Page 27 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 27

zorlayan olumsuzluklar haline gelemezler, aksine   Deneyim: Markalaflma örneklerini örnek almama-
           uyar›c› olurlar.                                 l›, al›c› gözle fakat elefltirel aç›dan okumal›y›z. Her
                                                            marka bafll› bafl›na bir ekonomik tarihtir, bizim mar-
              Teori: Teori, prati¤in içinden göremedi¤imizi gör-  kalaflmam›z da kendi özel tarihimiz olmal›d›r. Bire
           memizi sa¤lad›¤› için önem tafl›r, çünkü süzülmüfl  bir kopyalanm›fl markalaflma stratejileri kiflisel ve
           tecrübedir. Ancak pratik t›kanmad›kça da teoriden  kurumsal inovasyonu öldürür.
           uzak durmak gerekir. Her markalaflma prati¤ini te-
           orilefltirmeye kalk›flmak ise Türkiye gibi, henüz kül-  Kararl›l›k: Markalaflma sürecinin arkas›nda ‘inat’
           türünü edinme aflamas›ndaki ortamlarda kafa kar›fl-  de¤il, yarat›c› bir kararl›l›k olmal›d›r. Çünkü marka-
           t›rmaktan baflka bir fley de¤ildir.                laflma bir dizi operasyonu gerektirir ve kemikleflmifl

            Türkiye rekabette kendi
            markalar›yla güçlenecek


               Türk firmalar›n›n yurtd›fl›nda markalaflmalar›na
            yönelik  kamu desteklerini  Ekonomi Bakan› Zafer
            Ça¤layan’a sorduk.

               TURQUALITY Program› kapsam›nda firmalara
               hangi destekler sa¤lanmaktad›r?
               TURQUALITY® Program› yaln›zca ihracat› artt›r-
            maya odaklanan klasik bir ihracat› teflvik progra-
            m›n›n ötesinde, “10 y›lda 10 dünya markas›” vizyo-
            nuyla yola ç›km›fl, Türkiye’den önce bölgesel son-
            ra küresel markalar ç›karmay› hedefleyen bir prog-  tir. Bu kapsamda; yat›r›mlar›n geri dönüflünün
            ramd›r.                                        al›nmaya baflland›¤› bir noktada deste¤in kesilme-
               Bu vizyon ile TURQUALITY® Program› kapsa-   si do¤ru bulunmam›fl ve belirli seviyenin üzerinde
            m›nda tasar›mdan pazarlamaya, sat›fltan sat›fl son-  performans sergiledi¤i tespit edilen firmalar›n des-
            ras› hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayacak  te¤inin ilave 5 y›l daha uzat›lmas› yönünde çal›fl-
            flekilde yönetsel bilgi birikimi ve kurumsallaflma  malar yap›lm›flt›r.
            konular›nda destek verilmektedir.
               Finansal desteklere ilaveten, flirketlerin befleri  Türkiye’nin 2023 vizyonuna TURQUALITY
            ve kurumsal altyap›s›n› güçlendirmesinin ve finan-  Program›’n›n katk›s› ne olacakt›r?
            sal desteklerin marka için do¤ru yat›r›mlara dönüfl-  Günümüz rekabet ortam›nda, firmalar›n tüketici
            mesinin hedeflendi¤i, finansal olmayan destekler  gözünde kendini farkl›laflt›rmas› giderek zorlafl-
            de bulunmaktad›r. Bu ba¤lamda  yap›lan detayl›  maktad›r.
            analiz çal›flmas› neticesinde; her flirketimiz için  Bu kapsamda, rekabetin ve kurumsallaflman›n
            Markalaflma Yol Haritas› oluflturulmakta, firmaya  fiyat ekseninden ç›kar›p marka eksenine oturtul-
            kendi markas›na özgü kendi stratejisini yaratma  mas›n› hedefleyen TURQUALITY® Program›, Türki-
            imkan› sa¤lanmaktad›r.                         ye’nin 2023 vizyonunun önemli bir destekleyicisi-
               Bir deste¤imiz de iki üniversitemizle gerçeklefl-  dir. TURQUALITY® ile bugün Paris, Milano, New
            tirdi¤imiz “TURQUALITY® Yönetici Gelifltirme Prog-  York, Londra ve Moskova gibi dünya moda ve ti-
            ram›”d›r. TURQUALITY® Program› kapsam›ndaki    caret merkezlerinde temsil edilen Türk markalar›-
            firmalar›n ihtiyaçlar›na göre “Executive MBA” for-  n›n varl›¤› buna kan›tt›r.
            mat›nda tasarlanan “TURQUALITY® Yönetici Gelifl-
            tirme Program›”d›r; firmalar›m›z›n orta ve üst dü-  TURQUALITY Program›’na hizmet sektörünün
            zey yöneticilerine e¤itim verilmektedir.          dahil edilmesi ve öngörülen hedefler nelerdir?
               Bir di¤er deste¤imiz dünyaca ünlü markalaflma   2011 y›l› May›s ay›nda yap›lan de¤ifliklikle, gas-
            ve pazarlama gurular›n›n firmalar›m›zla buluflturul-  tronomi sektörü TURQUALITY kapsam›na al›nm›fl-
            du¤u “TURQUALITY® Vizyon Seminerleri”dir, fir-  t›r. Böylelikle, zincir restoranlar›n yurtd›fl›nda mar-
            malar›m›z›n markalaflma yolundaki vizyonlar›n›n  kalaflmas›na yönelik faaliyetleri desteklenebilmek-
            gelifltirilmesi, hedeflenmektedir.              tedir. Yurtd›fl›nda markalaflma vizyonu ve hedefi
                                                           olan zincir restoranlar›n, di¤er desteklere ilaveten,
               Dünya ekonomisinde yaflanan kriz,            restoranlar›n›n kira ve dekorasyonu, endüstriyel
               TURQUALITY Program›’n› nas›l etkilemifltir?   mutfak kurulum giderleri, aflç›/fleflerin istihdam gi-
               2008 y›l› sonundan itibaren etkisini gösteren  derleri ve hijyen belgeleri gibi harcamalar› TUR-
            küresel kriz, flüphesiz ki flirketlerimizi de etkilemifl-  QUALITY Program› kapsam›nda desteklenmektedir.


                                                                                     A¤ustos 2012 KobiEfor 27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32