Page 22 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 22

KAPAK




                                                            mir-‹stanbul Otoyolu projesi de 20 milyar dolarl›k ya-
                                                            t›r›m de¤eri ile 55 ülkenin gayri safi milli has›las›n-
                                                            dan bile yüksek. fiu anda dev projeler olarak nitelen-
                                                            direbilece¤imiz:
                                                              l Marmaray,
                                                              l Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi,
                                                              l 15 fiehri birbirine ba¤layacak Yüksek
                                                                H›zl› Tren Hatlar›,
                                                              l Yavuz Sultan Selim Köprüsü,
                                                              l ‹zmit Körfez Köprüsü,
                                                              l Yeni ‹stanbul Havaliman›,
                                                              l Avrasya Tüp Tünel...
                                                              ... gibi projelerimiz Avrupa ülkeleri taraf›ndan g›p-
                                                            tayla izleniyor. ‹nan›n bana, yapt›¤›m›z bu yat›r›mlar
                                                            dünyan›n dört bir yan›nda ülkemizin sesini çok iyi
                                                            duyuruyorlar.

                                                              ÜMRAN VE REFAH DO⁄URTMAK

                                                              Demiryollar› ihmal edilmekten ne zaman ç›kt›,
                                                              zira bakanl›¤›n›z›n en büyük yat›r›m
                                                              kalemlerinden birini bu sektör oluflturuyor.
              Ulafl›m-geliflme: Türkiye’nin bölünmüfl yol uzun-  Orta vadede hedeflerinizi foto¤raf› verecek
            lu¤unu 6.101 kilometreden 22.313 kilometreye ç›-  flekilde tan›mlar m›s›n›z?
            kartmasayd›k, 25 aktif havaalan›n› 52’ye ç›karma-  Binali Y›ld›r›m: Ulafl›m-h›zl› tren: Türkiye'nin 1856
            sayd›k, y›lda ortalama 135 kilometre yeni de-         y›l›nda bafllad›¤› demiryolu hamlesinin, 1940’l›
            miryolu yapmasayd›k, bu ülkenin yüksek                    y›llardan itibaren yavafllad›¤› bir gerçek.
            h›zl› tren hayalini gerçeklefltirmeseydik,  Türkiye,         Ancak Bakanl›¤›m döneminde demir-
            ülkeyi bafltanbafla lojistik köylerle   Yüksek H›zl› Tren       yollar›n›n yeniden ‘’Ümran ve refah
            donatmasayd›k; Türkiye’nin ekono-  hatt›na sahip ülkeler ligine  tevlid’’ etmesi için bafllatt›¤›m›z yo-
            mik olarak geldi¤i bu noktay› ya-  yükseldi. Demiryollar›, yolcu  ¤un çal›flmalar, günümüzde mey-
            kalayamazd›k.                     ve yük tafl›mac›l›kta rekor     velerini vermeye bafllad›. Türkiye,
              Ulafl›m-2013: 2023 y›l› için bili-  üzerine rekor k›rd›. TCDD,   Yüksek H›zl› Tren hatt›na sahip
            yorsunuz 500 milyar dolar ihracat                                ülkeler ligine yükseldi. Demiryol-
            hedefimiz var. Bu hedefin yakala-  kuruluflundan bu yana en fazla  lar›, yolcu ve yük tafl›mac›l›kta re-
            nabilmesi için mevcut karayolu   yükü son 10 y›ll›k dönemde      kor üzerine rekor k›rd›. TCDD, ku-
            a¤›m›z›n, demiryolu a¤›m›z›n, ha-  tafl›d›. 10 y›lda 2002 y›l›na  ruluflundan bu yana en fazla yükü
            vayolu a¤›m›z›n ve ticaret limanlar›-  göre yükte yüzde 50’nin  son 10 y›ll›k dönemde tafl›d›. 10 y›l-
            m›z›n say›s›n› ya da kapasitesini art›r-  üzerinde art›fl      da 2002 y›l›na göre yükte yüzde
            madan yapabilmemiz mümkün de¤il.                            50’nin üzerinde art›fl sa¤land›.
              Ulafl›m-özel sektör: Ulafl›m altyap›m›za  sa¤land›.         Ulafl›m-lojistik: Bunu baflarmak için
            yapt›¤›m›z bu yat›r›mlar ülkemize sadece d›fl          ise 2003 y›l› sonras›nda Demiryollar›nda bir-
            ticaret olarak da dönmüyor. Ülkemizde yat›r›m orta-  biri ard›na büyük projeler haz›rlanarak uygulamaya
            m›n›n geliflmesini de sa¤l›yor. Bak›n; yapt›¤›m›z dev  kondu. Yüksek H›zl› Tren hatlar› infla edilmesi, 150
            projeler, ülkemiz özel sektörünü de yat›r›m kabiliyet-  y›ld›r el de¤meyen yollar›n yenilenmesi, lokomotif
            lerini de gelifltiriyor. Bundan 10 y›l önce özel sektör  ve vagon park›n›n modernize edilmesi, ulusal demir-
            yat›r›m ortam› bulamazken, yat›r›m yapacak proje  yolu endüstrisinin oluflturulmas›, kent içi rayl› sis-
            bulamazken, flimdi Avrupa’n›n hatta dünyan›n g›p-  temlerin gelifltirilmesi, üretim merkezlerinin, sanayi
            tayla izledi¤i projeleri gerçeklefltirir oldu. Türkiye  bölgelerinin demiryollar›na ba¤lanarak ve lojistik
            özel sektörü ülkemizin dört bir yan›nda büyük proje-
            lere imza att›, milyar dolarl›k projeleri hayata geçirdi.
            Anadolu’ya s›¤mayan özel sektörümüz bununla de
            yetinmeyip dünyan›n her köflesinde yeni havaliman-
            lar›, yeni yat›r›mlar yapt›lar. Hatta geçti¤imiz günler-
            de dünyan›n en büyük projelerinden biri olan ‹stan-
            bul Yeni Havaliman› Projesi’ni de 5 Türk firmas›n›n
            oluflturdu¤u konsorsiyum kazand›. Neredeyse 90 mil-
            yar TL’lik bu dev proje, dünyaya Türkiye’nin nerede
            oldu¤unu gösterdi. fiu anda yap›m› devam eden ‹z-

            22 KobiEfor Ekim 2013
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27