Page 21 - KobiEfor_Mart_2012
P. 21

AÇILIM:  Türkiye ekonomisi h›zla kan kay-        MİSYON:
                              beder, onbinlerce imalatç› KOB‹ fasonculu-
                              ¤a çekilir, “KOB‹” sözcü¤ü kimseye hiçbir
                              fley ifade etmezken, 1999’da KobiEfor stra-
                              tejik bir yaklafl›m› benimseyerek aramaya   Küresel dönüşümde
                              ç›kt›. Organize Sanayi Bölgeleri, Küçük Sa-
                              nayi Siteleri, tüm endüstriyel kümelenmele-  KOBİ'lerin gücüne
                              rinde sakl› Türkiye’nin KOB‹ dinami¤ini gün-
                              cellefltirdi. Dergiye misyonunu KOB‹’ler
                              verdi. Türkiye’nin dikkati KOB‹’lere çekildi.   güç katmak.
                              KOB‹’ler ilk kez,  kendilerini tüm ihtiyaç ve
                              talepleriyle ifade ettikleri bir platforma sahip
                              oldular. KobiEfor ile KOB‹’ler aras›nda orga-
                              nik bir bütünleflme do¤du. Bu bütünleflme
                              KOB‹’lere önemli bir katma-de¤er sa¤lad›.





                                              AÇILIM: KobiEfor Dergisi, Küreselleflmenin masum bir kavram olmak-
                                              tan ç›k›p dünya gerçekli¤ine dönüfltü¤ü süreçte Ekim 1999’da yay›-
                VİZYON:                       na bafllad›. Türkiye AB Gümrük Birli¤i’ne girmifl, Dünya Ticaret Örgü-
                                              tü’ne entegre olmufl, kendini küresel rekabete açm›flt›. Çünkü Türki-
                                              ye böyle bir rekabete yap›sal olarak aç›k de¤ildi. Ülkemizde KOB‹’ler
                                              y›¤›nlar halinde k›r›l›p dökülüyor, tasfiye oluyordu. Oysa Türkiye kü-
              Uluslararası                    resel rekabeti ancak ve ancak KOB‹’leriyle kazanabilirdi. Bu tespit
                                              KobiEfor’un yay›n çizgisini belirledi. Türkiye’nin ekonomik üretim gü-
                                              cünü temsil eden KOB‹’ler Organize Sanayi Bölgeleri (OSB), Küçük
          marka olmuş lider                   Sanayi Siteleri (KSS) ve özel imalatç› kümelenmelerde toplanm›flt›.
                                              KOB‹’lere rekabetçili¤i kazand›racak kurumsal aktörler de belli idi:
                                              teflvik ve destekleri düzenleyen kamu, özel sektörün örgütlendi¤i
           KOBİ otoritesi                     STK’lar, Üniversiteler, ArGe ve ‹novasyon kurumlar›, teknopark ve
                                              serbest bölgelerdeki kapasite. KobiEfor Türkiye’nin bu dinamiklerini
                    olmak.                    KOB‹ eksenli ortak bir faaliyete ça¤›ran, bu faaliyet platformunu ku-
                                              ran ve süreklilik kazand›ran tek medya oldu.








            AÇILIM:  Türkiye ekonomisi
            derinden dönüflmektedir. KO-             AMAÇ:
            B‹’ler bu dönüflümün ayr›lmaz
            bir parças› olmufllard›r. Dönü-
            flüme Türkiye’nin giriflimci ka-
            pasitesi öncülük edecektir. Bu    Türkiye KOBİ
            kapasite büyük oranda KO-
            B‹’lerdedir. KobiEfor’un amac›
            KOB‹’lerde giriflimcili¤i gelifltir-     dinamiğine
            mek, Türkiye KOB‹ dinami¤inin
            yarat›c› ve yenilikçi potansiyelle-  küresel rekabet gücü
            rini ortaya ç›kar›p dünya çap›nda
            rekabet güçlerini artt›rmak sure-                                            150
            tiyle ülke ekonomisine katk›lar›n›     kazandırmak
            azami düzeye ç›karmakt›r. 150.
            say›s›na ulaflm›fl bulunan KobiEfor                                               sayı
            için en önemli amaç budur.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26