Page 37 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 37

jeler ilimizin ve ülkemizin kalk›nmas›na çok büyük
          katk›lar sa¤layacakt›r. ‹limizde say›sal olarak en faz-
          la tesise sahip ve istihdam sa¤layan sektörler; teks-
          til sanayi, metal-makine sanayi, g›da sanayi, orman
          sanayi, mobilya sanayi, kauçuk-lastik-plastik sanayi,
          maden sanayi, inflaat sanayi, otomotiv sanayi ve
          kimya-ilaç sanayisidir. ‹malat sanayisinde çal›flanla-
          r›n say›s› yaklafl›k 28 bin kiflidir. Ayr›ca ilimizde mev-
          cut sanayilerin geliflmesi, yenilerinin kurulmas› ama-
          c›yla Do¤u Marmara Kalk›nma Ajans›(MARKA) iflbirli-
          ¤iyle sa¤lanan hibe destek programlar› aç›lm›flt›r.”
            Düzce’nin il olmadan önce Bolu’nun bir ilçesiyken
          bütün ekonomik iliflkilerinin Bolu üzerinden gerçek-
          leflti¤ini an›msatan Vali Su, “Düzce il olduktan son-
          ra ekonomik faaliyetler idari s›n›rlar›n içine s›¤maya-
          cak kadar geniflledi. Zaten günümüzün h›z ça¤›nda
          art›k ülke s›n›rlar› bile insanlar›n ekonomik faaliyet-
          lerine yetmemektedir. Düzce’mizin; Sakarya, Bolu,
          Zonguldak, Kocaeli ve ‹stanbul gibi çevre illerle yo-
          ¤un ekonomik iliflkileri bulunmaktad›r. Doyum nok-
          tas›na ulaflan ve sanayisini il d›fl›na ç›kartmaya çal›-
          flan ‹stanbul ve Kocaeli’den sanayiciler ilimize yo¤un
          ilgi göstermektedir” diye konufluyor.
                                                          lamda Düzce’yi sadece Türkiye’de de¤il tüm dünya-
                                                          da tan›nan bir turizm markas› haline getirmemiz ge-
                                                          rekiyor. Bunun için bir turizm master plan› haz›rl›yo-
                                                          ruz. Ayr›ca ilin tan›t›lmas› için bas›l› yay›nlar›n yan›n-
                                                          da tarihi ve do¤al güzelliklerin 3 boyutlu çekimli
                                                          web tasar›m›n› haz›rl›yoruz. ‹leride ülkemizin Da-
                                                          vos’u olabilecek Kardüz Yaylas› ile ilgili bir plan ha-
                                                          z›rl›¤›n› yap›yoruz.”
                                                            Vali Su, Düzce’de ihracat yapan sektörler içerisin-
            Düzce’nin, D100 Karayolu ve TEM Otoyolu ile An-  de “A¤aç Mamulleri ve Orman Ürünleri, Tafl›t Araçla-
          kara ve ‹stanbul gibi iki metropol flehrin geçifl nok-  r› ve Yan Sanayi, Makine ve Aksamlar›, Kimyevi
          tas›nda, do¤al güzellikleri ve alternatif turizm çeflit-  Maddeler ve Mamulleri, Tekstil ve Hammaddeleri ile
          lili¤iyle yeryüzünde cennet bir köfle oldu¤unu söyle-  Demir-Çelik” ürünlerinin ilk s›rada yerald›¤›n›, ilin
          yen Vali Su, ilin co¤rafi konumu itibar›yla geçmiflte  teflvik kapsam›nda 4. Bölge’de olmas› dolay›s›yla
          medeniyetlere evsahipli¤i yaparken bugün de yirmi-  h›zl› bir sanayileflmenin içerisinde oldu¤unu anlat›-
          den fazla dilin konufluldu¤u, farkl› kültürel gruplar›n  yor. Vali Su’nun verdi¤i bilgilere göre; kalifiye iflgü-
          birarada yaflad›¤› flehir kimli¤iyle geliflimini sürdür-  cü alan›ndaki s›k›nt›n›n afl›lmas› için UMEM (Uzman-
          dü¤ünü, bu hususun da Düzce’yi farkl› k›lan kültürel  laflm›fl Meslek Edindirme Merkezleri) kapsam›nda
          bir zenginlik oldu¤unu anlat›yor.               çal›flmalar sürdürülüyor,  ‹fiKUR vas›tas›yla  firmalar-
                                                          la iflbirli¤i yap›larak meslek edindirme kurslar› dü-
            fiafl›rt›c› turizm zenginli¤i                   zenleniyor, Halk E¤itim Merkezleri ile vatandafllar›n
            Vali Su, Düzce’ye iliflkin gelecek öngörülerini flöy-  ihtiyaç duyduklar› alanlarda kurslar aç›larak kalifiye
          le dile getiriyor: “Düzce; tarihi zenginlikleri, do¤al  eleman yetifltirmeye çal›fl›l›yor, Düzce’de 2 OSB’de
          güzellikleriyle devlet ve özel sektör iflbirli¤iyle sahip  yaklafl›k 6 bin 800 kifli istihdam ediliyor, altyap› so-
          oldu¤u potansiyellerle yak›n gelecekte turizm sektö-  runu bulunmayan her iki OSB için TEM Otoyol ba¤-
          ründe yerini alacakt›r. Turizm yat›r›mlar› aç›s›ndan  lant›s›n›n yap›lmas› için gerekli giriflimlerde bulunu-
          ilimiz cazibe merkezidir. Denizi, kumu, flelaleleri,  luyor, ilde, ticaret-sanayi odalar› ve esnaf sanatkar-
          yaylalar›, yemyeflil bitki dokusu, kültürel varl›klar›  lar odalar›na kay›tl› yaklafl›k toplam 15 bin KOB‹ ve
          (Konuralp Müzesi, anfi tiyatro, sivil mimari, gelenek  ayr›ca yabanc› sermayeli 17 yat›r›m mevcut.
          görenekleri, mutfak kültürü), do¤al göletleri, akarsu-  Vali Su MARKA ile yürüttükleri bölgesel kalk›nma
          lar›, floras› ve faunas›, raftingi, kufl gözlemcili¤i, oto  faaliyetlerini flöyle özetliyor:”MARKA’n›n Do¤rudan
          safarisi, foto safari, off-road yar›fllar›, kampç›l›k, ka-  Destek Faaliyet Program›’nda 24 adet projeyle bafl-
          ravan, çad›r turizmi, yamaç paraflütü, ma¤ara turiz-  vuru yap›lm›fl. Bunlardan 5 baflvuru kabul edilmifl.
          mi, su kaya¤› ve yelkenleri, k›fl sporlar› ile bir turizm  Teknik Destek Program›’na ise 35 baflvuru yap›lm›fl,
          merkezidir. Ancak zaman içerisinde bu özel ve güzel  16’s› kabul edilmifl. Toplamda 21 proje kabul edile-
          de¤erleri mutlaka marka haline getirmek ve bu an-  rek uygulama safhas›na gelinmifl.”
                                                                                      Ocak 2014 KobiEfor 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42