Page 29 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 29
KAPAK
Could you please compare the Cultural
Dialogue efforts of the Eurasian Economic
Summits with the intercultural dialogue the
Prime Minister Erdo¤an has directed as
co-chair on the global stage?
Akkan Suver: Our Prime Minister has made an
important step within the framework of the Alli-
ance of Civilizations. He has put forth a political
Baflbakan Erdo¤an’›n eflbaflkan› oldu¤u küresel stance in favor of international peace and stabi-
platformun yürüttü¤ü kültürleraras› diyalog ile lity. Furthermore, it was necessary to project a
Avrasya Ekonomi Zirveleri’nin ele ald›¤› kültürel value system and sensitivity in response to the
diyalog çal›flmalar›n› k›yaslar m›s›n›z? development of Islam phobia in the west in the
Akkan Suver: Baflbakan›m›z Medeniyetler ‹ttifak› last twenty years. On this issue, with one act our
çerçevesinde önemli bir ad›m atm›flt›r. Onun ortaya Prime Minister initiated the idea of an alliance of
koydu¤u bar›fl ve istikrar aç›s›ndan uluslararas› siya- civilizations as a peace-building project.
si bir durufltur. Zira bat›da son yirmi y›lda oluflan ‹s- The Marmara Group Foundation, with its civil
lâmofobi’ye karfl› bir duyarl›l›¤›, bir de¤erler manzu- society identity, put forward the philosophy of
mesini ortaya koymaya ihtiyaç vard›. ‹flte bu nokta-
da, Baflbakan›m›z yerinde bir hareketle, medeniyet- dialogue in the name of peace sixteen years ago.
ler ittifak› düflüncesini bir bar›fl projesi olarak haya- We first dealt with dialogue at the national level.
ta geçirdi. Afterwards we carried this into the international
Marmara Grubu Vakf› ise sivil toplum kimli¤iyle arena.
bar›fl ad›na diyalog felsefesini on alt› y›l önce orta- For us dialogue is an essential concept of civil
ya koymufltur. Biz önce yurt içinde ulusal çapta di- society. Furthermore, civil initiative, the main so-
yalo¤u ele alm›flt›k. Daha sonra bunu uluslararas› urce of civil society, grows in proportion to dialo-
alana tafl›d›k. gue. Our aim with dialogue is to make sure that
Bize göre diyalog sivil toplumun olmazsa olmaz our society consists of more stable, more peace-
bir kavram birlikteli¤idir. Zira sivil toplumun ana ful and more tolerant practices.
kayna¤› olan sivil inisiyatifin büyüyebilmesi diyalog- In the civil philosophy that is dialogue there is
la orant›l›d›r. Diyalogdan hedefledi¤imiz ise toplu- nothing else. Civil initiative, shaped by dialogue,
mumuzun daha istikrarl›, daha bar›flç› ve daha kabul embraces a total belief in tolerance, understan-
gören ritüellerden oluflmas›n›n teminidir. ding, relinquishment and sacrifice.
Diyalo¤un oldu¤u sivil felsefede öteki yoktur. Di- It is mistaken and insufficient to restrict this to
yalo¤un flekillendirdi¤i sivil inisiyatif tahammülü, religious understanding. Dialogue rejects ra-
anlay›fl›, feragat ve fedakarl›¤› benimseyen bir inanç cism. Dialogue binds cultures together.
birlikteli¤idir. Interpreting dialogue as tolerance would also
Bunlar› yaln›z din anlay›fl›na hapsetmek de eksik-
tir, yanl›flt›r. Diyalog ›rkç›l›¤› da reddeder. Diyalog be quite unfortunate. For tolerance is not anyo-
kültürleri örtüfltürür. ne’s property. Tolerance resembles a blessing.
Diyalo¤u hoflgörü diye de¤erlendirmek ise çok ta- What we understand from dialogue is unity, col-
lihsiz bir ölçüdür. Zira hoflgörü kimsenin tekelinde lectively living, making decisions and implemen-
de¤ildir. Hoflgörü bir lütfu and›rd›¤›ndan bizim diya- ting them. Only in this context does the philo-
logdan anlad›¤›m›z beraberliktir, beraber yaflay›p sophy of dialogue find value.
beraber karar vermek, beraber uygulamakt›r. Diya- On the other hand, sustainable peace—soci-
log felsefesi ancak bu çerçevede de¤er bulabilir. ety’s greatest need-is possible with dialogue.
Öte yandan bar›fl›n uzun vadede varl›¤›n› sürdü- Additionally, we believe that it is necessary for
rebilmesi, toplumlar›n en büyük gereksinimi olan di- cultures and religions to embrace methods of
yalo¤un hayata geçirilmesiyle mümkündür. Zira kül- mutual understanding and acceptance rather
türlerin ve dinlerin birbirilerine karfl› tahakküm et- than seeking domination.
mesi de¤il, karfl›l›kl› anlay›fl ve kabullenmelerinin The importance of the Alliance of Civilizations
gelifltirilmesinin metotlar›n›n benimsetilmesi gerekti- reveals itself right here. An environment created
¤ine inanmaktay›z. through rejecting racism and bringing an end to
‹flte Medeniyetler ‹ttifak›’n›n bunda önemi orta- the notion of the “other” is another important
ya ç›kmaktad›r. “Öteki” düflüncesine son verilerek, measurement of the importance and necessity of
›rkç›l›¤› reddederek oluflturulacak bir ortam, Mar- Marmara Group Foundation’s philosophy of di-
mara Grubu Vakf›’n›n y›llard›r sürdürdü¤ü diyalog alogue.
felsefesinin de gereklili¤in ve öneminin ayr› bir de-
¤er ölçüsüdür.
30 KobiEfor Nisan 2013