Page 39 - KobiEfor_Eylul_2013
P. 39

‹kinci aflamada konsorsiyumlar, ayr›nt›l› projeleri-  Ergün, Türkiye’nin art›lar›n› flöyle anlat›yor: “Otomo-
           ni Aral›k 2013’e kadar TÜB‹TAK’a sunacak. Son de-  tivde ana ve yan sanayideki potansiyelimiz, genç,
           ¤erlendirmede yüzde 100 Ar-Ge deste¤i alacak pro-  dinamik ve büyük nüfusumuz, kifli bafl›na düflen mil-
           jeler belirlenecek. Desteklenecek projeler en fazla 4  li gelirdeki art›fl ve buna ba¤l› olarak vatandafllar›-
           y›l içinde tamamlanacak ve bu süre sonunda proto-  m›z›n al›m gücünün yükselmesi, ÖTV ba¤lam›ndaki
           tip araçlar haz›r hale getirilecek. Bakan Ergün, “Da-  vergisel teflvikler ve en önemlisi de Hükümetimizin
           ha sonra üretici kurulufllar taraf›ndan seri üretime  bu konudaki kararl›l›¤›, elektrikli araç üretimi aç›s›n-
           geçilece¤ini ve üretilecek araçlar›n kritik ve yeni tek-  dan en büyük art›lar›m›z olarak say›labilir.”
           nolojilere sahip, dünya ile rekabet edebilecek fiyat
           ve kaliteye sahip olaca¤›n›” söyledi. Ergün, TÜB‹-  Bakanl›k yerli üretimin arkas›nda
           TAK’›n sahip oldu¤u fikri haklar›n›, arac›n Türkiye’de  Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›, yerli üreti-
           üretilmesi ve 5 y›l süreyle üretim ve sat›fl garantisi  min/ürünlerin desteklenmesi amac›yla çal›flmalar ya-
           verilmesi durumunda üretici kurulufla devredece¤ini  p›yor. Projelerin hayata geçmesi noktas›nda yürüt-
           aktard›. Ergün, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanl›¤›  tükleri çal›flmalar›n önemli oldu¤unu aktaran Ergün,
           olarak  üretilecek araç segmentine ba¤l› olarak 5 y›l  örne¤in; ifl makineleri üreticileri ile Belediyeleri ve il-
           boyunca toplam 200 araç al›m› yapacaklar›n›, ayr›ca  gili taraflar›, asansör üreticileri ile TOK‹ ve ilgili ta-
           yerli elektrikli araçlar›n kamu al›mlar›nda da yer al-  raflar›, ilaç ve t›bbi cihaz üreticileri ile SGK ve ilgili
           mas› için teflvik çal›flmalar›n›n  etkinlefltirilece¤ini  taraflar› bir araya getiren çok önemli toplant›lar yap-
           kaydetti.                                        t›klar›n› aktar›yor. Ergün, yine savunma sanayi ala-
                                                            n›nda uygulad›klar› offset uygulamalar›n› di¤er alan-
              Elektrikli araç üretiminde Türkiye’nin        lara da yayg›nlaflt›rmak için çal›flmalar yürüttüklerini
              art›lar› var                                    paylafl›yor: “Buradan hareketle flunu rahatl›kla
              Nihat Ergün, Türkiye’nin elektrikli araç             söyleyebilirim ki, yapm›fl oldu¤umuz bu tür-
           üretiminde daha baflar›l› olaca¤›na ina-   Özellikle        lü yerli üretimi destekleyici faaliyetleri
           n›yor. Otomotiv sektöründe, uluslara-  doymufl pazarlarda,    Elektrikli Araç’lar (EA) için de yapabili-
           ras› boyutta çok ciddi bir rekabet                            riz ve yapmay› planl›yoruz. Yani ka-
           yafland›¤›n› aktaran Ergün, “Geç-      sat›fllar› müflteri        munun yüksek al›m gücünü EA’lar
           miflte a¤›rl›kl› olarak fiyat rekabeti  tercihlerinin belirledi¤inin   gibi teknoloji tabanl› üretimlerin
           söz konusu iken, günümüzde fi-    alt›n› çizen Ergün, bunun     art›r›lmas› için de kullanmam›z ge-
           yatla beraber kalite, ürün çeflitlili-  sonucunda ürün gelifltirme,  rekiyor”
           ¤i, çevre duyarl›l›¤›, araç hafifli¤i,  marka ve model yaratabilme  EA konusunda yerli üretimi
           kent hayat›na uyum ve emniyet gi-  gibi unsurlar›n önplana     destekleyici faaliyetlerinde kararl›
           bi unsurlar rekabet aç›s›ndan önem                             olduklar›n›n alt›n› çizen Ergün, Ka-
           kazand›” diye konufltu.                 ç›kt›¤›na dikkat       mu ‹hale Kurumu mevzuat›ndaki
              Özellikle doymufl pazarlarda, sat›fl-     çekiyor.         yerli üretim lehine yap›lm›fl düzenle-
           lar› müflteri tercihlerinin belirledi¤inin al-             melerin uygulanmas› için gerekli fark›n-
           t›n› çizen Ergün, bunun sonucunda ürün ge-            dal›k çal›flmalar›n› sürdürdüklerini paylafl›-
           lifltirme, marka ve model yaratabilme gibi unsurlar›n  yor. Ergün, flu bilgileri veriyor: “Bununla birlikte
           ön plana ç›kt›¤›na dikkat çekiyor. Otomotiv sektö-  Bakanl›k olarak Ar-Ge’si Türkiye
           ründe Ar-Ge harcamalar›n› art›rmak ve bu harcama-  de tamamlanm›fl olan proje-
           lar› çevre normlar›na uyum, alternatif yak›t kullan›-  lerin ulusal ve uluslararas›
           m›, yak›t tasarrufu, güvenlik ve hafiflik gibi alanlara  tan›t›m, pazarlama ve fu-
           ay›rmak gerekti¤ini dile getiren Ergün, bu aç›dan ba-  ar kat›l›mlar› için 75 bin
           k›ld›¤›nda Türkiye otomotiv sektörünün Ar-Ge harca-  liraya kadar deste¤i, ya-
           malar›nda önemli bir art›fl yaflad›¤›n› aç›kl›yor: “2011  k›n zaman önce uygula-
           y›l›nda sektörün Ar-Ge harcamas›n›n 654 milyon   maya koyduk ve bu ko-
           TL’ye ulaflmas›, umut verici bir geliflmedir. Sektörün  nuda müracaatlar› alma-
           Ar-Ge harcamalar›ndaki art›flta, Bakanl›¤›m›zdan Ar-  ya da bafllad›k. Ayr›ca,
           Ge merkezi belgesi almalar›n›n ve TÜB‹TAK destek-  daha önce de bahsetti¤im
           lerinden yararlanmalar›n›n da önemli rolü olmufltur.  gibi EA üretimi, kamu aç›-
           Otomotiv sektöründe 50 y›ldan fazla birikime sahip  s›ndan bir odak ve tekno-
           Türkiye’nin fosil yak›tl› araçlarda geç kalmas›yla tam
           olarak elde edemedi¤i baflar›y›, elektrikli
           araç üretiminde yakalayabilece¤ine inan›-
           yoruz.”
              Bakan Ergün, bu alanda sektörün
           henüz yolun bafl›nda oldu¤unu ve
           Türkiye’nin de büyük bir birikime sa-
           hip  oldu¤unu hat›rlat›yor. Nihat
                                                                                        Eylül 2013 KobiEfor 37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44