Page 20 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 20
zand›r›c› hizmet faaliyetlerinin gelifltirilmesi,
● Pazara girifl imkânlar›n›n art›r›lmas›, KOB‹’LER VE TEfiV‹KLER
● ‹hracat pazarlar›n›n ve ihracata konu mal ve
hizmetlerin çeflitlendirilmesi, Teflvik sisteminde ne gibi yeniliklere ihtiyaç
● ‹thalat ba¤›ml›l›¤›n›n azalt›lmas› ve girdi teda- duyulmaktad›r. Bu sistemde KOB‹’lerin yeri
k
rik güvenli¤inin sa¤lanmas›, ne olacakt›r?
● Küçük ve orta ölçekli firmalar›n ihracat ve yat›- ‹çinde bulundu¤umuz konjonktürde, ekonomi-
r›m yapabilme kapasitelerinin gelifltirilmesi, mizin sa¤l›kl› ve güçlü bir flekilde büyüme perfor-
● Ürün güvenli¤inin denetlenmesi, mans›n› art›rarak sürdürmesi bak›m›ndan ülke-
● Yeni nesil serbest bölge anlay›fl›yla ihracata ve mizdeki üretim yap›s›n›n;
yat›r›ma daha fazla katk› sa¤layacak bir yap› olufltu- ● Üretimin ihracat odakl› bir yap›ya dönüfltü-
rulmas›, rülmesi
● Ticaret anlaflmalar›n›n etkin bir pazara girifl ara- ● ‹thal girdiye ba¤›ml›l›¤›n›n azalt›lmas›,
c› ve ekonomiye katk› sa¤layan yeni iflbirli¤i alanla- ● Üreticilerimizin dünya pazarlar›nda rekabet
r›n›n yarat›lmas› için kullan›lmas›, gücünü art›racak flekilde dönüfltürülmesi,
● Haks›z rekabet yaratan ve yerli sanayiye zarar ● Katma de¤eri yüksek ürünleri de üretebilir
veren ithalata karfl› gerekli tedbirlerin al›nmas› gibi hale getirilmesi,
konularda çok önemli görevleri yerine getirecektir. ● ‹stihdam› art›rmak ve bölgesel kalk›nm›fll›k
Ekonomi Bakanl›¤›; D›fl Ticaret Müsteflarl›¤›’n›n farkl›l›klar›n› gidermek gibi sosyal hedeflerin ger-
mevcut yap›s›na, Yabanc› Sermaye Genel Müdürlü¤ü çeklefltirilmesine katk› sa¤lamas› gerekmektedir.
ve Teflvik Uygulama Genel Müdürlü¤ü birlefltirilerek Bu süreçte ise mevcut yat›r›m politikas› enstrü-
dahil edilmifltir. Ayr›ca hizmet ticareti müzakereleri manlar›n›n etkinliklerinin gözden geçirilmesi ve
ve uygulamalar› da Ekonomi Bakanl›¤› kapsam›na gerekli iyilefltirmelerin yap›lmas› büyük önem arz
al›nm›flt›r. etmektedir.
Ekonomi Bakanl›¤›; Özellikle cari a盤›n azalt›lmas› hedefi do¤rultu-
● Cari a盤› azalt›c› politikalar gelifltirecek, sunda benimsenen Girdi Tedarik Stratejisi ve ‹h-
● Türkiye’de üretilebilecek ürünlerin ithalat›n› racata Dönük Üretim Stratejisi çerçevesinde, üre-
azaltacak politikalar üretecek, tim yap›s›n›n belirlenen hedeflere ulafl›lacak flekil-
● Türkiye’nin sanayi üretim deseninin “ihracat de dönüfltürülmesinde devlet yard›mlar› sistemi-
odakl›” yap›ya dönüflmesini sa¤layacak politikalar› ne önemli bir rol düflmektedir.
ortaya koyacak, Önümüzdeki dönemde ihracata dönük, orta ve
● Türkiye’ye do¤rudan yabanc› yat›r›mlar› çeke- yüksek teknoloji gerektiren stratejik yat›r›mlar ile
cek politikalar yürütecek, Türkiye’de üretimi olmayan öncü yat›r›mlar›n art›-
● Türkiye’nin mal ihracat›n›n yan›s›ra hizmet ihra- r›lmas›na yönelik olarak teflvik sisteminde gerek-
cat›n›n art›r›lmas›n› sa¤layacak, li revizyonun yap›lmas› sözkonusudur. Yine illerin
● Türk firmalar›n›n yurtd›fl›nda yat›r›m yapmas›n› ihracat potansiyellerinin ortaya ç›kar›lmas› ama-
teflvik edecek, onlara yol gösterecek, c›yla, her ilin kendi rekabet üstünlüklerine özgü
● “Yat›r›mc› Avc›l›¤›” yaparak, Türkiye’nin ithala- olarak alt sektörel detayda tespit edilmifl üretim
t›nda önemli olan sektörlerin yat›r›mlar›n› Türkiye’de alanlar›nda yat›r›mlar›n art›r›lmas›n› hedefliyoruz.
gerçeklefltirmesini sa¤layacak, Demir-çelik, demir d›fl› metaller, otomotiv ve
● Teflvik sistemini dizayn ederek, illerin ihtiyaç makina imalat sektörlerinde yo¤unluk kazanan
duydu¤u ve potansiyelleri bulunan alanlara yönlen- ara mal› ithalat›n›n azalt›lmas›nda etkili olacak ve
dirmesini sa¤layacakt›r. bu ürünlerin üretilmesine yönelik yat›r›mlar›n,
Türkiye’nin 2023 y›l› 500 milyar dolar ihracat ra- Türkiye’de yerli ve uluslararas› yat›r›mc›lar taraf›n-
kam›na ulaflmas›nda, dünyan›n en büyük 10 ekono- dan yap›lmas›n› sa¤layacak yat›r›m teflvik politi-
misinden biri olma hedefine eriflilmesinde Ekonomi kalar›n›n tasarlanmas› ve uygulanmas› da olduk-
Bakanl›¤› büyük rol oynayacakt›r. ça önem arz etmektedir.
Konufltu¤umuz toplumun hedefleridir Bizim bu noktadaki niyetimiz, Türkiye’nin potan-
siyelini do¤ru bir biçimde de¤erlendirerek, tüm ke-
Türkiye ‘2023’e gönderme yapmadan konuflamaz simlerce benimsenen hedefleri ortaya koymakt›r. Bu
hale geldi, Türkiye hayal mi görüyor, sebeple bu çal›flmalar esnas›nda hassasiyetimiz ger-
yoksa gerçekçi bir iddia m› ileri sürüyor? çe¤e en uygunu bulmakt›r. Nitekim 2023 ‹hracat
2023 y›l› Türkiye’nin yöneten, düflünen ve üreten Stratejisi’ne yönelik çal›flmalar baflta Ekonomi Ba-
kesimleri için uzlafl›lan temel bir zemin olmufltur. kanl›¤›m›z olmak üzere tüm kamu kurum ve kurulufl-
Cumhuriyetimizin 100. y›l›na daha güçlü bir halde lar› ile Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi taraf›ndan ortakla-
girmesi, daha müreffeh daha ileri bir Türkiye yarat- fla yürütülmektedir. Strateji plan›nda art›k eylemler
makt›r. Bu amaçla kamunun tüm kesimleri ve mille- boyutuna kadar gelinmifltir. Yani her sektör için, her
timiz büyük bir at›l›m içindedir. bir ihracatç› için yap›lacak ifller, var›lacak hedefler ve
Eylül 2011 KobiEfor 21