Page 26 - KobiEfor_Agustos_2013
P. 26
KAPAK
Sosyal Medya özellikle KOB‹’ler için eflsiz bir tan›t›m ve
pazarlama mecras› oluflturuyor. Anadolu’nun herhangi
bir flehrinde mal ve hizmet üreten bir KOB‹, ‘Sosyal
Medya’y› kullanarak Türkiye’nin bütün tüketicilerine,
hem de global pazar›n milyonlarca kurumsal ve
milyarlarca birey üyesine ulaflabilir.
2. ad›m ekip-bütçe: ‹flletmenizin büyüklü¤ü-
ne, insan kaynaklar› imkanlar›na ve bütçe im-
kanlar›na ba¤l› olarak sosyal medya araçlar›n›
kullanacak yönlendirici ekip ve bütçe olufltur-
mak, konuyu ciddi ölçülerde ele ald›¤›n›z› gös-
terecektir. Sosyal medya araçlar›ndan s›f›r büt-
çe ile yararlanmak da mümkündür. Ancak pro-
fesyonel içeriklere de ihtiyac›n›z olabilecektir.
3. ad›m-etik kurallar: Unutulmayacak ilk kural,
Sosyal Medya’da “yalan”›n yasak oldu¤udur. Kal›-
c› bir etki ancak böyle yarat›labilir. Dahas› iflletme-
nizin ad› veya ürün-hizmet markan›z Sosyal Med-
KOB‹’ ler ve Sosyal Medya ya’ya yerleflirken ayn› süreç içinde sadece size ait
Bu kadar milyar insan bir araya gelmiflken sizin olan bir de¤erler sistemi de oluflacakt›r. Yapt›¤›n›z
onlara söyleyecek bir kaç kelimelik sözünüz mü yok- bir tür pazarlamad›r fakat siz asla “pazarlamac›” ol-
tur. Varsa e¤er, bir an önce sosyal medyay› ekono- mayacaks›n›z. Bu nedenle önceden belirlenmifl etik
mik hedefleriniz için kullanmaya bafllamal›s›n›z. He- kurallar koymal›s›n›z.
sapl›, ölçülü, dikkatli ve cesurca kullan›rsan›z k›sa 4. ad›m- kat›l›mc›l›k: ‹flletmeniz ve ürününüz hak-
sürede ve maliyetsiz, hedeflerinize ulaflabilirsiniz. k›nda Sosyal Medya’ya aktard›¤›n›z “söz”ünüze –ya-
Sosyal Medya özellikle KOB‹’ler için eflsiz bir ta- lan olmad›¤›na göre– çal›flanlar›n›z, onlar›n sosyal
n›t›m ve pazarlama mecras› oluflturuyor. Sosyal çevresi ve sad›k müflterileriniz de kat›larak tan›kl›k
Medya araçlar› üzerinden yap›lacak do¤rudan pazar- edeceklerdir. Bu kat›l›m size ve markan›za dair yeni
lama iletiflimi ile milyonlarca tüketiciye kolayca ula- içerikler oluflturacakt›r. Bunlarla yay›lacaks›n›z.
fl›l›yor. Anadolu’nun herhangi bir flehrinde mal ve 5. ad›m-araçlar› ço¤altmak: ‹flletme ve markan›-
hizmet üreten bir KOB‹, Sosyal Medya’y› kullanarak z›n özelliklerini, onlara kazand›rmak istedi¤iniz so-
Türkiye’nin bütün tüketicilerine, hem de global pa- mut ve soyut de¤erleri anlatan, markan›z›n sosyal
zar›n milyonlarca kurumsal ve milyarlarca birey üye- a¤larda ve internette görünür yüzü olacak olan nite-
sine ulaflabilir. Ulaflt›¤› bu kurumlara ve insanlara ifl- likli bloglar, microbloglar, facebook profili, forumlar
letmesini, ürünü veya hizmetlerini en genifl biçimiy- oluflturun.
le tan›tabilir. Geleneksel tan›t›m ve pazarlama araç- 6. ad›m-kal›c› bilgiler ve tan›mlar: Wikipedia gibi
lar›n› kullanarak milyon, hatta milyar dolarla yapaca- aç›k ansiklopedilere ve di¤er bilgi sitelerine yönelin.
¤› ifli sosyal medya üzerinden bir kurufl bile harca- Ad›n›zla ve markan›zla ilgili fikir, yorum, bilgilendir-
madan yapabilir. me içerikleriyle yer al›n. Bu sitelerde konuyla ilgili
Türkiye sosyal paylafl›m› en fazla kullanan ülkeler varolan içeriklere yeni katk›lar yap›n.
aras›nda yer al›yor. Ama ekonomisini yaratmada ay- 7. ad›m- zengin faydal› bilgiler: ‹mkanlar ölçüsün-
n› ölçüde baflar›l› de¤il. Bu da sosyal medyan›n na- de video bloglar›nda, youtube gibi video paylafl›m
s›l kullan›laca¤›n› bilmemekten ileri geliyor. siteleri, facebook gibi sosyal a¤lar, flickr gibi foto¤-
Hesapl›, ölçülü, dikkatli ve cesur olmak gerek- raf paylafl›m siteleri baflta ol-
ti¤ini söylemifltik. Bu nedenle önceden kendini- mak üzere di¤er görsel
ze özgü bir Sosyal Medya Stratejisi haz›rlaman›z paylafl›m sitelerine çarp›c›,
ve bunu titizlikle uygulaman›z gerekir. ilgi çekici, markan›z›
farkl› soyut de¤erler
‘Sosyal Medya’ya ad›m ad›m üzerinden, do¤rudan
1. Ad›m-Kadrolaflma: Sosyal Medya dünya- ya da dolayl› bir fle-
s›n› izlemekle bafllay›n. Bunu yapacak kabiliyet- kilde anlatan görüntü-
te profesyonel birini ifle al›n. ‹leride bu bir kifli ler koyun.
ekipleflecektir. ‹nternette ve sosyal medyada, 8. ad›m- uzmanl›k deste-
sektörünüz, üretti¤iniz ürün veya hizmetlerin mua- ¤i: ‹flletme bütçesi izin veri-
dilleri, bu ürün ve hizmetlerin Türkiye ve dünya co¤- yorsa Sosyal Medya Uzmanla-
rafyas› üzerinde yo¤unluklar› ve sirkülasyonu konula- r›’ndan profesyonel hizmet almaya bafl-
r›nda dinamik bir arfliviniz oluflmaya bafllayacakt›r. layabilirsiniz.
26 KobiEfor A¤ustos 2013