Page 35 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 35

AYIN KONU⁄U


           önemli arkeolojik eserlerin ç›kar›ld›¤› bir höyük ol-
           man›n ötesine tafl›narak, Aslantepe Aç›khava Müze-
           sine dönüfltürülmüfltür. Gerekli çevre düzenlemesi
           ile ilave olarak; Aslantepe’den ç›kar›lan ve Ankara
           Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde sergilenen Kral
           Tarhunza, aslan heykelleri ve rölyeflerin replikalar›
           Aç›khava Müzesi’ne yerlefltirilmifltir. Tunç ça¤› mima-
           risine uygun olarak projelendirilen örnek “Tunç Ça¤›
           Evi” ile Aslantepe, farkl› bir hüviyete bürünmüfl ve
           daha çok ziyaret edilmeye bafllanm›flt›r. ‹limiz turizm
           potansiyeli örnekledi¤im bu bak›fl aç›s›yla de¤erlen-
           dirildi¤inde önemli boyutta bir turizm ekonomisi ya-
           rat›labilece¤i görülmektedir.
              Yabanc› sermayenin ilgisi
              ‹limiz sanayisinin dengeli gelifliminin sa¤lanmas›-  deki paylar›n›n artma e¤ilimi göstermesi, ekonomik
           n› temin etmeye dönük olarak önemsedi¤imiz bir gi-  canl›l›k ve dengeli bir ekonomik yap› oluflturuldu¤una
           riflim de, halihaz›rda at›l durumda bulunan Malatya  iflaret etmesi bak›m›ndan önem arz etmektedir. Yat›-
           Vagon Onar›m Fabrikas›’n›n yabanc› sermeye yat›r›-  r›m ortam›n›n iyileflmesinde, di¤er faktörler yan›nda,
           m›na konu olarak yan sanayi oluflturma kabiliyeti  ilimizin Yat›r›mlar›n ve ‹stihdam›n Teflviki Hakk›ndaki
           yüksek bir sektörde ekonomiye kazand›r›lmas› konu-  yasa kapsam›nda bulunmas› ile  teflvik paketi kapsa-
           sunda bafllatt›¤›m›z giriflimdir. Giriflimlerimiz olumlu  m›nda IV. Bölge’de yer almas›n›n katk›s› da bulunmak-
           sonuç vermifl ve Polonya menfleli bir vagon üretici-  tad›r. ‹limizde toplam dört Organize Sanayi Bölgesi
           si olan Tabor firmas›, tesisi incelemifl ve ilimizde  bulunmaktad›r. Artan yat›r›m talebi nedeni ile I. Orga-
           üretim yapma konusunda karar aflamas›na gelmifltir.  nize Sanayi Bölgesi’ne yap›lan ilaveyle ilin 20-30 y›ll›k
           K›sa bir süre içerisinde tesisin ekonomiye kazand›r›-  sanayi parsel ihtiyac› karfl›lanm›fl durumdad›r.
           laca¤›n› beklemekteyiz. Bu yat›r›m› bizim için önem-  ‹limiz sanayisinin güçlenmesi, bölge sanayi ile yatay
           li k›lan sadece at›l bir tesisin ekonomiye kazand›r›l-  ve dikey sektörel bütünlük sa¤layarak rekabet gücü-
           mas› de¤ildir. As›l önemli olan tesisin vagon üretimi  nün yükseltilmesine dönük, merkezi idarece uygula-
           gibi genifl çapl› istihdam ve yan sanayi yaratma po-  nan tedbirlere ilave olarak, yerel düzeyde hayata geçi-
           tansiyeline sahip bir sektörde faaliyete geçmesi, ay-  rilen uygulamalar da sürdürülmektedir.
           r›ca ilimize bir yabanc› sermaye yat›r›m›n› çekilebil-  Tar›m sektöründe üretim çeflitlili¤inin sa¤lanmas›
           mesidir. Bu yat›r›m ilimiz sanayisinin gelifliminde bü-  ve örgütlü bir tar›m sektörü yarat›lmas› için yerel dü-
           yük bir çarpan etkisi yapacakt›r.                zeyde projeler bir bir hayata geçirilmektedir.
