Page 22 - KobiEfor_Agustos_2013
P. 22

KAPAK



                                                            Ak›ll› telefonlar›n adet olarak art›fl›
                                                            mobil e-ticareti kolaylaflt›racak,
                                                            online perakendecili¤i büyütecek
                                                            önemli bir altyap› faktörüdür.

                                                            de 81'i internetten yararlan›rken, bu oran kad›nlar
                                                            için yüzde 55'tir. ‹nternet kullan›m›nda cinsel uçu-
                                                            rumdan daha büyük uçurum, bölgeler aras›ndad›r.
                                                              Tüm internet kullan›c›lar›n›n yüzde 50’si konutun-
                                                            dan, yüzde 34’ü çal›flma alan›ndan, yüzde 16's› ise
                                                            internet kafelerden eriflim yapmaktad›r. Türkiye’nin
                                                            internet kullan›c›lar› haftada ortalama 38 saat onli-
                                                            ne olmaktad›r.
                                                              Türk kullan›c›n›n online oldu¤u haftal›k 38 saat
                                                            verisi BRICI ülkeleri (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin
                                                            ve Endonezya) gibi geliflmekte olan ülkelerle afla¤›
                                                            yukar› ayn› düzeydedir; ancak Birleflik Krall›k (26 sa-
                                                            at), Fransa (24 saat) ve Almanya (20 saat) gibi ge-
              Türkiye çok ‘konufluyor’!                      liflmifl ekonomilerdeki ortalamalardan fazlad›r.
              Türkiye biliflim altyap›s›n›n ayaklar›ndan birini yo-  AB’de internet kullananlar›n oran› yüzde 71’dir.
            ¤un kullan›yor. Mobil telefonla kifli bafl› konuflma  Art›fl h›z› yavafllam›flt›r. Türkiye'de ise art›fl h›zl›d›r.
            süremiz ayl›k 291 dakikaya ulaflt›. Ayr›ca Türkiye’de  2012’de internete eriflimi olan yüzde 47.2 hane ora-
            kiflilerin kendi aralar›nda ayda 175 milyar adet k›sa  n›na, yüzde 19.7'den kalk›larak son 5 y›lda gelinmifl-
            mesajl› iletiflim gerçeklefltirdi¤ini de not edelim. Her  tir. Ayn› 5 y›lda Türkiye’de kullan›c› say›s› da 21 mil-
            iki konuda da Avrupa birincisiyiz. “‹lletiflimci” bir  yondan 36 milyona gelmifltir.
            toplum oldu¤umuz çok aç›k.
              Bu iki fleyi birden gösterir: Türkiye’nin GSM altya-  Dünya internet ekonomisi
            p›s› güçlüdür. ‹nsan›m›z mobil teknolojiye sahip ol-  ‹nternet ekonomisi geleneksel da¤›t›m kanal› ve
            mufltur. Örne¤in Türkiye’de genifl bant internet abo-  ma¤azac›l›¤›n teknoloji kullan›larak insanlar›n efor
            ne say›s› 20 milyona, mobil abone say›s› 68 milyo-  harcamadan eriflebilecekleri noktalara yani internet
            na ve nüfusa oran›yla yüzde 89'a yükselmifltir. Kent-  ve mobile tafl›nmas›d›r. Ancak dijital ekonomi elbet-
            lerde oran yüzde 95’tir. 68 milyon mobil abonenin  te sadece e-ticaret de¤ildir. Kurumlara ve bireylere
            43.9 milyonu 3G abonesi’dir.                                  sunulan say›sal hizmetler, yaz›l›m-
              Ak›ll› telefonlar›n adet olarak art›fl› mobil e-ticare-           lar ve bu alanda verilen ser-
            ti kolaylaflt›racak, online perakendecili¤i büyüte-                   vislerin bütününe Dijital
            cek önemli bir altyap› faktörüdür.                                     Ekonomi demek do¤ru-
              Ayr›ca cep telefonlar›n›n k›rsal alanlarda da                          dur.
            benimsenmesi, flehir ve k›rsal alanlar ara-                                  Dünya genelinde
            s›nda dijital uçurumu giderek daraltacakt›r.                               internet araçlar›n›n
            K›rsal bölgelerde yaflayan nüfusun yüzde                                    yaratt›¤› 10 trilyon
            28'i masaüstü veya dizüstü bilgisayara                                      dolar olarak ifade
            veya her ikisine birden sahipken flehirler-                                  edilen bir ekono-
            de bu oran yüzde 72’dir.                                                    mik hacim mevcut-
              Demek ki teknolojiye sahip olma ve                                       tur. G20 ülkelerinde
            kullanma yönünden Türkiye’de ilk merhale                                   ‘internet ekonomisi’
            afl›lm›flt›r.                                                               2016 y›l›nda iki kat›-
                                                                                     na ç›kacak. Bu art›fl›n
              Türkiye’de internet                                                  büyük bölümü mobil ay-
              Dijital ekonomi esas olarak internet teknolo-                      g›tlar ve cep telefonlar›n›n
            jisi üzerinde geliflmektedir. Türkiye'de internet eri-              daha yayg›n kullan›m›ndan
            flim oran› hane baz›nda flehirlerde yüzde 57, k›rsal            gelecek.
            alanlarda yüzde 26, toplam nüfusa oranla yüzde    ABD’de yüzde 5 olan e-ticaret pay›n›n 2016’da
            47.2 düzeyindedir. Yafl gruplar›na göre internet kul-  yüzde 7.1’e yükselerek 456 milyar dolara ulaflmas›
            lan›c›lar›n›n o yafl nüfusuna oran› flöyledir:    bekleniyor. Ayn› flekilde 27 AB ülkesinde 2016 itiba-
              l 16-24 yafl grubu         yüzde 68            r›yla e-ticaretin büyüklü¤ünün 650 milyar dolara
              l 35-44 yafl grubu         yüzde 43            yükselece¤i tahmin ediliyor. Türkiye’de ise flu anda
              l 55-64 yafl grubu         yüzde 12            4-5 milyar dolar olan e-ticaret hacminin 2016’da en
              Türkiye’de 16-24 yafl grubu içinde erkeklerin yüz-  az 9 milyar dolara ç›kmas› öngörülüyor.

            22 KobiEfor A¤ustos 2013
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27