Page 34 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 34

TOPLANTI



                                                              Sorun ana güzergah sorunu
             KOCAEL‹’N‹N ALTYAPI TALEPLER‹                    Türkiye’nin Anadolu’ya aç›lan ka-
                                                            p›s›n›n Kocaeli oldu¤unu söyleyen
               KSO BAfiKANI Ayhan Zeytino¤lu Kocaeli’nin     Ulaflt›rma, Denizcilik ve Haberleflme
             altyap› ihtiyaçlar›n› flöyle özetledi:          Bakan› Binali Y›ld›r›m flunlar› söyledi:
               1) Kocaeli Lojistik ve Ulafl›m Master Plan›’n›n  “Buraya bu kadar yat›r›m olunca el-
             ulusal planlara entegre edilmesi.              bette altyap› sorunlar› oluflacakt›r.
               2) Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Kocae-  Bizim yapt›¤›m›z bir tespit ve bu ko-
             li’de kalan k›sm›n›n bir an önce tamamlanmas›.  nuda çözüm bulmak için çal›flma ya-
               3) ‹zmit-Yalova D130 karayoluna alternatif bir  p›yoruz. Zenginlik merkezlerini ço-  Binali Y›ld›r›m
             otoyol infla edilmesi. Köseköy-Gölcük-Gemlik yö-  ¤altmam›z gerekiyor. Dengesiz nüfus
             nünde demiryolu hatt› yap›lmas›.               da¤›l›m›n› dengeli hale getirmek için bunu yapmal›-
               4) TCDD ‹ltisak Hatt› çal›flmalar›n›n bir an önce  y›z. 2023 y›l›na kadar Türkiye’nin nüfusunun 90 mil-
             tamamlanmas›. OSB’ler ile limanlar›n demiryolu  yona ç›kmas› dahi zor iken Kocaeli’nin nüfusu çok
             ba¤lant›s›n›n kurulmas›.                       h›zl› art›yor. Kocaeli’deki en büyük sorun ana güzer-
               5) Dördüncü demiryolu hatt›n›n planlanmas› ve  gah sorunudur. K›lcal damarlar›n say›s›n› artt›rmakla
             Üçüncü demiryolu hatt›n›n bir an önce tamamlan-  ana damar› geniflletemezsiniz. Burada flu kat›l›m› ya-
             mas›. Gebze-Köseköy aras›nda üçüncü hatta ilave  pal›m, ifli çözelim, bunlar günlük ifller. Ana da¤›t›m
             yeni bir dördüncü hatt›n planlanmas›.          kanallar›n›, atar ve toplar damarlar› yeni ilavelerle
               6) fiehrin kuzeyine, uzun vadede planlanan    çözmemiz gerekiyor.”
             Yüksek H›zl› Tren Hatt›’n›n orta vadede planlan-
             mas›.                                            Kocaeli fedakarl›k yapmal›
               7) Üçüncü köprü geçidindeki demiryolu kapa-    KSO Baflkan› Zeytino¤lu’nun önlerine 100 milyar-
             sitesinin ciddi anlamda yük tafl›mac›l›¤›na ayr›l-  l›k bir fatura ç›kartt›¤›n› söyleyen Y›ld›r›m, “Say›n
             mas›.                                          Baflkan bunlar›n bir ç›rp›da yap›lmas›n› istiyor. O za-
               8) ‹stanbul Metrosu’nun Sabiha Gökçen Hava-  man pamuk eller cebe” dedi. Buradaki taleplerin
             liman›’ndan sonra Dilovas›’na kadar ve bir taraf-  hep “yapal›m” diye geldi¤ini söyleyen Y›ld›r›m flun-
             tan ‹zmit ve Sakarya’ya kadar uzat›lmas›.      lar› ifade etti: “Sizin hesap muhasebede ifl görür
               9) Köseköy ve Gebze’de Lojistik merkezlerin de-  ama bizde görmez. 81 ilin hizmeti 10 vilayetin s›rt›n-
             miryolu ba¤lant› yollar› tamamlanarak kurulmas›.  dan geçiniyor. Sizin hakk›n›z›, ‹stanbul’un hakk›n›
               10) Eski ‹stanbul Yolu’nun bir an önce duble  verirsek Siirt’i, Kilis’i ne yapaca¤›z. Biz bölgeler ara-
             yol olacak flekilde ihalesi.                    s›ndaki uçurumu ayn› yapmak için pozitif ayr›mc›l›k
               11) Derince Liman›’n›n kendi getirece¤i yükü ta-  yapmak zorunday›z. Siz bir miktar daha fedakarl›k
             fl›yacak yat›r›mlarla özellefltirilmesi.         yapmak zorundas›n›z.”
               12) Cengiz Topel Havaliman›’n›n kargo tafl›ma-   Devam eden önemli projelerinin oldu¤unu da
             c›l›¤›na aç›lmas›.
                                                            söyleyen Y›ld›r›m, ‹stanbul ‹zmir geçiflinin Bursa’ya
                                                            kadar olan bölümünün 2015 y›l›na kadar aç›laca¤›n›
           kü kald›ramay›z. Yeni yükleri Anadolu’ya kayd›rma-  kaydetti. 4 bin kiflinin flu anda geçifl için çal›flt›¤›n›
           m›z gerekiyor. Sadece Kand›ra’da G›da ‹htisas    belirten Y›ld›r›m, “Bu kent için çok önemli projeler
           OSB’nin kurulmas›na izin verdik. Ama bundan sonra  yapt›k. ‹stanbul-‹zmir geçifli yap›ld›¤›nda kent içinde-
           izin vermedik ve vermeyece¤iz. ‹stanbul ve Kocaeli  ki trafi¤in yüzde 30’u azalacak” dedi.
           gibi flehirlerden baz› yükleri Anadolu’ya transfer et-
           mek mecburiyeti var. Biraz maliyetler farkl›laflabilir  “Biz okyanus ortas›nda yaflayan
           ama altyap› hizmetleriyle Anadolu’nun içlerine do¤-  bir ülke de¤iliz”
           ru üretimi kayd›rmam›z laz›m.”                     Türkiye’nin konumunu ve önemini herkesin bildi-
              Anadolu’nun çeflitli illerinde yeni sanayi havzalar›-  ¤ini söyleyen Bakan Binali Y›ld›r›m, ülkedeki sanayi
           n›n oluflturuldu¤unu anlatan Ergün, yeni sanayi böl-
           gelerinin Kocaeli’ye kurulmas› ihtiyac›n›n olmad›¤›n›
           belirtti. Bakan Ergün, teflvik sisteminin sanayiyi Ana-
           dolu’ya tafl›may› amaçlad›¤›n›, Kocaeli’de yaflanan s›-
           k›nt›lar›n giderilmesi için de çal›flmalar›n bafllad›¤›n›
           ve bu projelerin bir k›sm›n›n bitti¤ini aktard›.
              Ergün, Kocaeli’nin gelece¤inde sanayinin her za-
           man olaca¤›na iflaret etti: “Kocaeli, do¤al bir liman-
           d›r. Limanlar daha organize bir flekilde burada var-
           l›klar›n› sürdürecektir ama say›lar› artarak de¤il, ni-
           teliklerini artt›racak. Sanayi tesislerinin say›s›n› art-
           t›rmas›yla de¤il, niteliklerini artt›rmas› fleklindeki ça-
           l›flmalarla yolumuza devam edece¤iz.”

           34 KobiEfor Ekim 2013
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39