Page 41 - KobiEfor_Subat_2012
P. 41

s›nda sekizinci s›raday›z. Geçen y›l Paris’teki Airs-  Markalaflman›n önemine dikkat çeken ve THY’nin
           how’da, Avrupa’n›n en iyi havayolu seçildik. 2012’de  dünyan›n en iyi havayolu flirketi olabilece¤ini vurgu-
           de kar›m›z› artt›rmay› düflünüyoruz. Dünya havayolu  layan Kotil, teknolojik olarak uçak kalitesinden öte,
           yolcusunun yüzde 2’sini tafl›yoruz. Havac›l›k alan›n-  duygulara hitap etmenin baflar›lar›nda önemli bir
           da dünyada 500 milyar dolar ciro olufluyor, bizim ci-  faktör oldu¤unun alt›n› çizdi. Markaya yap›lan yat›-
           romuz ise yaklafl›k 8 milyar dolar. THY, çok iyi ser-  r›mda reklam›n önemine de¤inen Kotil, 5 milyon do-
           vis sa¤layan ve kar marj› çok olan bir havayolu, fa-  larl›k reklam bütçesini 100 milyon dolara ç›kard›kla-
           kat transfer yolcu say›m›z› artt›rmam›z laz›m.”   r›n› da sözlerine ekledi.
              Özelleflmenin ard›ndan büyük bir at›l›m gerçeklefl-
           tirdiklerini belirten Kotil, büyüme h›zlar›n›n yüzde 20
           oldu¤unu ve 2012’de 38 milyon yolcuya ulaflmay›
           hedeflediklerini söyledi. Türkiye’nin özellikle ‹stan-
           bul’un, Do¤u’nun bat›s›nda, Bat›’n›n ise do¤usunda
           yer ald›¤›n›, havac›l›kta bir köprübafl› oldu¤unu kay-
           dederek, Türkiye’nin havac›l›kta bir alt›n madeni
           üzerine oturdu¤unu dile getirdi: “Avrupa ülkelerin-
           den Türkiye’ye gelmek çok kolay, 3-4 saat aras›nda
           ve minimum fiyatla gelebiliyorsunuz. Türkiye, yolcu
           transferi aç›s›ndan çok büyük avantaja sahip. Gelen
           yolcuyu Afrika’ya, Ortado¤u’ya ya da Asya’ya rahat-
           ça transfer edebiliriz. ‹stanbul, bu aç›dan Paris, Lon-
           dra gibi bir hub olabilir. ‹stanbul’u biz gelece¤in me-
           ga hub’› olarak görüyoruz. Bu aç›dan transfer yolcu
           tafl›mac›l›¤›n› çok önemsiyoruz. fiu anda yüzde 40
           olan transfer yolcu tafl›mac›l›¤›n› yüzde 50’ye ç›kar-
           may› hedefliyoruz.”
                                                                                       fiubat 2012 KobiEfor 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46