Page 35 - KobiEfor_Mart_2013
P. 35
ve TOBB’un katk›lar›n› da unutmamak gerekiyor. Zir-
venin, KOB‹’lere dönük çal›flmalar yürüten ve çözüm
orta¤› olan kurulufllar aç›s›ndan da sahiplenilmesini
ve kamunun deste¤inin yan›m›zda olmas›n› da çok
de¤erli buldu¤umuzu ifade etmek istiyorum.
KOB‹’LERS‹Z SERBEST
P‹YASA OLMAZ
KOB‹’lerin önemini biraz daha somutlar m›s›n›z? l Dünya’da ve Türkiye’de Mali ve Finans
Rahmi Aktepe: Türkiye olarak KOB‹ politikam›z Politikalar›n›n Piyasalara Etkisi,
AB KOB‹ politikalar› ile uyumludur. AB’nin KOB‹’le- l Baflar›ya Giden Yolda Teflvikler ve Destekler,
ri önemsemesi ve politik olarak desteklemesi, KO- l KOB‹’ler Yeni Pazarlar ve Rekabet Destekleri,
B‹’lersiz etkin bir serbest rekabet ekonomisi ola- l KOB‹’lerde Biliflim ve ‹novasyon Formu,
mayaca¤› içindir. Desteklenmelerinin önemsenmesi l Piyasalarda Meydana Gelen Yeni.
ve zorunlu flarta ba¤lanmas› ise tüm angarya ve Geliflmelerin Sektörler Üzerindeki Etkileri
ekstra maliyetlerin KOB‹’lere transfer edilmesi ne- Bu bafll›klardan oluflan oturumlar yan›nda KO-
deniyledir. B‹’lere hizmet üreten kurulufllar›n de¤erli yöneticile-
Keza, ucuz iflgücü, sosyal güvenlik maliyetinin as- rinin yer alaca¤› ça¤r›l› konuflmac›lardan oluflan bö-
gariye indirilmesi, azami katmade¤er sa¤lama ve op- lümlere de Zirve program›nda yer veriyoruz.
timal karlarla ürün pazarlama sadece KOB‹’ler kana-
l›yla mümkün olabilmektedir. KOB‹’ler büyük ifllet- ‹HRACATTA KOB‹’LER‹N YÜKSEL‹fi‹
melerin oksijen kayna¤›d›r da; çünkü büyük flirketler
KOB‹’lerden azami kar› sa¤layarak, sermayeyi yo- Ana temay› “KOB‹’ler ‹çin Yeni Pazarlar ve
¤unlaflt›rmaktad›rlar. KOB‹’ler fason üretim için de F›rsatlar” olarak seçmenizin sebeplerini
ideal kurulufllard›r. anlat›r m›s›n›z?
Türkiye’de KOB‹’ler deri, g›da, tekstil, döküm v.s. Rahmi Aktepe: Türkiye iç pazar olarak dinamik bir
gibi üretim talebinin kitle üretimine elveriflli olmad›- yap›ya sahip. Bu dinamizmde KOB‹’lerimizin perfor-
¤› veya sat›fl miktar›n›n çok küçük oldu¤u sektörler- mans› çok etkili. Yabanc› yat›r›mc›lar›n Türkiye’ye
de etkin olabilmektedirler. Pazarda esnektirler, kü- gösterdi¤i ilgiden bunu anlayabiliyoruz. Fitch’in no-
çük çapl› sipariflleri karfl›layabilirler ve yan sanayi tumuzu art›rmas›yla düzelen moraller ile Türkiye
olabilirler. Büyüklerde rantabl olmayan parça üreti- ekonomisinin dinamik, enerjik ve güçlü yap›s›yla
mini minimum karlarla gerçeklefltirebilirler. Ülke dü- 2013 y›l›nda sürdürülebilir büyüme hedefine odakla-
zeyine yay›labilen özellikleriyle ‘Bölgesel Kalk›nma’ naca¤›n› düflünüyoruz.
planlar›n›n da de¤iflmez arac› KOB‹’lerdir. Türkiye’nin ekonomik büyümesine ihracat›n katk›-
s› ilk kez 2012 y›l›nda belirleyici olmaya bafllad›. Bu
KOB‹’LER‹N VE TÜRK‹YE’N‹N geliflmenin iflsizlik oran› üzerindeki olumlu yans›ma-
MÜfiTEREK GÜNDEM‹ s›n› da gördük; önemli bir istihdam yarat›lm›fl oldu.
Dünyada ve Türkiye’de istihdam politikalar› KOB‹’le-
IX. KOB‹ Zirvesi’nin ana konusu ve re dayanan politikalard›r. ‹hracat›n Türkiye ve özel-
oturum konular› nelerdir? likle KOB‹’ler aç›s›ndan tafl›d›¤› önemin alt›n› çizmek
Rahmi Aktepe: KOB‹ Zirvesi’nin bu y›lki ana konu- istiyoruz.
su “KOB‹’ler ‹çin Yeni Pazarlar ve F›rsatlar” olarak Bu noktada, TOSYÖV olarak Türkiye’nin her yerin-
belirlendi. Oturum bafll›klar›m›z ise flunlar olacak: de gerçeklefltirdi¤imiz onlarca etkinlikten de biliyo-
Mart 2013 KobiEfor 33