Page 26 - KobiEfor_Agustos_2012
P. 26
KAPAK
CO⁄RAF‹ ‹fiARET TESC‹LL‹ Jirkan Kilimi
YÖRESEL ÜRÜNLER‹M‹Z Taflköprü sar›msa¤›
Türkiye’de 3000’i aflk›n yöresel ürün bulunuyor. An-
cak bunlar›n yüzde 6’s› co¤rafi iflaret himayesine gir-
mifl. Oysa salt bu noktadan ç›karak ürünleri ve yöre-
yi dünya çap›nda markalaflt›rmak mümkündür. Tescil
giderleri kamu deste¤i görürse Türkiye’de markalafl-
ma kültürünün geliflmesi önemli bir ivme kazanacak-
t›r. Co¤rafi iflaretli ürün örneklerimiz flunlard›r:
● Adana Kebab› ● Diyarbak›r Karpuzu ● ‹skilip Dolmas› ● Paz›r›k El Hal›s›
● Afyon Kayma¤› ● Döflemealt› El Hal›s› ● ‹skilip Turflusu ● Pervari Bal›
● Afyon Mermeri ● Edirne Beyaz Peyniri ● ‹zmit Piflmaniyesi ● Rak›
● Afyon Past›rmas› ● Edirne Tava Ci¤eri ● ‹znik Çinisi ● Rize Bezi
● Afyon Sucu¤u ● Edremit Zeytinya¤lar› ● Jirkan Kilimi (Feretiko)
● Akbafl Çoban Köpe¤i ● Ege ‹nciri ● Kale Biberi ● Salihli Kiraz›
● Akçaabat Köftesi ● Ege Pamu¤u ● Kalecik Karas› Üzümü ● Salihli Odun Köfte
● Akflehir Kiraz› ● Ege Sultani Üzümü ● Kangal Bal›kl› Kapl›cas› ● Siirt Battaniyesi
● Anamur Muzu ● Elaz›¤ Öküzgözü Üzümü ● Kangal Koyunu ● Siirt Büryan Kebab›
● Antakya Künefesi ● Erzincan Bak›r ‹fllemesi ● Karnavas Dut Pekmezi ● Siirt F›st›¤›
● Antep Baklavas› ● Erzincan Tulum Peyniri ● Kars El Hal›s› ● Siirt Perde Pilav›
● Antep F›st›¤› ● Erzurum Civil Peyniri ● Kars Türk Çoban Köpe¤i ● Simav El Hal›s›
● Arapgir Köhnü Üzümü ● Eskiflehir Lüle Tafl› ● Kayseri Mant›s› ● Sivas El Hal›s›
● Ayd›n ‹nciri ● Eflme-Yörük Kilimi ● Kayseri Past›rmas› ● So¤anl› Bebe¤i
● Ayval›k Zeytinya¤› ● Ezine Peyniri ● Kayseri Sucu¤u ● Sümer Kars El Hal›s›
● Bafra Pidesi ● Finike Portakal› ● Kemalpafla Tatl›s› ● Süper ‹nce Kilim
● Bart›n ‹fli Tel K›rma ● Türk Gül Likörü ● K›rka¤aç Kavunu ● fianl›urfa Biberi
● Bayat Türkmen Kilimi ● Türk Kay›s› Likörü ● Kula El Hal›s› ● fianl›urfa Çi¤ Köfte
● Bergama El Hal›s› ● Gemlik Türk At› ● Kütahya Çinisi ● Tarsus Beyaz› Topac›k
● Boyabat Çemberi ● Gemlik Zeytini ● Malatya Kay›s›s› ● Tarsus fialgam›
● Bozda¤ Kestane fiekeri ● Giresun Tombul F›nd›¤› ● Marafl Biberi ● Tarsus Yayla Band›rmas›
● Burdur Ceviz Ezmesi ● Gördes El Hal›s› ● Marafl Dondurmas› ● Taflköprü Sar›msa¤›
● Bünyan El Hal›s› ● Görece Nazar Boncu¤u ● Mardin Imlebbes ● Taflp›nar El Hal›s›
● Çanakkale El Hal›s› ● Gümüflhane Dut Pestili ● Mardin ‹kbebet ● Tavflanl› Leblebisi
● Çarfl›bafl› Keflan› ● Gümüflhane Kömesi ● Mardin Kaburga Dolmas› ● Terme Pidesi
● Çay ‹lçesi Viflnesi ● Güneyege Zeytinya¤lar› ● Mardin Kibe ● Trabzon Telkariye-Has›r›
● Çelikhan Tütünü ● Hellim / Halloumi ● Mardin Sembusek ● Türk Rak›s›
● Çimin Üzümü ● Hereke ‹pek El Hal›s› ● Mersin Cezeryesi ● Türk Taz›s›
● Çorum Leblebisi ● Hereke Yün El Hal›s› ● Milas El Hal›s› ● Türkmen El Hal›s›
● Çubuk Turflusu ● Hereke Yün ‹pek El Hal›s› ● Mustafakemalpafla Tatl›s› ● Ya¤c›bedir El Hal›s›
● Damal Bebe¤i ● Isparta Gülü ● Mut Kay›s›s› ● Yahyal› El Hal›s›
● Denizli Leblebisi ● Isparta (Hasgül) El Hal›s› ● Oltu Ca¤ Kebab› ● Yamula Patl›can›
● Develi C›v›kl›s› ● ‹negöl Köftesi ● Osmaniye Yer F›st›¤› ● Yuntda¤› El Hal›s›
● Devrek Bastonu ● ‹sabey Çekirdeksiz Üzüm ● Ödemifl Patatesi ● Zile Pekmezi
Markalaflmada öznel kuvvetler Azim: Markalaflmada as›l engeleyici olan, “ata-
Öznel faktörlerin kiflilerde, objektif faktörlerin let”tir. Alternatifi ise azimdir. Markalaflma azim ge-
kurumlarda bulundu¤u yan›lg›s› özellikle marka- rektiren ifllerdendir. Salt azim ile baz› ürün ve hiz-
laflma ba¤lam›nda afl›lmal›, öznel de¤erler kuruma metleri markalaflt›rmak dahi mümkündür. Ayr›ca s›-
maledilmelidir. Türk ifl yap›fl tarz›nda baflar› kriter- rad›fl› azim kültürümüzde efsanevi bir yer tutar ve
leri ço¤unlukla zamand›fl› say›larak ve kurumsal ifl mitlefltirilmifl bir sayg› görür.
felsefesinden soyutlanarak fiziksel de¤erlere indir-
gendi¤i için kurumsal inovasyon kültürü gelifleme- Sab›r: Burada ‘Eyüp sabr›’ de¤il, aceleden koru-
mifl, markalaflma baflar›s› genelde düflük kalm›flt›r. yan rasyonel bir sab›r sözkonusudur. Markalaflma-
Kiflisel de¤erler olarak de¤il, kurum özellikleri ola- n›n güçlü bir aritmeti¤i vard›r, bu kavranm›flsa kar-
rak afla¤›dakiler, herhangi bir markalaflma faaliye- fl›m›za ç›kan güçlükler veya nisbi sapmalar ne ka-
tinin köfle tafllar› olmal›d›r. dar s›k olursa olsun, rasyonel sab›r varsa, sabr›
26 KobiEfor A¤ustos 2012