Page 34 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 34

KAPAK



            Kentsel markalaflma                 SAMSUN

                           Medeniyetler müzesi olarak markalaflma


               Hedeflerini koyan, inanan, bütün-                         l Samsun Merkez ve Terme’de
            leflen ve güçlerini birlefltiren Samsun                          Gemi ‹nfla Sanayi Bölgesi
            iyi bir sinerji yakalam›flt›r. Geliflimi                       l Serbest Bölge ve Lojistik Köy
            kurgulama ve uygulama uyumunu                                l Samsun Sa¤l›k Serbest Bölgesi
            özel, kamu, sivil ve yerel iflbirli¤i ile                     l Uluslararas› T›bbi Cihazlar
            sa¤lam›flt›r. Bu uyum ve üretim çaba-                           ‹malat› Sanayi Kongresi ve Sergisi
            s› çok say›da projenin hayata geçiril-                       l Ladik Akda¤ Kayak Merkezi
            mesini sa¤lam›flt›r. Kentimizin marka                         l Havza ilçesi Kapl›calar Bölgesi
            imaj›na katk›lar› yönünden bir kaç›n›                        l Bafra Kufl Cenneti
            sayay›m:                                                     l Samsun Kültür Sanat Platformu
               l Samsun Teknopark A.fi.’nin                               l Samsun Devlet Opera Balesi
                kuruluflu                                                 Samsun bütün resmi-özel kurumla-
               l Fuar ve kongre merkezi yap›m›    Hüseyin Aksoy        r›yla markalaflma konseptini benimse-
                için protokol                       Samsun Valisi      mifltir.

            yet devrimi geçirmelisiniz. Planl› düflüneceksiniz, bu
            nedenle bir düflünce plan›n›z olacak. Markalaflt›raca-  Pazarlama ve iletiflim önemli
            ¤›n›z fley satt›¤›n›z veya sataca¤›n›z ürün, hizmet ve-
            ya bunlar›n flemsiyesi olan flirketinizin ad› ve sembo-  Dünyada art›k rekabet
            lüdür. O zaman sorular peflpefle gelir: Ne sataca¤›m,  küresel ölçekte. Türki-
            kim’e sataca¤›m, niçin sataca¤›m, nas›l sataca¤›m?..  ye’de bu ölçe¤in kapsa-
            Düflünce plan›n›zda bu sorular›n yan›tlar› berrak bi-  ma alan›nda. Rekabette
            çimde gözükmelidir. Ürün tan›m›, hedef kitle veya  iç ve d›fl pazar ayr›m› or-
            pazar tan›m›, pazarlama stratejileri ve taktikler bir  tadan kalkt›. Üstelik ar-
            bütün olarak düflünce plan›nda flekillenmelidir.   t›k hemen her ihtiyac›n
                                                             karfl›l›¤› ürün ve hizmet-
              2. Hedefini somutla: Markalaflma genel veya so-  lerin pek çok karfl›l›¤›n›n
            yut bir pazar için yap›lmaz. Bu nedenle hedef pazar  var oldu¤u bir dünyada
            s›n›r›, insan›, kültürü, gelene¤i, e¤ilimleri ve seçme  yafl›yoruz. Art›k,  “kalite-
            kriterleri ile derinden bilinir olmal›. Daha önemlisi,  li” ve “do¤ru fiyat politi-
            hedef pazar›n bugünü de¤il, gelece¤idir. Bu neden-  kas›” ile bir ürün üret-  Figen ‹flbir
            le pazar politik ve ekonomik angajmanlar›yla birlik-  mek ve süreci do¤ru in-  ‹letiflim Dan›flmanl›¤›
            te incelenmelidir. K›saca, sürecin en sonunda yer  san kayna¤› ile yönet-  fiirketleri Derne¤i (‹DA)
            alan müflteri en bafla geçmelidir.                 mek yani sadece “iyi”   Baflkan›
                                                             olmak yetmiyor. Çünkü
              3.  Fark›n›z›  yarat›n  ve  büyütün:  Markalaflmada  ça¤›m›z tüketicisi 24 saat iletiflim bombard›man›
            benzeflmek öldürür, fark hayat verir. “Fark”› yarat-  alt›nda.  Tüketicinin “iyiler” aras›nda tercihini kul-
            madan markalaflma yoluna girilmemeli. Çünkü mar-  lanmas›n›n ilk yolu onun zihninde “marka de¤eri”
            kalaflt›r›lacak olan, “fark”tan baflka bir fley de¤ildir.  yaratarak yer edinmekten geçiyor.
            Fark e¤er düflüncede yarat›lm›flsa geriye gerçeklefl-  Marka de¤eri yaratman›n yolu da do¤ru ve ger-
            mesi için yap›lacak y›¤›nak kal›r.               çekçi bir pazarlama ve iletiflim stratejisi olufltur-
                                                             makla mümkün. Pazarlama ve iletiflim stratejileri-
              4. Kimlik oluflturulmas›: Marka infla edilirken ay-  ni yönetmek için yat›r›mc›lar›n bu alan› teslim
            n› zamanda bir kimlik infla edilmektedir. Kimli¤in  edecekleri departmanlar› kurup ilgili profesyonel-
            sembolize  edilmesi gerekir. Bu isimdir, logodur, is-  leri seçmeden önce kendilerinin bizzat bu alan›
            tenilen ça¤r›fl›m› dolays›z yapacak semboldür. Mar-  çok daha iyi kavramalar›n›, ö¤renmelerini ve dün-
            kalaflt›r›lacak ‘fley’in isimlendirilmesi ciddi bir ifltir  yadaki ya da ülkemizdeki “marka oluflturma” hi-
            ve o fleye egemen oldu¤unuz anlam›na gelir. ‹sim si-  kayelerini ö¤renip içsellefltirmelerinin çok önemli
            zi önden çekmeyecek, arkadan itecektir. Belirlenmifl  oldu¤u görüflündeyim.
            amaca uygun bir adland›rma en do¤rusudur. ‹sim
            anlataca¤›n›, size veya herhangi birilerine de¤il, nez-  kadar  yerine oturmal›d›r. Genellikle konumlanma
            dinde marka olunmak istenen hedef kitleye anlata-  yerel bafllayacak, Türkiye’yi kapsayacak, bölge ça-
            cakt›r. Marka ad›, ürün veya hizmetin gerçekli¤inden  p›nda yayg›nlaflacak ve sonra da global olacakt›r.
            ve niteli¤inden kopmamal›d›r. Ama unutmayal›m ki  ‹simlendirmenin Türkçe olmas› bu nedenle dikkate
            soyutlamad›r ve sürecin ilk ad›m›ndan son ad›m›na  al›nacak bir öneridir.
            34 KobiEfor A¤ustos 2012
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39