Page 29 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 29

KAPAK





                                                                Could you please compare the Cultural
                                                                Dialogue efforts of the Eurasian Economic
                                                                Summits with the intercultural dialogue the
                                                                Prime Minister Erdo¤an has directed as
                                                                co-chair on the global stage?
                                                                Akkan Suver: Our Prime Minister has made an
                                                              important step within the framework of the Alli-
                                                              ance of Civilizations. He has put forth a political
              Baflbakan Erdo¤an’›n eflbaflkan› oldu¤u küresel    stance in favor of international peace and stabi-
              platformun yürüttü¤ü kültürleraras› diyalog ile  lity. Furthermore, it was necessary to project a
              Avrasya Ekonomi Zirveleri’nin ele ald›¤› kültürel  value system and sensitivity in response to the
              diyalog çal›flmalar›n› k›yaslar m›s›n›z?         development of Islam phobia in the west in the
              Akkan Suver: Baflbakan›m›z Medeniyetler ‹ttifak›  last twenty years. On this issue, with one act our
            çerçevesinde önemli bir ad›m atm›flt›r. Onun ortaya  Prime Minister initiated the idea of an alliance of
            koydu¤u bar›fl ve istikrar aç›s›ndan uluslararas› siya-  civilizations as a peace-building project.
            si bir durufltur. Zira bat›da son yirmi y›lda oluflan ‹s-  The Marmara Group Foundation, with its civil
            lâmofobi’ye karfl› bir duyarl›l›¤›, bir de¤erler manzu-  society identity, put forward the philosophy of
            mesini ortaya koymaya ihtiyaç vard›. ‹flte bu nokta-
            da, Baflbakan›m›z yerinde bir hareketle, medeniyet-  dialogue in the name of peace sixteen years ago.
            ler ittifak› düflüncesini bir bar›fl projesi olarak haya-  We first dealt with dialogue at the national level.
            ta geçirdi.                                       Afterwards we carried this into the international
              Marmara Grubu Vakf› ise sivil toplum kimli¤iyle  arena.
            bar›fl ad›na diyalog felsefesini on alt› y›l önce orta-  For us dialogue is an essential concept of civil
            ya koymufltur. Biz önce yurt içinde ulusal çapta di-  society. Furthermore, civil initiative, the main so-
            yalo¤u ele alm›flt›k. Daha sonra bunu uluslararas›  urce of civil society, grows in proportion to dialo-
            alana tafl›d›k.                                    gue. Our aim with dialogue is to make sure that
              Bize göre diyalog sivil toplumun olmazsa olmaz  our society consists of more stable, more peace-
            bir kavram birlikteli¤idir. Zira sivil toplumun ana  ful and more tolerant practices.
            kayna¤› olan sivil inisiyatifin büyüyebilmesi diyalog-  In the civil philosophy that is dialogue there is
            la orant›l›d›r. Diyalogdan hedefledi¤imiz ise toplu-  nothing else. Civil initiative, shaped by dialogue,
            mumuzun daha istikrarl›, daha bar›flç› ve daha kabul  embraces a total belief in tolerance, understan-
            gören ritüellerden oluflmas›n›n teminidir.         ding, relinquishment and sacrifice.
              Diyalo¤un oldu¤u sivil felsefede öteki yoktur. Di-  It is mistaken and insufficient to restrict this to
            yalo¤un flekillendirdi¤i sivil inisiyatif tahammülü,  religious understanding. Dialogue rejects ra-
            anlay›fl›, feragat ve fedakarl›¤› benimseyen bir inanç  cism. Dialogue binds cultures together.
            birlikteli¤idir.                                    Interpreting dialogue as tolerance would also
              Bunlar› yaln›z din anlay›fl›na hapsetmek de eksik-
            tir, yanl›flt›r. Diyalog ›rkç›l›¤› da reddeder. Diyalog  be quite unfortunate. For tolerance is not anyo-
            kültürleri örtüfltürür.                            ne’s property. Tolerance resembles a blessing.
              Diyalo¤u hoflgörü diye de¤erlendirmek ise çok ta-  What we understand from dialogue is unity, col-
            lihsiz bir ölçüdür. Zira hoflgörü kimsenin tekelinde  lectively living, making decisions and implemen-
            de¤ildir. Hoflgörü bir lütfu and›rd›¤›ndan bizim diya-  ting them. Only in this context does the philo-
            logdan anlad›¤›m›z beraberliktir, beraber yaflay›p  sophy of dialogue find value.
            beraber karar vermek, beraber uygulamakt›r. Diya-   On the other hand, sustainable peace—soci-
            log felsefesi ancak bu çerçevede de¤er bulabilir.   ety’s greatest need-is possible with dialogue.
              Öte yandan bar›fl›n uzun vadede varl›¤›n› sürdü-  Additionally, we believe that it is necessary for
            rebilmesi, toplumlar›n en büyük gereksinimi olan di-  cultures and religions to embrace methods of
            yalo¤un hayata geçirilmesiyle mümkündür. Zira kül-  mutual understanding and acceptance rather
            türlerin ve dinlerin birbirilerine karfl› tahakküm et-  than seeking domination.
            mesi de¤il, karfl›l›kl› anlay›fl ve kabullenmelerinin  The importance of the Alliance of Civilizations
            gelifltirilmesinin metotlar›n›n benimsetilmesi gerekti-  reveals itself right here. An environment created
            ¤ine inanmaktay›z.                                through rejecting racism and bringing an end to
              ‹flte Medeniyetler ‹ttifak›’n›n bunda önemi orta-  the notion of the “other” is another important
            ya ç›kmaktad›r. “Öteki” düflüncesine son verilerek,  measurement of the importance and necessity of
            ›rkç›l›¤› reddederek oluflturulacak bir ortam, Mar-  Marmara Group Foundation’s philosophy of di-
            mara Grubu Vakf›’n›n y›llard›r sürdürdü¤ü diyalog  alogue.
            felsefesinin de gereklili¤in ve öneminin ayr› bir de-
            ¤er ölçüsüdür.
            30 KobiEfor Nisan 2013
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34