Page 24 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 24

KAPAK




                                                             YÜZYILLIK MARKALAR

                                                Türkiye'de tarihi 100 y›l› aflan 50-60 marka bulunuyor.
                                                Yüzy›ll›k Markalar Derne¤i, 100 y›l› aflk›n süredir üretimlerine
                                              devam eden, geleneksel ve kültürel geçmiflleriyle zaman› de¤ere
                                              çeviren markalar› ar›yor.
                                                Derne¤in halen mevcut 23 üyesi flunlar:
                                                l Afitap l Bebek Badem Ezmesi l Bomonti l Cemilzade l De-
                                              rifl l Ece Ajandas› l Emgen Optik l Karaköy Güllüo¤lu  l Haf›z
                                              Mustafa l Hamamc›o¤lu l ‹lanc›l›k Reklam Ajans› l Koska l Ulu-
                                              da¤ l Konyal› Restaurant l Komili Zeytinya¤› l Koska Helvac›s›
                                              l Altan Manisal› l Pandeli Restaurant l Petek Saraciye l fieker-
                                              cio¤lu lTevfik Ayd›n Saat l Vefa Bozac›s› l Yeni As›r

              Bu imaj ve olgular›n tümü markalaflma sürecin-  extra fiyat marka de¤erini oluflturan imaj ve üze-
            de stratejik bir bütünlüktür. Hangi kanad›n a¤›r bas-  rimizdeki etkisinin karfl›l›¤› m›d›r?
            t›¤› ise markadan markaya de¤iflecektir. Baz› marka  De¤ildir. “Marka de¤eri” dedi¤imiz, somut bir
            tan›mlar› kalite, tan›t›m, pazarlama gibi objektif kri-  de¤erdir fakat al›fl-verifl esnas›nda  ortaya ç›k-
            terleri öne ç›kar›rken baz› tan›mlar da  marka kim-  maz. Dolay›s›yla ürüne ödenmifl bir art› bedel
            li¤inin yaratt›¤› subjektif etkilere a¤›rl›k tan›r.   de¤ildir. Markan›n bize verdi¤i güvene, gelecek-
              Her fleye ra¤men bir özet tan›m yap›lacaksa flu  le ilgili taahhütlerine ve sa¤lad›¤› garantilere
            olabilir: Marka ‘güven oluflturmak’t›r. Güven bil-  ödenen bir bedeldir.
            giyi de duyguyu da ürün ve hizmetin objektif
            özellikleri kadar subjektif etkilerini de içerir. Ay-  Marka ve markalaflma türleri
            r›ca güven, marka olgusu ile birey müflteri ara-   Marka kavram›n›n zengin türleri vard›r. Bu
            s›nda infla edilmifl olan özel, yani paylafl›lmayan  marka türleri ifl ve ticaret hukukunda “tescil flek-
            ba¤› da aç›klar. Bununla markan›n özel bir kim-  li”ne göre ifadesini bulur. Tescile dayanak teflkil
            lik oldu¤u da söylenmifl olur.                   eden resmi s›n›fland›rmaya göre marka türleri
              Kal›yor flu soru: “Marka ürün için ödedi¤imiz  flunlard›r:



                             EKONOM‹ BAKANLI⁄I – TURQUALITY             ®  PROGRAMI


                                    ‘Türk Mal›’ imaj›n› yerlefltiriyor

               ‹hracatç›lar›m›za sa¤lanan en                             na borçluyuz. Firmalar›m›z küresel
             önemli desteklerden biri 2006/4 Sa-                         ölçekte markalaflma yoluna kendi-
             y›l› Tebli¤ ile; "Türk Ürünlerinin                          lerini adad›kça, küresel ölçekli ra-
             Yurtd›fl›nda Markalaflmas› ve Türk                            kiplerle çetin rekabete girdikçe ye-
             Mal› ‹maj›n›n Yerlefltirilmesi ve                            ni ihtiyaçlar› ortaya ç›kt› ve netice
                         ®
             TURQUALITY ’nin Desteklenme-                                olarak da sadece teflvik edilen fir-
             si”dir.                                                     ma say›s› artmad›; firmalar›m›za
               2004 y›l›nda uygulamaya bafllan-                           sa¤lanan desteklerin içeri¤i de de-
             d›¤›nda pilot sektör olarak tekstil ve                      ¤iflti ve geliflti. En son tebli¤ de¤i-
             konfeksiyon sektörün belirlenmiflti.                         flikli¤imizi 27.08.2014 tarihinde
             Y›llar geçtikçe ihracat›m›zdaki h›zl›                       gerçeklefltirdik.
             art›flla do¤ru orant›l› flekilde TUR-                           Bugün firmalar›m›za sa¤lanan
             QUALITY ®  kapsam›na mal ticareti ba¤lam›nda    bafll›ca destekler flunlard›r:
             yeni sektörler dahil edildi. Bugün tüm sektörleri  Patent ve marka tesciline iliflkin harcamalar,
             kapsayan bir yap›ya sahip.                      pazar araflt›rmas› masraflar›, kalite belgelerine
               TURQUALITY  ®  deste¤i hiçbir zaman klasik    iliflkin masraflar, ürün tasar›mc›s› giderleri, tan›-
             manada statik bir mevzuat olmam›flt›r. TURQUA-   t›m, reklam ve pazarlama faaliyetleri, yurtd›fl› bi-
             LITY ®  her daim kendini yenileyen, gelifltiren ve  rimler kira ve dekorasyon giderleri, dan›flmanl›k
             içeri¤i günün flartlar›na adapte olan bir mant›kla  giderleri.
             haz›rland›. Bu dinamizmi de flüphesiz reel sek-    Say›lan bu finansal desteklere ek olarak firma-
             törle Bakanl›k aras›ndaki sürekli diyalog ortam›-  lar›m›za;


            24 KobiEfor Aral›k 2014
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29