Page 38 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 38
AYIN KONU⁄U
Diyarbak›r Valisi Mustafa Cahit K›raç;
Diyarbak›r cazibe
merkezi oluyor
Uluslararas› ulafl›ma aç›lacak havaalan›, yeni çevre
yollar›yla yenilenen ulafl›m altyap›s› ve tamamlanacak
Silvan Baraj›’yla h›zla büyüyecek olan Diyarbak›r, e¤itim,
sa¤l›k, ulafl›m, iletiflim, tar›m, turizm ve sanayi altyap›s›na
yönelik yat›r›mlar›n yan›s›ra yeni teflvik sistemiyle de özel
sektör için önemli bir cazibe merkezi.
D icle ve F›rat aras›ndaki “Bereketli Hilal” ola- Cahit K›raç
Mustafa
rak bilinen bölgede, verimli topraklar›n üze-
rinde kurulu “kadim” bir kent akla gelir Di-
yarbak›r denilince. Bu tarih özetini bugün,
kenti çevreleyen tarihi surlardan ve burçlar-
dan okumak mümkündür. Diyarbak›r bu bölgesel
pozisyonunu koruyor. Ulafl›m ve iletiflim altyap›s›,
zengin maden ve enerji kaynaklar›, genç nüfusu, tu-
rizm, tar›m, sanayi ve ticaret potansiyeliyle bugünkü
Diyarbak›r, hem Türkiye hem de Ortado¤u co¤rafya-
s›n›n en önemli merkezlerinden biri durumundad›r.
Diyarbak›r Valisi Mustafa Cahit K›raç, GAP baflta
olmak üzere, hükümetin son y›llarda Diyarbak›r’a ve
bölgeye yapt›¤› kamu yat›r›mlar›yla, ekonomik ve
sosyal aç›dan bölgenin ve Diyarbak›r’›n çehresinin
de¤iflmeye bafllad›¤›n› söylüyor. K›raç, özellikle e¤i-
tim, sa¤l›k, ulafl›m, iletiflim, tar›m, turizm ve sanayi
altyap›s›na yönelik yap›lan yat›r›mlar›n yan›s›ra yeni
teflvik sistemiyle büyük bir avantaj yakalayan Diyar-
bak›r’›n özel sektör yat›r›mlar› için de önemli bir “ca-
zibe merkezi” konumuna geldi¤ini belirtiyor.
Silvan Baraj›, çevre yollar›,
Diyarbak›r havaalan›
Vali Mustafa Cahit K›raç, Diyarbak›r’›n kalk›nma
temelli projelerini özetliyor:
“GAP kapsam›nda yer alan ve 2012 y›l›nda teme- çevre yolunun proje çal›flmalar› yap›l›yor. fiehirdeki
li at›lan Silvan Baraj›’n›n tamamlanmas›yla Atatürk ulafl›ma nefes ald›rmak için toplam 12 köprülü kav-
Baraj›’ndan sonra en büyük sulama baraj› Diyarba- flak ve üst geçit yap›m çal›flmas›n›n bir k›sm› tamam-
k›r’da yap›lm›fl olacak. 220 km uzunlu¤undaki sula- land›, bir k›sm› da devam ediyor.
ma kanallar› ile 2.5 milyon dönüm arazi suya kavu- “Bölgenin havayolu ulafl›m›nda kilit konumunda
flacak. Baraj tamamland›¤›nda, y›ll›k 130 milyon lira- bulunan Diyarbak›r Havaalan›; apron, taksiyolu ve
l›k milli gelir art›fl› ile birlikte 73 bin kifliye de istih- terminal binas› yap›m› bafllad›. Yaklafl›k 260 milyon-
dam sa¤lanacak. luk bir yat›r›mla Havaalan›’n›n yolcu kapasitesi 5 mil-
“Ulafl›m altyap›m›z› gelifltirmek için Diyarbak›r’› yona ç›kacak ve uluslararas› ulafl›ma aç›lm›fl olacak.”
etraf›ndan dolaflacak ve flehiriçi trafi¤i kolaylaflt›ra-
cak çevre yolu çal›flmalar›m›z sürüyor. 13 km’lik Ela- Diyarbak›r’a yat›r›m talebinde ciddi art›fl
z›¤-fianl›urfa çevre yolu tamamland›. 30 km uzunlu- Diyarbak›r, 2012 y›l›nda uygulamaya giren yeni
¤undaki fianl›urfa-Mardin çevre yolunun inflaat› de- teflvik sisteminde, en avantajl› bölge olan 6. Bölge-
vam ediyor. 86 km’lik Mardin-Silvan ve Silvan-Elaz›¤ de yer al›yor. Yeni sistem, iflgücü maliyetleri aç›s›n-
38 KobiEfor Ekim 2013