Page 25 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 25

1- Ticaret markas›                dayal› yüksek kazanç elde edemiyor. Bu nedenle,
                           2- Hizmet markas›                yaflad›¤›m›z ekonomik sorunlar›n ço¤u yanl›fl yö-
                            3- Ortak marka                  netimden de¤il, yap›sall›ktan kaynaklan›yor. “Mar-
                            4- Çok sahipli marka            kalaflma” bu nedenle Türkiye için önem kazan›yor.
                            5- Garanti markas›                Hem Türkiye’nin geneli, hem de mal ve hizmet
                            6- Holding markas›              üreten ve satan tekil iflletme baz›nda, kendimize
                            7- Ses markas›                  nas›l bir gerçekçi yol haritas› çizmemiz gerekti¤ini
                           8- Koku markas›.                 flu iflaretleme ile anlatabiliriz:
                          Hukuki s›n›fland›rmal› bu marka-    1- Düflük fiyatl›  ortalama kalite  yerli ürünler,
                       lardan farkl› olarak, daha esnek kav-  fason üretime devam. 2- Düflük fiyatl›,  iyi kalite
                   ramlarla piyasalar›n veya kabullerin ya-  yerli ürünler ve fason üretime devam. 3- Di¤er ül-
            ratt›¤› ve etkisi çok daha fazla olan flu tür marka-  keler için yap›lm›fl kaliteli ürünler ile ayr›ca yine
            lar da vard›r:                                  fason üretime devam. 4- Bölgesel markalar yara-
              l Co¤rafi iflaret (yöre) markas›               t›lmas› ve fason üretime devam.  5- Global marka-
              l Kent markas›                                lar yarat›lmas› ve fason üretime devam.  6- Paza-
              l Ülke markas›                                ra yön veren global markalar yarat›lmas› ve fason
              l Global marka                                üretime devam.
              Bu marka kavramlar›n› gökten yere indirelim,
            karfl›l›klar›n› görelim: Baz›lar› –ve ço¤u– üründür.
            Baz›lar› sektördür. Kimi kültür ve tarih iken kimi
            de do¤al zenginlik olabilir. Bu sayd›klar›m›z›n
            “ürün” olmayanlar›, “soyut marka” niteli¤indedir,
            kendisi marka oldu¤u gibi birden fazla ticari nite-
            likli ürünlerin marka olarak alg›lanmas›n› kolay-
            laflt›r›c› ortamlar sunabilir.
              Türkiye’nin özel durumu
              Türkiye’nin global markas› bulunmuyor. Üreti-
            minin hakim karakteri de fason nitelikli. D›flar›ya
            marka–ürün satamad›¤› için yüksek katmade¤ere


                                                                       ®
                            EKONOM‹ BAKANLI⁄I – TURQUALITY PROGRAMI

              Strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji  2023 hedeflerine ulaflabilmesi için üretim
            alanlar›nda dan›flmanl›k ile yönetim birimlerine  alanlar›n›n tamam›nda sahip olunan katmade-
            yönelik e¤itim deste¤i sa¤lanmaktad›r.          ¤eri kat’i suretle bugünkünün birkaç kat›na ç›-
              2023 Türkiye ‹hracat Stratejisi’nin 500 milyar  karmam›z gerekiyor. Bu geliflmeyi de yenili¤e ve
            dolar hedefi ba¤lam›nda, öncelikle üretim yap›-  de¤iflime aç›k, inovasyonun bir hayat tarz› haline
            s›n›n de¤ifltirilerek katmade¤eri yüksek ürünle-  geldi¤i gelece¤in Türkiyesi’nde görece¤iz.
            rin üretilmesi gere¤i, ikinci aflamada ise de¤iflen  Ekonomi Bakanl›¤›’n›n yürüttü¤ü TURQUALITY ®
            ve dönüflen üretim yap›s›na paralel olarak mar-  Program›, Tasar›m Deste¤i, Design Turkey En-
            kal› ve katmade¤eri yüksek ürün ihracat›n›n da-  düstriyel Tasar›m Ödülleri ile T‹M ve ‹hracatç›
            ha da art›r›lmas› zorunlulu¤u ortaya ç›kmakta-  Birlikleri ile yürüttü¤ü Tasar›m Yar›flmalar› ve
            d›r. Markal› ve katmade¤eri yüksek ürünlerin ih-  Proje Pazarlar› gibi faaliyetlerin yan›s›ra ‹novas-
            racat› sözkonusu oldu¤unda, TURQUALITY    ®     yon Haftas› Etkinlikleri de hem bu fark›ndal›¤›
            Program› ihracat›m›z›n markal› ve yüksek kat-   art›rmak hem de bu kültürü oluflturmak ad›na
            made¤erli bir yap›ya evrilmesinde önemli rol oy-  att›¤› önemli ad›mlard›r.
            namaktad›r.                                       Ayr›ca, Ekonomi Bakanl›¤›’n›n da paydafl› oldu-
              TURQUALITY ®  ve MARKA Program› kapsam›n-     ¤u proje kapsam›nda ortaokullar›m›zda kurula-
            daki firmalar›n 2013 y›l› sonu itibar›yla ihracat bi-  cak inovasyon atölyeleri de gelece¤in ihracatç›la-
            rim fiyatlar› 3.28 dolard›r. Bir baflka ifadeyle mar-  r›n›n yetiflmesinde çok önemli rol oynayacakt›r.
            kalaflma deste¤i verilen firmalar›n ortalama ihra-  Tüm bu süreçte TURQUALITY ®  Program› ihracat-
            cat birim fiyat› Türkiye ortalamas›n›n yaklafl›k iki  ç›lar›m›z›n önünü açan, küresel ticarette ve mar-
            kat›d›r. Burada markalaflman›n yaratt›¤› fark› ve  kalaflmada en son trendleri takip etmelerini, yeni
            Güçlü Türkiye yolunda verilen emeklerin karfl›l›-  bir vizyona sahip olmalar›n› sa¤layan en önemli
            ¤›n› ald›¤›m›z› aç›kça görebiliyoruz.           politik araçlar›m›zdan biri olacakt›r.”

                                                                                      Aral›k 2014   KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30