Page 24 - KobiEfor_Mart_2013
P. 24
KAPAK
1959 y›l›nda yola ç›k›lan AB sürecinden, 45 y›l mevcut durumu bir uzaklaflma olarak de¤erlendir-
sonra müzakerelerin bafllat›lmas›n› Hükümetimiz mek do¤ru de¤ildir. Müzakere sürecinde yaflanan bu
sa¤lam›flt›r. Avrupa Birli¤i, Cumhuriyetimizin demok- t›kan›kl›k Türkiye’nin reform takvimini de¤ifltireme-
ratikleflme ve ça¤dafllaflma idealleri aç›s›ndan yar›m mifl, yavafllatamam›flt›r. Hükümet olarak göreve gel-
as›r boyunca Türkiye’ye önemli bir perspektif sa¤la- di¤imiz ilk günden itibaren AB perspektifini her za-
m›fl, ülkemizin muas›r medeniyet yolculu¤u Avrupa man canl› tuttuk ve AB standartlar›n› yakalamak için
Birli¤i’ne entegrasyon süreciyle yönünü belirlemifltir. kararl› bir reform süreci yürüttük. Nitekim Devlet Ba-
Ancak müzakerelere bafllamam›z›n üzerinden ye- kan› ve Baflmüzakereci olarak göreve bafllad›¤›m
di y›l geçmesine ve Türkiye bu yolda gerekenleri 2009 Ocak ay›ndan itibaren AB müktesebat›na uyum
yapmaya devam etmesine ra¤men ne yaz›k çerçevesinde, toplam 555 düzenleme yürür-
ki ne arzu etti¤imiz, ne de hak etti¤imiz Siyasi lü¤e girmifltir. Bu rakam sadece 2012 y›-
noktaday›z. Türkiye bugün sadece AB blokajlardan dolay›, l› için, 130’dur. Ayr›ca ilk Ulusal Prog-
müktesebat›n›n gereklerini yerine ram’›n yay›nland›¤› 2001 y›l›ndan bu
getirmekle meflgul olmuyor, daha son 5 dönem baflkanl›¤›nda, yana yaklafl›k 2000 adet mevzuat›n
önce hiçbir ülkenin karfl›laflmad›¤› di¤er bir deyiflle 2.5 y›ld›r yürürlü¤e girdi¤i gözönünde bu-
uygulamalarla mücadele etmek tek bir fas›l müzakereye lundurulursa, Hükümetimiz’in re-
zorunda kal›yor. aç›lamam›flt›r. Dolay›s›yla, form sürecine iliflkin kararl›l›¤›
fiu ana kadar 13 fas›l müzake- daha net ortaya ç›kmaktad›r. Sü-
relere aç›lm›fl, bir tanesi geçici 2013 y›l›ndan en önemli rece olan ba¤l›l›¤›m›z›n en aç›k
olarak kapat›lm›flt›r. Aç›lmayan 20 beklentimiz müzakere göstergelerinden biri de hiç flüp-
fas›ldan 17’si AB Konseyi veya ba- sürecinde yaflanan bu hesiz, 2011 y›l›nda Avrupa Birli¤i
z› üye ülkelerin siyasi nitelikli engel- Bakanl›¤›’n›n ihdas edilmesidir.
