Page 32 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 32

Uluslararas› kahve zinciri olma yolunda
                                                          franchising ile büyüyen;











                                               Türkiye’de 54 flubesiyle gönülleri fetheden Gönül
                                                Kahvesi, uluslararas› marka olma yolunda h›zla
                                                ilerliyor. Yüzde 100 yerli markan›n uzun vadeli
                                                hedefi; uluslararas› kahve zinciri olmak. Gönül
                                              Kahvesi Yönetim Kurulu Baflkan› Yaman Yard›mc›,
                                                bu hedef do¤rultusunda ilk ad›m› Balkanlar’da
                                                          7 ülkede att›klar›n› anlat›yor.


         T       ürk kahvesinin lezzetini  lar’da 30 flubeye ulaflmak” diyor.
                                            Franchise yöntemiyle büyü-
                 dünyaya tafl›yacak Gönül
                                          düklerini anlatan Yard›mc›, Avru-
                 Kahvesi’nin hikayesi ‹z-
                 mir Karfl›yaka’da bafllar.
                 Bugün Türkiye’de 54 flu-  pa, Körfez ülkeleri, Türk Cumhuri-
                                          yetleri ve Amerika’dan gelen
          beye ulaflan Gönül Kahvesi, Türk  franchise taleplerini de¤erlendir-
          kahve kültürünü dünyaya tan›ta-  diklerini ve s›cak görüflmeler sür-
          cak. “Biz kahvenin sanat›n› yap›-  dürdüklerini anlat›yor. Kendisi de
          yoruz” diyen Gönül Kahvesi Yö-  makine mühendisi olan Yaman
          netim Kurulu Baflkan› Yaman Yar-  Yard›mc›, Gönül Kahvesi’nin içi-  ji do¤rultusunda oluflturduk.
          d›mc›, Bosna-Hersek, Kosova,    nin matematik dolu oldu¤unu di-  Dünyan›n her taraf›na ulaflacak
          H›rvatistan, S›rbistan, Makedon-  le getiriyor: “Kahve çok hassas  altyap›m›z, gerekli çal›flmalar›m›z
          ya, Karada¤ ve Slovenya olmak   bir üründür. Gönül Kahvesi’nin  ve planlar›m›z› ona göre haz›rla-
          üzere Balkanlar’da 7 ülke için  en gözde ürünü; s›rr› bizde sakl›  d›k. Gönül Kahvesi sat›fllar›n›n
          master franchising sözleflmesi   olan, tamamen bizim özel ürünü-  yüzde 85 hatta yüzde 90’›n› içe-
          imzalayarak uluslararas› marka  müz, Türk kahvesi; Gönül Harma-  cek oluflturuyor. ‹flletmelerimizde
          olma yolunda ilk ad›m› att›klar›n›  n› 4 ayr› kahve çekirde¤inden  az say›da ürünle çok ciro yapma
          söylüyor. 2014 y›l›nda ilk önce  harmanlanarak yap›l›yor. Gönül  yani dikey büyüme taraftar›y›z.
          Saraybosna’da en az 3 flube,     Harman› formülümüz çok özeldir.  Bu bak›fl aç›s› flubelerimize haki-
          sonras›nda 2 flube ve di¤er ülke-  fiubelerimizin iflleyiflinden, ürün-  miyet sa¤lamam›z›, marka güve-
          lerde flubeler aç›laca¤›n› aktaran  lerimizin kalitesi ve standard›na,  nilirli¤ini ve kalitesini korumam›-
          Yard›mc›, “Master franchise an-  büyüme hedeflerimize, franchi-  z› sa¤l›yor. Biz dünya markas› ol-
          laflmas› yapt›¤›m›z Grup’un hede-  sing flartlar›m›za kadar en ince  mak için çal›fl›yoruz.”
          fi önümüzdeki 3 y›lda Balkan-   ayr›nt›y›; hesaplayarak, bir strate-  Yaman Yard›mc›, yurtd›fl›n›n ya-
                                                                          n›s›ra Türkiye’de de büyüme he-
                                                        Gönül Kahvesi     deflerinden sözediyor: “2014 y›l›n-
                                                        Yönetim Kurulu
                                                        Baflkan› Yaman     da yurtiçi flube say›m›z› 100’e ç›-
                                                        Yard›mc›, Türk    karmak istiyoruz. Türkiye’nin her
                                                        sinemas›n›n Sultan›  yerinden talep geliyor. Franchise-
                                                        Türkan fioray’›n da  r›m›z›n baflar›s› bizim baflar›m›z
                                                        Gönül Kahvesi
                                                        gönüllüsü oldu¤unu  demek, bu nedenle çok titiz dav-
                                                        anlat›yor: “Yeni   ran›yoruz. Gönül Kahvesi olarak
                                                        aç›lan flubelerde   hiçbir kahve markas›n› kendimize
                                                        Türkan fioray      rakip görmüyoruz, kendimizle ya-
                                                        imza günleri      r›fl›yoruz. Biz kahvenin sanat›n›
                                                        düzenliyoruz.
                                                        Sultan, ‘Y›llar sonra  yap›yoruz. Elimizde bir yudumda
                                                        ilk defa          al›flkanl›k oluflturan Türk kahve-
                                                        sevenlerimle      miz Gönül Harman›m›z var. Ürün-
                                                        birarada olabildi¤im  lerimizin kalitesi, lezzeti, do¤all›¤›
                                                        bir ortam yarat›ld›’
                                                        diyor, bu çal›flmalar›  tercih edilme sebebi. Kendi çocu-
                                                        heyecanla         ¤uma veremeyece¤im hiçbir ürün
                                                        bekliyor.”        menümüzde yer alamaz. Bütün
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37