Page 26 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 26

KAPAK




                                                                      DES‹NG TURKEY 2014

                                                             METE MORDA⁄
                                                             Endüstriyel tasar›mc›

                                                             Markalaflmada “TASARIM”›n
                                                                            itici gücü
                                                               Mordag Design kurucusu,
                                                             Endüstriyel Tasar›mc› Mete
                                                             Morda¤ flunlar› söylüyor: “Gü-
                                                             nümüzde gittikçe a¤›rlaflan re-
                                                             kabet koflullar› ve de¤iflen tü-
                                                             ketim kal›plar› uluslararas›
                                                             arenada yeralmak isteyen flir-
                                                             ketleri daha fazla katmade¤er
                                                             ve daha fazla pazar pay› anla-
              Markalaflma yolu çok mu uzundur?                m›na gelen güçlü markalar ya-
              Yukar›da flemalaflt›rd›¤›m›z markalaflma yolu     ratmaya teflvik ediyor. Turqua-
           uzundur, on y›llar› ifade etmektedir ama ülke geneli  lity ise bu noktada seçilmifl
           içindir; markalaflmaya azmetmifl bir giriflimciyi veya  Türk markalar› için bir katalizör
           profesyoneli ba¤lamaz. Çünkü, günümüzün  dünden   olarak devreye giriyor ve marka potansiyeli olan
           farkl› olan ekonomisinde markalaflman›n k›salt›lm›fl  firmalara global bir marka olma yolunda finan-
           yollar›, hatta mucize örnekleri bile az de¤ildir.  sal kaynak sa¤l›yor.
              “Pazara yön veren global marka olmak” elbette    Turquality kapsam›nda Arzum Elektrikli Ev
           uzun vadeli ve stratejik bir faaliyeti gerektirir. Ama  Aletleri için tasarlad›¤›m›z mutfak aksesuar
           yarat›c› ve yenilikçi kapasitesi olan giriflimci bir KO-  grubunda yeralan Twister, Dropymax, Dropy,
           B‹’ye uzun vadeli bir markalaflma yolu önermek     Rendy, Holdy gibi ürünlerden sonra flimdi de
           cayd›r›c› olabilir. Bu nedenle; markalaflma konu-  birlikte Türk Kahvesi aksesuarlar›n› kültürel bir
           sunda farkl› ve flafl›rt›c› fikir ve projeleri olan giri-  bak›fl aç›s› alt›nda ele al›yoruz. Yine Turquality
           flimcileri ve KOB‹’leri özel kamu destekleri ile   kapsam›nda Ç›¤›r Kimya’n›n sektöründe dünya-
           özendirmek büyük önem tafl›r.                      n›n lider markalar›ndan Silver Shoe Care Pro-
              Markalaflmada yolu k›saltan faktörler nedir,    ducts markas› için haz›rlad›¤›m›z tasar›mlar ile
           ona bakal›m. Bu faktörlerin ço¤u; e¤itim, bilgi,  dünya pazar›nda fark yaratmay› hedefliyoruz.
           inovatif olma, araflt›r›c›l›k, azim, kararl›l›k,  atak-  Morda¤, Design Turkey 2014’e Elektronik
           l›k, ilgi, odaklanma, hayalci olmadan hayal kurma  Ürünler, Spor-Hobi, Ayd›nlatma, Yap› Bileflenle-
           gibi subjektif faktörlerdir ve markalaflma stratejisi  ri, Ev Aksesuarlar› ve H›zl› Tüketim Ürünleri dal-
           haz›rlan›rken mutlaka öne ç›kar›lmalar› gerekir.  lar›na da bu y›l toplam 11 tasar›m› ile kat›l›yor.”
           Ama as›l temel faktör bilgi ve iletiflim teknolojile-
           rinde yaflad›¤›m›z bafldöndürücü geliflmedir. ‹nter-
           net teknolojisi, markalaflma dahil, kal›plaflm›fl ifl
           yapma biçimlerini yerle bir etmifltir. Giriflimci flir-
           ketler yeni teknolojiler temelinde ve çok k›sa bir
           zaman içinde muhteflem büyüklükte potansiyel
           müflteri kitlelerine kolayl›kla ulaflabiliyorlar. Hedef
           müflterinin bireysel profiline eriflerek kifliselleflti-
           rilmifl ürünler üretip satmak bile mümkün olabili-
           yor. ‹fl süreçlerinin bütün aktörlerini internet üze-
           rinden biraraya getirmek art›k mümkün. Mal ve
           hizmetin tan›t›m› bütünüyle internet üzerinden ya-
           p›labiliyor. Tüketiciye ayn› yolla ürünü deneme ola-
           na¤› da sunuluyor. Firmalar internet üzerinden
           kendi Ürün-Gelifltirme faaliyetlerine gözlemci ve
           dan›flman olarak müflterilerini de katabiliyor.
              O halde biz, yetene¤imizi kullanarak bütün bu
           say›lanlardan, markay› bizzat tüketicinin kendisine
           infla ettirdi¤imiz çok de¤iflik ve yeni markalaflma
           stratejileri yaratabiliriz.

            26 KobiEfor Aral›k 2014
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31