Page 21 - KobiEfor_Mart_2012
P. 21
AÇILIM: Türkiye ekonomisi h›zla kan kay- MİSYON:
beder, onbinlerce imalatç› KOB‹ fasonculu-
¤a çekilir, “KOB‹” sözcü¤ü kimseye hiçbir
fley ifade etmezken, 1999’da KobiEfor stra-
tejik bir yaklafl›m› benimseyerek aramaya Küresel dönüşümde
ç›kt›. Organize Sanayi Bölgeleri, Küçük Sa-
nayi Siteleri, tüm endüstriyel kümelenmele- KOBİ'lerin gücüne
rinde sakl› Türkiye’nin KOB‹ dinami¤ini gün-
cellefltirdi. Dergiye misyonunu KOB‹’ler
verdi. Türkiye’nin dikkati KOB‹’lere çekildi. güç katmak.
KOB‹’ler ilk kez, kendilerini tüm ihtiyaç ve
talepleriyle ifade ettikleri bir platforma sahip
oldular. KobiEfor ile KOB‹’ler aras›nda orga-
nik bir bütünleflme do¤du. Bu bütünleflme
KOB‹’lere önemli bir katma-de¤er sa¤lad›.
AÇILIM: KobiEfor Dergisi, Küreselleflmenin masum bir kavram olmak-
tan ç›k›p dünya gerçekli¤ine dönüfltü¤ü süreçte Ekim 1999’da yay›-
VİZYON: na bafllad›. Türkiye AB Gümrük Birli¤i’ne girmifl, Dünya Ticaret Örgü-
tü’ne entegre olmufl, kendini küresel rekabete açm›flt›. Çünkü Türki-
ye böyle bir rekabete yap›sal olarak aç›k de¤ildi. Ülkemizde KOB‹’ler
y›¤›nlar halinde k›r›l›p dökülüyor, tasfiye oluyordu. Oysa Türkiye kü-
Uluslararası resel rekabeti ancak ve ancak KOB‹’leriyle kazanabilirdi. Bu tespit
KobiEfor’un yay›n çizgisini belirledi. Türkiye’nin ekonomik üretim gü-
cünü temsil eden KOB‹’ler Organize Sanayi Bölgeleri (OSB), Küçük
marka olmuş lider Sanayi Siteleri (KSS) ve özel imalatç› kümelenmelerde toplanm›flt›.
KOB‹’lere rekabetçili¤i kazand›racak kurumsal aktörler de belli idi:
teflvik ve destekleri düzenleyen kamu, özel sektörün örgütlendi¤i
KOBİ otoritesi STK’lar, Üniversiteler, ArGe ve ‹novasyon kurumlar›, teknopark ve
serbest bölgelerdeki kapasite. KobiEfor Türkiye’nin bu dinamiklerini
olmak. KOB‹ eksenli ortak bir faaliyete ça¤›ran, bu faaliyet platformunu ku-
ran ve süreklilik kazand›ran tek medya oldu.
AÇILIM: Türkiye ekonomisi
derinden dönüflmektedir. KO- AMAÇ:
B‹’ler bu dönüflümün ayr›lmaz
bir parças› olmufllard›r. Dönü-
flüme Türkiye’nin giriflimci ka-
pasitesi öncülük edecektir. Bu Türkiye KOBİ
kapasite büyük oranda KO-
B‹’lerdedir. KobiEfor’un amac›
KOB‹’lerde giriflimcili¤i gelifltir- dinamiğine
mek, Türkiye KOB‹ dinami¤inin
yarat›c› ve yenilikçi potansiyelle- küresel rekabet gücü
rini ortaya ç›kar›p dünya çap›nda
rekabet güçlerini artt›rmak sure- 150
tiyle ülke ekonomisine katk›lar›n› kazandırmak
azami düzeye ç›karmakt›r. 150.
say›s›na ulaflm›fl bulunan KobiEfor sayı
için en önemli amaç budur.