Page 34 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 34

ekonomik ve sosyal yap›da ha-
           kim figür durumundad›r. Dünya
           kuru kay›s› üretiminin üçte iki-
           sinden daha fazla bir bölümü
           Türkiye’de üretilmektedir. Ülke-
           mizde üretilen kuru kay›s›n›n
           yaklafl›k yüzde 90’n› ise ilimizde
           üretilmektedir. Bu y›lki kay›s› sezonunda 545.866 ton
           yafl kay›s› elde edilece¤i ve buna ba¤l› olarak da
           122.017 ton kuru kay›s› üretilece¤i öngörülmektedir.
           A¤ustos 2010-Temmuz 2011 kay›s› sezonunda toplam
           87.340 ton kuru kay›s› ihraç edilerek 397.614.523 do-
           lar ihracat geliri elde edilmifltir. Kay›s›dan elde edilen
           alternatif ürünler de dikkate al›nd›¤›nda Malatya kay-
           s›s›n›n, her y›l ekonomiye 400-450 milyon ABD dolar›
           katk› sa¤lad›¤› söylenebilir. Tar›msal üretimde kay›s›
           yetifltiricili¤inin bask›n yap›s›na karfl›l›k ilimiz tar›m
           arazileri, çok çeflitli tar›msal üretim yapmaya elveriflli-
           dir. Bu potansiyeli kullanarak bitkisel ve hayvansal
           üretimi art›rmaya dönük projeler uygulamaktay›z.

              Sanayileflme h›zland›
              ‹limiz sanayi sektöründe, gerek do¤al avantajlar
           gerekse uzun geçmiflleri nedeniyle oluflan bilgi biri-  Kay›s› Akreditasyon Kurumu
           kimi ve müteflebbis kabiliyetin etkisi ile g›da, tar›m-  Tar›m sektöründe uygulamaya konan ve sonuçla-
           sal sanayi ve tekstil alt sektörleri öne ç›kmaktad›r.  r› bak›m›ndan önemsedi¤imiz projelerden birisi Ka-
           Bunun yan›nda ilimiz canl› bir ticaret ve hizmet sek-  y›s› Akreditasyon Kurumu kurulmas›d›r. Kay›s› insan
           törüne sahiptir. Ulusal ve uluslararas› tan›nm›fl mar-  sa¤l›¤› için de eflsiz bir flifa kayna¤›d›r. ‹limizde Ka-
           kalara ait iflyerleri ve modern al›flverifl merkezleri ya-  y›s› yetifltiricili¤i sektöründe yarat›lan katma de¤erin
           n›nda geleneksel “çarfl›” anlay›fl›n›n bir arada yafla-  daha büyük k›sm›n›n ilimizde/ülkemizde kalmas›n›
           t›lmas›, tüketici tatminini yükselten bir olgu olarak,  temin edecek ve sektörde halihaz›rda yaflanan pek
           ilimizin ticari hayat›n› zenginlefltirmektedir.   çok sorunun çözümünü sa¤layacak Malatya Kay›s›
                                                            Akreditasyon Kurumu kurulmas›na karar verilmifl ve
              Malatya’n›n turizm potansiyeli                kurulufl çal›flmalar›nda son aflamaya gelinmifltir. Ka-
              ‹limiz turizm sektörü uzun y›llar ihmal edilmesine  y›s› Akreditasyon Kurumunun faaliyetine bafllamas›y-
           karfl›l›k önemli bir potansiyeli günümüze tafl›m›flt›r.  la, kay›s› ve kay›s› türev ürünlerinde uluslararas› ka-
           Gerek ilin sahip oldu¤u tarihi, do¤al ve kültürel zen-  bul gören “kalite” düzeyi yakalanm›fl olacakt›r.
           ginlikler ve gerekse turistik bölgelere yak›nl›¤› nede-
           niyle yurt içi ve yurt d›fl› turizme u¤rak yeri olma po-  Aslantepe Höyü¤ü
           tansiyeli yüksektir. Bu bak›fl aç›s›yla bafllat›lan giri-  Turizm sektörü, ilimizde yürütülen projelerin yo-
           flimle ilimiz turizm sektöründe önemli bir canlanma  ¤unlaflt›¤› bir baflka sektördür. Daha çok yabanc›n›n
           bafllam›flt›r. Turgut Özal T›p Merkezi’nin kurulmas›y-  ilimizi ziyaret etmesini amaçlamaktay›z. Bu amaçla
           la bafllayan ve her geçen gün artan sa¤l›k yat›r›mla-  altyap› eksikliklerinin giderilmesi; do¤al, tarihi ve
           r›yla geliflen ilimiz sa¤l›k sektörü, sa¤l›k turizminde  kültürel de¤erlerin turizme konu olmalar›n› temin et-
           önemli bir itici güç olmufltur. Bu manada ilimizde ve-  meye dönük restorasyon, koruma ve tan›t›m faali-
           rilen nitelikli sa¤l›k hizmetlerine ilave olarak Turgut  yetleri; etkinlik ve organizasyonlar›n uluslararas› bo-
           Özal T›p Merkezi’nde, organ nakli konusunda göste-  yuta tafl›nmas› konular›nda çal›flmalar sürdürülmek-
           rilen büyük baflar› ilimizi sa¤l›k turizminde bölgesin-  tedir. ‹limizde turizm sektöründe, son dönemde ya-
           de önemli bir noktaya getirmifltir.               flanan paradigma de¤iflikli¤ini örneklemek gerekirse;
                                                            M.Ö. 3.500’lü y›llara uzanan tarihi ile Anadolu’daki
              ‹lde halen yürütülen projeler nelerdir?       ilk kent devletinin kuruldu¤u Aslantepe Höyü¤ü,
              Bu süreçte hangi sektörler ön plana ç›kmaktad›r?  kentimizin yan› bafl›nda Orduzu beldesinde bulun-
              ‹limizde yürütülen projeler bak›m›ndan tar›m, sa-  maktad›r. Hala süren kaz›larda bu güne kadar dün-
           nayi ve turizm sektörü öne ç›kmaktad›r.  ‹limizin ta-  ya tarihine ›fl›k tutacak önemli arkeolojik eserler ç›-
           r›m sektöründe; üretim de¤erini art›rmak, at›l kay-  kar›lm›fl ve bunlar›n önemli bir k›sm› Ankara Anado-
           naklar›n harekete geçirilmesini sa¤lamak, ürün çeflit-  lu Medeniyetleri Müzesi’de sergilenmektedir. Aslan-
           lili¤ini temin etmek ve sektörde yarat›lan katma de-  tepe’nin ilimiz ve ülkemiz turizmi için tafl›d›¤› büyük
           ¤erin daha büyük bölümünün ilimizde kalmas›n›    potansiyel bu güne kadar kullan›lamam›flt›r. Bafllat-
           sa¤lamaya dönük projelere öncelik vermekteyiz.   t›¤›m›z bir giriflimle Aslantepe Höyü¤ü, sadece
                                                                                        Eylül 2011 KobiEfor 35
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39