Page 32 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 32

KAPAK



           vasyon yapt›n›z, azalan enerji harcamas›  ‘aritme-
           tik kar’›n›z, bunu baflard›¤›n›z size ait yöntem ise
           ‘katma-de¤er’ olarak kar›n›zd›r.
              6- Çal›flanlar: Marka, çal›flanlarla birlikte yara-
           t›l›r. Çal›flanlar›n flirketçe konulmufl olan marka-
           laflma hedefini ö¤renip özümsemeleri, bunun ge-
           rektirdi¤i tüm e¤itimlerden geçmifl olmalar› gere-
           kir. Çal›flanlar›n hem yetenek, hem fikir olarak
           markalaflma hedefi ile bütünlefltikleri model, gü-
           nümüzde ayn› zamanda her iflletme için gerekli,
           ‘yönetiflim’ denilen bir yeni sistemin temelidir ve
           genelleflmifltir. Çal›flanlar derinli¤ine inanmam›fl
           ve inand›r›lmam›flsa markalaflma olmaz.
              7- Piyasa: Markalaflma piyasa ortam›nda ger-
           çekleflir.  Bu nedenle markalaflman›n gerçek çev-  lay›c›d›r. Önce mahallede, sonra yörede, sonra
           resi/ortam› sizin bulundu¤unuz yer de¤il, hedef  bölgede, ülkede ve küreselde markalaflmak ol-
           müflterinizin bulundu¤u yerdir. Oraya göre düflü-  maz. Kentinizde tan›nmazken dahi gidip Tunus'ta
           nüp üreteceksiniz.                               marka olabilirsiniz. Ya da sadece mahalli bir mar-
              8- Gelifltirme:  fiu ürün marka olur, bu olamaz  ka olmak ve öyle kalmak size yetebilir.
           tart›flmas› yanl›flt›r. ‘Pizza’ 100 y›l önce marka de-  10- Gösterifl: Marka önce ‘yetkinlik', sonra ‘etkin-
           ¤ildi. ‘Tophane Pidesi’ ise gelifltirmedi¤imiz için  lik'tir. Yetkin olman›z sadece farkl› ve kaliteli
           marka olmaktan ç›kt›. Sorun; gelifltirmede, yarat›-  ürün/hizmet üretti¤iniz anlam›na gelir, fakat farke-
           c›l›k ve yeniliktedir. Markalaflam›yorsan›z sebep  dilmemiflse sizde kal›r. Yetkinli¤inizi görünür k›lma-
           piyasada veya müflteride de¤il sizdedir.          n›z flartt›r. Bu konuda flans ifle yaramaz, bütün araç-
              9- Skolastik Engel: Markalaflmada mant›k k›s›t-  lar› kullanarak görünmeli, etkide bulunmal›s›n›z.



                                      G‹Y‹M SANAY‹NDE MARKALAfiMAK

             CEM NEGR‹N                                      keler Almanya, ‹ngiltere ve ‹spanya oldu. Y›l›n
             TGSD Baflkan›                                    üçüncü çeyre¤i geride kal›rken Almanya’ya yüzde
                                                             9.9 art›flla 3.1 milyar dolarl›k ihracat yap›l›rken
                Tasar›mda genç yetenekleri                   ‹ngiltere’ye yüzde 17.9’luk art›flla 1.9 milyar do-
                                                             larl›k ve ‹spanya’ya yüzde 16.2 art›flla 1.3 milyar
                          keflfetmeliyiz
                                                             dolarl›k ihracat yap›ld›. Bu üç ülkeyi dördüncü s›-
                                                             rada 882.4 milyon dolarl›k ihracat rakam› ile
                                  Haz›r giyim sektöründe     Fransa ve beflinci s›rada 744.3 milyon dolarl›k ih-
                                  yurtd›fl›nda markalaflma     racat rakam› ile Hollanda takip etti. S›ras›yla ‹tal-
                                  sürecinde gelinen aflama    ya, Irak, Danimarka, ABD ve Polonya, Türkiye’nin
                                  nedir, hangi ülkelerde     en fazla haz›r giyim ve konfeksiyon ihraç etti¤i ilk
                                  baflar› elde edilmifltir?    on ülke içerisinde yerald›.
                                  Cem Negrin:  Türk mar-
                                kalar›na ait 4 bin 500 ma¤a-   Haz›r giyim sektörünün k›sa-orta ve uzun
                                za ile dünyan›n her yerinde    vadede markalaflma hedefleri nedir?
                                tüketici ile bulufluyoruz.      Cem Negrin: Türkiye’de 24 sektör aras›nda en
                                Amerika’da Belize’den Afri-  fazla katmade¤erli ürün ihraç eden ilk üç sektör
                                ka’da Madagaskar’a, Avru-    aras›nday›z.  24 dolar olan birim fiyat›m›z› haliha-
                                pa’da ‹zlanda’dan Asya’da    z›rda yat›r›m yapt›¤›m›z tasar›m, moda ve marka-
                                Maldivler’e kadar her co¤-   laflma süreçlerinin deste¤iyle 30-35 dolar aral›¤›-
             rafyada 217 ülkeye haz›r giyim ürünü ihraç ediyo-  na ç›kartmay› hedefliyoruz.
             ruz. Dünyan›n 6’›nc› büyük, AB’nin ise Çin’den
             sonra ikinci büyük tedarikçisiyiz.                Markalaflma sürecine sa¤lanan destek
               Haz›r giyim ve konfeksiyon ihracat›m›z›n yüzde  ve teflvikler nelerdir?
             75’i, bir di¤er ifade ile 4’te 3’ünü 28 AB ülkesine  Cem Negrin: Haziran 2012’den bugüne kullan›-
             yap›yoruz.                                      lan 856 milyon TL tutar›ndaki haz›r giyim teflvikin-
               2014 y›l›n›n Ocak-Eylül döneminde de en fazla  den sadece 189 milyon TL’si 6. Bölge’de kullan›l-
             haz›r giyim ve konfeksiyon ihracat›n›n yap›ld›¤› ül-  d›. Bu flartlarda kimse Do¤u’ya yat›r›ma gitmiyor.


            32 KobiEfor Aral›k 2014
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37