Page 28 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 28

KAPAK



                                                            çok önemli çal›flmaya imza att›k. Biliflim altyap›s› 10
                                                            y›l önce Afrika seviyesinde olan Türkiye’yi bugün Av-
                                                            rupa'n›n ilk befl ülkesi aras›na soktuk. Üçüncü nesil
                                                            haberleflmede, yani 3G'de Avrupa'n›n hatta dünya-
                                                            n›n en h›zl› altyap›s›na sahibiz. Bütün okullar› genifl-
                                                            bant internet ile ba¤lad›k, biliflim teknoloji s›n›flar›
                                                            açt›k. Çocuklar›m›z›n bilgisayar› ö¤renerek büyüme-
                                                            sini sa¤lad›k.
                                                              Bununla beraber yerli üretimi teflvik etmek ama-
                                                            c›yla Bakanl›k olarak önemli destekler verdik. Önce
                                                            Gören Göz projesinde daha sonra da FAT‹H projesin-
                                                            de yerli pay›n› zorunlu tuttuk. GSM flirketlerine 500
                                                            Ar-Ge mühendisi çal›flt›rma zorunlulu¤u getirdik. ha-
                                                            berleflme ve uzay teknolojilerine yönelik 300 milyon
                                                                TL’lik Ar-Ge deste¤i vermeye bafllad›k. TÜB‹TAK
                                                  “Geldi¤imiz      taraf›ndan y›lda 1 milyar TL Ar-Ge deste¤i
                                               noktada ülkemizin      verilmeye bafllad›. Verilen destekler son-
                                                                       ras›nda flu an geldi¤imiz noktada ülke-
                                               yaz›l›m ve yaz›l›m        mizin yaz›l›m ve yaz›l›m hizmetleri ih-
                                               hizmetleri ihracat›       racat› 665 milyon dolar seviyesine
            dan etkileyen "Biliflim Sektörü-  665 milyon dolar seviyesine  gelmifl durumda. Ancak bu yetmez,
            nün" öneminin gün geçtikçe    gelmifl durumda. Ancak bu        yetmemeli de. Özel sektörümüzün
            artt›¤› gerçe¤i önümüzde dur-  yetmez, yetmemeli de. Özel     bu konuya daha fazla kafa yormas›,
            makta. Hiç flüphesiz biliflim    sektörümüzün bu konuya         daha fazla kaynak ay›rmas› gereki-
            teknolojileri her geçen gün bir                               yor. Ar-Ge’ye daha fazla mesai ve
            盤 gibi büyüyen ve h›zla küre-  daha fazla kafa yormas›,    kaynak harcamal›, yerli ürün üretimi-
            selleflen dünyam›z›n en önemli      daha fazla kaynak        ni de ona göre art›rmal›y›z.
            evrensel geliflme arac›. Bak›n, bu-  ay›rmas› gerekiyor.
            gün sanayi toplumundan biliflim top-                        Denizcilik sektörümüzün son
            lumuna dönüflmekte olan geliflmifl ülke-                   10 y›l›n› k›saca özetler misiniz?
            lerdeki e¤ilimler de¤erlendirildi¤inde, çok yak›n  Binali Y›ld›r›m: Anadolu topraklar›, tarihiyle, kül-
            gelecekte tüm ifl kollar›nda biliflim sektörü pay›n›n  türüyle, al›flkanl›klar›yla buram buram deniz kokan;
            yüzde 65 ile 75 aras›nda bir oran olaca¤› tahmin  denizin rengini tafl›yan bir yap›ya sahip. Keza Ana-
            edilmekte. Ayr›ca biliflimin sa¤layaca¤› katma de¤er-  dolu insan›, geçmiflten bugüne denizci ülke, denizci
            le en k›sa sürede geliflmifl ülkeler seviyesinin yaka-  millet olarak an›ld›. Deniz ticareti, gemi infla sanayi
            lanmas› ve küresel rekabet koflullar›nda daha güçlü  ve bal›kç›l›k sektörlerinde yaflanan s›k›nt›lar sonra-
            bir Türkiye yarat›labilmesi için biliflimin stratejik  s›nda ise Türkiye’nin denizci millet kimli¤inden
            önemi çok yüksek.                               uzaklaflt›¤›, denizlere s›rt›n› döndü¤ü iddia edildi.
              Biliflimde farkl›l›k: Ülkemizin bafll›ca üretim sek-  Denize dönüfl: Do¤al bir yar›mada görünümünde
            törlerine bakt›¤›m›zda daha çok emek a¤›rl›kl› ve es-  olan, kara s›n›rlar›n›n üç kat› deniz s›n›rlar›na sahip
            ki teknolojilerin kullan›ld›¤›n› görüyor, birçok sektör-  olan Türkiye’nin, 2003 y›l› sonras›nda denizle yeni-
            de dünyay› geriden takip etti¤imiz gerçe¤iyle karfl›  den buluflmas› için bafllat›lan projeler ise Türkiye’nin
            karfl›ya kal›yoruz. Yeni Türkiye’nin son y›llarda artan  denizci millet kimli¤ini yeniden hat›rlamas›n› sa¤la-
            bir ivme ile izledi¤i d›fla aç›lma politikas›n›n da ba-  d›. Yapt›¤›m›z yat›r›mlar ile denizcilikte, Kara liste-
            flar›l› olabilmesi ve uluslararas› rekabetin hakim ol-  den beyaz listeye geçen, denizci kökenli uzmanlarla
            du¤u pazarlarda pay›n› artt›rabilmesi için, üretim  denizcilik idaresini buluflturan ve birçok deniz yap›-
            maliyetlerini düflürmesi de gerekiyor. Bunun yolu da  lar›n›n ülkeye kazand›r›ld›¤›, denizcilik e¤itiminde
            ileri teknoloji yo¤un ve daha az emek içeren üretim  çok yol kat etmifl, dünya yat üretiminde marka hali-
            yöntemlerinden geçiyor. Bu da, sürekli geliflen bili-  ne gelmifl, marinalar›yla, limanlar›yla, uygulanan
            flim teknolojilerini ithal etmek yerine Türkiye’nin  yap-ifllet-devret modelleriyle bu alanda önemli hiz-
            kendi ürünlerini ve uygulamalar›n› üretmesi ve yay-  metleri baflarm›fl bir Türkiye’ye ad›m at›ld›.
            g›nlaflt›rarak kullanmas› yoluyla olur. Fakat her gün  Denize ÖTV destek: Kabotaj tafl›mac›l›¤›n›n güç-
            ak›l almaz bir h›zla de¤iflen ve geliflen biliflim sektö-  lendirilmesi, öncelikle gemilerin en önemli iflletme
            ründe dünyay› yakalamak ve daha da önemlisi önü-  giderlerinden olan yak›t masraflar›n›n düflürülmek
            ne geçerek kurallar› koyabilecek bir konuma gelmek  suretiyle deniz yolunun daha cazip hale getirilmesi
            için Türkiye'nin farkl›l›k yaratmas› gerekiyor.   ve böylece kara yoluyla tafl›nan yüklerin deniz yolu-
              Biliflim-yerli üretim: Bu noktada bilgi ve iletiflim  na aktar›lmas› amac›yla gemilere verilecek yak›tta
            teknolojilerinin ülkemizde geliflmesi ve bilgi toplu-  ÖTV’yi kald›rd›k. ÖTV’siz yak›t uygulamas›n›n baflla-
            muna dönüflmüfl bir Türkiye için Bakanl›k olarak pek  d›¤› 2004 y›l›ndan 2013 y›l› Temmuz ay›na kadar tes-

            28 KobiEfor Ekim 2013
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33