Page 31 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 31
Sektörel markalaflma MAK‹NE TANITIM GRUBU
Marka makine cari a盤› düzeltir
Makine Tan›t›m Grubu (MTG), güçlendirilerek kal›c› hale getirilmesi, MTG’ye ka-
sektörün daha etkin tan›t›labil- zand›r›lan kurumsal kimli¤in ve referans noktas›
mesi, ihracat›n›n art›r›lmas›, ima- olma misyonunun sürdürülebilmesi MTG’nin stra-
j›n›n gelifltirilmesine yönelik fa- tejisinin temelini oluflturuyor.
aliyetlerin gerçeklefltirilmesi, MTG, uluslararas› düzeyde pekçok fuara kat›l-
markalaflma ve ortak tan›t›m ça- makta, belirlenen fuarlarla efl zamanl› olarak rek-
l›flmalar›n›n organize edilmesi lam kampanyalar› yürütmekte, yurtd›fl›nda hedef
amac›yla gerekli finansman›n pazarlarda ülke özelli¤ine göre tan›t›m stratejileri
sa¤lanmas› için oluflturulmufltur. belirleyerek faaliyetlerini yönlendirmekte, heyet or-
Adnan Dalgak›ran Bu nedenle, MTG’nin kurulufl ganizasyonlar› yapmakta, dergilere ilan vermekte,
Makine Tan›t›m Grubu amac› çerçevesinde yap›lan ça- Makine Sanayii Sektör Platformu Üyesi sektörel
Baflkan› l›flmalar, Türk makinesi alg›s›n›n dernek/birliklerimizin yurtd›fl› tan›t›ma yönelik fa-
güçlendirilmesi, Türk makine aliyetlerini desteklemekte, kalitenin öneminden
sektörünün gelmifl oldu¤u seviye ve potansiyeli hareketle TURQUM kalite belgesi sahibi firmalar›-
hakk›nda makine al›c›lar›n›n ve sektör paydafllar›- m›za destek sa¤lamakta, bunun gibi pekçok faali-
n›n fark›ndal›¤›n›n art›r›lmas› temeline dayan›yor. yeti sürekli olarak hayata geçirmektedir.
Firmalar markalaflma faaliyetlerinde ürünlerini 4-5 y›ld›r bafllatt›¤› tan›t›m ata¤›n› aral›ks›z de-
ve kendi markalar›n› tan›t›rken, biz sektöre ve gü- vam ettiren MTG ilk olarak yaz›l› ve görsel medya-
cüne vurgu yap›yor, dolayl› olarak firmalar›m›z›n da “T›k›r T›k›r” slogan›yla yer alm›fl, önce yurtiçin-
markalaflmas›na da katk›da bulunuyoruz. Di¤er de daha sonra ise yurtd›fl›nda sektör lehine ka-
yandan kaliteli üretim yapan, uluslararas› pazarlar- muoyu yarat›lm›fl ve çok olumlu tepkiler al›nm›flt›r.
da yer edinmifl firmalar›m›z da sektörün imaj›na Bunun yan›s›ra Makine Tan›t›m Grubu “Turkey to
olumlu yönde katk›da bulunuyor. Success” slogan›yla da yurtd›fl›nda faaliyetler ger-
MTG, 2007 y›l›nda kurulduktan hemen sonra çeklefltirmektedir. Baflar›n›n anahtar›n›n Türk maki-
yurtiçinde bir Alg› Anketi çal›flmas› yapm›fl ve bu- ne sektöründe oldu¤una yap›lan bu slogan da
radan elde edilen verilere göre bir strateji belirle- Türk makine sektörüne dikkat çekmek aç›s›ndan
mifltir. Alg› anketinde MTG taraf›ndan yap›lacak fa- oldukça etkili olmaktad›r.
aliyetlerde; sektörde ulafl›lan kalite, Türk makine Makine ve Aksamlar› ‹hracatç›lar› Birli¤i ile Maki-
sektöründe kendini kan›tlam›fl yerli markalar / ku- ne Tan›t›m Grubu’nun yurtiçi ve yurtd›fl›ndaki yo-
rumsal yerli üreticiler oldu¤u vurgusuna yer veril- ¤un ve aktif çal›flmalar› sayesinde makine sektörü-
mesi gerekti¤i sonucu ortaya ç›km›flt›r. nün kendi do¤as›ndaki güç farkedilir k›l›nm›flt›r.
Bu nedenle, 200 ülkeye kendi markas› ile ihra- Makine Tan›t›m Grubu, flu anda Almanya’y› he-
cat yapan Türk makine sektöründe kaliteli makine- def pazarlar aras›nda belirledi ve tan›t›m faaliyetle-
ler üretildi¤i/ihraç edildi¤i, Türkiye’nin sektörde rine bafllad›. fiu anda Almanya’n›n makine ithala-
baflar›l› oldu¤u mesaj› verilmektedir. Türk Makine t›ndan yüzde 1,4 pay al›yoruz ve 6. s›radaki teda-
Sektörü dünya makine sektörüne kalitesiyle, tek- rikçi konumunday›z. Hedefimiz Almanya’n›n makine
nolojisiyle, insan kayna¤›yla yön veriyor imaj› ya- ithalat›ndan yüzde 5 pay almak. Güney Amerika da
rat›lmaya çal›fl›lmaktad›r. odaklanmam›z gereken pazarlar aras›nda yer al›yor.
“‹letiflimde devaml›l›k esast›r” ilkesinden hare- Bu pazarlar ve belirleyece¤imiz di¤er hedef ülkeler-
ketle çal›flmalar›m›z› yürütüyoruz. Yarat›lan alg›n›n de faaliyetlerimize h›zla devam edece¤iz.
mutfakt›r, gerçekleflti¤i yer ise piyasad›r. ‹kisi
aras›nda ‘servis sanat›’ yer al›r. Markalaflma
iliflkilerinin tümü, o halde marka kültürü de bu
alanda infla edilecektir. En leziz mutfak ürünü
dahi tüketicisinin a¤›z tad›na ulaflmad›kça mar-
kalaflmaz. Üretimin tüketici alg›s› ile buluflun-
caya kadar katetti¤i yolu ilan, reklam, tan›t›m,
halkla iliflkiler ve sosyal çal›flmalar gibi, bir di-
zi entelektüel marka tafl›y›c›lar› doldurur. Bura-
daki tafl›y›c› aktörlerde marka kültürü yoksa,
ürün tüketiciye yine ulaflacakt›r ama ‘marka’
olarak de¤il.
A¤ustos 2012 KobiEfor 31