi flirketi konumuna yüksel-
              Turquality program›na kat›lmak isteyen ve glo-  di. United Biscuits’in kökleri 184 y›l öncesine
            bal marka yaratabilece¤ini düflünen iflletmeler ön-  dayan›yor.
            celikle, program›n resmi web sitesi www.turqua-    United Biscuits’in Avrupa’da 11, Nijerya, Suu-
            lity.com’a girerek, programa dahil olma konusun-  di Arabistan ve Hindistan’da da birer olmak
            da yetkinlik seviyesini ö¤renmek ad›na sitede yer-  üzere toplam 14 fabrikas› bulunuyor. fiirketin
            alan ‘Turquality Projesi Firma Ön De¤erlendirme  7.171 çal›flan› var.
            Seti’ni (anketini) kendi iflletmelerinin verilerini  Y›ld›z Holding ayr›ca
            kullanarak doldurmal›d›r.                        son alt› y›lda dünyan›n
              Anket çal›flmas›, Turquality kapsam›na dahil ol-  premium çikolata mar-
            mak ad›na baflvuruda bulunmak isteyen iflletmele-  kalar›ndan Godiva’y› ve
            re, dan›flman firma taraf›ndan uygulanan “Firma   ABD’nin köklü flekerle-
            ‹nceleme Çal›flmas›” öncesinde bir ön fikir verme-  me flirketi DeMet’s’i bün-
            si ve iflletmenin kendi yetkinliklerini belli kriterle-  yesine katm›flt›.
            re göre alaca¤› puanla s›namas›n› sa¤layan bir ön

          34 KobiEfor Aral›k 2014
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39