Page 41 - KobiEfor_Subat_2012
P. 41
s›nda sekizinci s›raday›z. Geçen y›l Paris’teki Airs- Markalaflman›n önemine dikkat çeken ve THY’nin
how’da, Avrupa’n›n en iyi havayolu seçildik. 2012’de dünyan›n en iyi havayolu flirketi olabilece¤ini vurgu-
de kar›m›z› artt›rmay› düflünüyoruz. Dünya havayolu layan Kotil, teknolojik olarak uçak kalitesinden öte,
yolcusunun yüzde 2’sini tafl›yoruz. Havac›l›k alan›n- duygulara hitap etmenin baflar›lar›nda önemli bir
da dünyada 500 milyar dolar ciro olufluyor, bizim ci- faktör oldu¤unun alt›n› çizdi. Markaya yap›lan yat›-
romuz ise yaklafl›k 8 milyar dolar. THY, çok iyi ser- r›mda reklam›n önemine de¤inen Kotil, 5 milyon do-
vis sa¤layan ve kar marj› çok olan bir havayolu, fa- larl›k reklam bütçesini 100 milyon dolara ç›kard›kla-
kat transfer yolcu say›m›z› artt›rmam›z laz›m.” r›n› da sözlerine ekledi.
Özelleflmenin ard›ndan büyük bir at›l›m gerçeklefl-
tirdiklerini belirten Kotil, büyüme h›zlar›n›n yüzde 20
oldu¤unu ve 2012’de 38 milyon yolcuya ulaflmay›
hedeflediklerini söyledi. Türkiye’nin özellikle ‹stan-
bul’un, Do¤u’nun bat›s›nda, Bat›’n›n ise do¤usunda
yer ald›¤›n›, havac›l›kta bir köprübafl› oldu¤unu kay-
dederek, Türkiye’nin havac›l›kta bir alt›n madeni
üzerine oturdu¤unu dile getirdi: “Avrupa ülkelerin-
den Türkiye’ye gelmek çok kolay, 3-4 saat aras›nda
ve minimum fiyatla gelebiliyorsunuz. Türkiye, yolcu
transferi aç›s›ndan çok büyük avantaja sahip. Gelen
yolcuyu Afrika’ya, Ortado¤u’ya ya da Asya’ya rahat-
ça transfer edebiliriz. ‹stanbul, bu aç›dan Paris, Lon-
dra gibi bir hub olabilir. ‹stanbul’u biz gelece¤in me-
ga hub’› olarak görüyoruz. Bu aç›dan transfer yolcu
tafl›mac›l›¤›n› çok önemsiyoruz. fiu anda yüzde 40
olan transfer yolcu tafl›mac›l›¤›n› yüzde 50’ye ç›kar-
may› hedefliyoruz.”
fiubat 2012 KobiEfor 41