Page 24 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 24

KAPAK



                                                            ülkenin en önemli ulafl›m modu haline getirece¤iz.

                                                              HAVAYOLU HALKIN YOLU

                                                              Hava ulafl›m› Türkiye’de bir yerden, bir yere geldi.
                                                              Bu aç›k. Ama bu sektörde nereye var›lacak, bunun
                                                              rakamlarla ve kazançla ifadesi nedir?
                                                              Binali Y›ld›r›m: “‹stikbal Göklerdedir” diyerek ha-
                                                            vayolu ulafl›m›n›n önemine dikkat çeken Büyük Ata-
                                                            türk 3 May›s 1935’te yapt›¤› bir konuflmas›nda flöy-
                                                            le diyordu; “Türk çocu¤u! Her iflte oldu¤u gibi hava-
                                                            c›l›kta da  en yüksek düzeyde, gökte seni bekleyen
                                                            yerini, az zamanda dolduracaks›n” 1935’ten bu yana
                                                            çok zaman geçti. Büyük Atatürk’ün di¤er alanlarda
                                                            oldu¤u gibi ulafl›m alan›nda da miras›n› yaflatmak,
                                                            devretti¤i bayra¤› daha ileriye götürmek ise hükü-
                                                            metimize nasip oldu. Hükümetimiz, havayolunu hal-
           merkezler kurularak Türkiye'nin bir lojistik üs haline  k›n yolu haline getirdi. 10 y›lda havac›l›¤›m›z› nere-
           getirilmesi, Uzak Asya’dan Bat› Avrupa’ya; Pekin’den  deyse 10 kat büyüttük. 16 milyon vatandafl›m›z›n ilk
           Londra’ya uzanan ‹pek Demiryolunun hayata geçiril-  defa uça¤a binmesini sa¤lad›k. Bizim dönemimizde
           mesi, birbirini tamamlayan öncelikli demiryolu yat›-  uça¤a binmeyi imtiyaz olmaktan ç›kar›p ihtiyaca dö-
           r›mlar› olarak ele al›nd›.                       nüfltürdük. Yap›lan yat›r›mlar ile 2002 y›l›nda toplam
              Ulafl›m-kadim yollar:  Mevcut demiryolu hatlar›  530 bin uçak trafi¤inden 1 milyon 373 bin uçak tra-
           yenile-1950 aras› dönemde y›lda ortalama 109 kilo-  fi¤ine, 33 milyon 700 bin yolcudan 130 milyon 600
           metre demiryolu infla edilirken, 1950–2003 aras›n-  bin yolcuya,  897 bin ton yük trafi¤inden 2 milyon
           da yap›lan demiryolu uzunlu¤u sadece 11 kilomet-  400 bin ton yük trafi¤ine; 49 milyon 500 bin yolcu
           re oldu. 2003’ten sonra bafllat›lan ve yap›m› devam  kapasitesinden ise 165 milyon kapasiteye ulafl›ld›.
           eden projelerin y›ll›k yap›m ortalamas› ise 135 kilo-  Ancak yapt›klar›m›zla yetinmeyece¤iz. Ülkemizin
           metreyi buldu. 2003-2012 y›llar› aras›nda 1.086 ki-  2023 vizyonunu flimdiden ortaya koyduk. Cumhuri-
           lometre yeni demiryolu hatt› yap›l›rken, flu anda  yetimizin kuruluflunun 100. Y›l›nda, 2023’te havac›l›-
           yap›m› devam eden demiryolu hatt›n›n uzunlu¤u    ¤›m›z›n nerede olaca¤›n› biliyoruz. Bu kapsamda ya-
           ise 3.434 kilometreyi buluyor. Devlet politikas› ha-  paca¤›m›z havalimanlar›yla vatandafllar›m›z›n hava-
           line gelmesi ile demiryollar›n›n yat›r›m ödene¤i ise  alanlar›na ulafl›m›n› kolaylaflt›rarak, herhangi bir yö-
           10 y›l içerisinde 16 kat artarak, 480 milyon TL'den  ne ortalama 100 kilometre mesafede veya bir saat
           7 milyar 968 milyon TL’ye ç›kt›. Demiryollar›na son  seyahatle havaalanlar›na eriflimlerini de mümkün
           10 y›lda yap›lan yat›r›m tutar› ise 1940-2002 y›llar›  hale getirece¤iz. Bu plan do¤rultusunda 10 y›lda 25
           aras›nda yap›lan toplam yat›r›m tutar›n›n bile üze-  olan aktif havaalan› say›s›n› 52’ye ç›kard›k. 2002 y›-
           rinde oldu. Kadim ‹pek Yolu'nu, Demir ‹pek Yolu  l›nda önemli bir bölümü at›l olarak kalan 36 hava-
           haline getirerek can vermeyi amaçlayan             alan›n›n 28’i yenilendi, büyütüldü ve ça¤›n ileri-
           Bakanl›¤›m›z›n demiryollar›na 10 y›lda               sinde modern bir hale getirildi. Sivas, Erzincan,
           yapt›¤› yat›r›m tutar› ise 26 milyar TL’yi            Batman, Erzurum, Malatya, Hatay, Gaziantep,
           buldu.                                                 fianl›urfa-GAP, Elaz›¤ ve I¤d›r gibi birçok Ha-
              K›sacas›, bir paz›l›n parçalar›n› birlefl-            valiman›, son teknoloji ve modern mimarile-
           tirircesine demiryollar›n› aya¤a kald›r›-               riyle vatandafllar›m›za hizmet vermeye bafl-
           yoruz. 10 y›lda öyle bir ivme, öyle bir                 lad›.
           ç›k›fl yakalad›k ki, bundan sonra kimse                   Havayollar›-2023: 2023 y›l›na geldi¤imiz-
           demiryollar›n› ihmal etmeye, yap›lan bu                de ise Türkiye’nin kendi uçaklar› olmas›n› is-
           yat›r›mlar› durdurmaya teflebbüs edeme-                   tiyoruz. Bunun için çal›flmalar›m›za baflla-
           yecek. 2023 y›l›na kadar ise do¤udan                                d›k. 2023 y›l›na kadar Türk Si-
           bat›ya kuzeyden güneye 10                                              vil Hava tafl›mac›l›¤› filo-
           bin kilometre h›zl› demir-                                              sunu, 200’ü bölgesel
           yolu hatt›, 4 bin kilo-                                                 uçak olacak flekilde, 353
           metre konvansiyonel                                                       uçaktan 750 uça¤a
           demiryolu yapaca-                                                          yükseltece¤iz. Tabi
           ¤›z. Demiryol-                                                               havac›l›¤›m›z›n ge-
           lar›n› bu
                                                                                         liflmesi aç›s›ndan
                                                                                             önemli olan
                                                                                               bir di¤er
                                                                                                hususu

            24 KobiEforEkim 2013
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29