Page 35 - KobiEfor_Mart_2013
P. 35

ve TOBB’un katk›lar›n› da unutmamak gerekiyor. Zir-
          venin, KOB‹’lere dönük çal›flmalar yürüten ve çözüm
          orta¤› olan kurulufllar aç›s›ndan da sahiplenilmesini
          ve kamunun deste¤inin yan›m›zda olmas›n› da çok
          de¤erli buldu¤umuzu ifade etmek istiyorum.

            KOB‹’LERS‹Z SERBEST
            P‹YASA OLMAZ

            KOB‹’lerin önemini biraz daha somutlar m›s›n›z?  l Dünya’da ve Türkiye’de Mali ve Finans
            Rahmi Aktepe: Türkiye olarak KOB‹ politikam›z     Politikalar›n›n Piyasalara Etkisi,
          AB KOB‹ politikalar› ile uyumludur. AB’nin KOB‹’le-  l Baflar›ya Giden Yolda Teflvikler ve Destekler,
          ri önemsemesi ve politik olarak desteklemesi, KO-  l KOB‹’ler Yeni Pazarlar ve Rekabet Destekleri,
          B‹’lersiz etkin bir serbest rekabet ekonomisi ola-  l KOB‹’lerde Biliflim ve ‹novasyon Formu,
          mayaca¤› içindir. Desteklenmelerinin önemsenmesi  l Piyasalarda Meydana Gelen Yeni.
          ve zorunlu flarta ba¤lanmas› ise tüm angarya ve      Geliflmelerin Sektörler Üzerindeki Etkileri
          ekstra maliyetlerin KOB‹’lere transfer edilmesi ne-  Bu bafll›klardan oluflan oturumlar yan›nda KO-
          deniyledir.                                     B‹’lere hizmet üreten kurulufllar›n de¤erli yöneticile-
            Keza, ucuz iflgücü, sosyal güvenlik maliyetinin as-  rinin yer alaca¤› ça¤r›l› konuflmac›lardan oluflan bö-
          gariye indirilmesi, azami katmade¤er sa¤lama ve op-  lümlere de Zirve program›nda yer veriyoruz.
          timal karlarla ürün pazarlama sadece KOB‹’ler kana-
          l›yla mümkün olabilmektedir. KOB‹’ler büyük ifllet-  ‹HRACATTA KOB‹’LER‹N YÜKSEL‹fi‹
          melerin oksijen kayna¤›d›r da; çünkü büyük flirketler
          KOB‹’lerden azami kar› sa¤layarak, sermayeyi yo-  Ana temay› “KOB‹’ler ‹çin Yeni Pazarlar ve
          ¤unlaflt›rmaktad›rlar. KOB‹’ler fason üretim için de  F›rsatlar” olarak seçmenizin sebeplerini
          ideal kurulufllard›r.                              anlat›r m›s›n›z?
            Türkiye’de KOB‹’ler deri, g›da, tekstil, döküm v.s.  Rahmi Aktepe: Türkiye iç pazar olarak dinamik bir
          gibi üretim talebinin kitle üretimine elveriflli olmad›-  yap›ya sahip. Bu dinamizmde KOB‹’lerimizin perfor-
          ¤› veya sat›fl miktar›n›n çok küçük oldu¤u sektörler-  mans› çok etkili. Yabanc› yat›r›mc›lar›n Türkiye’ye
          de etkin olabilmektedirler. Pazarda esnektirler, kü-  gösterdi¤i ilgiden bunu anlayabiliyoruz. Fitch’in no-
          çük çapl› sipariflleri karfl›layabilirler ve yan sanayi  tumuzu art›rmas›yla düzelen moraller ile Türkiye
          olabilirler. Büyüklerde rantabl olmayan parça üreti-  ekonomisinin dinamik, enerjik ve güçlü yap›s›yla
          mini minimum karlarla gerçeklefltirebilirler. Ülke dü-  2013 y›l›nda sürdürülebilir büyüme hedefine odakla-
          zeyine yay›labilen özellikleriyle ‘Bölgesel Kalk›nma’  naca¤›n› düflünüyoruz.
          planlar›n›n da de¤iflmez arac› KOB‹’lerdir.        Türkiye’nin ekonomik büyümesine ihracat›n katk›-
                                                          s› ilk kez 2012 y›l›nda belirleyici olmaya bafllad›. Bu
            KOB‹’LER‹N VE TÜRK‹YE’N‹N                     geliflmenin iflsizlik oran› üzerindeki olumlu yans›ma-
            MÜfiTEREK GÜNDEM‹                              s›n› da gördük; önemli bir istihdam yarat›lm›fl oldu.
                                                          Dünyada ve Türkiye’de istihdam politikalar› KOB‹’le-
            IX. KOB‹ Zirvesi’nin ana konusu ve            re dayanan politikalard›r. ‹hracat›n Türkiye ve özel-
            oturum konular› nelerdir?                     likle KOB‹’ler aç›s›ndan tafl›d›¤› önemin alt›n› çizmek
            Rahmi Aktepe: KOB‹ Zirvesi’nin bu y›lki ana konu-  istiyoruz.
          su “KOB‹’ler ‹çin Yeni Pazarlar ve F›rsatlar” olarak  Bu noktada, TOSYÖV olarak Türkiye’nin her yerin-
          belirlendi. Oturum bafll›klar›m›z ise flunlar olacak:  de gerçeklefltirdi¤imiz onlarca etkinlikten de biliyo-




















                                                                                      Mart 2013 KobiEfor 33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40