Page 34 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 34
TOPLANTI
Sorun ana güzergah sorunu
KOCAEL‹’N‹N ALTYAPI TALEPLER‹ Türkiye’nin Anadolu’ya aç›lan ka-
p›s›n›n Kocaeli oldu¤unu söyleyen
KSO BAfiKANI Ayhan Zeytino¤lu Kocaeli’nin Ulaflt›rma, Denizcilik ve Haberleflme
altyap› ihtiyaçlar›n› flöyle özetledi: Bakan› Binali Y›ld›r›m flunlar› söyledi:
1) Kocaeli Lojistik ve Ulafl›m Master Plan›’n›n “Buraya bu kadar yat›r›m olunca el-
ulusal planlara entegre edilmesi. bette altyap› sorunlar› oluflacakt›r.
2) Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Kocae- Bizim yapt›¤›m›z bir tespit ve bu ko-
li’de kalan k›sm›n›n bir an önce tamamlanmas›. nuda çözüm bulmak için çal›flma ya-
3) ‹zmit-Yalova D130 karayoluna alternatif bir p›yoruz. Zenginlik merkezlerini ço- Binali Y›ld›r›m
otoyol infla edilmesi. Köseköy-Gölcük-Gemlik yö- ¤altmam›z gerekiyor. Dengesiz nüfus
nünde demiryolu hatt› yap›lmas›. da¤›l›m›n› dengeli hale getirmek için bunu yapmal›-
4) TCDD ‹ltisak Hatt› çal›flmalar›n›n bir an önce y›z. 2023 y›l›na kadar Türkiye’nin nüfusunun 90 mil-
tamamlanmas›. OSB’ler ile limanlar›n demiryolu yona ç›kmas› dahi zor iken Kocaeli’nin nüfusu çok
ba¤lant›s›n›n kurulmas›. h›zl› art›yor. Kocaeli’deki en büyük sorun ana güzer-
5) Dördüncü demiryolu hatt›n›n planlanmas› ve gah sorunudur. K›lcal damarlar›n say›s›n› artt›rmakla
Üçüncü demiryolu hatt›n›n bir an önce tamamlan- ana damar› geniflletemezsiniz. Burada flu kat›l›m› ya-
mas›. Gebze-Köseköy aras›nda üçüncü hatta ilave pal›m, ifli çözelim, bunlar günlük ifller. Ana da¤›t›m
yeni bir dördüncü hatt›n planlanmas›. kanallar›n›, atar ve toplar damarlar› yeni ilavelerle
6) fiehrin kuzeyine, uzun vadede planlanan çözmemiz gerekiyor.”
Yüksek H›zl› Tren Hatt›’n›n orta vadede planlan-
mas›. Kocaeli fedakarl›k yapmal›
7) Üçüncü köprü geçidindeki demiryolu kapa- KSO Baflkan› Zeytino¤lu’nun önlerine 100 milyar-
sitesinin ciddi anlamda yük tafl›mac›l›¤›na ayr›l- l›k bir fatura ç›kartt›¤›n› söyleyen Y›ld›r›m, “Say›n
mas›. Baflkan bunlar›n bir ç›rp›da yap›lmas›n› istiyor. O za-
8) ‹stanbul Metrosu’nun Sabiha Gökçen Hava- man pamuk eller cebe” dedi. Buradaki taleplerin
liman›’ndan sonra Dilovas›’na kadar ve bir taraf- hep “yapal›m” diye geldi¤ini söyleyen Y›ld›r›m flun-
tan ‹zmit ve Sakarya’ya kadar uzat›lmas›. lar› ifade etti: “Sizin hesap muhasebede ifl görür
9) Köseköy ve Gebze’de Lojistik merkezlerin de- ama bizde görmez. 81 ilin hizmeti 10 vilayetin s›rt›n-
miryolu ba¤lant› yollar› tamamlanarak kurulmas›. dan geçiniyor. Sizin hakk›n›z›, ‹stanbul’un hakk›n›
10) Eski ‹stanbul Yolu’nun bir an önce duble verirsek Siirt’i, Kilis’i ne yapaca¤›z. Biz bölgeler ara-
yol olacak flekilde ihalesi. s›ndaki uçurumu ayn› yapmak için pozitif ayr›mc›l›k
11) Derince Liman›’n›n kendi getirece¤i yükü ta- yapmak zorunday›z. Siz bir miktar daha fedakarl›k
fl›yacak yat›r›mlarla özellefltirilmesi. yapmak zorundas›n›z.”
12) Cengiz Topel Havaliman›’n›n kargo tafl›ma- Devam eden önemli projelerinin oldu¤unu da
c›l›¤›na aç›lmas›.
söyleyen Y›ld›r›m, ‹stanbul ‹zmir geçiflinin Bursa’ya
kadar olan bölümünün 2015 y›l›na kadar aç›laca¤›n›
kü kald›ramay›z. Yeni yükleri Anadolu’ya kayd›rma- kaydetti. 4 bin kiflinin flu anda geçifl için çal›flt›¤›n›
m›z gerekiyor. Sadece Kand›ra’da G›da ‹htisas belirten Y›ld›r›m, “Bu kent için çok önemli projeler
OSB’nin kurulmas›na izin verdik. Ama bundan sonra yapt›k. ‹stanbul-‹zmir geçifli yap›ld›¤›nda kent içinde-
izin vermedik ve vermeyece¤iz. ‹stanbul ve Kocaeli ki trafi¤in yüzde 30’u azalacak” dedi.
gibi flehirlerden baz› yükleri Anadolu’ya transfer et-
mek mecburiyeti var. Biraz maliyetler farkl›laflabilir “Biz okyanus ortas›nda yaflayan
ama altyap› hizmetleriyle Anadolu’nun içlerine do¤- bir ülke de¤iliz”
ru üretimi kayd›rmam›z laz›m.” Türkiye’nin konumunu ve önemini herkesin bildi-
Anadolu’nun çeflitli illerinde yeni sanayi havzalar›- ¤ini söyleyen Bakan Binali Y›ld›r›m, ülkedeki sanayi
n›n oluflturuldu¤unu anlatan Ergün, yeni sanayi böl-
gelerinin Kocaeli’ye kurulmas› ihtiyac›n›n olmad›¤›n›
belirtti. Bakan Ergün, teflvik sisteminin sanayiyi Ana-
dolu’ya tafl›may› amaçlad›¤›n›, Kocaeli’de yaflanan s›-
k›nt›lar›n giderilmesi için de çal›flmalar›n bafllad›¤›n›
ve bu projelerin bir k›sm›n›n bitti¤ini aktard›.
Ergün, Kocaeli’nin gelece¤inde sanayinin her za-
man olaca¤›na iflaret etti: “Kocaeli, do¤al bir liman-
d›r. Limanlar daha organize bir flekilde burada var-
l›klar›n› sürdürecektir ama say›lar› artarak de¤il, ni-
teliklerini artt›racak. Sanayi tesislerinin say›s›n› art-
t›rmas›yla de¤il, niteliklerini artt›rmas› fleklindeki ça-
l›flmalarla yolumuza devam edece¤iz.”
34 KobiEfor Ekim 2013