Page 23 - KobiEfor_Mart_2012
P. 23

KOB‹ TEfiV‹K VE                ve destek sistemine entegre et-  sonra en çok ilgi duyduklar› konu
              DESTEKLER‹                    mek için KobiEfor’un tek bafl›na  haline geldi.
                                            gösterdi¤i çaba önemli birikim
              DTÖ üyeli¤i ve AB aday üyeli-  sa¤lad›. KOB‹’lerin duyargaçlar›
           ¤i ile birlikte Türkiye kamu des-  günden güne geliflti. Türkiye’de  KURUMSALLAfiMA
           tek sistemi yeniden yap›land›r›l-  proje fikri veya ufku bulunan bir  VE KOB‹’LER
           d›. Bu nedenle KobiEfor’un 150   KOB‹ kitlesi ortaya ç›kt›. Kamu   KobiEfor yay›na bafllarken Tür-
           say›l›k müktesebat›nda öne ç›kan  destekleri konusu KobiEfor’dan  kiye’de KOB‹’lerin   piyasa aktö-
           temel bir konu,  kamunun KO-     önce Türk KOB‹’lerinin hiç ilgi  rü olarak hesaba kat›lmamalar›
           B‹’lere yönelik teflvik ve destek-  duymad›klar›,                 kurumsallaflmam›fl aile iflletmele-
           leri oldu. KOB‹’ler özel bir çerçe-  KobiE-                      ri olmalar›ndan kaynaklan›yordu.
           vede tan›mlanmad›kça bu yeni     for’dan         1999’da         Dünyada ise KOB‹’ler profesyo-
           sistemden yararlanam›yordu. KO-                                    nel yönetim anlay›fl›na, son ne-
           B‹’leri, yabanc›s› olduklar›, pro-              Çin’in de           sil “yönetiflim” sistemlerine
           je esasl› bu yeni                         kat›lmas›yla yeniden       geçiyordu. KOB‹’lerimizi içe
           teflvik                                      flekillenen dünya          kapatan geleneksel yönetim
                                                      ekonomisine Türk           kültüründen ç›kmad›kça kü-
                                                     KOB‹’lerini tafl›yacak       reselleflme dinami¤ini yaka-
                                                                                 lamak olanaks›zd›. Bu ko-
                                                           dönüflüm              nuda köklü bir aç›l›ma ge-
                                                      kurumsallaflma ile        reksinmeleri oldu¤u nokta-
                                                          bafll›yordu.           s›ndan hareketle KobiEfor,
                                                                                özellikli seminer, konferans,
                                                                                 panel vb. yüzlerce etkinlik
                                                                                 arac›l›¤›yla KOB‹’lere ulaflt›
                                                                                  ve kurumsallaflmalar› için
                                                                                  gerekli flartlar›n oluflmas›-
                                                                                   na önemli katk›lar sa¤la-
                                                                                   d›. Kurumsall›¤› flart ko-
                                                                                    flan yeni Türk Ticaret
                                                                                    Kanunu da KOB‹’lerimi-
                                                                                     zin art›k önemli oranda
                                                                                     kurumsallaflt›¤› kabu-
                                                                                      lüne dayan›yor.




































                                                                                        Mart 2012 KobiEfor 23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28