Page 38 - KobiEfor_Ocak_2013
P. 38

UZMAN                          Anadolu’da marka yaratmak…
                                                        Bir baflar› öyküsü

                                       A    nadolu’nun birçok kentinde ulus-  lar› baflar›lardan gurur duyuyoruz.
                                            lararas› standartlarda ve kalitede
                                                                          Bu yar›flmada dikkatimi çeken baflar›
                                                                          öyküsü olarak de¤erlendirebilece¤imiz
                                            üretim yapan firmalar markalafla-
                                        mad›klar› için bir çok dünya markas›na  ‘Küçük ‹flletmeler’ dal›nda birincilik
                                        fason üretim yapmak zorunda kalmak-  ödülü alan bir flirketten söz edece¤im.
                                        talar. Örne¤in, Bursa’da ve Denizli’de  1992 y›l›nda Mu¤la’n›n Dalaman ilçe-
                                        üretim yapt›ran çok say›daki uluslara-  sinde kurulan San Bilgisayar uzun y›l-
                                        ras› giyim ve havlu-bornoz markalar›  lard›r turizm alan›nda edinmifl oldu¤u
                                        burada fason ürettirdikleri ürünleri ge-  tecrübe ve yetiflmifl personeli ile Inco-
                                        rek kendi ülkelerinde gerekse ihracat  ming ve Outgoing faaliyetinde bulunan
                                        yapt›klar› ülkelerde üç ya da dört kat›  acente ve tur operatörlerine Sejour ve
                                        fiyata satmaktad›rlar. Bu durum sade-  TourVisio markal› ürünleri ile çözümler
                                        ce  giyimde havlu-bornozda de¤il, bir  sunan bir yaz›l›m flirketi. Acenteler ve
                                        çok alanda üretilen ürünlerde de ge-  son kullan›c›lar için gelifltirmifl oldu¤u
                                        çerli olmaktad›r.                 web uygulamalar› ile çözüm ortaklar›na
                                        Ülkemizde marka bilincinin her sektör-  Türkiye ve ‘dünya’da rekabet gücü ka-
                                        de geliflmesi için görsel ve yaz›l› med-  zand›rmakta. fiirketin gelifltirdi¤i bir
                                        yada yay›nlar yap›lmakta  ve  bu amaç-  baflka yaz›l›m da  Sejour  ve  TourVisio
             H‹LM‹ DEVEL‹               la yar›flmalar düzenlenmekte.      programlar›yla entegre edilen Sanfi-
             hilmideveli@kobi-efor.com.tr  KobiEfor Dergimiz’de markalaflma bi-  nans Muhasebe Yaz›l›m›.
                                        lincinin geliflmesi ba¤lam›nda birçok  fiirket, bünyesinde istihdam etti¤i
                                        kez dosyalar haz›rlayarak hedef kitlesi-  Türk’lerin yan›s›ra 40 çok uluslu perso-
                                        ne sunmay› amaç edinmektedir.     neli ile 4 k›tada, Almanya, Finlandiya,
                                        Geçti¤imiz ay sonunda  Anadolu mar-  Hindistan, Hollanda, ‹ran, ‹spanya, ‹s-
                                        kalar› adl› bir yar›flma düzenlenmifl bu  veç ve ‹talya’n›n aralar›nda bulundu¤u
                                        yar›flmaya kat›larak ödül alan firmalar-  50 ülkede 500’e yak›n turizm seyahat
                                        la sohbet etme olana¤›n› bulmufltum.  acentas›na hizmet vermekte. Yeni y›lda
                                        Yar›flman›n amac›;  ‹stanbul d›fl›ndaki  da Almanya-Münih, Rusya, Tayland ve
                                        illerdeki flirketlerde marka bilinci yer-  Dubai’de ofis açmay› planlam›fllar.
             Anadolu’dan                lefltirmek, “marka olma” konusunu  Dünyada yaz›l›m sektöründe en iddial›
