Page 20 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 20

zand›r›c› hizmet faaliyetlerinin gelifltirilmesi,
              ● Pazara girifl imkânlar›n›n art›r›lmas›,            KOB‹’LER VE TEfiV‹KLER
              ● ‹hracat pazarlar›n›n ve ihracata konu mal ve
           hizmetlerin çeflitlendirilmesi,                       Teflvik sisteminde ne gibi yeniliklere ihtiyaç
              ● ‹thalat ba¤›ml›l›¤›n›n azalt›lmas› ve girdi teda-  duyulmaktad›r. Bu sistemde KOB‹’lerin yeri
                                                                       k
           rik güvenli¤inin sa¤lanmas›,                         ne olacakt›r?
              ● Küçük ve orta ölçekli firmalar›n ihracat ve yat›-  ‹çinde bulundu¤umuz konjonktürde, ekonomi-
           r›m yapabilme kapasitelerinin gelifltirilmesi,     mizin sa¤l›kl› ve güçlü bir flekilde büyüme perfor-
              ● Ürün güvenli¤inin denetlenmesi,              mans›n› art›rarak sürdürmesi bak›m›ndan ülke-
              ● Yeni nesil serbest bölge anlay›fl›yla ihracata ve  mizdeki üretim yap›s›n›n;
           yat›r›ma daha fazla katk› sa¤layacak bir yap› olufltu-  ● Üretimin ihracat odakl› bir yap›ya dönüfltü-
           rulmas›,                                          rülmesi
              ● Ticaret anlaflmalar›n›n etkin bir pazara girifl ara-  ● ‹thal girdiye ba¤›ml›l›¤›n›n azalt›lmas›,
           c› ve ekonomiye katk› sa¤layan yeni iflbirli¤i alanla-  ● Üreticilerimizin dünya pazarlar›nda rekabet
           r›n›n yarat›lmas› için kullan›lmas›,              gücünü art›racak flekilde dönüfltürülmesi,
              ● Haks›z rekabet yaratan ve yerli sanayiye zarar  ● Katma de¤eri yüksek ürünleri de üretebilir
           veren ithalata karfl› gerekli tedbirlerin al›nmas› gibi  hale getirilmesi,
           konularda çok önemli görevleri yerine getirecektir.  ● ‹stihdam› art›rmak ve bölgesel kalk›nm›fll›k
              Ekonomi Bakanl›¤›; D›fl Ticaret Müsteflarl›¤›’n›n  farkl›l›klar›n› gidermek gibi sosyal hedeflerin ger-
           mevcut yap›s›na, Yabanc› Sermaye Genel Müdürlü¤ü  çeklefltirilmesine katk› sa¤lamas› gerekmektedir.
           ve Teflvik Uygulama Genel Müdürlü¤ü birlefltirilerek  Bu süreçte ise mevcut yat›r›m politikas› enstrü-
           dahil edilmifltir. Ayr›ca hizmet ticareti müzakereleri  manlar›n›n etkinliklerinin gözden geçirilmesi ve
           ve uygulamalar› da Ekonomi Bakanl›¤› kapsam›na    gerekli iyilefltirmelerin yap›lmas› büyük önem arz
           al›nm›flt›r.                                       etmektedir.
              Ekonomi Bakanl›¤›;                               Özellikle cari a盤›n azalt›lmas› hedefi do¤rultu-
              ● Cari a盤› azalt›c› politikalar gelifltirecek,  sunda benimsenen Girdi Tedarik Stratejisi ve ‹h-
              ● Türkiye’de üretilebilecek ürünlerin ithalat›n›  racata Dönük Üretim Stratejisi çerçevesinde, üre-
           azaltacak politikalar üretecek,                   tim yap›s›n›n belirlenen hedeflere ulafl›lacak flekil-
              ● Türkiye’nin sanayi üretim deseninin “ihracat  de dönüfltürülmesinde devlet yard›mlar› sistemi-
           odakl›” yap›ya dönüflmesini sa¤layacak politikalar›  ne önemli bir rol düflmektedir.