lemeleri nedeniyle bloke edilmifl du- k›s›r döngünün Öte yandan, AB sürecindeki karar-
rumdad›r. Fransa 5 fasl›, GKRY 6 fasl› k›r›lmas›d›r. l›l›¤›m›z, içinde bulundu¤umuz çok ku-
hiçbir teknik gerekçe olmaks›z›n bloke et- tuplu uluslararas› sistemde Türkiye’nin bafl-
mektedir. Ayr›ca Aral›k 2006 tarihinde, AB Konse- ka bölgelerle ve örgütlerle iflbirli¤i gelifltirmesine
yi’nin ald›¤› karar çerçevesinde 8 fas›l müzakerelere engel de¤ildir. Hükümetimizin d›fl politikas›, Bat›
aç›lmamakta, hiçbir fas›l ise resmi olarak kapat›lma- dünyas›, ‹slam co¤rafyas› ve Avrasya ülkeleri aras›n-
maktad›r. Geçmifl genifllemelerde görülmemifl bir bi- da bir denge üzerinde yükselmektedir. Bu politika,
çimde müzakere fas›llar›n›n yar›s› siyasi nedenler- Türkiye’nin üstünde bulundu¤u co¤rafi konumun ve
den dolay› aç›lamamaktad›r. uluslararas› politika koflullar›n›n gere¤idir. Dolay›s›y-
Bu durum, AB’nin kendi koydu¤u kurallara, kendi la ülkemizin dünyan›n farkl› bölgelerinde izledi¤i ak-
oluflturdu¤u mekanizmalara kendisinin riayet etme- tif d›fl politika AB sürecinden uzaklaflt›¤›n›n bir gös-
di¤ini göstermektedir ve Türk halk› nezdinde AB’ye tergesi de¤ildir. AB sürecini kararl›l›kla devam etti-
olan güvenin azalmas›na neden olmaktad›r. Ancak ren ülkemiz çok yönlü d›fl politikas› kapsam›nda
KOB‹’lerin ele al›nd›¤› 20 no’lu ‹flletme ve Sana- Bu strateji çal›flmalar›, siz özel sektör temsilcile-
yi Politikas› fasl› Mart 2007’de müzakereye aç›l- rinin de sahiplenmesiyle ülkemizde giriflimcili¤in
m›flt›r. desteklenmesi, yeni giriflimlerin oluflturulmas›,
Fasl›n kapan›fl kriterinin yerine getirilmesi ama- mevcut giriflimlerin ise daha sa¤l›kl› yap›ya kazan-
c›yla Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi haz›rlanm›fl- d›r›lmas› amac›na hizmet edecektir.
t›r. Strateji, 8 farkl› yatay alanda iyilefltirmelerin AB destekli KOB‹ programlar›, rekabet edebilir-
yap›larak ülkemizdeki flirketlerin daha yüksek bir li¤in artt›r›lmas›na yönelik gayretlere katk› sa¤la-
rekabet gücüyle faaliyetlerine devam etmesini yan önemli araçlard›r.
amaçlamaktad›r. Stratejinin vizyonu Avrasya’n›n Ülkemizin üretim potansiyelinin azami dereceye
üretim üssü olmakt›r. fiirketlerimizin daha kuvvet- ç›kar›lmas› için özellikle kad›n giriflimci potansiye-
li bir yap›ya kavuflturulmas›, ifl dünyam›z›n ifl yap- limizin desteklenmesi hususuna özel önem vermek
ma becerilerinin art›r›lmas› ve daha katmade¤erli istiyorum.
üretim yap›lar›na geçifl stratejinin nüvesini olufltur- Bu potansiyelin ortaya ç›kar›lmas› için TESK ve
maktad›r. KOSGEB’in ortak yürüttü¤ü kad›n giriflimcili¤i pro-
Öte yandan, Avrupa Birli¤i sürecinde KOB‹’lerin jesi fonlanm›fl, kad›n giriflimcilere uygulamal› giri-
desteklenmesinde referans olmas› ve rekabet ede- flimcilik e¤itimleri verilmifl, kad›n giriflimcilerinin
bilirli¤in gelifltirilmesi amac›yla makine sektörü, desteklendi¤i ifl destek merkezleri oluflturulmufltur.
otomotiv sektörü, tekstil sektörü ve turizm sektö- KOB‹’lerin finansmana eriflimi konusunda, 2003
rü gibi sektör stratejilerinin yan›s›ra KOB‹ Strateji- y›l›nda 20 milyon Avro ile bafllat›lan Küçük ‹fllet-
si ve Eylem Plan› 2011-2013 y›l›n› kapsayacak fle- meler Kredi Program›, küçük krediler çeflitli arac›
kilde güncellenmifltir. bankalar vas›tas›yla küçük iflletmelere ulaflt›r›l-
22 KobiEfor Mart 2013