                                        öne ç›karmak. Bu illerdeki markalaflma  ülkelerinden biri olan Hindistan’›n en
         (Mu¤la-Dalaman)                stratejilerini, marka olma yolunda iler-  büyük firmalar›ndan birinde de bu
                                        leyenlerin baflar› öykülerini biraraya  program›n kullan›lmas› gelinen baflar›-
            do¤an yüksek                getirip ödüllendirmek. Böylece di¤er  n›n bir göstergesi olarak  görülmeli.
            katmade¤erli                Anadolu flirketlerine modeller yarat-  Türkiye’de  aktif incoming acentalar›
                                                                          pazardaki pay› yüzde 90 civar›na ulafl-
                                        mak olarak belirlenmiflti. Patent ve
              bir ürünün                marka sahibi olma, yar›flmaya kat›labil-  m›fl. Turizme yönelik yurtiçi ve yurtd›fl›
                                        menin ön koflulu olarak öngörülmüfltü.  fuarlara sürekli olarak kat›l›yorlar. Ör-
         (yaz›l›m program›)             Yar›flmada; ‘Büyük fiirketler’ (‘Ticaret,  ne¤in  Türk turizminin nabz›n› tutan ve
                                        Tar›m ve ‹malat’ alt kategorilerinin her  en önemli sektör fuar› olan EMITT’e
            markalaflarak                birinde en baflar›l› ilk 3 flirket), ‘Küçük  2012 y›l›nda 16. kez kesintisiz kat›lm›fl-
         dünyan›n pek çok               ‹flletmeler’de ise (cirosu 10 milyon  lar. Akdeniz Üniversitesi  Atekno-
                                        TL’ye kadar olan) markalaflma konu-
                                                                          kent’te Ar-Ge çal›flmalar›yla yeni ürün
        ülkesinde tan›n›r ve            sunda en baflar›l› performans› sergile-  gelifltirme çabalar›n› sürdürmekteler.
                                        yen ilk 3 flirket ödüllendirilecekti.  Ülkemizdeki 55 üniversite, yüksekokul
         kullan›l›r konuma              Benim de içinde bulundu¤um jüri top-  ve turizm meslek liselerinde  Sejour
                                        lant›s›nda deyim yerindeyse ince ele-  Program› ders olarak okutulmakta. Ba-
         gelmesi gerçekten              yip s›k dokuyarak karar verildi ve de-  kanl›kta bu  program›  ders kitab› ola-
         bir baflar› öyküsü.             ¤erlendirmeye giren flirketler de ödül-  rak da bast›rm›fl.
                                                                          Anadolu’dan (Mu¤la-Dalaman) do¤an
                                        lerini alm›fl oldular. Yar›flmaya kat›l›m-
               Dile¤imiz                lar, Adana K›rflehir, Konya, Antalya, ‹z-  yüksek  katmade¤erli  bir ürünün (ya-
                                        mir, Sivas, Çorum, Hatay, Kütahya, An-  z›l›m program›) markalaflarak dünyan›n
          Anadolu’dan çok               kara, Bursa, Kocaeli, Karaman, Denizli,  pek çok ülkesinde tan›n›r ve kullan›l›r
                                        Mu¤la, Mersin ve Eskiflehir illerimiz-  konuma gelmesi gerçekten bir baflar›
              say›da San                dendi. Kat›lanlar›n tümü inan›lmaz ça-  öyküsü…
                                        balar›yla yurtiçinde ve yurtd›fl›nda  ço-  Eme¤i geçenleri kutlamak gerekiyor.
           Bilgisayar’lar›n             ¤umuzun fark›nda olamad›¤›m›z bafla-  Dile¤imiz Anadolu’dan çok say›da San
               ç›kmas›…                 r›ya imzalar›n› atm›fllard›. Elbette yar›fl-  Bilgisayar’lar›n ç›kmas›…
                                        maya kat›lmam›fl ancak bu baflar›y› ya-  2013 y›l›n›n tüm okurlar›m›za ve ülke-
                                        kalayan flirketlerimizin de varl›¤›n› bili-  miz insanlar›na sa¤l›k, baflar› ve mut-
                                        yor ve bunlar›n varl›¤›ndan yakalad›k-  luk getirmesini dilerim.

           38 KobiEfor Ocak 2013
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43