Page 39 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 39
Kentsel markalaflma ANKARA
E-Ankara Projesi
Ankara, Türkiye Cumhuriyeti'nin baflkenti olma- daha yaklaflt›racak. Bir Salih Bezci
s›, köklü tarihi geçmifli, kültürel miras› ve co¤raf- flehri marka yapmak
Ankara Ticaret Odas›
yas›ndan kaynaklanan çekicilikleriyle ayr›cal›kl› bir geri dönüflü en yüksek (ATO) Baflkan›
kültür ve turizm potansiyeline sahip, dünya bafl- yat›r›mlardan biridir.
kentleriyle k›yasland›¤›nda bu potansiyeli hareke- Sanal Ortamda Anka-
te geçirme anlam›nda oldukça yavafl veya geride ra'n›n Tan›t›m›: e-Ankara Projesi; Kalk›nma Bakan-
kal›yor. Y›ll›k 500 bin civar›nda turist alan Anka- l›¤› ve Ankara Kalk›nma Ajans›'n›n deste¤i, Gazi
ra'n›n Türkiye turizm pastas›ndan ald›¤› pay yüzde Üniversitesi, Ankara ‹l Kültür Turizm Müdürlü¤ü,
2 seviyesinde, bu yeterli de¤il. Ankaral›lar ve Ankara'y› Tan›tma Vakf› ‹flbirli¤i, TRT
e-Ankara projesi internet tabanl› bir pazarlama ve Ankara Büyükflehir Belediyesi ifltirakiyle gerçek-
modeliyle etkin bir kent pazarlama organizasyonu lefltirilen ve Ankara Ticaret Odas› (ATO) Turizm
oluflturarak Ankara’y› marka kent idealine bir ad›m Özel ‹htisas Komisyonu taraf›ndan yürütülüyor.
ten devlet de¤il, sivil etkinlik merkezleridir. Piyasa- cindeki firma veya kurum bir pedagoji laboratuvar›-
y› yöneten veya yönlendiren etkin sivil kurumlarla na dönüflmelidir. En ‘saçma’ gibi görünen fikirler bi-
iliflkiler markalaflma hedefinizin önemli basamaklar›- le markalaflma sürecinde son derece uyar›c› olabilir
d›r. Çünkü bu kurumlar› piyasa örgütlemifltir. Marka- ve bir çok yanl›fltan erken dönülmesini sa¤lar.
laflma süreci içine giren bütün faaliyetlerin piyasada-
ki örgütsel karfl›l›¤› olan kurumlar piyasa üzerinde 14. Tüketici: Ekonomiler son otuz y›lda nitelik de-
etkinlik kurman›z bak›m›ndan çok önemlidir. Buna ¤ifltirip ‘tüketici’ kavram›na yöneldiler. Tüketici Hak-
‘lobicilik’ de dahildir. Türkiye’deki yabanc› ticari ate- lar› hukuk haline geldi. Tüketici haklar› kavram› üre-
flelik, yabanc› ticaret odalar› veya ajanslar›n›, ülkeler time ve üreticiye dayal› eski piyasa kavram›n› fethet-
aras›nda ikili iliflkiler gelifltiren vak›f, dernek, kon- ti. Üretici-tüketici çeliflkilerinin tümü tüketici lehine
sey, platform vb. oluflumlar› markalaflma plan›n›z›n afl›ld›. Markan›n tescil makam› fabrikada toplanan
unsurlar› haline getirmelisiniz. güç idi, flimdi tüketici oldu.
12. Bilginin markalaflmadaki rolü: 15. Tan›t›mda inovasyonn: Markalaflma sürecinin
Bilgisiz markalaflma yoluna ç›kmay›n›z. Beni ama- her aflamas› tan›t›m› da kapsamak zorundad›r. Ta-
c›ma hangi bilgi götürür sorusunun yan›t›n› do¤ru n›tma, en az üretimdeki inovasyon kadar önem ta-
vermek de bir uzmanl›k meselesidir. Bu nedenle da- fl›r. ‹maj bu alanda do¤ar ve flekillenir. Tan›t›mda za-
n›flmanl›k hizmeti almak markalaflman›n ayr›lmaz bir af, klasikleflmedir. Klasik, özgün olan› bast›rd›¤› için
unsurudur. tan›t›mda ‘fark yaratma’n›n önünü keser. Tan›t›m öz-
gün olmal›d›r. KOB‹ dedi¤imiz iflletme ölçe¤i için
13. fiirket insand›r: Markalaflma sürecinde yer alan markalaflma imkan yaratan da iflte bu özgünleflme-
bütün bireylere belli bir karakter (üniform de¤il) ka- dir. Tan›t›m›n yayg›n kullan›lan, reklam ve fuar araç-
zand›r›lmal›d›r. De¤iflik ifadeyle, marka yaratma süre- lar›na flimdi de internet ve sosyal medya eklendi. Bu
‹malatta markalaflma ‹MES Sanayi Sitesi
Kurumsal marka örne¤i
Sektörde marka olman›n ve bu markay› daha yukar›ya tafl›yabilmenin
ilk koflulu, üretilen ifllerin kalitesi ve referans›d›r. Markalaflmak demek, ka-
lite demektir. Markalaflmak demek, güven demektir. Tüketicilerin marka
olmufl isimleri tercih etmelerinin en önemli nedenleri de bunlard›r. Bu ne-
denle marka olabilmek için öncelikle tüketici gözünde kaliteli ve güven
kazanan ifllere imza at›lmas› gerekmektedir. Bu aç›dan Türkiye’nin organi-
ze olmufl ilk sanayi sitesi kimli¤ini üzerinde tafl›yan ‹MES’te kuruldu¤u
günden bugüne kurumsal de¤erini her zaman yükseltmifl, kat›l›mc›s›na
sundu¤u hizmetlerle her zaman örnek sanayi modelini oluflturmufltur. Yur-
tiçinde ve yurtd›fl›nda Türk madeni eflya sektörünün en önemli temsilcisi
Kemal Akar olan ‹MES, gelecek projeleri, yat›r›mlar› ve hedefleriyle de marka de¤erini
‹MES Sanayi Sitesi Baflkan› korumakta ve artt›rmaktad›r.
A¤ustos 2012 KobiEfor 39