Page 32 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 32
Uluslararas› kahve zinciri olma yolunda
franchising ile büyüyen;
Türkiye’de 54 flubesiyle gönülleri fetheden Gönül
Kahvesi, uluslararas› marka olma yolunda h›zla
ilerliyor. Yüzde 100 yerli markan›n uzun vadeli
hedefi; uluslararas› kahve zinciri olmak. Gönül
Kahvesi Yönetim Kurulu Baflkan› Yaman Yard›mc›,
bu hedef do¤rultusunda ilk ad›m› Balkanlar’da
7 ülkede att›klar›n› anlat›yor.
T ürk kahvesinin lezzetini lar’da 30 flubeye ulaflmak” diyor.
Franchise yöntemiyle büyü-
dünyaya tafl›yacak Gönül
düklerini anlatan Yard›mc›, Avru-
Kahvesi’nin hikayesi ‹z-
mir Karfl›yaka’da bafllar.
Bugün Türkiye’de 54 flu- pa, Körfez ülkeleri, Türk Cumhuri-
yetleri ve Amerika’dan gelen
beye ulaflan Gönül Kahvesi, Türk franchise taleplerini de¤erlendir-
kahve kültürünü dünyaya tan›ta- diklerini ve s›cak görüflmeler sür-
cak. “Biz kahvenin sanat›n› yap›- dürdüklerini anlat›yor. Kendisi de
yoruz” diyen Gönül Kahvesi Yö- makine mühendisi olan Yaman
netim Kurulu Baflkan› Yaman Yar- Yard›mc›, Gönül Kahvesi’nin içi- ji do¤rultusunda oluflturduk.
d›mc›, Bosna-Hersek, Kosova, nin matematik dolu oldu¤unu di- Dünyan›n her taraf›na ulaflacak
H›rvatistan, S›rbistan, Makedon- le getiriyor: “Kahve çok hassas altyap›m›z, gerekli çal›flmalar›m›z
ya, Karada¤ ve Slovenya olmak bir üründür. Gönül Kahvesi’nin ve planlar›m›z› ona göre haz›rla-
üzere Balkanlar’da 7 ülke için en gözde ürünü; s›rr› bizde sakl› d›k. Gönül Kahvesi sat›fllar›n›n
master franchising sözleflmesi olan, tamamen bizim özel ürünü- yüzde 85 hatta yüzde 90’›n› içe-
imzalayarak uluslararas› marka müz, Türk kahvesi; Gönül Harma- cek oluflturuyor. ‹flletmelerimizde
olma yolunda ilk ad›m› att›klar›n› n› 4 ayr› kahve çekirde¤inden az say›da ürünle çok ciro yapma
söylüyor. 2014 y›l›nda ilk önce harmanlanarak yap›l›yor. Gönül yani dikey büyüme taraftar›y›z.
Saraybosna’da en az 3 flube, Harman› formülümüz çok özeldir. Bu bak›fl aç›s› flubelerimize haki-
sonras›nda 2 flube ve di¤er ülke- fiubelerimizin iflleyiflinden, ürün- miyet sa¤lamam›z›, marka güve-
lerde flubeler aç›laca¤›n› aktaran lerimizin kalitesi ve standard›na, nilirli¤ini ve kalitesini korumam›-
Yard›mc›, “Master franchise an- büyüme hedeflerimize, franchi- z› sa¤l›yor. Biz dünya markas› ol-
laflmas› yapt›¤›m›z Grup’un hede- sing flartlar›m›za kadar en ince mak için çal›fl›yoruz.”
fi önümüzdeki 3 y›lda Balkan- ayr›nt›y›; hesaplayarak, bir strate- Yaman Yard›mc›, yurtd›fl›n›n ya-
n›s›ra Türkiye’de de büyüme he-
Gönül Kahvesi deflerinden sözediyor: “2014 y›l›n-
Yönetim Kurulu
Baflkan› Yaman da yurtiçi flube say›m›z› 100’e ç›-
Yard›mc›, Türk karmak istiyoruz. Türkiye’nin her
sinemas›n›n Sultan› yerinden talep geliyor. Franchise-
Türkan fioray’›n da r›m›z›n baflar›s› bizim baflar›m›z
Gönül Kahvesi
gönüllüsü oldu¤unu demek, bu nedenle çok titiz dav-
anlat›yor: “Yeni ran›yoruz. Gönül Kahvesi olarak
aç›lan flubelerde hiçbir kahve markas›n› kendimize
Türkan fioray rakip görmüyoruz, kendimizle ya-
imza günleri r›fl›yoruz. Biz kahvenin sanat›n›
düzenliyoruz.
Sultan, ‘Y›llar sonra yap›yoruz. Elimizde bir yudumda
ilk defa al›flkanl›k oluflturan Türk kahve-
sevenlerimle miz Gönül Harman›m›z var. Ürün-
birarada olabildi¤im lerimizin kalitesi, lezzeti, do¤all›¤›
bir ortam yarat›ld›’
diyor, bu çal›flmalar› tercih edilme sebebi. Kendi çocu-
heyecanla ¤uma veremeyece¤im hiçbir ürün
bekliyor.” menümüzde yer alamaz. Bütün