Page 25 - KobiEfor_Agustos_2013
P. 25

‘Sosyal Medya’ nedir ?                          l Google, günlük arama:             1 milyar
              En genel tan›m olarak;  Yüksek eriflilebilir ve öl-  l Facebook, kullan›c› say›s›:   845 milyon
           çeklenenebilir iletiflim araçlar› ve platformlar üzerin-  l Facebook, Türk kullan›c›:   30 milyon
           den oluflturulan  sosyal etkileflim ve paylafl›m or-  l Facebook’a entegre web site:    2.5 milyon
           tamlar›na  “Sosyal Medya” deniyor.                 l Facebook’a günde gelen uygulama: 20 milyon
              Tan›m› biraz daha güncellefltirerek açarsak flu   l Facebook’a ayl›k giren harici link:   250 milyon
           oluyor: “‹nsanlar›n fikirlerini, görüfllerini, deneyim-  l Linkedin, Türk kullan›c›:  1.2 milyon
           lerini, perspektiflerini paylaflmak ve birbirleriyle  l Twitter, günlük paylafl›m:    140 milyon
           iletiflim halinde bulunmak için kulland›klar› online  l Twitter, günlük yeni hesap:     460 bin
           platformlar.”                                      l Instagram, (günlük) foto¤raf:    5 milyon
              Ancak flu iki popüler somut örnek tan›m› aç›k ha-  l Youtube, günlük izlenme:                4 milyar
           le getiriyor: facebook ve twitter. ‹kisi de global öl-
           çekte yayg›n bir flekilde milyarlarca insan taraf›ndan            ‘Sosyal Medya’n›n
           kullan›l›yor. Bu iki sos-                                            ekonomisi
           yal paylafl›m sitesinin                                               Sosyal medya, ‘gelece¤in
           klasik medyaya göre                                                ekonomisi’ni yarat›yor. Her an
           inan›lmaz etkin bir ileti-                                         her yerde bilgiye eriflime izin
           flim mecras› olduklar› ar-                                         vermesi sayesinde, ayn› anda
           t›k hiç kimse taraf›ndan                                          birden fazla yerde olmaya im-
           tart›fl›lm›yor.                                                   kan tan›yan internet teknolojisi-
              Türkiye facebook ve                                           nin en büyük meyvesi olan sos-
           twitter gibi sosyal a¤lar›n                                     yal medya, üretimden pazarlamaya
           da çok etkin kullan›ld›¤› bir                                  kadar pek çok alanda flirketlere fay-
           ülke durumuna gelmifltir.                                        da sa¤l›yor.
           Facebook, Google'›n ard›n-                                         Firmalar›n tüketicilere sosyal
           dan Türkiye'de en çok ziya-                                     teknolojiler üzerinden ulaflarak
           ret edilen ikinci sitedir. Tür-                                 ürünlerini talepler do¤rultusunda
           kiye, 2012 Eylül ay› itibar›yla                                 gelifltirip, pazarlama ve müflteri
           neredeyse ülke nüfusunun                                        servislerini de buradan yürütmesi
           yar›s›na denk gelen 31                                           flirketleri de oyunun içine çekti.
           milyon profil ile Facebo-                                            fiirketlerin sanal da olsa tü-
           ok kullan›c› say›s› aç›s›n-                                       keticiye dokundu¤u sosyal
           dan dünyada yedinci ülkedir. Ancak bu kullan›c› yo-  medya, dünya ekonomisine de yön veriyor. Tüketi-
           ¤unlu¤unun bir Sosyal Medya ekonomisi yaratt›¤›  cilerin, flirketlerin ifl yap›fl
           söylenemez. Bu konuda yap›lacak çok ifl vard›r.   modellerinde söz sahibi ol-
              Halen milyarlarca kiflinin kulland›¤› ve her biri  mas›n› sa¤layan sosyal
           kendi alan›nda önemli ifllevsel etkilere sahip bulu-  medya sayesinde, dünya
           nan sosyal medya araçlar›ndan baz›lar› flunlard›r:  genelinde flirketler cirola-
              l Facebook                                    r›nda y›lda 1.3 trilyon dolar
              l Twitter                                     katk› sa¤l›yorlar.
              l Bloglar (Web günlükleri)                      Sosyal teknolojiler flu
              l Mikrobloglar                                anda dört ana sektör üze-
              l Sosyal a¤lar                                rinde etkisini gösteriyor: G›-
              l Aç›kkaynak ansiklopediler                   da, perakende, sanayi üreti-
              l Sosyal bookmarking (imleme) siteleri        mi ve hizmet. De¤er zinci-
              l Sosyal haber imleme siteleri                rindeki üretkenli¤i art›ran
              l Fotograf paylafl›m siteleri                  bu teknolojiler, dört sektö-
              l Video paylafl›m siteleri                     re y›lda trilyon dolarl›k de-
              l Ses ve müzik paylafl›m siteleri,             ¤er kazand›r›yor.
              l Anl›k mesajlaflma uygulamalar›                 fiirketlerin sosyal med-
              l Forumlar                                    ya üzerinden tüketicilere
              l Sanal oyunlar                               ulaflmak için sat›n ald›kla-
              l Sanal topluluklar                           r› yaz›l›mlar da her y›l yüz-
                                                            de 61 oran›nda büyüyor.
              ‘Sosyal Medya’n›n fizik hacmi                 fiirketlerin sadece sosyal
              Sosyal Medya’n›n giriflimciye, büyümek isteyen  medya yaz›l›mlar› için har-
           KOB‹’ye veya herhangi bir iflletmeye ve kifliye sun-  cad›¤› paran›n, 2016 y›l›na
           du¤u imkan› görebilmek için dünyadaki hacmine    gelindi¤inde 6.4 milyar dola-
           bakmak yeterli olacakt›r.                        ra ulaflmas› bekleniyor.
                                                                                     A¤ustos 2013 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30