Page 27 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 27
zorlayan olumsuzluklar haline gelemezler, aksine Deneyim: Markalaflma örneklerini örnek almama-
uyar›c› olurlar. l›, al›c› gözle fakat elefltirel aç›dan okumal›y›z. Her
marka bafll› bafl›na bir ekonomik tarihtir, bizim mar-
Teori: Teori, prati¤in içinden göremedi¤imizi gör- kalaflmam›z da kendi özel tarihimiz olmal›d›r. Bire
memizi sa¤lad›¤› için önem tafl›r, çünkü süzülmüfl bir kopyalanm›fl markalaflma stratejileri kiflisel ve
tecrübedir. Ancak pratik t›kanmad›kça da teoriden kurumsal inovasyonu öldürür.
uzak durmak gerekir. Her markalaflma prati¤ini te-
orilefltirmeye kalk›flmak ise Türkiye gibi, henüz kül- Kararl›l›k: Markalaflma sürecinin arkas›nda ‘inat’
türünü edinme aflamas›ndaki ortamlarda kafa kar›fl- de¤il, yarat›c› bir kararl›l›k olmal›d›r. Çünkü marka-
t›rmaktan baflka bir fley de¤ildir. laflma bir dizi operasyonu gerektirir ve kemikleflmifl
Türkiye rekabette kendi
markalar›yla güçlenecek
Türk firmalar›n›n yurtd›fl›nda markalaflmalar›na
yönelik kamu desteklerini Ekonomi Bakan› Zafer
Ça¤layan’a sorduk.
TURQUALITY Program› kapsam›nda firmalara
hangi destekler sa¤lanmaktad›r?
TURQUALITY® Program› yaln›zca ihracat› artt›r-
maya odaklanan klasik bir ihracat› teflvik progra-
m›n›n ötesinde, “10 y›lda 10 dünya markas›” vizyo-
nuyla yola ç›km›fl, Türkiye’den önce bölgesel son-
ra küresel markalar ç›karmay› hedefleyen bir prog- tir. Bu kapsamda; yat›r›mlar›n geri dönüflünün
ramd›r. al›nmaya baflland›¤› bir noktada deste¤in kesilme-
Bu vizyon ile TURQUALITY® Program› kapsa- si do¤ru bulunmam›fl ve belirli seviyenin üzerinde
m›nda tasar›mdan pazarlamaya, sat›fltan sat›fl son- performans sergiledi¤i tespit edilen firmalar›n des-
ras› hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayacak te¤inin ilave 5 y›l daha uzat›lmas› yönünde çal›fl-
flekilde yönetsel bilgi birikimi ve kurumsallaflma malar yap›lm›flt›r.
konular›nda destek verilmektedir.
Finansal desteklere ilaveten, flirketlerin befleri Türkiye’nin 2023 vizyonuna TURQUALITY
ve kurumsal altyap›s›n› güçlendirmesinin ve finan- Program›’n›n katk›s› ne olacakt›r?
sal desteklerin marka için do¤ru yat›r›mlara dönüfl- Günümüz rekabet ortam›nda, firmalar›n tüketici
mesinin hedeflendi¤i, finansal olmayan destekler gözünde kendini farkl›laflt›rmas› giderek zorlafl-
de bulunmaktad›r. Bu ba¤lamda yap›lan detayl› maktad›r.
analiz çal›flmas› neticesinde; her flirketimiz için Bu kapsamda, rekabetin ve kurumsallaflman›n
Markalaflma Yol Haritas› oluflturulmakta, firmaya fiyat ekseninden ç›kar›p marka eksenine oturtul-
kendi markas›na özgü kendi stratejisini yaratma mas›n› hedefleyen TURQUALITY® Program›, Türki-
imkan› sa¤lanmaktad›r. ye’nin 2023 vizyonunun önemli bir destekleyicisi-
Bir deste¤imiz de iki üniversitemizle gerçeklefl- dir. TURQUALITY® ile bugün Paris, Milano, New
tirdi¤imiz “TURQUALITY® Yönetici Gelifltirme Prog- York, Londra ve Moskova gibi dünya moda ve ti-
ram›”d›r. TURQUALITY® Program› kapsam›ndaki caret merkezlerinde temsil edilen Türk markalar›-
firmalar›n ihtiyaçlar›na göre “Executive MBA” for- n›n varl›¤› buna kan›tt›r.
mat›nda tasarlanan “TURQUALITY® Yönetici Gelifl-
tirme Program›”d›r; firmalar›m›z›n orta ve üst dü- TURQUALITY Program›’na hizmet sektörünün
zey yöneticilerine e¤itim verilmektedir. dahil edilmesi ve öngörülen hedefler nelerdir?
Bir di¤er deste¤imiz dünyaca ünlü markalaflma 2011 y›l› May›s ay›nda yap›lan de¤ifliklikle, gas-
ve pazarlama gurular›n›n firmalar›m›zla buluflturul- tronomi sektörü TURQUALITY kapsam›na al›nm›fl-
du¤u “TURQUALITY® Vizyon Seminerleri”dir, fir- t›r. Böylelikle, zincir restoranlar›n yurtd›fl›nda mar-
malar›m›z›n markalaflma yolundaki vizyonlar›n›n kalaflmas›na yönelik faaliyetleri desteklenebilmek-
gelifltirilmesi, hedeflenmektedir. tedir. Yurtd›fl›nda markalaflma vizyonu ve hedefi
olan zincir restoranlar›n, di¤er desteklere ilaveten,
Dünya ekonomisinde yaflanan kriz, restoranlar›n›n kira ve dekorasyonu, endüstriyel
TURQUALITY Program›’n› nas›l etkilemifltir? mutfak kurulum giderleri, aflç›/fleflerin istihdam gi-
2008 y›l› sonundan itibaren etkisini gösteren derleri ve hijyen belgeleri gibi harcamalar› TUR-
küresel kriz, flüphesiz ki flirketlerimizi de etkilemifl- QUALITY Program› kapsam›nda desteklenmektedir.
A¤ustos 2012 KobiEfor 27