                                                              ‹limizin sahip oldu¤u turizm potansiyelinin hareke-
              ‹lin yat›r›mlar yönünden cazibesi nedir?      te geçirilmesi amac›yla gerek altyap› eksikliklerinin gi-
              ‹limiz, her gün biraz daha güçlendirilen ulafl›m ve  derilmesi, gerekse sektörün geliflimi önündeki engelle-
           iletiflim altyap›s› ile ulusal ve küresel ekonomiye en-  rin kald›r›lmas› ve yeni yaklafl›mlar›n hayata geçirilme-
           tegre olmufl durumdad›r. Malatya nüfusunun yüzde  si alanlar›nda yerel yönetimlerle uyumlu ve etkin çal›fl-
           65’i flehirde yaflayan ve “flehirleflme” sürecinin h›zla  malar sürdürülmektedir.
           devam etti¤i dinamik bir ilimizdir. Kay›s› yetifltiricili¤i  Ekonomik kalk›nman›n toplumsal geliflmenin sade-
           sektörünün mevcut durumu ve büyüme potansiyeline  ce bir bölümünü oluflturdu¤u gerçe¤inden hareketle,
           karfl›l›k, sanayi ve hizmet sektörünün il ekonomisi için-  halk›m›z›n sosyal, kültürel ve sanatsal içerikli etkinlik
                                                            ve projelere gösterdi¤i hüsnü kabul ve verdi¤i destek
                                                            ilimizin sosyal ve kültürel yaflam standard›n› her geçen
                  MALATYA’DA TEKST‹L                        gün yükseltmektedir.
                       KÜMELENMES‹                            ‹limizin say›lan nitelik ve potansiyeline ilave olarak
                                                            sahip oldu¤u ulafl›m ve iletiflim imkânlar›, arsa tahsi-
               ‹limiz tekstil sanayinin planl› bir kümelenme ile  sinde yat›r›mc›lara sa¤lanan kolayl›klar, temiz ve ucuz
             büyümesini temin etmeye dönük yerel düzeyde    enerji kayna¤› do¤al gaz›n sanayinin kullan›m›na su-
             özendirici tedbirler uygulamaktay›z. Bu amaçla  nulmas›, baflta Teknoloji Gelifltirme Merkezi olmak
             özellefltirilen kamu kurumlar›na ait at›l kalm›fl bü-  üzere ‹nönü Üniversitesi’nin sanayiye sa¤lad›¤› des-
             yük tesisler düzenlenerek, bölümlere ayr›lm›fl ve il  tek; F›rat Kalk›nma Ajans› ve Avrupa Birli¤i ‹fl Gelifltir-
             d›fl›ndan ilimize yat›r›m yapacak tekstil firmalar›-  me Merkezi’nin (AB‹GEM) giriflimcilere verdi¤i destek,
             n›n kullan›m›na sunulmufltur. Bu yolla ilimize il d›-  geliflen sa¤l›k sektörü, büyüyen bir iç pazara sahip ol-
             fl›ndan tekstil yat›r›m› çekilmifl ve küçük çapl› bir  mas›, genç ifl gücü potansiyeli, kentte huzur ve asayi-
             tekstil kümelenmesi oluflturulmufltur. Bu modelin  flin egemen olmas›, canl› bir kültürel ve sosyal yaflam,
             ilimiz tekstil sektöründe genifl çapl› kümelenme  küçük flehir rahatl›¤› ile Büyükflehir imkanlar›na sahip
             uygulamalar›na model olaca¤›n› beklemekteyiz.   olmas› ve benzeri kriterler bak›m›ndan Malatya bölge-
                                                            sinde cazibe merkezi konumundad›r.

            36 KobiEfor Eylül 2011
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40