Page 38 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 38

AYIN KONU⁄U



                                      Diyarbak›r Valisi Mustafa Cahit K›raç;
                                      Diyarbak›r cazibe




                                      merkezi oluyor





                                      Uluslararas› ulafl›ma aç›lacak havaalan›, yeni çevre
                                      yollar›yla yenilenen ulafl›m altyap›s› ve tamamlanacak
                                      Silvan Baraj›’yla h›zla büyüyecek olan Diyarbak›r, e¤itim,
                                      sa¤l›k, ulafl›m, iletiflim, tar›m, turizm ve sanayi altyap›s›na
                                      yönelik yat›r›mlar›n yan›s›ra yeni teflvik sistemiyle de özel
                                      sektör için önemli bir cazibe merkezi.

          D        icle ve F›rat aras›ndaki “Bereketli Hilal” ola-                             Cahit K›raç
                                                                                                 Mustafa
                   rak bilinen bölgede, verimli topraklar›n üze-
                   rinde kurulu “kadim” bir kent akla gelir Di-
                   yarbak›r denilince. Bu tarih özetini bugün,
                   kenti çevreleyen tarihi surlardan ve burçlar-
           dan okumak mümkündür. Diyarbak›r bu bölgesel
           pozisyonunu koruyor. Ulafl›m ve iletiflim altyap›s›,
           zengin maden ve enerji kaynaklar›, genç nüfusu, tu-
           rizm, tar›m, sanayi ve ticaret potansiyeliyle bugünkü
           Diyarbak›r, hem Türkiye hem de Ortado¤u co¤rafya-
           s›n›n en önemli merkezlerinden biri durumundad›r.
              Diyarbak›r Valisi Mustafa Cahit K›raç, GAP baflta
           olmak üzere, hükümetin son y›llarda Diyarbak›r’a ve
           bölgeye yapt›¤› kamu yat›r›mlar›yla, ekonomik ve
           sosyal aç›dan bölgenin ve Diyarbak›r’›n çehresinin
           de¤iflmeye bafllad›¤›n› söylüyor. K›raç, özellikle e¤i-
           tim, sa¤l›k, ulafl›m, iletiflim, tar›m, turizm ve sanayi
           altyap›s›na yönelik yap›lan yat›r›mlar›n yan›s›ra yeni
           teflvik sistemiyle büyük bir avantaj yakalayan Diyar-
           bak›r’›n özel sektör yat›r›mlar› için de önemli bir “ca-
           zibe merkezi” konumuna geldi¤ini belirtiyor.

              Silvan Baraj›, çevre yollar›,
              Diyarbak›r havaalan›
              Vali Mustafa Cahit K›raç, Diyarbak›r’›n kalk›nma
           temelli projelerini özetliyor:
              “GAP kapsam›nda yer alan ve 2012 y›l›nda teme-  çevre yolunun proje çal›flmalar› yap›l›yor. fiehirdeki
           li at›lan Silvan Baraj›’n›n tamamlanmas›yla Atatürk  ulafl›ma nefes ald›rmak için toplam 12 köprülü kav-
           Baraj›’ndan sonra en büyük sulama baraj› Diyarba-  flak ve üst geçit yap›m çal›flmas›n›n bir k›sm› tamam-
           k›r’da yap›lm›fl olacak. 220 km uzunlu¤undaki sula-  land›, bir k›sm› da devam ediyor.
           ma kanallar› ile 2.5 milyon dönüm arazi suya kavu-  “Bölgenin havayolu ulafl›m›nda kilit konumunda
           flacak. Baraj tamamland›¤›nda, y›ll›k 130 milyon lira-  bulunan Diyarbak›r Havaalan›; apron, taksiyolu ve
           l›k milli gelir art›fl› ile birlikte 73 bin kifliye de istih-  terminal binas› yap›m› bafllad›. Yaklafl›k 260 milyon-
           dam sa¤lanacak.                                  luk bir yat›r›mla Havaalan›’n›n yolcu kapasitesi 5 mil-
              “Ulafl›m altyap›m›z› gelifltirmek için Diyarbak›r’›  yona ç›kacak ve uluslararas› ulafl›ma aç›lm›fl olacak.”
           etraf›ndan dolaflacak ve flehiriçi trafi¤i kolaylaflt›ra-
           cak çevre yolu çal›flmalar›m›z sürüyor. 13 km’lik Ela-  Diyarbak›r’a yat›r›m talebinde ciddi art›fl
           z›¤-fianl›urfa çevre yolu tamamland›. 30 km uzunlu-  Diyarbak›r, 2012 y›l›nda uygulamaya giren yeni
           ¤undaki fianl›urfa-Mardin çevre yolunun inflaat› de-  teflvik sisteminde, en avantajl› bölge olan 6. Bölge-
           vam ediyor. 86 km’lik Mardin-Silvan ve Silvan-Elaz›¤  de yer al›yor. Yeni sistem, iflgücü maliyetleri aç›s›n-

           38 KobiEfor Ekim 2013
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43