Page 26 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 26
KAPAK
DES‹NG TURKEY 2014
METE MORDA⁄
Endüstriyel tasar›mc›
Markalaflmada “TASARIM”›n
itici gücü
Mordag Design kurucusu,
Endüstriyel Tasar›mc› Mete
Morda¤ flunlar› söylüyor: “Gü-
nümüzde gittikçe a¤›rlaflan re-
kabet koflullar› ve de¤iflen tü-
ketim kal›plar› uluslararas›
arenada yeralmak isteyen flir-
ketleri daha fazla katmade¤er
ve daha fazla pazar pay› anla-
Markalaflma yolu çok mu uzundur? m›na gelen güçlü markalar ya-
Yukar›da flemalaflt›rd›¤›m›z markalaflma yolu ratmaya teflvik ediyor. Turqua-
uzundur, on y›llar› ifade etmektedir ama ülke geneli lity ise bu noktada seçilmifl
içindir; markalaflmaya azmetmifl bir giriflimciyi veya Türk markalar› için bir katalizör
profesyoneli ba¤lamaz. Çünkü, günümüzün dünden olarak devreye giriyor ve marka potansiyeli olan
farkl› olan ekonomisinde markalaflman›n k›salt›lm›fl firmalara global bir marka olma yolunda finan-
yollar›, hatta mucize örnekleri bile az de¤ildir. sal kaynak sa¤l›yor.
“Pazara yön veren global marka olmak” elbette Turquality kapsam›nda Arzum Elektrikli Ev
uzun vadeli ve stratejik bir faaliyeti gerektirir. Ama Aletleri için tasarlad›¤›m›z mutfak aksesuar
yarat›c› ve yenilikçi kapasitesi olan giriflimci bir KO- grubunda yeralan Twister, Dropymax, Dropy,
B‹’ye uzun vadeli bir markalaflma yolu önermek Rendy, Holdy gibi ürünlerden sonra flimdi de
cayd›r›c› olabilir. Bu nedenle; markalaflma konu- birlikte Türk Kahvesi aksesuarlar›n› kültürel bir
sunda farkl› ve flafl›rt›c› fikir ve projeleri olan giri- bak›fl aç›s› alt›nda ele al›yoruz. Yine Turquality
flimcileri ve KOB‹’leri özel kamu destekleri ile kapsam›nda Ç›¤›r Kimya’n›n sektöründe dünya-
özendirmek büyük önem tafl›r. n›n lider markalar›ndan Silver Shoe Care Pro-
Markalaflmada yolu k›saltan faktörler nedir, ducts markas› için haz›rlad›¤›m›z tasar›mlar ile
ona bakal›m. Bu faktörlerin ço¤u; e¤itim, bilgi, dünya pazar›nda fark yaratmay› hedefliyoruz.
inovatif olma, araflt›r›c›l›k, azim, kararl›l›k, atak- Morda¤, Design Turkey 2014’e Elektronik
l›k, ilgi, odaklanma, hayalci olmadan hayal kurma Ürünler, Spor-Hobi, Ayd›nlatma, Yap› Bileflenle-
gibi subjektif faktörlerdir ve markalaflma stratejisi ri, Ev Aksesuarlar› ve H›zl› Tüketim Ürünleri dal-
haz›rlan›rken mutlaka öne ç›kar›lmalar› gerekir. lar›na da bu y›l toplam 11 tasar›m› ile kat›l›yor.”
Ama as›l temel faktör bilgi ve iletiflim teknolojile-
rinde yaflad›¤›m›z bafldöndürücü geliflmedir. ‹nter-
net teknolojisi, markalaflma dahil, kal›plaflm›fl ifl
yapma biçimlerini yerle bir etmifltir. Giriflimci flir-
ketler yeni teknolojiler temelinde ve çok k›sa bir
zaman içinde muhteflem büyüklükte potansiyel
müflteri kitlelerine kolayl›kla ulaflabiliyorlar. Hedef
müflterinin bireysel profiline eriflerek kifliselleflti-
rilmifl ürünler üretip satmak bile mümkün olabili-
yor. ‹fl süreçlerinin bütün aktörlerini internet üze-
rinden biraraya getirmek art›k mümkün. Mal ve
hizmetin tan›t›m› bütünüyle internet üzerinden ya-
p›labiliyor. Tüketiciye ayn› yolla ürünü deneme ola-
na¤› da sunuluyor. Firmalar internet üzerinden
kendi Ürün-Gelifltirme faaliyetlerine gözlemci ve
dan›flman olarak müflterilerini de katabiliyor.
O halde biz, yetene¤imizi kullanarak bütün bu
say›lanlardan, markay› bizzat tüketicinin kendisine
infla ettirdi¤imiz çok de¤iflik ve yeni markalaflma
stratejileri yaratabiliriz.
26 KobiEfor Aral›k 2014