Page 25 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 25

2023 y›l›na kadar Türk Sivil Hava
               tafl›mac›l›¤› filosunu, 200’ü bölgesel
                uçak olacak flekilde, 353 uçaktan
                     750 uça¤a yükseltece¤iz.
             Tabi havac›l›¤›m›z›n geliflmesi aç›s›ndan
            önemli olan bir di¤er hususu da göz ard›
             etmiyoruz. 2023 y›l›na kadar 150 milyon
             yolcu kapasiteli ve 60 milyon kapasiteli
             birer havaliman› ile 30 milyon kapasiteli
                  iki havaalan› daha yapaca¤›z.

           da gözard› etmiyoruz. 2023 y›l›na kadar 150 milyon
           yolcu kapasiteli ve 60 milyon kapasiteli birer hava-
           liman› ile 30 milyon kapasiteli iki havaalan› daha ya-
           paca¤›z. Ayr›ca 2023 y›l›na kadar havalimanlar›ndan  nel Projesi ve Kanal ‹stanbul’u bir bir yap›yoruz. Bu
           seyahat eden yolcu say›s›n› y›ll›k 350 milyona ç›ka-  projelerin tamam› ‹stanbul için önemli olmakla bir-
           raca¤›z.                                         likte, ulusal ve uluslararas› transit trafi¤in ‹stanbul
                                                            d›fl›na al›nmas› bak›m›ndan en önemli proje, Yavuz
              ‹STANBUL’UN TIKANMIfi                          Sultan Selim Köprü projesidir.
              DAMARLARI AÇILACAK                              T›kanan flehir: fiu anda bildi¤iniz gibi Türkiye’nin
                                                            Avrupa’ya yönelik kara tafl›mas›n›n nerdeyse tama-
              3. Köprü itirazlar› ve tereddütleri aflarak somut  m› ‹stanbul üzerinden yap›lmakta. Türkiye nüfusu-
              yat›r›ma dönüflüyor. Bu proje ‹stanbul’u da aflan  nun yaklafl›k yüzde 20’si bu bölgede yafl›yor.  Gayri
              bir mahiyet arz ediyor. Bu büyük projenin;    Safi Milli Hâs›la’n›n yüzde 35’i bu bölgede üretiliyor.
              ‹stanbul, Türkiye ve Bölge üzerindeki etkilerini  Yine, Türkiye’deki motorlu tafl›t say›s›n›n yüzde 20’si
              ekonomi özelinde görebilir miyiz?             bu bölgeye kay›tl›. TÜ‹K verilerine göre 2000 y›l›nda
              Binali Y›ld›r›m:  7 tepeli flehir: Biliyorsunuz, ‹stan-  ‹stanbul’da yaflayan nüfus 10.1 milyondan 13.8 mil-
           bul yaln›zca Türkiye’nin de¤il Eski Dünya diye bildi-  yona ç›km›fl;  Nüfus 12 y›lda yüzde 37 artm›fl. 10 y›l
           ¤imiz Asya-Avrupa-Afrika k›talar›n›n da en önemli  önce 2 milyon olan araç say›s› ise flu anda 3.1 mil-
           flehirlerinden biri. Dünyan›n 2 k›ta üzerine kurulu  yona ulaflt›, 10 y›lda art›fl oran› yüzde 50’nin üzerin-
           tek flehri, “Baflkentler baflkenti” ‹stanbul, tarihte ol-  de. Araç sahipli¤i oran›ndaki art›fl nüfus art›fl oran›-
           du¤u gibi bugün de sosyal, kültürel ve ekonomik  n›n çok üzerinde. fiu anda ‹stanbul kent içi ulafl›m›-
           devingenli¤iyle bulundu¤u co¤rafyan›n çekim mer-  n›n yüzde 87’sinin karayolu ile sa¤land›¤›n› düflü-
           kezi olmaya devam ediyor. Takdir edersiniz ki büyük  nürsek refah göstergesi olarak kabul edilen araç sa-
           bafl›n derdi de büyük oluyor. Elbette ‹stanbul’un  hipli¤indeki art›fl e¤ilimi mevcut durumda kâbusa
           pek çok flehre üstünlük sa¤layan özellikleri hepimi-  dönüflmekte. Kent içine girmemesi gereken a¤›r ta-
           zin iftihar kayna¤›d›r. Ancak, Londra, Paris, Roma gi-  fl›tlar ‹stanbul trafi¤ini her geçen gün daha da çekil-
           bi dünya kentlerinde oldu¤u üzere ‹stanbul’un da,  mez hale getirmekte. Ancak flimdiden mevcut iki bo-
           baflta kent içi ve transit trafik olmak üzere, acil çö-  ¤az köprüsü; kapasitesinin 2 kat üzerinde trafi¤e
           züm isteyen sorunlar› var. ‹stanbul’un ulafl›m soru-  maruz kalmakta. Tabiri caizse köprülerimiz bo¤az›na
           nu yaln›zca ‹stanbul’u de¤il, ‹pek Yolu güzergâh›n-  kadar dolu. 250 bin olan Köprülerin araç geçifl ka-
           daki bütün ülkeleri yak›ndan ilgilendiriyor. ‹flte bu  pasitesi baz› günlerde 600 bini buluyor. Yani ‹stan-
           nedenle 7 tepeli ‹stanbul için haz›rlad›¤›m›z 7 dev  bul’un iki yakas›n› sadece 2 dü¤meyle bir araya ge-
           proje ile 7 düvele örnek oluyoruz. Marmaray, Anka-  tirmekte zorlan›yoruz. Bununla beraber flimdiden yo-
           ra-‹stanbul Yüksek H›zl› Tren hatt›, ‹stanbul-‹zmir  ¤un saatlerde ortalama 1 dakikal›k mesafeyi araçlar
           Otoyolu, Yeni ‹stanbul Havaliman›, Avrasya Tüp Tü-  45 dakikada kat edebiliyorlar. Bu gecikme, daha faz-
                                                                                        Ekim 2013 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30