Page 16 - KobiEfor_Mart_2012
P. 16

fi‹RKET PANORAMA



                                     KOB‹’lere hayat Deniz’de güzel


                                     DenizBank KOB‹ ve Tar›m Bankac›l›¤› Grubu Genel Müdür
                         Abdullah    Yard›mc›s› Gökhan Sun, KOB‹’lere daha iyi hizmet verebil-
                            Çelik
                                     mek ad›na 2004 y›l›nda kurduklar› KOB‹ Bankac›l›¤› Bölü-
                                     mü’nde bugüne kadar yaklafl›k 700 bin KOB‹’ye bankac›l›k
       Bank Asya KOB‹’lere           hizmetlerini ulaflt›rd›klar›n› söyledi. Sun, “Bilançomuz içinde-
       odaklanarak büyüyor           ki KOB‹ kredileri, son 3 y›ld›r düzenli bir art›fl göstermifl
                                     olup, son döneme bak›ld›¤›nda toplam ticari kredilerin yüz-
       Bank Asya, 2012 y›l›nda KO-   de 22’sini oluflturmaktad›r. Bu alanda hedefimiz, KOB‹ kredi
       B‹ Bankac›l›¤› ve Bireysel    pay›n› yüzde30 seviyesine, KOB‹ müflteri adedini ise 800 bin
       Bankac›l›k alanlar›nda yüz-   adede ç›kartmakt›r” diye konufltu. Sun, KOB‹’leri kredi pro-
       de 36 büyümeyi hedefliyor.    sedürlerinden kurtarmak amac›yla hayata geçirdikleri ‹flletme
       2011 y›l›n›n ilk 9 ay›nda ak-  Kart’›n alan›nda tek ürün oldu¤unu belirterek, “‹flletme Kart’› befl y›l önce lan-
       tif büyüklü¤ünü yüzde 19      se etti¤imizden beri bir muadili piyasada hala ç›kart›lamad› ve bugün 180 bini
       art›rarak 17 milyar 212 mil-  aflk›n KOB‹ bu kart ile tüm finansal ihtiyaçlar›n› yönetebiliyor” dedi.
       yon TL’ye yükselten Bank
       Asya, bu y›l ise yüzde 15’lik
       bir büyüme öngörüyor.                                             Ar-Ge’nin sihirbazlar›
       2011’de yakalanan büyüme-
       nin, temel bankac›l›k faali-                                      KOB‹’lere tüyo verdi
       yetlerine odaklanma strate-   fiekerbank’tan                       Kurumlar›n küresel
       jileri neticesinde gerçeklefl-  finans çal›flanlar›na               pazarlara aç›lmada
       ti¤ini söyleyen Bank Asya                                         yararland›klar› TRIZ
       Genel Müdürü Abdullah Çe-     özel kredi                          tekni¤inin yarat›c›s›
       lik, “Biz KOB‹ Bankac›l›¤› ve                                     Alla Zusman ve Mic-
       Bireysel Bankac›l›k alanla-   fiekerbank, banka ve finans sektörü  higan merkezli Ame-
       r›ndaki ivmeyi 2012 y›l›nda   çal›flanlar›na özel 3 aya kadar taksit  rikan Ideation Inter-
       da devam ettirece¤iz” dedi.   ertelemeli Meslektafl Kredisi kam-
                                     panyas› bafllatt›. Banka ve finans   national’›n CEO’ su
                                     sektörü çal›flanlar›n›n her türlü birey-  Zion Bar El, Destek
                                     sel finansman ihtiyac›n› karfl›lamak  Patent A.fi. ve Global
                                     üzere düzenlenen kampanya kapsa-    E¤itim fiirketlerinin
                                     m›nda; 30 bin TL’ye kadar olan kre-  davetlisi olarak gel-
                                     di taleplerinde, 1 y›l ile 5 y›l aras›n-  dikleri ‹stanbul’da
                                     daki tüm vadeler için yüzde 1.46 ora-  bir dizi etkinli¤e ka-
       Trakya Cam’dan                n›nda tek bir faiz oran› uygulanacak.  t›ld›. Konuya iliflkin  Kemal
                                                                                             Yamankaradeniz
       yeni ürün: TRC                fiekerbank Bireysel Bankac›l›k Genel  aç›klama yapan Des-
       Tentesol Füme                 Müdür Yard›mc›s› Abdurrahman Özci-  tek Patent A.fi. Yö-
                                     ¤er, yo¤un ve stresli bir çal›flma or-  netim Kurulu Baflkan› Kemal Yaman-
       fiiflecam Toplulu¤u ifltirakle-  tam› olan meslektafllar›na özel sun-  karadeniz flunlar› söyledi: “TRIZ tek-
       rinden, düzcam alan›nda fa-   duklar› bu kampanya ile onlar›n ya-  ni¤i, yarat›c› düflünmeyi art›rmakta
       aliyet gösteren Trakya Cam    n›nda olmay› ve hayatlar›n› biraz ol-  ve ‹novatif lider flirketler yaratmakta
       Sanayii A.fi; mavi, yeflil, gü-  sun kolaylaflt›rmay› hedeflediklerini  geliflmifl ülkelerin vazgeçilmez strate-
       müfl renkli reflektif günefl    söyledi.                            jisi olmufltur.”
       kontrol camlar›  TRC Tente-
       sol ve TRC Tentesol T serisi-  Otokoç, 2011’i rekorla tamamlad›
       ne füme rengini ekledi. Trak-
       ya Cam, yeni ürünü “TRC       Otokoç Otomotiv, 2011 y›l› de¤erlendirmelerini ve 2012 y›l› hedef ve öngörüle-
       Tentesol Füme”nin ard›ndan    rini, Genel Müdür Görgün Özdemir, Genel Müdür Yard›mc›s› Dr. Önder Kutman,
       pazara sunaca¤› bronz ref-    Otokoç Genel Müdür Yard›mc›s› U¤ur Güven, Birmot Genel Müdür Yard›mc›s›
       lektif günefl kontrol cam›yla  U¤ur Sakarya, Avis&Budget Genel Müdür Yard›mc›s› ‹nan Ekici’nin kat›ld›¤› bir
       birlikte ürün grubunu daha    toplant›da aç›klad›. Otokoç Otomotiv, 2011 y›l›n› rekorlarla tamamlayarak, 2011
       da zenginlefltirmeyi hedefli-                                         y›l›n› bir önceki seneye göre yak-
       yor. TRC Tentesol ve TRC                                             lafl›k yüzde 31 oran›nda art›flla
       Tentesol T serisi ürünler                                            2.9 milyar TL ciro ile kapatt›.
       Low-E kaplamal› camlar                                               Otokoç Otomotiv, k›sa süreli araç
       (TRC Ecotherm) ile birlikte                                          kiralama hizmetlerinde Avis mar-
       kullan›ld›¤›nda maksimum                                             kas›yla 2010 y›l›nda bafllayan iki
       düzeyde günefl ve ›s› kontro-                                         y›l içinde iki kat büyüme hedefini
       lü sa¤l›yor.                                                         2012 y›l›nda tamamlayacak.

       16 KobiEfor Mart 2012
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21