Page 21 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 21
gelece¤ini garanti alt›na alabilmeleri için e¤itimde,
ö¤retimde ve üretimde geliflmifl dünya ortalamas› Yalç›n Sönmez
düzeyine ç›karacak insan gücünün gelifltirilmesidir.” TOSYÖV Baflkan›
Avrasya Türkiye’nin zenginli¤idir
3 K›ta Bir Deniz:
‹zmir TOSYÖV Yönetim Ku-
‹zmir Ticaret Odas› Yö- rulu Baflkan› Yalç›n Sön-
netim Kurulu Baflkan› Ek- mez, Türkiye’nin Avras-
rem Demirtafl, Zirve’nin ya’n›n üretim merkezi ol-
ikinci gününün ‹zmir’de mak gibi önemli bir stra-
gerçekleflece¤ini belirte- teji izledi¤ini, Türk KO-
rek, oturumlarda hangi B‹’lerinin Avrasya ülkele-
konulara de¤inilece¤ini rinde ve pazarlar›nda et-
aktard›. Demirtafl, Mar-
EKREM DEM‹RTAfi mara Grubu Vakf› ile bir- kinli¤ini art›rmak istedi-
likte organize edilen Av- ¤ini söyledi.
Küresel krizden sonra
rasya Ekonomi Zirvesi ‹z- dünyada yeni bir durum
mir Toplant›s›'n›n ''3 K›ta Bir Deniz: ‹zmir Buluflma- do¤du¤una, bütün ülke-
s›'' bafll›¤› alt›nda yap›laca¤›n› belirtti. lerin kendine yeni du-
rumda yeni bir pozisyon
Haz›r giyim sektörü dönüflümden geçti arad›¤›na dikkat çeken Sönmez, “Avrupa ciddi ve
‹stanbul Haz›r Giyim ve 10 y›ldan az sürmeyece¤i tahmin edilen bir dura-
Konfeksiyon ‹hracatç›lar› ganl›k içindeyken Avrasya ülkelerinin kendi ara-
Birli¤i (‹HK‹B) Baflkan› lar›nda gelifltirecekleri ekonomik entegrasyon
Hikmet Tanr›verdi, Türk stratejik bir önem kazand›” dedi.
haz›r giyim sektörünün Bütün Avrasya ülkelerinde dönüflüm dinami¤i-
Avrupa'n›n geliflmifl ülke- nin KOB‹’ler oldu¤unu belirten Sönmez flöyle ko-
lerini kapsayan pazar›n›n nufltu: “KOB‹’lerimizin Avrasya ülkelerinin KO-
yan› s›ra alternatif pazar- B‹’lerine sunaca¤› imkanlar küçümsenmemelidir.
lara da yönelmek zorun- Özgün politikalar uygulayarak ülkelerimizin efl öl-
da oldu¤unu söyledi. Re- çek iflletmelerini yanyana getirmeye, eflit ve adil
H‹KMET TANRIVERD‹ kabetin her geçen gün iflbirlikleri ile, güçlerimizi birlefltirmeye çal›flma-
daha da zorlaflt›¤› bugün- l›y›z. Bizim en büyük zenginli¤imiz sizlersiniz.”
de sektöre yeni kanallar
açman›n vazgeçilmez oldu¤u kaydeden Tanr›verdi,
Türkiye'nin bölgede ve dünyada önemli bir moda yaflanan geliflmeler, Avrupa ve dünyadaki temettü
merkezi haline gelmesinin gereklili¤inin vazgeçilmez fuarlar›n›n organizasyonlar›n›n düflmesi bu sebepler-
bir hal ald›¤›n› dile getirdi. den baz›lar›d›r. Türk haz›r giyim sektörü olarak son
Tanr›verdi, ‹stanbul'un bölgeler için cazip bir tica- çeyrek as›rda yakalad›¤›m›z ivmeyi onca y›l geçme-
ret merkezi olmas›n› gerektiren flartlar›n do¤du¤unu sine ra¤men Türkiye'de hiçbir sektör yakalayamad›.
ifade ederek flöyle devam etti: “Sektörde uzun y›llar Türkiye haz›r giyimde tasarlayan, üreten, pazarlayan,
devam eden farkl›laflma ve modalaflma ad›na yap›- baflka bir ifadeyle dünya moda endüstrisine yön ve-
lanma çal›flmalar›, son y›llarda uluslararas› ticarette ren bir ülke konumundad›r.”
May›s 2012 KobiEfor 21