Page 21 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 21

gelece¤ini garanti alt›na alabilmeleri için e¤itimde,
           ö¤retimde ve üretimde geliflmifl dünya ortalamas›    Yalç›n Sönmez
           düzeyine ç›karacak insan gücünün gelifltirilmesidir.”  TOSYÖV Baflkan›
                                                              Avrasya Türkiye’nin zenginli¤idir
                                     3 K›ta Bir Deniz:
                                     ‹zmir                      TOSYÖV Yönetim Ku-
                                     ‹zmir Ticaret Odas› Yö-  rulu Baflkan› Yalç›n Sön-
                                  netim Kurulu Baflkan› Ek-    mez, Türkiye’nin Avras-
                                  rem Demirtafl, Zirve’nin     ya’n›n üretim merkezi ol-
                                  ikinci gününün ‹zmir’de     mak gibi önemli bir stra-
                                  gerçekleflece¤ini belirte-   teji izledi¤ini, Türk KO-
                                  rek, oturumlarda hangi      B‹’lerinin Avrasya ülkele-
                                  konulara de¤inilece¤ini     rinde ve pazarlar›nda et-
                                  aktard›. Demirtafl, Mar-
             EKREM DEM‹RTAfi       mara Grubu Vakf› ile bir-   kinli¤ini art›rmak istedi-
                                  likte organize edilen Av-   ¤ini söyledi.
                                                                Küresel krizden sonra
                                  rasya Ekonomi Zirvesi ‹z-   dünyada yeni bir durum
           mir Toplant›s›'n›n ''3 K›ta Bir Deniz: ‹zmir Buluflma-  do¤du¤una, bütün ülke-
           s›'' bafll›¤› alt›nda yap›laca¤›n› belirtti.        lerin kendine yeni du-
                                                              rumda yeni bir pozisyon
              Haz›r giyim sektörü dönüflümden geçti            arad›¤›na dikkat çeken Sönmez, “Avrupa ciddi ve
                                   ‹stanbul Haz›r Giyim ve    10 y›ldan az sürmeyece¤i tahmin edilen bir dura-
                                  Konfeksiyon ‹hracatç›lar›   ganl›k içindeyken Avrasya ülkelerinin kendi ara-
                                  Birli¤i (‹HK‹B) Baflkan›     lar›nda gelifltirecekleri ekonomik entegrasyon
                                  Hikmet Tanr›verdi, Türk     stratejik bir önem kazand›” dedi.
                                  haz›r giyim sektörünün        Bütün Avrasya ülkelerinde dönüflüm dinami¤i-
                                  Avrupa'n›n geliflmifl ülke-   nin KOB‹’ler oldu¤unu belirten Sönmez flöyle ko-
                                  lerini kapsayan pazar›n›n   nufltu: “KOB‹’lerimizin Avrasya ülkelerinin KO-
                                  yan› s›ra alternatif pazar-  B‹’lerine sunaca¤› imkanlar  küçümsenmemelidir.
                                  lara da yönelmek zorun-     Özgün politikalar uygulayarak ülkelerimizin efl öl-
                                  da oldu¤unu söyledi. Re-    çek iflletmelerini yanyana getirmeye, eflit ve adil
            H‹KMET TANRIVERD‹     kabetin her geçen gün       iflbirlikleri ile, güçlerimizi  birlefltirmeye çal›flma-
                                  daha da zorlaflt›¤› bugün-   l›y›z. Bizim en büyük zenginli¤imiz sizlersiniz.”
                                  de sektöre yeni kanallar
           açman›n vazgeçilmez oldu¤u kaydeden Tanr›verdi,
           Türkiye'nin bölgede ve dünyada önemli bir moda   yaflanan geliflmeler, Avrupa ve dünyadaki temettü
           merkezi haline gelmesinin gereklili¤inin vazgeçilmez  fuarlar›n›n organizasyonlar›n›n düflmesi bu sebepler-
           bir hal ald›¤›n› dile getirdi.                   den baz›lar›d›r. Türk haz›r giyim sektörü olarak son
              Tanr›verdi, ‹stanbul'un bölgeler için cazip bir tica-  çeyrek as›rda yakalad›¤›m›z ivmeyi onca y›l geçme-
           ret merkezi olmas›n› gerektiren flartlar›n do¤du¤unu  sine ra¤men Türkiye'de hiçbir sektör yakalayamad›.
           ifade ederek flöyle devam etti: “Sektörde uzun y›llar  Türkiye haz›r giyimde tasarlayan, üreten, pazarlayan,
           devam eden farkl›laflma ve modalaflma ad›na yap›-  baflka bir ifadeyle dünya moda endüstrisine yön ve-
           lanma çal›flmalar›, son y›llarda uluslararas› ticarette  ren bir ülke konumundad›r.”
                                                                                       May›s 2012 KobiEfor 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26