           ortaya koyacak,                                     Önümüzdeki dönemde ihracata dönük, orta ve
              ● Türkiye’ye do¤rudan yabanc› yat›r›mlar› çeke-  yüksek teknoloji gerektiren stratejik yat›r›mlar ile
           cek politikalar yürütecek,                        Türkiye’de üretimi olmayan öncü yat›r›mlar›n art›-
              ● Türkiye’nin mal ihracat›n›n yan›s›ra hizmet ihra-  r›lmas›na yönelik olarak teflvik sisteminde gerek-
           cat›n›n art›r›lmas›n› sa¤layacak,                 li revizyonun yap›lmas› sözkonusudur. Yine illerin
              ● Türk firmalar›n›n yurtd›fl›nda yat›r›m yapmas›n›  ihracat potansiyellerinin ortaya ç›kar›lmas› ama-
           teflvik edecek, onlara yol gösterecek,             c›yla, her ilin kendi rekabet üstünlüklerine özgü
              ● “Yat›r›mc› Avc›l›¤›” yaparak, Türkiye’nin ithala-  olarak alt sektörel detayda tespit edilmifl üretim
           t›nda önemli olan sektörlerin yat›r›mlar›n› Türkiye’de  alanlar›nda yat›r›mlar›n art›r›lmas›n› hedefliyoruz.
           gerçeklefltirmesini sa¤layacak,                      Demir-çelik, demir d›fl› metaller, otomotiv ve
              ● Teflvik sistemini dizayn ederek, illerin ihtiyaç  makina imalat sektörlerinde yo¤unluk kazanan
           duydu¤u ve potansiyelleri bulunan alanlara yönlen-  ara mal› ithalat›n›n azalt›lmas›nda etkili olacak ve
           dirmesini sa¤layacakt›r.                          bu ürünlerin üretilmesine yönelik yat›r›mlar›n,
              Türkiye’nin 2023 y›l› 500 milyar dolar ihracat ra-  Türkiye’de yerli ve uluslararas› yat›r›mc›lar taraf›n-
           kam›na ulaflmas›nda, dünyan›n en büyük 10 ekono-   dan yap›lmas›n› sa¤layacak yat›r›m teflvik politi-
           misinden biri olma hedefine eriflilmesinde Ekonomi  kalar›n›n tasarlanmas› ve uygulanmas› da olduk-
           Bakanl›¤› büyük rol oynayacakt›r.                 ça önem arz etmektedir.
              Konufltu¤umuz toplumun hedefleridir              Bizim bu noktadaki niyetimiz, Türkiye’nin potan-
                                                            siyelini do¤ru bir biçimde de¤erlendirerek, tüm ke-
              Türkiye ‘2023’e gönderme yapmadan konuflamaz   simlerce benimsenen hedefleri ortaya koymakt›r. Bu
              hale geldi, Türkiye hayal mi görüyor,         sebeple bu çal›flmalar esnas›nda hassasiyetimiz ger-
              yoksa gerçekçi bir iddia m› ileri sürüyor?    çe¤e en uygunu bulmakt›r. Nitekim 2023 ‹hracat
              2023 y›l› Türkiye’nin yöneten, düflünen ve üreten  Stratejisi’ne yönelik çal›flmalar baflta Ekonomi Ba-
           kesimleri için uzlafl›lan temel bir zemin olmufltur.  kanl›¤›m›z olmak üzere tüm kamu kurum ve kurulufl-
           Cumhuriyetimizin 100. y›l›na daha güçlü bir halde  lar› ile Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi taraf›ndan ortakla-
           girmesi, daha müreffeh daha ileri bir Türkiye yarat-  fla yürütülmektedir. Strateji plan›nda art›k eylemler
           makt›r. Bu amaçla kamunun tüm kesimleri ve mille-  boyutuna kadar gelinmifltir. Yani her sektör için, her
           timiz büyük bir at›l›m içindedir.                bir ihracatç› için yap›lacak ifller, var›lacak hedefler ve
                                                                                        Eylül 2011 KobiEfor 21
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25